-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо в талонах
Завершена
147 114.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 735.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 735.57 UAH
Період оскарження:
19.02.2025 15:36 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
5a066507ea7143de9a3fb1876e86ad6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-19-010779-a.b1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (31).pdf 23.02.2025 21:10
- Скарга 23.02.2025 ВІТА умови доокументації.docx.pdf 23.02.2025 21:10
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf 23.02.2025 21:10
- Скарга 23.02.2025 ВІТА умови доокументації.docx 23.02.2025 21:10
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (8).doc 23.02.2025 21:10
- 13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (5).pdf 23.02.2025 21:10
- dstu_7688_2015 (7).pdf 23.02.2025 21:10
- sign.p7s (1).pdf 23.02.2025 21:10
- sign.p7s 23.02.2025 21:11
- Рішення від 25.02.2025 №2822.pdf 25.02.2025 15:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.03.2025 №3322.pdf 05.03.2025 11:27
- Рішення від 04.03.2025 №3322.pdf 07.03.2025 17:14
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 27.02.2025 18:47
- Відповідь по суті скарги Дизельне паливо (3).pdf 27.02.2025 18:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.02.2025 21:27
Дата розгляду скарги:
04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.03.2025 17:14
Дата виконання рішення Замовником:
11.03.2025 15:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ від 04.03.2025 № 3322-р/пк-пз, МКП - ІТА "Віта" 11.03.2025 року внесено зміни до Тендерної документації .
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
58f4a23aeee94f69b3a4136feef0f5ea
Заголовок пункту скарги:
Щодо кількості та розташування АЗС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 1 до ТД та пункті 1.7. Додатку № 2 до ТД, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному неокупованому обласному центрі України та м. Києві:
«Учасник має в наявності не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному неокупованому обласному центрі України та м. Києві.:»
«1.7.Учасник має в наявності не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному не окупованому обласному центрі України та м. Києві.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності мережу автозаправних станцій не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59) ., - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, АЗС яких знаходиться не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо наявності АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта в межах міста Вінниця у кількості 3 (трьох) АЗС за адресами:
АЗК БРСМ-Нафта, вулиця Якова Гальчевського, 60А, Вінниця, Вінницька область, 21019 -3 км до Замовника
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, Немирівське шосе, 84А, місто Вінниця, Вінницька область, 21000 -6,1 км до Замовника
АЗК БРСМ Нафта -Turbota Pro, Хмельницьке шосе, 114-І, Вінниця, Вінницька область, 21000 - 6,1 км до Замовника
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Тобто, Скаржник має 1 АЗС на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Замовника та 2 АЗС на відстані 6.1 км від адреси Замовника, а також не менше 1 АЗС у кожному не окупованому обласному центрі України та м. Києві.
При цьому, АЗС відповідної мережі наявна у кількості 1 (однієї) АЗС на відстані 4 км від адреси Замовника, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС та відстані до АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремому населеному пункті, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо місцезнаходження знаходиться не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59) , Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
Шляхом зміни умов документації таким чином, щоб учасники, які мають 3 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 7 км від юридичної адреси Покупця, 1 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку № 1 до ТД та пункті 1.7. Додатку № 2 до ТД, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному неокупованому обласному центрі України та м. Києві:
«Учасник має в наявності не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному неокупованому обласному центрі України та м. Києві.:»
«1.7.Учасник має в наявності не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59), а також не менше 1 АЗС у кожному не окупованому обласному центрі України та м. Києві.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності мережу автозаправних станцій не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59) ., - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, АЗС яких знаходиться не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)), що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо наявності АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта в межах міста Вінниця у кількості 3 (трьох) АЗС за адресами:
АЗК БРСМ-Нафта, вулиця Якова Гальчевського, 60А, Вінниця, Вінницька область, 21019 -3 км до Замовника
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, Немирівське шосе, 84А, місто Вінниця, Вінницька область, 21000 -6,1 км до Замовника
АЗК БРСМ Нафта -Turbota Pro, Хмельницьке шосе, 114-І, Вінниця, Вінницька область, 21000 - 6,1 км до Замовника
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Тобто, Скаржник має 1 АЗС на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Замовника та 2 АЗС на відстані 6.1 км від адреси Замовника, а також не менше 1 АЗС у кожному не окупованому обласному центрі України та м. Києві.
При цьому, АЗС відповідної мережі наявна у кількості 1 (однієї) АЗС на відстані 4 км від адреси Замовника, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо кількості АЗС та відстані до АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремому населеному пункті, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо місцезнаходження знаходиться не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59) , Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
Шляхом зміни умов документації таким чином, щоб учасники, які мають 3 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 7 км від юридичної адреси Покупця, 1 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (31).pdf
-
-
Назва доказу:
талони БРСМ
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Міське комунальне підприємство - інформаційно-телевізійне агентство "ВІТА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-19-010779-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають не менше 4 АЗС, які знаходяться на відстані, що не перевищує 5 км від юридичної адреси Покупця, 2 з яких знаходиться на відстані що не перевищує 4 км від місця знаходження Покупця (м. Вінниця, вул. Соборна, 59)
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d82115d7f70b45eb88e98db351b1e2c4
Заголовок пункту скарги:
Щодо сертифікатів відповідності тех регламенту, що видані на ім'я учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 1 до ТД Додатку №2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовникусертифікат відповідності товару, що видані на їх ім’я:
«Технічні та якісні характеристики палива повинні відповідати: Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927), що має бути підтверджено в тендерній пропозиції копією сертифікату відповідності, виданими Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
Дискримінаційна умова в частині надання сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 і ДСТУ 7688:2015
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Слід зазначити, що Документацією передбачено підтвердження відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ лише сертифікатом відповідності.
Також, відповідно до положень Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив зазначено, що саме виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність технічному регламенту.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» НА Дизельне паливо – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Дизельного палива.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Дискримінаційна умова в частині надання сертифікатів відповідності товару, виданих на ім’я учасника:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (а отже – на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.
Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
6) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00070-24 терміном дії з 11.03.2024 по 05.03.2025 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307 та Декларація про відповідність на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, яка видана виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
паспорт якості від 06.03.2024 № 32 на Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015, згідно Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 05.01.2024; Висновок: за перевіреними показниками проби Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015.
декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив виданий виробнику ПАТ «УКРТАТНАФТА» Палива дизельного Energy ДП-З-Євро5-В0 від 05.01.2024 року;
Додаток : ДСТУ 7688:2015;
Додаток : Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927)
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 3: Посилання на офіційний сайт мережі АЗС БРСМ-нафта www.brsm-nafta.com , на якому зображено місцезнаходження АЗС у межах м. Миколаєва, які може запропонувати Скаржник, у кількості двох АЗС.)
«Технічні та якісні характеристики палива повинні відповідати: Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927), що має бути підтверджено в тендерній пропозиції копією сертифікату відповідності, виданими Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
Дискримінаційна умова в частині надання сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 і ДСТУ 7688:2015
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Слід зазначити, що Документацією передбачено підтвердження відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ лише сертифікатом відповідності.
Також, відповідно до положень Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив зазначено, що саме виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність технічному регламенту.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» НА Дизельне паливо – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Дизельного палива.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Дискримінаційна умова в частині надання сертифікатів відповідності товару, виданих на ім’я учасника:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (а отже – на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.
Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
6) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00070-24 терміном дії з 11.03.2024 по 05.03.2025 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307 та Декларація про відповідність на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, яка видана виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
паспорт якості від 06.03.2024 № 32 на Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015, згідно Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 05.01.2024; Висновок: за перевіреними показниками проби Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015.
декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив виданий виробнику ПАТ «УКРТАТНАФТА» Палива дизельного Energy ДП-З-Євро5-В0 від 05.01.2024 року;
Додаток : ДСТУ 7688:2015;
Додаток : Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927)
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 3: Посилання на офіційний сайт мережі АЗС БРСМ-нафта www.brsm-nafta.com , на якому зображено місцезнаходження АЗС у межах м. Миколаєва, які може запропонувати Скаржник, у кількості двох АЗС.)
×
-
Назва доказу:
тех.регламент
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc (8).doc
-
-
Назва доказу:
серт+пасп+декл
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (5).pdf
-
-
Назва доказу:
дсту
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015 (7).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (31).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Міське комунальне підприємство - інформаційно-телевізійне агентство "ВІТА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-19-010779-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання сертифікатів відповідності товару технічному регламенту, що видані на ім’я учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
830f7b029414483589a63912e52f4728
Заголовок пункту скарги:
Суперечливі умови в частині строку поставки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2.1. В Додатку № 2 до ТД, Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати талони, термін дії яких не менше 1 (одного) року з моменту їх отримання (передачі) (закупівлі товару), а у випадку закінчення терміну дії Талонів строк їх дії продовжується до 18 місяців:
«Строк заміни дефектних (неякісних) талону – не більше 1 (одного) дня з дати отримання претензії від Замовника. Термін дії талону - 12 (дванадцять) місяців, з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – до 31 грудня 2025 року..
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити – не менше 12 місяців з можливість продовження терміну до 18 місяців, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 19.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 27.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати - 12 (дванадцять) місяців– а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, а по закінченню терміну дії Талонів строк їх дії продовжується до 18 місяців, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 15.12.2025 року, а саме щодо Терміну дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати , 12 місяців з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії 12 місяців , з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів 12 місяців, з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців , з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта
Додаток 4: Форма оголошення Замовника, яка передбачає строк поставки товару до 15.12.2025 року.)
«Строк заміни дефектних (неякісних) талону – не більше 1 (одного) дня з дати отримання претензії від Замовника. Термін дії талону - 12 (дванадцять) місяців, з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – до 31 грудня 2025 року..
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити – не менше 12 місяців з можливість продовження терміну до 18 місяців, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 19.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 27.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати - 12 (дванадцять) місяців– а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, а по закінченню терміну дії Талонів строк їх дії продовжується до 18 місяців, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 15.12.2025 року, а саме щодо Терміну дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати , 12 місяців з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії 12 місяців , з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів 12 місяців, з можливістю продовження терміну дії до 18 (вісімнадцяти) місяців , з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта
Додаток 4: Форма оголошення Замовника, яка передбачає строк поставки товару до 15.12.2025 року.)
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (31).pdf
-
-
Назва доказу:
оголошення
-
Повʼязаний документ:
sign.p7s (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Міське комунальне підприємство - інформаційно-телевізійне агентство "ВІТА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо в талонах), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-19-010779-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати талони, термін дії яких 12 місяців з можливістю продовження до 18 місяців