• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

Засоби для прання – 5 найменувань

Завершена

2 610 126.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження: 19.02.2025 10:32 - 26.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.

Номер: feab57cc471d43d484b22f469d069887
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-19-002849-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 4 до ТД прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, сукупності яких відповідає продукція лише одного виробника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2025 15:55
Дата виконання рішення Замовником: 24.03.2025 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3d1a641b137042588f9c78e3ae6877a0
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-02-19-002849-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1. Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 4 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
Адже вимагаються документи, отримання яких навіть не просто вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників, а взагалі не передбачене нормами діючого у даний час законодавства.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, зокрема:
- скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання);
- опис прального засобу (завірений печаткою Учасника у разі її використання).
- скановану з оригіналу копію паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами.

Також зазначимо, що свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу не видаються з 2018 року, отже термін реєстрації за ними деззасобів (5 років) вже сплинув.

Зокрема, ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати засоби відповідно до окремих вимог, але не зможе надати, зокрема, скановані з оригіналу або належно завіреної копії свідоцтва про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів; (завірений печаткою Учасника у разі її використання) з підтвердженням відповідності вимогам:
- «В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%»,
що вже ставало підставою відхилення тендерної пропозиції у закупівлі № UA-2024-01-03-001057-a з аналогічними умовами ТД, яку у рішенні Комісії № 3362-р/пк-пз від 22.02.2024 викладено у наступний спосіб:
«Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи та свідоцтво про реєстрацію дезінфекційного засобу або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів на запропоновані товари, а саме: - дезінфікуючий засіб "І MED" (Засіб дезінфікуючий для прання, 22-22,2 кг) з діючою речовиною саме надоцтова кислота з вмістом в межах 3,0-10,0% та призначенням саме для відбілювання та дезінфекції всіх білих та кольорових виробів з текстилю, крім шерстяних виробів».

Таким чином, встановлюючи відповідні вимоги, Замовник, на нашу думку, має підтвердити наявність продукції, щонайменше, двох виробників з підтвердженням відповідності зазначеним вимогам саме інформацією з державного реєстру дезінфекційних засобів.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається за результатами внесення Змін, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробника, під продукцію якого прописано вимоги ТД:

СПЕЦИФІКАЦІЯ ТОВАРУ

з/п Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 Універсальний порошок для прання, мішок 14 кг штуки 79
2 Засіб для підсилення прання, каністра 20 кг штуки 28
3 Засіб дезінфікуючий для прання, каністра 22 - 23 кг штуки 75
4 Висококонцентрована емульсія для прання, бочка 240 кг штуки 8
5 Засіб для прання, каністра 20 кг штуки 16
Пропозиції подаються відповідно зазначених найменувань або їх еквівалент.

Технічні вимоги
Найменування Фасу-вання Технічні вимоги
1. Універсальний порошок для прання, мішок 14 кг 14 кг 1. Універсальний засіб для прання у вигляді порошку для
автоматичного та ручного дозування.
2. В складі засобу повинні міститися розчинники для усунення
плям кави, вина, фруктів, овочів, а також видалення масляних
та жирових плям.
3. Засіб повинен містити складники, що захищають тканини від
посіріння.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 10,0-11,0 (для 0,5%
розчину).
5. Засіб повинен мати дозування в межах 10-35 г на 1 кг сухої
білизни.
6. Засіб повинен бути ефективним для прання при низьких
температурах 40 градусів Цельсія.
7. Засіб повинен бути розфасований в паперовий мішок 14 кг.
2. Засіб для підсилення прання, каністра 20 кг 20 кг 1. Засіб для прання повинен являти собою рідкий миючий засіб
для підсилення ефективності прання.
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР).
3. Засіб повинен ефективно видаляти жирові та масляні
забруднення.
4. Засіб повинен бути особливо ефективним для
видалення парафіну.
5. Показник рН засобу повинен бути в межах 7,5 -9,5 100%.
6. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухої
білизни.
7. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.
3. Засіб дезінфікуючий для прання, каністра 22 - 23 кг 22-23 кг 1. В якості діючої речовини засобу повинна бути надоцтова
кислота з вмістом в межах 3,0-10,0%.
2. Показник рН засобу 1,0-3,1 100%.
3. Засіб повинен мати дозування до 8 г на 1 кг сухої білизни.
4. Густина 1110-1120 г/л.
5. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 22 - 23 кг.
4. Висококонцентрована емульсія для прання, бочка 240 кг 240 кг 1. Засіб у вигляді висококонцентрованої емульсії для прання всіх типів текстилю (в тому числі для полі котону).
2. Засіб повинен містити в складі поверхнево-активні речовини
(ПАР)
3. В складі засобу не повинні міститись фосфати.
4. Показник рН засобу повинен бути в межах 12,5-14,0 100%.
5. Засіб повинен мати дозування до 30 г на 1 кг сухої білизни.
6. Засіб повинен бути розфасований у бочки по 240 кг.
5. Засіб для прання, каністра 20 кг 20 кг 1.Рідкий засіб повинен бути ефективним для видалення сильних жирових забруднень.
2. Показник рН засобу повинен бути в межах 5,0-6,0 100%.
3. Засіб повинен мати дозування в межах 2 г-10 г на 1 кг сухого
текстилю.
4. Засіб повинен бути розфасований в каністри по 20 кг.

Просимо зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів вказаних у тендерній документації товарів доведенням наявності на ринку реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі, враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 4 до ТД (тобто надати усю сукупність документації від двох виробників по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик, що встановлені Замовником у Додатку 4 до ТД).


2. Тендерною документацією у Додатку 4 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається надати
- скановану з оригіналу копію паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами.

Відповідно до частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Наявність на пральні засоби «скановану з оригіналу копію паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами» не передбачена чинним законодавством.

Разом з тим, на мийні засоби, зокрема, засоби для прання, поширюється дія Технічного регламенту мийних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 717 від 20.08.2008.

Отже, серед іншого, формулювання зазначеної вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні сертифікати відповідності Технічному регламенту мийних засобів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 717 від 20.08.2008, які видані на підставі абзацу шостого пункту 20 зазначеного Технічного регламенту акредитованими на вказаний нормативний документ призначеними органами (тобто, у спосіб, визначений законодавством), які підтверджують відповідність еквівалентним (зокрема, щодо безпеки) вимогам.

Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону
не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам,
але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.

Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (зокрема, щодо безпеки) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».

Засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Зокрема, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження на пральні засоби документу, обов’язковість складання якого не передбачена чинним законодавством без альтернативи підтвердження визначеним законодавством сертифікатом.
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством.

З урахуванням вищенаведеного, просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) надати документальне рідтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників за всіма позиціями предмета закупівлі;
2) надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (зокрема, щодо безпеки) вимогам
не лише виключно згідно вимоги ТД надати саме «паспорт безпеки на продукцію (продукт), який має відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30333:2009 паспорт безпечності хімічної продукції. Загальні вимоги (ГОСТ 30333-2007, IDT). З поправкою (ІПС № 6-2014) та/або Регламенту (ЄС) №1907/2006 зі змінами»,
але й сертифікатами відповідності Технічному регламенту мийних засобів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 717 від 20.08.2008, виданими на підставі абзацу шостого пункту 20 зазначеного Технічного регламенту акредитованими на вказаний нормативний документ призначеними органами (тобто, у спосіб, визначений законодавством), які підтверджують відповідність еквівалентним (зокрема, щодо безпеки) вимогам,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

На доказ наявності порушених прав надаємо сертифікат відповідності та декларацію про відповідність Технічному регламенту мийних засобів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 717 від 20.08.2008, на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення