-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з експертного обстеження (контролю технічного стану) трубопроводів не облаштованих засобами катодного захисту для НГВУ "Долинанафтогаз", ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань
Звертаємо вашу увагу та додатково уточнюємо, що при заповненні розділу "Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі" учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Завершена
8 838 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 88 387.00 UAH
мін. крок: 1% або 88 387.00 UAH
Період оскарження:
18.02.2025 13:33 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-02-18-007355-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3
Номер:
68ac33c84e6c4477ab6ad260f60c9cbf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-18-007355-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-02-18-007355-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-02-18-007355-a.pdf 02.04.2025 00:58
- Пр-т. відхилення 8129.pdf 02.04.2025 00:58
- Лист-згода Тепло.pdf 02.04.2025 00:58
- sign.p7s 02.04.2025 00:59
- рішення від 04.04.2025 №5299.pdf 04.04.2025 16:13
- інформація про перенесення дати розгляду скарги від 14.04.2025 №909.pdf 15.04.2025 09:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2025 №6259.pdf 22.04.2025 13:34
- рішення від 21.04.2025 №6259.pdf 24.04.2025 11:52
- Пояснення по скарзі UA-2025-02-18-007355-a.a1.pdf 08.04.2025 19:08
- Пояснення по скарзі UA-2025-02-18-007355-a.a1.docx 08.04.2025 19:08
- 2. Запит №010113103103-02014131 від 26.03.2025 року ПАТ «УКРНАФТА».PDF 08.04.2025 19:08
- 1. Лист-згода №425-012025 від 14.02.2025 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ».pdf 08.04.2025 19:08
- 3. Відповідь на Запит №13 від 26.03.2025 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ».pdf 08.04.2025 19:08
- Пр-т. Скасування рішення (АМКУ) 8129-64.pdf 19.05.2025 15:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.04.2025 11:32
Дата розгляду скарги:
14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.04.2025 11:55
Дата виконання рішення Замовником:
19.05.2025 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6259-р/пк-пз від 21.04.2025, Замовник скасував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" (код ЄДРПОУ 20405673).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
784c8804d0154ad2b74e8707150bdf08
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-02-18-007355-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 20.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 21.03.2025, 17:22:42, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" (ЄДРПОУ 20405673) (далі – Учасник): 1. Учасник, на виконання вимог пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД надав Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка не містить інформацію про наявність - технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації у тому числі з інформацією про наявність - технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. 2. Учасник, на виконання вимог пп.2.2 п.2 Додатку 1 до ТД не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, а саме: технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.2.2 п.2 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, які зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації згідно пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД. 3. Учасник, на виконання вимог пп.3.1 п.3 Додатку 1 до ТД надав Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка не містить інформацію про наявність: -адгезиметра покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; -з наборів для візуально-оптичного контролю відсутні: лупа вимірювальна 4х - 1 шт, лупа вимірювальна 10х – 1 шт, штангельциркуль з глибиноміром – 1 шт, мікрометр – 1 шт, вимірювачі радіусів – 2 шт, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.3.1 п.3 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: Довідку, складена згідно Таблиці №2, про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо), необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі. Перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази для надання послуг: - трасопошукове обладнання для пошуку підземних комунікацій – не менше 2-х одиниць; - апарат рентгенівський промисловий – не менше 1-ї одиниці; - набір для візуально-оптичного контролю (лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр; універсальний шаблон зварювальника УШС-3; вимірювачі радіусів; лінійка вимірювальна; рулетка вимірювальна; набір щупів пелюсткових щілинних) – не менше 2-х комплектів; - товщиномір металу ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - дефектоскоп металів ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - комплект для проведення кольорової дефектоскопії – не менше 2-х комплектів; - твердомір для вимірювання твердості металу – не менше 2-х одиниць; - товщиномір захисного покриття – не менше 2-х одиниць; - вольтметр реєструючий "ПРИМА-2000Б" або еквівалент з вхідним опором 10 МОм - не менше 2-х одиниць; - вимірювач опору заземлення з комплектом електродів (не менше 4-х електродів в комплекті) - не менше 2-х одиниць; - трасошукач з функцією пошуку пошкодження ізоляційного покриття трубопроводів методами затухання струму та методом градієнту потенціалу одночасно - не менше 1-ї одиниці; - генератор для трасошукача потужністю не менше 25 Вт - не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр стрічкових покриттів (покриттів зі стрічок) – не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр покриттів на основі мастики (мастикових матеріалів) – не менше 1-ї одиниці; - дефектоскоп іскровий – не менше 1-ї одиниці. 4. Учасник, на виконання вимог пп.3.2 п.3 Додатку 1 до ТД не надав підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність обладнання: -адгезиметра покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; -з наборів для візуально-оптичного контролю відсутні: лупа вимірювальна 4х - 1 шт, лупа вимірювальна 10х – 1 шт, штангельциркуль з глибиноміром – 1 шт, мікрометр – 1 шт, вимірювачі радіусів – 2 шт, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.3.2 п.3 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання.** **У разі оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо) – надати скан-копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів договору (ів) оренди (документ має бути діючій на момент подання).».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 20.03.2025 завантажено наступні документи: - «Авраменко-посвідчення нафтодобича.pdf»; - «Довідка МТБ.pdf»; - «Довідка про працівників.pdf»; - «ДОГОВІР оренди приладів2.pdf»; - «Писаренко-Посвідчення-нафтогазодобича.pdf».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі. У результаті чого було отримано відповідь на запит №13 від 26.03.2005 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за підписом Директора Віктора Рибака. Однак, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») та відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року містять різні підписи Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака у чому вбачається надання недостовірної інформації Учасником.». При цьому, зауважимо, Замовником до протокольного рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, що унеможливлює можливість публічного доступу для надання належної оцінки документа, що став підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ».
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачає, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Тобто, тільки у разі наявності дійсно підтвердженої недостовірності інформації, яка міститься в тендерній пропозиції, для прийняття рішення про відхилення такої пропозиції має бути обов’язкова наявність суттєвого впливу для визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію», інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно ст. 277 Цивільного кодексу України, якщо недостовірна інформація міститься у документі, який прийняла (видала) юридична особа, цей документ має бути відкликаний.
З урахуванням положень зазначених вище нормативно-правових актів, а також положень постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 № 1 «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи», маємо наступну категорію – Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об’єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з поставлених питань. Почеркознавча експертиза - комплекс заходів, що спрямовані на встановлення приналежності почерку рукопису й підпису конкретній людині. Зазвичай застосовується для визначення справжності підпису або виявлення фальсифікації документа. Судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до положень пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, - «Керуючись частиною 5 статті 22 Закону Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги"». Пунктом 2.8.2. додатку 4 до тендерної документації Замовника, у складі тендерної пропозиції подається «Скан-копія листа-згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається, завірений підписом керівника та печаткою субпідрядної організації (у разі її застосування/використання).». Тобто, згідно зазначеним вимогам тендерної документації, замовником по своїй суті вимагається у складі тендерної пропозиції надати підтвердження отримання згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерної пропозиції та їх оцінки, документи та дані Учасником створювались та подавалися з урахуванням вимог тендерної документації Замовника, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція та кожен документ у її складі у будь-якому випадку містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі, тобто основною і суттєвою необхідністю запиту Замовника та відповіді Субпідрядника являється отримання інформації, що вказує на відповідність вимогам, які ставляться до Учасника, а саме – наявність згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається. На свій запит Замовник отримав відповідь ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за №13 від 26.03.2005 року, відповідно до змісту якої субпідрядна організація підтвердила зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf»). Повторимось, Замовником до протокольного рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, можливо навіть з метою приховання його змісту.
В подальшому, Замовник неправомірно, необґрунтовано та не у відповідності до процедур і норм чинних нормативно-правових актів України, дійшов висновку, що в наявності різних підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на Листі-згоді №425-01/2025 від 14.02.2025 року та листі №13 від 26.03.2025 року вбачається надання недостовірної інформації Учасником. Замовник у своєму рішенні від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 свідомо упускає те, що запит до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» здійснювався не з метою підтвердження чи спростування наявності дійсного підпису Директора Віктора Рибака, а при наявності недостовірної інформації або ж недійсності підпису, зміст листа №13 від 26.03.2025 року мав би бути спростовуючим зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року, а крім того у відповідності до ст. 277 Цивільного кодексу України ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» відкликав би свій документ, який містить недостовірну інформацію. Різне відображення та візуалізація підпису, тим більше на електронному документі, жодним чином не підтверджує, що листи, на які посилається Замовник, підписані різними особами, відповідь про це може надати виключно проведення почеркознавчої експертизи.
Крім того, Замовник жодним чином у своєму рішенні від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не підтвердив суттєвий вплив не співпадіння підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на визначення результатів відкритих торгів, не вказав у чому саме полягає цей суттєвий вплив, як це вимагається пунктом 42 та абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, згідно з вимогами абзацу 2 пункту 42 Особливостей: «У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.» В даному випадку отримана Замовником інформація не відповідає підставам відхилення тендерної пропозиції, зазначеним в абзаці 2 пункту 42 Особливостей, а отже відхилення тендерної пропозиції є безпідставним.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на абзац 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 20.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 21.03.2025, 17:22:42, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" (ЄДРПОУ 20405673) (далі – Учасник): 1. Учасник, на виконання вимог пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД надав Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка не містить інформацію про наявність - технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації у тому числі з інформацією про наявність - технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. 2. Учасник, на виконання вимог пп.2.2 п.2 Додатку 1 до ТД не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, а саме: технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.2.2 п.2 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, які зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації згідно пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД. 3. Учасник, на виконання вимог пп.3.1 п.3 Додатку 1 до ТД надав Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка не містить інформацію про наявність: -адгезиметра покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; -з наборів для візуально-оптичного контролю відсутні: лупа вимірювальна 4х - 1 шт, лупа вимірювальна 10х – 1 шт, штангельциркуль з глибиноміром – 1 шт, мікрометр – 1 шт, вимірювачі радіусів – 2 шт, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.3.1 п.3 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: Довідку, складена згідно Таблиці №2, про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо), необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі. Перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази для надання послуг: - трасопошукове обладнання для пошуку підземних комунікацій – не менше 2-х одиниць; - апарат рентгенівський промисловий – не менше 1-ї одиниці; - набір для візуально-оптичного контролю (лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр; універсальний шаблон зварювальника УШС-3; вимірювачі радіусів; лінійка вимірювальна; рулетка вимірювальна; набір щупів пелюсткових щілинних) – не менше 2-х комплектів; - товщиномір металу ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - дефектоскоп металів ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - комплект для проведення кольорової дефектоскопії – не менше 2-х комплектів; - твердомір для вимірювання твердості металу – не менше 2-х одиниць; - товщиномір захисного покриття – не менше 2-х одиниць; - вольтметр реєструючий "ПРИМА-2000Б" або еквівалент з вхідним опором 10 МОм - не менше 2-х одиниць; - вимірювач опору заземлення з комплектом електродів (не менше 4-х електродів в комплекті) - не менше 2-х одиниць; - трасошукач з функцією пошуку пошкодження ізоляційного покриття трубопроводів методами затухання струму та методом градієнту потенціалу одночасно - не менше 1-ї одиниці; - генератор для трасошукача потужністю не менше 25 Вт - не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр стрічкових покриттів (покриттів зі стрічок) – не менше 1-ї одиниці; - адгезиметр покриттів на основі мастики (мастикових матеріалів) – не менше 1-ї одиниці; - дефектоскоп іскровий – не менше 1-ї одиниці. 4. Учасник, на виконання вимог пп.3.2 п.3 Додатку 1 до ТД не надав підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність обладнання: -адгезиметра покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1-ї одиниці; -з наборів для візуально-оптичного контролю відсутні: лупа вимірювальна 4х - 1 шт, лупа вимірювальна 10х – 1 шт, штангельциркуль з глибиноміром – 1 шт, мікрометр – 1 шт, вимірювачі радіусів – 2 шт, що не відповідає встановленим вимогам Замовника в ТД. На виконання вимог, що встановлені Замовником в пп.3.2 п.3 Додатку 1 до ТД Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання.** **У разі оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо) – надати скан-копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів договору (ів) оренди (документ має бути діючій на момент подання).».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 20.03.2025 завантажено наступні документи: - «Авраменко-посвідчення нафтодобича.pdf»; - «Довідка МТБ.pdf»; - «Довідка про працівників.pdf»; - «ДОГОВІР оренди приладів2.pdf»; - «Писаренко-Посвідчення-нафтогазодобича.pdf».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі. У результаті чого було отримано відповідь на запит №13 від 26.03.2005 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за підписом Директора Віктора Рибака. Однак, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») та відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року містять різні підписи Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака у чому вбачається надання недостовірної інформації Учасником.». При цьому, зауважимо, Замовником до протокольного рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, що унеможливлює можливість публічного доступу для надання належної оцінки документа, що став підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ».
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачає, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Тобто, тільки у разі наявності дійсно підтвердженої недостовірності інформації, яка міститься в тендерній пропозиції, для прийняття рішення про відхилення такої пропозиції має бути обов’язкова наявність суттєвого впливу для визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію», інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно ст. 277 Цивільного кодексу України, якщо недостовірна інформація міститься у документі, який прийняла (видала) юридична особа, цей документ має бути відкликаний.
З урахуванням положень зазначених вище нормативно-правових актів, а також положень постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 № 1 «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи», маємо наступну категорію – Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об’єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з поставлених питань. Почеркознавча експертиза - комплекс заходів, що спрямовані на встановлення приналежності почерку рукопису й підпису конкретній людині. Зазвичай застосовується для визначення справжності підпису або виявлення фальсифікації документа. Судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до положень пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, - «Керуючись частиною 5 статті 22 Закону Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги"». Пунктом 2.8.2. додатку 4 до тендерної документації Замовника, у складі тендерної пропозиції подається «Скан-копія листа-згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається, завірений підписом керівника та печаткою субпідрядної організації (у разі її застосування/використання).». Тобто, згідно зазначеним вимогам тендерної документації, замовником по своїй суті вимагається у складі тендерної пропозиції надати підтвердження отримання згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерної пропозиції та їх оцінки, документи та дані Учасником створювались та подавалися з урахуванням вимог тендерної документації Замовника, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція та кожен документ у її складі у будь-якому випадку містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі, тобто основною і суттєвою необхідністю запиту Замовника та відповіді Субпідрядника являється отримання інформації, що вказує на відповідність вимогам, які ставляться до Учасника, а саме – наявність згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається. На свій запит Замовник отримав відповідь ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за №13 від 26.03.2005 року, відповідно до змісту якої субпідрядна організація підтвердила зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf»). Повторимось, Замовником до протокольного рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, можливо навіть з метою приховання його змісту.
В подальшому, Замовник неправомірно, необґрунтовано та не у відповідності до процедур і норм чинних нормативно-правових актів України, дійшов висновку, що в наявності різних підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на Листі-згоді №425-01/2025 від 14.02.2025 року та листі №13 від 26.03.2025 року вбачається надання недостовірної інформації Учасником. Замовник у своєму рішенні від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 свідомо упускає те, що запит до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» здійснювався не з метою підтвердження чи спростування наявності дійсного підпису Директора Віктора Рибака, а при наявності недостовірної інформації або ж недійсності підпису, зміст листа №13 від 26.03.2025 року мав би бути спростовуючим зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року, а крім того у відповідності до ст. 277 Цивільного кодексу України ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» відкликав би свій документ, який містить недостовірну інформацію. Різне відображення та візуалізація підпису, тим більше на електронному документі, жодним чином не підтверджує, що листи, на які посилається Замовник, підписані різними особами, відповідь про це може надати виключно проведення почеркознавчої експертизи.
Крім того, Замовник жодним чином у своєму рішенні від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 не підтвердив суттєвий вплив не співпадіння підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на визначення результатів відкритих торгів, не вказав у чому саме полягає цей суттєвий вплив, як це вимагається пунктом 42 та абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, згідно з вимогами абзацу 2 пункту 42 Особливостей: «У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.» В даному випадку отримана Замовником інформація не відповідає підставам відхилення тендерної пропозиції, зазначеним в абзаці 2 пункту 42 Особливостей, а отже відхилення тендерної пропозиції є безпідставним.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на абзац 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2025-02-18-007355-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 27.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/64-ЮП/3 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці».