• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги
  • 1

Бензин А-95 (паливні картки) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)

Завершена

7 369 226.58 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 846.13 UAH
Період оскарження: 18.02.2025 12:11 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

Номер: 049381cb6d444f7e933a1ccaffa01264
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-18-005784-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 27.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2025 16:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.04.2025 15:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a02c15a825324932a69add3b4bff21bb
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-02-18-005784-a, оголошеній Державним бюро розслідувань (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 11.03.2025. За результатами аукціону, який відбувся 12.03.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
13.03.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 13.03.2025 № 39/2, у якому зокрема зазначив, що «Під час розгляду документів, що безпосередньо були розміщені учасником в електронній системі закупівель встановлено, що пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не відповідає вимогам, визначеним у тендерній документації […] Паливні картки емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містять позначення торгової марки «UKRNAFTA» лише основного партнера – ПАТ «УКРНАФТА» (документ «3.11 ЗРАЗОК ПАЛИВНИХ КАРТОК.pdf») та не містять позначень торговельних марок вищезазначених партнерів».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки пропозиція є такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також рішення про оприлюднення інформації про відхилення відповідно до пункту 46 Особливостей.

З цього приводу слід зауважити наступне.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a (в початковій редакції), яка була затверджена Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного бюро розслідувань, відповідальною за організацію та проведення закупівель від 18.02.2025 року № 24/1, містила, зокрема, умову, згідно з якою «Паливна картка - це універсальна пластикова або картонна картка з системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця, МІСТИТЬ ВІДПОВІДНЕ ПОЗНАЧЕННЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ АЗС ТА УЧАСНИКА, та надає змогу провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами» (пункту 1 Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації).
Зазначену умову було оскаржено до АМКУ як таку, що не ґрунтується на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційною.
За результатами розгляду скарги UA-2025-02-18-005784-a.a1, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення від 04.03.2025 № 3332-р/пк-пз.
У рішенні від 04.03.2025 № 3332-р/пк-пз, зокрема, зазначено:
«1. Щодо торгівельних марок.
Документація не містить заборони запропонувати АЗС, які працюють під різними торгівельними марками.
Враховуючи наведене, Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
2. Щодо «відповідного позначення Учасника».
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть запропонувати паливні картки, які містять відповідне позначення саме Учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
На виконання зазначеного рішення, 07.03.2025 Замовник вніс зміни до Тендерної документації (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного бюро розслідувань, відповідальною за організацію та проведення закупівель від 07.03.2025 року № 35/2) та опублікував її в електронній системі закупівель.
Таким чином, Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a (в остаточній редакції), містила, зокрема, умову, згідно з якою «Паливна картка - це універсальна пластикова або картонна картка з системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця, МІСТИТЬ ВІДПОВІДНЕ ПОЗНАЧЕННЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ АЗС, та надає змогу провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами» (пункту 1 Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації).
На виконання зазначеної умови Тендерної документації (в остаточній редакції), у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», було надано зразки паливних карток (файл «3.11 ЗРАЗОК ПАЛИВНИХ КАРТОК.pdf»), емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на яких позначено торгову марку АЗС – «UKRNAFNA».
Звертаємо увагу, що Тендерна документація (в остаточній редакції) НЕ МІСТИЛА умов, відповідно до яких паливна картка мала б містити відповідні позначення УСІХ торгових марок АЗС, які пропонуються учасником.
Враховуючи наведене, а також беручи до уваги рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.03.2025 № 3332-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, що «Документація не містить заборони запропонувати АЗС, які працюють під різними торгівельними марками», при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимоги Тендерної документації в цій частині виконані в повному обсязі.
Також, на виконання умов пункту 10 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації (в остаточній редакції), а також умов пункту 7 Розділу ІІ «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку 3 до Тендерної документації (в остаточній редакції), у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано, зокрема, довідку про наявність не менше однієї АЗС на території міста Києва та в кожній області України за виключенням окупованих територій (файл «3.9 ДОВІДКА АЗС ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ЗАМОВНИКА.pdf») а також довідку про мережу АЗС по всій території України (файл «3.10 ПЕРЕЛІК АЗС ВСЯ УКРАЇНА.pdf»), у яких наведено інформацію про запропоновані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС – «UKRNAFTA», «MARSHAL», «24/7».

Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 6109c0c9444b48408684e21c3baa6352
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-18-005784-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a, затвердженій Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника (Державного бюро розслідувань), відповідальною за організацію та проведення закупівель від 18.02.2025 № 24/1 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.03.2025 17:02
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 17:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа Державного бюро розслідувань вирішив внести зміни до тендерної документації на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 04.03.2025 № 3332-р/пк-пз за процедурою закупівлі: Бензин А-95 (паливні картки) (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-18-005784-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cf451478d50b4b63b0a48f98d342000d
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-02-18-005784-a, оголошеній Державним бюро розслідувань (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних карток, не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових вимог до паливних карток.
Згідно з умовами пункту 1 Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації, «Паливна картка - це універсальна пластикова або картонна картка з системою цифрового захисту, яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця, МІСТИТЬ ВІДПОВІДНЕ ПОЗНАЧЕННЯ ТОРГОВОЇ МАРКИ АЗС ТА УЧАСНИКА, та надає змогу провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами».
Також, у Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації зазначено, що «У складі тендерної пропозиції Учасник, на підтвердження вищевказаної вимоги, надає (в довільній формі) інформацію/або довідку про наявність не менше однієї АЗС на території міста Києва та в кожній області України за виключенням окупованих територій та територій на яких ведуться активні бойові дії відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309».

Зі змісту зазначених вимог вбачається, що у разі подання пропозиції учасником, який не має власної торгової марки («торгової марки учасника») та/або пропонуватиме АЗС, які працюють під РІЗНИМИ торгівельними марками (для забезпечення виконання умов Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС), така пропозиція буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Такі умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Так, під час свої діяльності ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емітує паливні картки. Під час емісії карток, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» використовує торговельну марку «UKRNAFTA», відповідно до умов Ліцензійного договору від 04.04.2023 № 16/05/524-ІН. Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не є власником зазначеної торговельної марки.
Крім того, для забезпечення виконання умов Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір залучити АЗС, які працюють під торговими марками, відмінними від торгової марки «UKRNAFTA», зокрема, АЗС які працюють під торговою маркою «Energy Plus» (на підставі Договору від 15.08.2024 № ПК-1508240, укладеного з ТОВ «СІМ-БАД»).
Однак, паливні картки, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містять позначення торгової марки «UKRNAFTA» лише основного партнера – ПАТ «УКРНАФТА», та не містять позначень торговельних марок інших партнерів, в т.ч., торгової марки «Energy Plus».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Звертаємо увагу на те, що законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») повинні мати свою торгову марку та позначати на паливній картці торгові марки АЗС, ня яких є змога провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-18-005784-a.
2. Договір від 15.08.2024 № ПК-1508240, укладений з ТОВ «СІМ-БАД».
3. Зразки паливних карток.
4. Ліцензійний договір № 16/05/524-ІН.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації