-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлор рідкий (контейнери, балони)
Завершена
24 724 377.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 247 243.77 UAH
мін. крок: 1% або 247 243.77 UAH
Період оскарження:
18.02.2025 12:05 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
274df57a5e39437889575f4c08c4c418
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-18-005636-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Зовнішагротранс-1»
Пов'язані документи:
Учасник
- 182 Протокол УО про відхилення Хлор 11.03.2025 16:06
- Скарга на рішення (pdf) 11.03.2025 16:06
- Скарга на рішення.pdf (p7s) 11.03.2025 16:06
- 6.2. Довідка про продовження строків дозволів 11.03.2025 16:06
- Дозвіл _110.20.21 від 28.01.2020р. 11.03.2025 16:06
- дозвіл _111.20.21 від 27.01.2020р. 11.03.2025 16:06
- Пояснення щодо п.1 та п 4. 11.03.2025 16:06
- рішення від 06.05.2024 № 7995 11.03.2025 16:06
- Скарга на рішення (word) 11.03.2025 16:06
- sign.p7s 11.03.2025 16:09
- рішення від 13.03.2025 №3905.pdf 13.03.2025 18:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.03.2025 №4447.pdf 24.03.2025 10:50
- рішення від 21.03.2025 №4447.pdf 26.03.2025 09:00
- Додаток 5 Договір перевезення вантажів.pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 1 Гарантійний лист № 26-16-25 від 25.02.2025.pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 6 Дозвіл № 110.20.21 від 28.01.2020р..pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 4 Інформаційна довідка про автотранспорт № 26-19-25 від 25.02.2025.pdf 17.03.2025 15:28
- Пояснення на скаргу ТОВ Зовнішагротранс 1.pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 3 Дозвіл № 111.20.21 від 27.01.2020р..pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 7 Дозвіл № 234.20.21 від 10.11.2020р..pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 8 Рішення АМКУ від 23.04.2024 №7227.pdf 17.03.2025 15:28
- Додаток 2 Гарантійний лист 26-15-25 від 25.02.2025.pdf 17.03.2025 15:28
- Пояснення на скаргу ТОВ Зовнішагротранс 1.docx 17.03.2025 15:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.03.2025 16:30
Дата розгляду скарги:
21.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.03.2025 18:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.03.2025 09:01
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f6ffe9b47ffc4a60b53d074112d259f6
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Зовнішагротранс-1»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №182 від 06 березня 2025 року (далі – Протокол) тендерну пропозицію Скаржника відхилено з наступних підстав:
«1. Відповідно до Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі» ( далі — Додаток 2) Тендерної документації, рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю до 900 дм3. Контейнери комплектуються двома запірними кутовими вентилями Ду10 Ру25 з вихідною різьбою 1''. Відповідно до п. 6 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 6 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник має надати Гарантійний лист, що у власності (оренді, іншому законному користуванні) Учасника наявна хлорна тара (контейнера) у кількості не менше 42 одиниць. До гарантійного листа Учасник має додати скан-копії паспортів посудин, що працюють під тиском або витяги з паспортів відносно кожного контейнеру (ці документи мають містити інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах, відповідно до вимог документації Замовника). На підтвердження вказаної вимоги Учасник надав скан-копії паспортів на контейнери для рідкого хлору, в яких зазначено, що контейнери комплектовано двома запірними кутовими вентилями Ду15 Ру25 з вихідною різьбою ¾, а окремі паспорти взагалі не містять інформацію про вихідну різьбу кутових вентилів, чим не дотримано вимог Додатку № 2 до Тендерної документації.
2. Учасник закупівлі не надав Дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом виданий на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України, чим не дотримано вимог п. 6 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 6 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації.
3.Відповідно до п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник закупівлі має надати інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.).
На підтвердження вказаної вимоги Учасник не надав Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), тобто відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції, чим не дотримано вимог п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації. (Замовником було надано 24 години для виправлення невідповідностей, проте учасником невідповідність не виправлена).
Враховуючи результат розгляду, необхідно відхилити тендерну пропозицію Учасника - ТОВ "Зовнішагротранс-1" відповідно до вимог тендерної документації та на підставі пп. 1, пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме: 1) учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; 2) тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; 3) тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є неправомірними та такими, що порушують норми Закону та Особливостей, права та законні інтереси Скаржника, в тому числі на недискримінацію, об’єктивне, неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі, з огляду на наступне:
1.1. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.1 Протоколу:
Відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- скан-копії паспортів посудин, що працюють під тиском або витяги з паспортів відносно кожного контейнеру) (ці документи мають містити інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах, відповідно до вимог документації Замовника)».
На відповідність вищезазначеній вимозі Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано сканкопії паспортів контейнерів у кількості 42 шт. Усі такі паспорти містять інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах.
Варто зазначити, що Замовником у тендерній документації не встановлено жодних вимог до запірної арматури, що встановлена на контейнерах, саме у яких Учасник повинен буде здійснювати відвантаження (постачання) товару. В тому числі, ні у зобов’язаннях Постачальника, ні у порядку поставки Товарів, визначених проектом Договору (Додаток 3 до тендерної документації), не передбачено поставку товару в контейнерах із запірною арматурою з конкретними визначеними характеристиками.
У частині «1. Технічна специфікація» Додатку 2 до тендерної документації міститься опис та технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі. У такому описі зазначено: «Упаковка:
Рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю до 900 дм3. Контейнери комплектуються двома запірними кутовими вентилями Ду10 Ру25 з вихідною різьбою 1''».
Такий опис не містить імперативної норми, яка несе за собою будь-які зобов’язання для учасників та/або постачальника.
З огляду на вищезазначене, не зрозуміло, яким саме чином Скаржником не дотримано вимог Додатку №2 до Тендерної документації, як це зазначає Замовник у п.1 Протоколу. А отже, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
1.2. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.2 Протоколу:
Відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- Дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом.
Дозвільні документи можуть бути видані як на Учасника, так і на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України».
Відповідно до вимог пп.6 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом.
Дозвільні документи можуть бути видані як на Учасника, так і на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України».
На виконання вищезазначених вимог Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано Дозвіл №111.20.21 від 27.01.2020 року (документ «дозвіл _111.20.21 від 27.01.2020р.pdf»), виданий на ім’я Учасника (Скаржника) – ТОВ «Зовнішагротранс-1». Відповідно до умов такого дозволу ТОВ «Зовнішагротранс-1» дозволяється виконувати:
«2. Заповнення, злив балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей з отруйним газом».
Також, Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано Інформаційни лист вих. №26/17-25 від 25.02.2025 року (документ «6.2. Довідка про продовження строків дозволів.pdf»), у якому зазначено обгрунтування із посиланням на відповідні нормативно-правові акти, на підставі яких вищезазначений дозвіл вважається чинним.
З огляду на вищезазначене, вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації та пп.6 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації виконані Скаржиком у повному обсязі, а відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі того, що він не надав такого дозволу виданого на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України, є надуманим та таким, що суперечить умовам тендерної документації. А отже, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №7995-р/пк-пз від 06.05.2024 року (частина 1 рішення).
1.3. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.3 Протоколу:
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовником в електронній системі закупівель 04 березня 2025 року було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
У пункті 4 такого повідомлення Замовник зазначив наступне:
«4. Згідно п. 7 Додатку 2 Тендерної документації (п. 13 Розділу 3 Додатку 1 Тендерної документації), Учасник закупівлі має надати Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки Учасник має додати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.). В порушення зазначеної вимоги, у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції».
«4. Надати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), а саме: надати дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі та паспорти яких долучено до тендерної пропозиції».
1.3.1. По-перше, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей згідно цього пункту було сформоване некоректно та неправомірно, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.16 ст.29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У першому реченні повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей по цьому пункту Замовник зазначає посилання на дві різні вимоги тендерної документації:
«Згідно п. 7 Додатку 2 Тендерної документації (п. 13 Розділу 3 Додатку 1 Тендерної документації)», а також цитує саму вимогу тендерної документації:
«Учасник закупівлі має надати Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки Учасник має додати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)» і одночасно зазначає наступне:
«В порушення зазначеної вимоги, у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції».
Варто зазначити, що вимога п.7 Додатку 2 до тендерної документації та вимога п.13 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації є двома окремими вимогами.
Вимога п.7 Додатку 2 до тендерної документації має наступний зміст:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Вимога п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації має наступний зміст:
«Учасник повинен надати документальне підтвердження відповідності товару (послуг, робіт) технічним, якісним вимогам до предмету закупівлі відповідно до переліку наведеного в Додатку2. (надати документи передбачені Додатком 2 Тендерної документації, а саме, але не виключно, Учасник у складі пропозиції повинен надати наступні документи:»
та якщо Замовник мав на увазі пп.7 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації, то такий підпункт має наступний зміст:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Отже, навіть за умови, якби Замовником було коректно сформульовано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, ні у вимозі п.7 Додатку 2 до тендерної документації, ні у вимозі п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації не зазначено, що Учасник повинен надати «дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції», як цього вимагав Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей.
Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано відповідні дозвільні документи на більше ніж 42 контейнери, в тому числі Дозвіл №110.20.21 від 28.01.2020 року (документ «Дозвіл _110.20.21 від 28.01.2020р..pdf») на 54 контейнери, а отже було виконано вимоги Замовника у повному обсязі.
З огляду на вищезазначене, у Замовника були відсутні підстави для надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у цій частині та таке повідомлення у цій частині надано неправомірно.
Вищезазначене обґрунтування було надано Скаржником Замовнику у поясненні (документ вих. № 28/06-25 від 05.03.2025 року «Пояснення щодо п.1 та п 4..pdf»), яке він надав разом з документами для виправлення невідповідностей.
1.3.2. По-друге, нехтуючи наведеними обґрунтуваннями Скаржника у своєму поясненні, Замовником було відхилено його тендерну пропозицію у зв’язку із наступним:
«3.Відповідно до п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник закупівлі має надати інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.).
На підтвердження вказаної вимоги Учасник не надав Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), тобто відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції, чим не дотримано вимог п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації. (Замовником було надано 24 години для виправлення невідповідностей, проте учасником невідповідність не виправлена)».
Варто додатково наголосити, що відповідно до вимоги п.7 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Відповідно до вимоги пп.7 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Жодна з вищезазначених вимог не містить прямого обов’язку для учасників надавати у складі своїх тендерних пропозицій «дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції», як цього вимагав Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей
або
«дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції» як це зазначив Замовник у Протоколі.
Підсумовуючи викладене у п.1.3., тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.43, п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
З огляду на вищезазначене, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, оприлюдненим у Протоколі, і вважає дії Замовника неправомірними, дискримінаційними, упередженими та такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Оцінка тендерної пропозиції Скаржника була проведена необ’єктивно, внаслідок чого були порушені права та законні інтереси Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується і тим фактом, що оскільки наша тендерна пропозиція відповідає встановленим у тендерній документації вимогам, Скаржник є реальним претендентом на перемогу у цих відкритих торгах та має намір укласти договір з Замовником. Проте, через порушення процедури закупівлі Замовником, Скаржник позбавлений права на укладання Договору із Замовником.
«1. Відповідно до Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі» ( далі — Додаток 2) Тендерної документації, рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю до 900 дм3. Контейнери комплектуються двома запірними кутовими вентилями Ду10 Ру25 з вихідною різьбою 1''. Відповідно до п. 6 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 6 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник має надати Гарантійний лист, що у власності (оренді, іншому законному користуванні) Учасника наявна хлорна тара (контейнера) у кількості не менше 42 одиниць. До гарантійного листа Учасник має додати скан-копії паспортів посудин, що працюють під тиском або витяги з паспортів відносно кожного контейнеру (ці документи мають містити інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах, відповідно до вимог документації Замовника). На підтвердження вказаної вимоги Учасник надав скан-копії паспортів на контейнери для рідкого хлору, в яких зазначено, що контейнери комплектовано двома запірними кутовими вентилями Ду15 Ру25 з вихідною різьбою ¾, а окремі паспорти взагалі не містять інформацію про вихідну різьбу кутових вентилів, чим не дотримано вимог Додатку № 2 до Тендерної документації.
2. Учасник закупівлі не надав Дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом виданий на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України, чим не дотримано вимог п. 6 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 6 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації.
3.Відповідно до п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник закупівлі має надати інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.).
На підтвердження вказаної вимоги Учасник не надав Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), тобто відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції, чим не дотримано вимог п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації. (Замовником було надано 24 години для виправлення невідповідностей, проте учасником невідповідність не виправлена).
Враховуючи результат розгляду, необхідно відхилити тендерну пропозицію Учасника - ТОВ "Зовнішагротранс-1" відповідно до вимог тендерної документації та на підставі пп. 1, пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме: 1) учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; 2) тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; 3) тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є неправомірними та такими, що порушують норми Закону та Особливостей, права та законні інтереси Скаржника, в тому числі на недискримінацію, об’єктивне, неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі, з огляду на наступне:
1.1. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.1 Протоколу:
Відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- скан-копії паспортів посудин, що працюють під тиском або витяги з паспортів відносно кожного контейнеру) (ці документи мають містити інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах, відповідно до вимог документації Замовника)».
На відповідність вищезазначеній вимозі Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано сканкопії паспортів контейнерів у кількості 42 шт. Усі такі паспорти містять інформацію про запірну арматуру, що встановлена на контейнерах.
Варто зазначити, що Замовником у тендерній документації не встановлено жодних вимог до запірної арматури, що встановлена на контейнерах, саме у яких Учасник повинен буде здійснювати відвантаження (постачання) товару. В тому числі, ні у зобов’язаннях Постачальника, ні у порядку поставки Товарів, визначених проектом Договору (Додаток 3 до тендерної документації), не передбачено поставку товару в контейнерах із запірною арматурою з конкретними визначеними характеристиками.
У частині «1. Технічна специфікація» Додатку 2 до тендерної документації міститься опис та технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі. У такому описі зазначено: «Упаковка:
Рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю до 900 дм3. Контейнери комплектуються двома запірними кутовими вентилями Ду10 Ру25 з вихідною різьбою 1''».
Такий опис не містить імперативної норми, яка несе за собою будь-які зобов’язання для учасників та/або постачальника.
З огляду на вищезазначене, не зрозуміло, яким саме чином Скаржником не дотримано вимог Додатку №2 до Тендерної документації, як це зазначає Замовник у п.1 Протоколу. А отже, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
1.2. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.2 Протоколу:
Відповідно до вимог п.6 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- Дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом.
Дозвільні документи можуть бути видані як на Учасника, так і на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України».
Відповідно до вимог пп.6 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«- дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки (заповнення та спорожнення (злив) контейнерів (балонів) із зрідженим отруйним газом.
Дозвільні документи можуть бути видані як на Учасника, так і на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України».
На виконання вищезазначених вимог Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано Дозвіл №111.20.21 від 27.01.2020 року (документ «дозвіл _111.20.21 від 27.01.2020р.pdf»), виданий на ім’я Учасника (Скаржника) – ТОВ «Зовнішагротранс-1». Відповідно до умов такого дозволу ТОВ «Зовнішагротранс-1» дозволяється виконувати:
«2. Заповнення, злив балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей з отруйним газом».
Також, Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано Інформаційни лист вих. №26/17-25 від 25.02.2025 року (документ «6.2. Довідка про продовження строків дозволів.pdf»), у якому зазначено обгрунтування із посиланням на відповідні нормативно-правові акти, на підставі яких вищезазначений дозвіл вважається чинним.
З огляду на вищезазначене, вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації та пп.6 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації виконані Скаржиком у повному обсязі, а відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі того, що він не надав такого дозволу виданого на організацію чи підприємство, що буде здійснювати відповідні роботи для потреб замовника, в порядку визначеному діючим законодавством України, є надуманим та таким, що суперечить умовам тендерної документації. А отже, тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №7995-р/пк-пз від 06.05.2024 року (частина 1 рішення).
1.3. Щодо підстави відхилення, зазначеній у п.3 Протоколу:
Під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовником в електронній системі закупівель 04 березня 2025 року було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
У пункті 4 такого повідомлення Замовник зазначив наступне:
«4. Згідно п. 7 Додатку 2 Тендерної документації (п. 13 Розділу 3 Додатку 1 Тендерної документації), Учасник закупівлі має надати Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки Учасник має додати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.). В порушення зазначеної вимоги, у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції».
«4. Надати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), а саме: надати дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі та паспорти яких долучено до тендерної пропозиції».
1.3.1. По-перше, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей згідно цього пункту було сформоване некоректно та неправомірно, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.16 ст.29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
У першому реченні повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей по цьому пункту Замовник зазначає посилання на дві різні вимоги тендерної документації:
«Згідно п. 7 Додатку 2 Тендерної документації (п. 13 Розділу 3 Додатку 1 Тендерної документації)», а також цитує саму вимогу тендерної документації:
«Учасник закупівлі має надати Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки Учасник має додати Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)» і одночасно зазначає наступне:
«В порушення зазначеної вимоги, у складі пропозиції Учасника відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції».
Варто зазначити, що вимога п.7 Додатку 2 до тендерної документації та вимога п.13 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації є двома окремими вимогами.
Вимога п.7 Додатку 2 до тендерної документації має наступний зміст:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Вимога п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації має наступний зміст:
«Учасник повинен надати документальне підтвердження відповідності товару (послуг, робіт) технічним, якісним вимогам до предмету закупівлі відповідно до переліку наведеного в Додатку2. (надати документи передбачені Додатком 2 Тендерної документації, а саме, але не виключно, Учасник у складі пропозиції повинен надати наступні документи:»
та якщо Замовник мав на увазі пп.7 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації, то такий підпункт має наступний зміст:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Отже, навіть за умови, якби Замовником було коректно сформульовано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, ні у вимозі п.7 Додатку 2 до тендерної документації, ні у вимозі п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації не зазначено, що Учасник повинен надати «дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції», як цього вимагав Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей.
Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано відповідні дозвільні документи на більше ніж 42 контейнери, в тому числі Дозвіл №110.20.21 від 28.01.2020 року (документ «Дозвіл _110.20.21 від 28.01.2020р..pdf») на 54 контейнери, а отже було виконано вимоги Замовника у повному обсязі.
З огляду на вищезазначене, у Замовника були відсутні підстави для надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у цій частині та таке повідомлення у цій частині надано неправомірно.
Вищезазначене обґрунтування було надано Скаржником Замовнику у поясненні (документ вих. № 28/06-25 від 05.03.2025 року «Пояснення щодо п.1 та п 4..pdf»), яке він надав разом з документами для виправлення невідповідностей.
1.3.2. По-друге, нехтуючи наведеними обґрунтуваннями Скаржника у своєму поясненні, Замовником було відхилено його тендерну пропозицію у зв’язку із наступним:
«3.Відповідно до п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації, Учасник закупівлі має надати інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу. До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.).
На підтвердження вказаної вимоги Учасник не надав Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.), тобто відсутній дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції, чим не дотримано вимог п. 7 Додатку № 2 до Тендерної документації та пп. 7 п. 13 Розділу 3 “Інша інформація, яка надається учасником” Додатку 1 Тендерної документації. (Замовником було надано 24 години для виправлення невідповідностей, проте учасником невідповідність не виправлена)».
Варто додатково наголосити, що відповідно до вимоги п.7 Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Відповідно до вимоги пп.7 п.13 Розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
«7. Інформаційну довідку про наявність автотранспорту, до якої для документального підтвердження надаються скан-копії технічних паспортів або документів, що підтверджують право власності або договори оренди транспортних засобів або договори перевезення вантажу;
До довідки учасник надає Дозвіл на експлуатацію устаткування пов'язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки (контейнерів не менше ніж 42шт.)».
Жодна з вищезазначених вимог не містить прямого обов’язку для учасників надавати у складі своїх тендерних пропозицій «дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені ним у гарантійному листі та паспорти яких долучено учасником до тендерної пропозиції», як цього вимагав Замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей
або
«дозвіл на експлуатацію контейнерів, що зазначені Учасником у гарантійному листі (про хлорну тару) та паспорти яких долучено Учасником до тендерної пропозиції» як це зазначив Замовник у Протоколі.
Підсумовуючи викладене у п.1.3., тендерна пропозиція Скаржника була відхилена безпідставно та Замовником було порушено вимоги п.43, п.44 Особливостей та статті 5 Закону.
З огляду на вищезазначене, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, оприлюдненим у Протоколі, і вважає дії Замовника неправомірними, дискримінаційними, упередженими та такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Оцінка тендерної пропозиції Скаржника була проведена необ’єктивно, внаслідок чого були порушені права та законні інтереси Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується і тим фактом, що оскільки наша тендерна пропозиція відповідає встановленим у тендерній документації вимогам, Скаржник є реальним претендентом на перемогу у цих відкритих торгах та має намір укласти договір з Замовником. Проте, через порушення процедури закупівлі Замовником, Скаржник позбавлений права на укладання Договору із Замовником.
×
-
Назва доказу:
Пояснення (документ вих. № 28/06-25 від 05.03.2025 року «Пояснення щодо п.1 та п 4..pdf»).
-
Повʼязаний документ:
Пояснення щодо п.1 та п 4.
-
-
Назва доказу:
Дозвіл №110.20.21 від 28.01.2020 року (документ «Дозвіл _110.20.21 від 28.01.2020р..pdf»).
-
Повʼязаний документ:
Дозвіл _110.20.21 від 28.01.2020р.
-
-
Назва доказу:
Дозвіл №111.20.21 від 27.01.2020 року (документ «дозвіл _111.20.21 від 27.01.2020р.pdf»).
-
Повʼязаний документ:
дозвіл _111.20.21 від 27.01.2020р.
-
-
Назва доказу:
Інформаційни лист вих. №26/17-25 від 25.02.2025 року (документ «6.2. Довідка про продовження строків дозволів.pdf»)
-
Повʼязаний документ:
6.2. Довідка про продовження строків дозволів
-
-
Назва доказу:
Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №7995-р/пк-пз від 06.05.2024 року
-
Повʼязаний документ:
рішення від 06.05.2024 № 7995
-
-
Назва доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №182 від 06 березня 2025 року
-
Повʼязаний документ:
182 Протокол УО про відхилення Хлор
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Зовнішагротранс-1».