-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів КНП ММР "Міська лікарня №5" за адресою: м.Миколаїв, пр-т. Богоявленський, 336
Завершена
97 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 486.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 486.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2025 20:24 - 22.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
8243a3590e254f74a19c032a7e71439c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-17-014221-a.c1
Назва:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice 07.03.2025 10:39
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc 07.03.2025 10:39
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc.asice 07.03.2025 10:39
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf 07.03.2025 10:39
- sign.p7s 07.03.2025 10:40
- рішення від 10.03.2025 № 3600.pdf 10.03.2025 17:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.03.2025 № 4077.pdf 18.03.2025 13:15
- рішення від 17.03.2025 № 4077.pdf 19.03.2025 18:21
- пояснення.pdf 12.03.2025 16:42
- ПОЯСНЕННЯ ПО ВІДХИЛЕННЮ ТО ЛІФТ.doc 12.03.2025 16:42
- Рішення УО.pdf 31.03.2025 09:20
- Рішення УО.pdf 31.03.2025 09:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2025 10:46
Дата розгляду скарги:
17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.03.2025 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.03.2025 18:21
Дата виконання рішення Замовником:
31.03.2025 09:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення УО від 31.03.2025р. вирішено Скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛІФТ» та визначити Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛІФТ» переможцем за процедурою закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
237589305d7e4f8cabf8f2ae501893c7
Заголовок пункту скарги:
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1) Скаржник
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 25.02.2025 року.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, тендерну пропозицію Скаржника було відхилено Замовником.
Скаржник не може погодитися із рішенням Замовника і вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), оскільки Замовником було проявлено дискримінаційне та нерівне ставлення по відношенню до Скаржника і, відповідно, прийнято необґрунтоване, необ’єктивне та упереджене рішення про відхилення тендерної пропозиції останнього.
На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.4 ст.5 Закону № 922-VIII).
Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону № 922-VIII уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
= І =
Відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 03.03.2025 року № 112 уповноваженою особою було вирішено відхилити тендерну пропозицію Скаржника Процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей, де «…замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей», зокрема, у зв’язку з відсутністю документів, що вимагались на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, зокрема, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним
47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− тендерну пропозицію учасника (Додаток 4 до цієї тендерної документації)
− інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні вимоги) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, зазначено в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Перелік документів та/або інформації, яка подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації, визначено в Додатку 5 до тендерної документації.
*Документи, що мають бути подані Учасником в складі тендерної пропозиції на етапі подання тендерних пропозицій.
Зокрема:
№
з/п На підтвердження чого надається документ Вимога до форми документ Хто подає
12 Тендерна пропозиція Форма тендерної пропозиції наведена в Додатку 4 до тендерної документації Учасник
13 Підтверджуючий документ Послуги повинні надаватися кваліфікованим персоналом (надати копію(ї) сертифікату(ів) про навчання від виробника вказаного медичного обладнання або організацією, уповноваженою на це виробником або інший документ, що буде підтверджувати, що послуги будуть виконуватися кваліфікованим персоналом) Учасник
14 Гарантійний лист Вартість послуг повинна включати вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг. Учасник
15 Довідка в довільній формі Довідка, складена на фірмовому бланку Учасника, що містить інформацію про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик. Учасник
16 Акт Акт огляду ліфтового обладнання Замовника відповідно до технічних вимог документації. Учасники попередньо (в період уточнень) повинні оглянути об’єкт, на якому будуть надаватись послуги з технічного обслуговування ліфтів, для оцінки власних можливостей, наявності власних відповідно кваліфікованих фахівців, що мають досвід роботи на аналогічному обладнані щодо надання послуг високої якості передбачених технічним завданням, про що має бути складений відповідний акт обстеження, з підписом обох сторін уповноваженими працівниками. Учасник
Додатком № 2 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі.
На підтвердження відповідності технічним вимогам Учасник повинен надати наступні документи або інформацію:
1. Послуги повинні надаватися кваліфікованим персоналом (надати копію(ї) сертифікату(ів) про навчання від виробника вказаного обладнання або організацією, уповноваженою на це виробником або інший документ, що буде підтверджувати, що послуги будуть виконуватися кваліфікованим персоналом).
2. Вартість послуг повинна включати вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг.
3. Довідка, складена на фірмовому бланку Учасника, що містить інформацію про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик.
4. Акт огляду ліфтового обладнання Замовника відповідно до технічних вимог документації. Учасники попередньо (в період уточнень) повинні оглянути об’єкт, на якому будуть надаватись послуги з технічного обслуговування ліфтів, для оцінки власних можливостей, наявності власних відповідно кваліфікованих фахівців, що мають досвід роботи на аналогічному обладнані щодо надання послуг високої якості передбачених технічним завданням, про що має бути складений відповідний акт обстеження, з підписом обох сторін уповноваженими працівниками.
Слід зазначити, що в Додатку № 2 до тендерної документації наведено наступну інформацію:
При цьому, Замовником ані в Додатку 5 до тендерної документації, ані в Додатку № 2 до тендерної документації не зазначено, що учасники процедури закупівлі в підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції заповнений та підписаний Додаток № 2 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Скаржником в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) на вимогу пункту 12 Додатку 5 до тендерної документації форму тендерної пропозиції, яку наведено в Додатку 4 до тендерної документації (файли 9. Тендерна пропозиція, Додаток 4.pdf та 9. Тендерна пропозиція, Додаток 4.pdf.p7s). Слід зазначити, що Додаток 4 до тендерної документації за своїм змістом у повній мірі дублює інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, яку наведено в Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно підписуючи та надаючи Додаток 4 до тендерної документації в складі своєї тендерної пропозиції Скаржник погоджується з наведеною в ньому інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі;
2) на вимогу пункту 13 Додатку 5 до тендерної документації Протокол засідання комісії по перевірці знань з питань охорони праці № 02 від 03.02.2025 р., який підтверджує, що послуги надаватимуться кваліфікованим персоналом (файли 10. Протокол засідання комісії з перевірки знань.pdf та 10. Протокол засідання комісії з перевірки знань.pdf.p7s);
3) на вимогу пункту 14 Додатку 5 до тендерної документації гарантійний лист про те, що вартість послуг включає вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг (Вих. № 07 від «25» лютого 2025 року) (файли 11. Гарантійний лист. Вартість послуг.pdf та 11. Гарантійний лист. Вартість послуг.pdf.p7s);
4) на вимогу пункту 15 Додатку 5 до тендерної документації довідку про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик (Вих. № 08 від «25» лютого 2025 року) (файли 12. Довідка. Наявність аварійної служби.pdf та 12. Довідка. Наявність аварійної служби.pdf.p7s);
5) на вимогу пункту 16 Додатку 5 до тендерної документації акт огляду ліфтового обладнання (Вих. № 01 від «21» лютого 2025 року) (файли 13. Акт огляду ліфтового обладнання.pdf та 13. Акт огляду ліфтового обладнання.pdf.p7s). Слід зазначити, що згідно інформації, розміщеної на сайті Уповноваженого органу, період уточнень тривав з 17 лют. 20:24 по 22 лют. 00:00.
Слід зазначити, що ані Додатком 5 до тендерної документації, ані умовами тендерної документації, ані будь-яким іншим додатком до тендерної документації не передбачено надання учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)», оскільки, з точки зору уповноваженої особи (підтвердженням чого є Протокол уповноваженої особи від 03.03.2025 року № 112) дану вимогу визначено
Додатком 2 до тендерної документації.
Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель й призвела до дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей.
З огляду на вищезазначене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178
1) Скаржник
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 25.02.2025 року.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, тендерну пропозицію Скаржника було відхилено Замовником.
Скаржник не може погодитися із рішенням Замовника і вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), оскільки Замовником було проявлено дискримінаційне та нерівне ставлення по відношенню до Скаржника і, відповідно, прийнято необґрунтоване, необ’єктивне та упереджене рішення про відхилення тендерної пропозиції останнього.
На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.4 ст.5 Закону № 922-VIII).
Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону № 922-VIII уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
= І =
Відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 03.03.2025 року № 112 уповноваженою особою було вирішено відхилити тендерну пропозицію Скаржника Процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей, де «…замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей», зокрема, у зв’язку з відсутністю документів, що вимагались на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, зокрема, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним
47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− тендерну пропозицію учасника (Додаток 4 до цієї тендерної документації)
− інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні вимоги) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, зазначено в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Перелік документів та/або інформації, яка подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної документації, визначено в Додатку 5 до тендерної документації.
*Документи, що мають бути подані Учасником в складі тендерної пропозиції на етапі подання тендерних пропозицій.
Зокрема:
№
з/п На підтвердження чого надається документ Вимога до форми документ Хто подає
12 Тендерна пропозиція Форма тендерної пропозиції наведена в Додатку 4 до тендерної документації Учасник
13 Підтверджуючий документ Послуги повинні надаватися кваліфікованим персоналом (надати копію(ї) сертифікату(ів) про навчання від виробника вказаного медичного обладнання або організацією, уповноваженою на це виробником або інший документ, що буде підтверджувати, що послуги будуть виконуватися кваліфікованим персоналом) Учасник
14 Гарантійний лист Вартість послуг повинна включати вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг. Учасник
15 Довідка в довільній формі Довідка, складена на фірмовому бланку Учасника, що містить інформацію про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик. Учасник
16 Акт Акт огляду ліфтового обладнання Замовника відповідно до технічних вимог документації. Учасники попередньо (в період уточнень) повинні оглянути об’єкт, на якому будуть надаватись послуги з технічного обслуговування ліфтів, для оцінки власних можливостей, наявності власних відповідно кваліфікованих фахівців, що мають досвід роботи на аналогічному обладнані щодо надання послуг високої якості передбачених технічним завданням, про що має бути складений відповідний акт обстеження, з підписом обох сторін уповноваженими працівниками. Учасник
Додатком № 2 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі.
На підтвердження відповідності технічним вимогам Учасник повинен надати наступні документи або інформацію:
1. Послуги повинні надаватися кваліфікованим персоналом (надати копію(ї) сертифікату(ів) про навчання від виробника вказаного обладнання або організацією, уповноваженою на це виробником або інший документ, що буде підтверджувати, що послуги будуть виконуватися кваліфікованим персоналом).
2. Вартість послуг повинна включати вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг.
3. Довідка, складена на фірмовому бланку Учасника, що містить інформацію про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик.
4. Акт огляду ліфтового обладнання Замовника відповідно до технічних вимог документації. Учасники попередньо (в період уточнень) повинні оглянути об’єкт, на якому будуть надаватись послуги з технічного обслуговування ліфтів, для оцінки власних можливостей, наявності власних відповідно кваліфікованих фахівців, що мають досвід роботи на аналогічному обладнані щодо надання послуг високої якості передбачених технічним завданням, про що має бути складений відповідний акт обстеження, з підписом обох сторін уповноваженими працівниками.
Слід зазначити, що в Додатку № 2 до тендерної документації наведено наступну інформацію:
При цьому, Замовником ані в Додатку 5 до тендерної документації, ані в Додатку № 2 до тендерної документації не зазначено, що учасники процедури закупівлі в підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції заповнений та підписаний Додаток № 2 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Скаржником в складі тендерної пропозиції надано, зокрема:
1) на вимогу пункту 12 Додатку 5 до тендерної документації форму тендерної пропозиції, яку наведено в Додатку 4 до тендерної документації (файли 9. Тендерна пропозиція, Додаток 4.pdf та 9. Тендерна пропозиція, Додаток 4.pdf.p7s). Слід зазначити, що Додаток 4 до тендерної документації за своїм змістом у повній мірі дублює інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, яку наведено в Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно підписуючи та надаючи Додаток 4 до тендерної документації в складі своєї тендерної пропозиції Скаржник погоджується з наведеною в ньому інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі;
2) на вимогу пункту 13 Додатку 5 до тендерної документації Протокол засідання комісії по перевірці знань з питань охорони праці № 02 від 03.02.2025 р., який підтверджує, що послуги надаватимуться кваліфікованим персоналом (файли 10. Протокол засідання комісії з перевірки знань.pdf та 10. Протокол засідання комісії з перевірки знань.pdf.p7s);
3) на вимогу пункту 14 Додатку 5 до тендерної документації гарантійний лист про те, що вартість послуг включає вартість витратних матеріалів, необхідних для надання послуг (Вих. № 07 від «25» лютого 2025 року) (файли 11. Гарантійний лист. Вартість послуг.pdf та 11. Гарантійний лист. Вартість послуг.pdf.p7s);
4) на вимогу пункту 15 Додатку 5 до тендерної документації довідку про наявність аварійної служби, їх графік роботи та час прибуття на виклик (Вих. № 08 від «25» лютого 2025 року) (файли 12. Довідка. Наявність аварійної служби.pdf та 12. Довідка. Наявність аварійної служби.pdf.p7s);
5) на вимогу пункту 16 Додатку 5 до тендерної документації акт огляду ліфтового обладнання (Вих. № 01 від «21» лютого 2025 року) (файли 13. Акт огляду ліфтового обладнання.pdf та 13. Акт огляду ліфтового обладнання.pdf.p7s). Слід зазначити, що згідно інформації, розміщеної на сайті Уповноваженого органу, період уточнень тривав з 17 лют. 20:24 по 22 лют. 00:00.
Слід зазначити, що ані Додатком 5 до тендерної документації, ані умовами тендерної документації, ані будь-яким іншим додатком до тендерної документації не передбачено надання учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)», оскільки, з точки зору уповноваженої особи (підтвердженням чого є Протокол уповноваженої особи від 03.03.2025 року № 112) дану вимогу визначено
Додатком 2 до тендерної документації.
Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель й призвела до дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей.
З огляду на вищезазначене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178
×
-
Назва доказу:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
-
Повʼязаний документ:
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради «Міська лікарня №5» скасувати Протокол уповноваженої особи від 03.03.2025 року № 112 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО ЛІФТ» за процедурою закупівлі – ДК 021:2015: 50750000-7 - Послуги з технічного обслуговування ліфтів КНП ММР "Міська лікарня №5" за адресою: м.Миколаїв, пр-т. Богоявленський, 336, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-17-014221-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.