• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код за ДК 021:2015-90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління відходами)

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019 р. №114-IX (зі змінами)(далі Закон), постанови КМ України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості)

Завершена

260 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 600.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2025 16:03 - 22.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: e50ccb4e26944102b0294a45ea3c4eb7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-17-011467-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»
Дата розгляду скарги: 17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2025 18:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.03.2025 17:59
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 99b42b1cd49b477f89756e21812e4927
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 17.02.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Бершадська окружна лікарня інтенсивного лікування Бершадської міської ради" (далі-Замовник) опубліковало оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код за ДК 021:2015-90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління відходами)» з очікуваною вартістю 260 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
• ТОВ «НВК "УКРЕКОПРОМ».
• ТОВ «Еко Захист-Україна».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Протоколом уповноваженої особи КНП «Бершадська ОЛІЛ Бершадської міської ради» від 28.02.2025 року м. Бершадь №5 тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника в якості такого відхилення Замовник безпідставно зазначає, що:
Під час повторного розгляду пропозиції учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (ЄДРПОУ: 38234621) на відповідність вимогам тендерної документації виявлено, що Учасник усунув невідповідності не в повній мірі/не усунув невідповідності, а саме:
Не надав у складі тендерної пропозиції дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу, виданий відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб'єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимог статті 27 Закону України "Про управління відходами"), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів, відповідно до Додатку №2 тендерної документації.
Пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про управління відходами» чітко визначено, що утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл. Додатком 2 до Постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 року №314 визначено, що операції з оброблення відходів здійснюються на підставі дозволу. Абзац 3 цієї ж постанови визначає, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року.
З огляду на це, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (ЄДРПОУ: 38234621) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-17-011467-a.
Скаржник вважає що немає такокої підстави для відхилення як: «усунув невідповідності не в повній мірі/не усунув невідповідності».
З огляду на це Замовник безпідставно та незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Також Згідно вимог ДОДАТКУ 2 до тендерної документації Замовник вимагав надати - дозвіл на здійснення операцій, дійсний на весь період надання послуг, з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів.
ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» виконав вимоги Замовник в цій частині.
У складі тендерної пропозиції зокрема на виконання вимоги про усунення невідповідностей учасником ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» було надано:

-ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ вих. №18 від 24.02.2025 року згідно якого було надано й документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів.
-Декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24, в якій наявний дозвіл на здійснення операцій, дійсний на весь період надання послуг, з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи.
-Документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів: файл: «Deklaratsiya-onovleno-25.02.2025 (1).xlsx».
-ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ Вих. №19 Від 28.02.2025 року згідно якого ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» в особі тимчасово виконуючого обов'язки директора Висотюк Катерини Петрівни щодо отриманої вимоги надає наступне пояснення. Відповідно до тендерних вимог нами надавалось документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів. Офіційний реєстр дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
Із урахуванням вищевказаного, Скаржником було зокрема надано декларацію № 057880/24 про провадження господарської діяльності, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Крім цього, зазначаємо, що Декларація формується автоматично, а суб’єкти господарювання не мають змоги впливати на зміст такої Декларації.
Відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів), розміщеному на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, наявна інформація про ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Таким чином, надана Скаржником декларація містить дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а інформація про такий дозвіл міститься в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів за посиланнями, як було зазначено вище.
Крім цього, відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Як вже зазначалося вище, дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів не містить кодів відходів згідно Національного переліку відходів, а Скаржник не має змоги впливати на це, оскільки такий дозвіл видається у затвердженій формі у вигляді декларації про провадження господарської діяльності.
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Порядок видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Як вже зазначалося, Скаржником було отримано дозвіл як вказувалось зокрема відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, Скаржник повністю виконав вимогу про усунення невідповідностей в цій частині і надав дозвіл на здійснення операцій, дійсний на весь період надання послуг, з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів.
Крім цього, Скаржник надав дозвіл, який виданий йому у порядку та зі змістом, який передбачений вищезазначеними нормативно-правовими актами і за затвердженою формою. Тому в контексті ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна Скаржник не може бути відхилена у зв’язку з тим, що дозвіл не містить кодів відповідно до Національного переліку відходів, оскільки надання дозволу із вказанням таких кодів не передбачено формою, за якою видається декларація, що містить дозвіл. Тобто такий документ, який вимагає Замовник не передбачений для юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців чинним законодавством, до 15 червня 2025 року зокрема до Скаржника.
Разом з тим, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником / переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Але таке право Замовником було проігнороване і Замовник не звернувся до державних органів влади з метою з’ясування інформації, чи є надана Скаржником декларація дозволом, і чи такий дозвіл дає право на провадження діяльності за кодами відповідно до Національного переліку відходів, які стосуються предмету закупівлі. І таким чином, Замовником була відхилена найбільш економічно вигідна пропозиція.
В цей же час відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, зазначені принципи здійснення публічних закупівель були порушені Замовником, в тому числі внаслідок ігнорування ним права, зазначеного у п.1 розділу 5 тендерної документації.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до Регламенту роботи Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, затвердженого розпорядженням АКМУ 04.05.2023 № 8-рп на своїх засіданнях Комісія: розглядає скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" , інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель та приймає рішення за результатами розгляду цих скарг.
Комісія розглядає скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель та приймає рішення за результатами розгляду цих скарг.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника