• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (45454000-4 Перебудовування), а саме роботи з “Реконструкція існуючого водогону по вул. Горохівській від пров. Святительський до вул. Вінграновського в м. Миколаєві”

Завершена

4 911 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 49 110.40 UAH
Період оскарження: 17.02.2025 13:49 - 02.03.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: 08897a59728f4f819ca5a8f5cb07d4e0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-17-007328-a.c1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.04.2025 14:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.04.2025 09:12
Автор: ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ", Аліса Ротару +380506180861 a_group_ing@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 77eec64b91a1419cbb9f2e72ae8bb1f8
Заголовок пункту скарги: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:

1) Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРМОНТАЖБУДІНВЕСТ»
2) Скаржник
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРСПЕЦОБОРУДОВАНИЕ»
4) Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО-М»
5) Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІК ТЕХНОЛОГІЇ»
6) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕМЛЕБУДСЕРВІС»

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 06.03.2025 року.

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, тендерну пропозицію Скаржника було відхилено Замовником.

Скаржник не може погодитися із рішенням Замовника і вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), оскільки Замовником було проявлено дискримінаційне та нерівне ставлення по відношенню до Скаржника і, відповідно, прийнято необґрунтоване, необ’єктивне та упереджене рішення про відхилення тендерної пропозиції останнього.

На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч.4 ст.5 Закону № 922-VIII).

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Відповідно до частини 6 статті 11 Закону № 922-VIII уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.

= І =

Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 500 від 31.03.2025 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
4) Найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасники ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ"
5) Повернути на кваліфікацію учасника ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ".
6) Результати розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/визнання переможця). Відхилення тендерної пропозиції, відповідно до абз.3 пп.1 п.44 Особливостей не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалось замовником
7) Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно зі статтею 31, Закону України «Про публічні закупівлі» та 47 Особливостей: Наявні.».

Відповідно до абзацу першого пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідна умова передбачена й пунктом 1 розділу 3 тендерної документації, затвердженої Протоколом уповноваженої особи № 207 від 17.02.2025р., зі змінами №242 від 21.02.2025р., зі змінами №285 від 27.02.2025р. (далі – тендерна документація), де зазначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 5 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної.

Скаржником умови та вимоги Додатку 5 до тендерної документації було дотримано та виконано у повному обсязі. Підтвердженням зазначеної підстави став Протокол розгляду тендерних пропозицій № 377 від 14.03.2025 р., згідно з яким зі сторони уповноваженої особи було зазначено наступне:
«…
4) Найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасники ТОВ "А ГРУП ІНЖИНІРІНГ"
5) Результати розгляду тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/визнання переможця). Визнання переможця
6) Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно зі статтею 31, Закону України «Про публічні закупівлі» та 47 Особливостей: Відсутні.».

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, визначено в Додатку 6 до тендерної документації.
Зокрема:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей..
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відсутність підстав, передбачених пунктами 3,5,6,12 п.47 Особливостей

Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридична особа):

з/п Вимоги згідно п. 47 Особливостей Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
1 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
(підпункт 3 пункт 47 Особливостей) Перевіряється безпосередньо замовником самостійно, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим*.
*З 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану.
Таким чином у разі якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або, обмежать свою роботу, то інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, на виконання пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів.
2 Керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
(підпункт 6 пункт 47 Особливостей) Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.

Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа.
3 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(підпункт 12 пункт 47 Особливостей)
*Документ виданий відповідним органом, який має такі повноваження, що вимагається до подання від учасника-переможця на підтвердження відсутності підстав передбачених п.п 5, 6 п. 47 Особливостей одночасно є документом, що підтверджує відсутність підстав згідно п.п. 12 Особливостей.

Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати шляхом завантаження до електронної систему:
інформацію про право підписання договору про закупівлю, у тому числі:
1) Довідку у довільній формі про наявність/відсутність статутних (або іншого установчого документу) обмежень щодо права уповноваженої особи учасника на підписання договору на суму наданої пропозиції. При наявності обмежень у Статуті (або іншого установчого документу) органів управління учасника на укладання договорів та/або відповідно до Закону про “Товариства з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю” від 06.02.2018р. № 2275-VIII, відповідно до законодавства України, обов'язково надається копія рішення учасників (засновників) товариства, яке дає право підписання договору на суму наданої пропозиції (згоди на вчинення правочину).
рішення про вчинення значного правочину відповідно до ст.. 70 Закону України «Про акціонерні товариства» (ця вимога стосується для переможця, який є акціонерним товариством).

Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.6. цієї документації.
Файл накладеного КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням: http://czo.gov.ua/verify.

Надати при підписанні договору платіжну інструкцію/доручення/квитанцію в сумі
2,6 % від суми договору, шляхом завантаження в електрону систему закупівель.

Скаржником надано, зокрема:
1) на вимогу пункту 1 таблиці (для юридичних осіб) Додатку 6 до тендерної документації – Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (номер запиту: 1691192; дата формування: 17.03.2025) (файл 14. Довідка. Підтвердження відс. підстав пп.3 п.47 Особливостей.zip);
2) на вимоги пунктів 2 та 3 таблиці (для юридичних осіб) Додатку 6 до тендерної документації – Витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" (повний) від 17.03.2025 р. (файли 15. Витяг. Підтвердження відс. підстав пп.6,12 п.47 Особливостей.pdf та 15. Витяг. Підтвердження відс. підстав пп.6,12 п.47 Особливостей.pdf.p7s);
3) на вимогу пункту 1 Додатку 6 до тендерної документації:
- інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме: Рішення учасника (засновника) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» № 1 від 25 листопада 2022 року; Наказ № 1 від 25 листопада 2022 р.;
- довідку (Вих. № 146 від «17» березня 2025 року), якою Скаржник «…повідомляє про відсутність статутних обмежень щодо права уповноваженої особи Переможця, а саме директора ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» Ротару Аліси Анатоліївни, яка діє на підставі Статуту, на підписання договору про закупівлю на суму наданої пропозиції, а саме у розмірі 3 789 990,00 грн. (Три мільйони сімсот вісімдесят дев’ять тисяч дев’ятсот дев’яносто гривень нуль копійок) з урахуванням ПДВ.
Додатково повідомляємо про відсутність обмежень щодо права уповноваженої особи Переможця на підписання договору про закупівлю на суму наданої пропозиції відповідно до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” від 6 лютого 2018 року № 2275-VIII, зокрема в рамках статті 44 цього Закону, оскільки вчинення правочину в рамках даної закупівлі не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності».

Щодо надання Скаржником забезпечення виконання договору про закупівлю просимо звернути увагу на наступне.

Пунктом 2 розділу 6 тендерної документації передбачено наступе.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Пунктом 3 розділу 6 тендерної документації передбачено, зокрема, наступе.
Проєкт договору про закупівлю викладено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа у строки, визначені пунктом 2 «Строк укладання договору про закупівлю» цього розділу. Якщо переможець торгів є платником ПДВ, договір по результатам проведеної закупівлі укладається з урахуванням ПДВ.
У разі коли учасник процедури закупівлі стає переможцем кількох або всіх лотів, замовник може укласти один договір про закупівлю з переможцем, об’єднавши лоти.

Пунктом 4 розділу 6 тендерної документації передбачено наступе.
Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків:
 визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
 перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
 перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладання договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування − пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону.
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.

Пунктом 5 розділу 6 тендерної документації передбачено наступе.
У разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію цього учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.

Пунктом 6 розділу 6 тендерної документації передбачено, зокрема, наступе.
Переможець процедури закупівлі повинен у строк, у строк, не пізніше дати укладення договору про закупівлю після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, внести забезпечення виконання такого договору.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю:
-2,6 % вартості договору;
Вид забезпечення: Забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника.
Забезпечення виконання договору здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок Замовника.
Документ що підтверджує внесення забезпечення виконання договору Учасником є платіжна інструкція з відміткою банку про здійсненні платежу на рахунок Замовника.
Реквізити (надається шляхом завантаження до електронної системи закупівель до моменту підписання договору):
Отримувач МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МИКОЛАЇВВОДОКАНАЛ"
ЄДРПОУ / ІПН отримувача 31448144
Рахунок отримувача UA943071230000026008010731904
Банк отримувача ПАТ «БАНК ВОСТОК», м. Дніпро
Призначення платежу Забезпечення виконання договору, що укладено згідно оголошення про проведення торгів
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Замовник не повертає забезпечення виконання Договору у разі невиконання або неналежного виконання Постачальником своїх зобов’язань за Договором.

Відповідно до умов переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі згідно Додатку 6 до тендерної документації визначено наступне.
Надати при підписанні договору платіжну інструкцію/доручення/квитанцію в сумі 2,6 % від суми договору, шляхом завантаження в електрону систему закупівель.

Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу сьомого пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують, зокрема, положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 цих особливостей.

Частиною першою статті 27 Закону № 922-VIII визначено замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

Оскільки умовами тендерної документації не передбачено умов як саме має відбуватись процес підписання договору про закупівлю, хто має заповнювати проект договору про закупівлю та хто кому в першу чергу має надати заповнений договір про закупівлю на підпис, Скаржником було взято на себе ініціативу щодо заповнення проекту договору про закупівлю з усіма передбаченими додатками до нього.

24 березня 2025 року Скаржником на адресу Замовника та Платника (оскільки в рамках даної закупівлі укладається трьохсторонній договір про закупівлю) електронним листом було направлено заповнений проект договору про закупівлю з усіма передбаченими додатками до нього, а саме: договір підряду; Додаток № 1 - Графік виконання робіт; Додаток № 2 - Договірна ціна; Додаток № 3 - Графік фінансування робіт; Додаток № 4 - Види та обсяги робіт; Додаток № 5 - Локальні кошториси на будівельні роботи; Додаток № 6 - Відомості ресурсів з вказаною країною (формат xsl).





26 березня 2025 року на електронну адресу Скаржника від представника замовника Кругликової Т.М. надійшов запит (26.03.25 № 623/36) «щодо зниження цін» по наданому Скаржником на погодження договору про закупівлю.



Зазначеним запитом (26.03.25 № 623/36) «щодо зниження цін» Замовник повідомляє наступне.
«25 березня 2025 року ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» надіслали на перевірку договірну ціну по об’єкту ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (45454000-4 Перебудовування), а саме роботи з “Реконструкція існуючого водогону по вул. Горохівській від пров. Святительський до вул. Вінграновського в м. Миколаєві” на суму 3 789 990,00 грн. в тому числі ПДВ.

За результатами проведення моніторингу поточних цін на матеріали, які застосовані в розрахунку договірної ціни, виявлено завищення цін на деякі матеріали, а саме:

1. Бітуми нафтові дорожні в’язкі БНД 70/100 56 699,74грн. за т — прийняти 51599,74 грн.

2. Вартість пінополіуретана 360,45грн. за балон — прийняти 291,13 грн.

3. Засувка чавунна фланцева DN150 PN10 (коротка комплект) HAWLE 13661,57грн. за 1шт –прийняти 12339,55 грн.

4. Засувка чавунна фланцева DN80 PN10 (коротка комплект) HAWLE 7883,64грн. за 1шт –прийняти 7541,37 грн.

5. Ковзаюча опора типа L (Н=80мм, 381-400) 1795,02грн.за 1шт-прийняти 1548,22 грн.

6. Компенсаційна муфта Д400 87824,79грн.за 1шт-прийняти 29838,59 грн.

7. Люк ПП (Т) 1791,32грн.за 1шт – прийняти 1625,70 грн.

8. Підземний гідрант PN16 DN100 (глибина трубопроводу Н=1,75м) " HAWLE" 58735,12 грн.за 1 шт- прийняти 45866,22 грн.

9. Плити покрриття 3ПП20 залізобетонні серія 3.900.1-14 випуск 1 15800,00грн.за 1 шт-- прийняти 5596,45 грн.

10. Флуоресцентний показчик ПГ 450,15грн.за 1шт – прийняти 308,27 грн.

11. Сода кальцинована [натрій вуглекислий] технічна 55476,52грн.за 1 –прийняти 47405,94 грн.

12. Хомут з фланцевою врізкою 400х100 19533,58грн.за 1шт-прийняти 15106,38 грн.

12. Хомут з фланцевою врізкою 400х100 16918,59грн.за 1шт-прийняти 13734,67 грн.

13. Хрест сталевий фланцевий 400х150 29478,77грн.за 1шт — 18795,73грн.

14. Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 10-20 мм, марка М1000 і більше — 1347,80грн.за м3 — прийняти 1028,97грн.

15. Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 40-70 мм, марка М1000 і більше — 1065,95грн.за м3 — прийняти 1017,15грн.

Відповідно до вище зазначеного прошу вас, провести перерахунок цін згідно проведеного моніторингу та надати оновлену договірну ціну (Додаток № 2 до договору).».

Умовами пункту 4 розділу 6 тендерної документації заначено зокрема, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (45454000-4 Перебудовування), а саме роботи з “Реконструкція існуючого водогону по вул. Горохівській від пров. Святительський до вул. Вінграновського в м. Миколаєві”.

В даному випадку застосування зазначеної умовами пункту 4 розділу 6 тендерної документації в частині перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки не може бути застосована, оскільки предметом закупівлі являються роботи, а не товари.

Оскільки Скаржник вважає, що зазначена в запиті (26.03.25 № 623/36) «щодо зниження цін» вимога зі сторони представників Замовника, яка зобов’язує Скаржника прийняти та знизити в договірній ціні ціни на перелічені вище позиції, є безпідставною та нічим не обґрунтованою, відповідно 27.03.2025 р. Скаржником на адресу Замовника та Платника (оскільки в рамках даної закупівлі укладається трьохсторонній договір про закупівлю) електронним листом було направлено відповідь на запит (26.03.25 № 623/36) «щодо зниження цін» наступного змісту:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» у відповідь на лист від 26.03.2025 р. № 623/36 щодо об’єкту за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (45454000-4 Перебудовування), а саме роботи з “Реконструкція існуючого водогону по вул. Горохівській від пров. Святительський до вул. Вінграновського в м. Миколаєві” наступним повідомляє про ознайомлення з інформацією про встановлені за результатами проведеного моніторингу завищення поточних цін на матеріали, що застосовані в розрахунку договірної ціни ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» згідно переліку, наведеного в листі від 26.03.2025 р. № 623/36, та наступним просить надати інформацію з посилання на підтверджуючі джерела згідно з яких моніторинг встановив ціни, які ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» має прийняти.»



27 березня 2025 року на електронну адресу Скаржника від уповноваженої особи Замовника надійшов лист наступного змісту:
«прошу звернути увагу, що крайній термін підписання і оголошення договолру по закупівлі 28.03.2025 в разі не надання підписаного договору уповновеженій особі, підписання договору буде не можливе!».



27 березня 2025 року Скаржником на адресу Замовника та Платника (оскільки в рамках даної закупівлі укладається трьохсторонній договір про закупівлю) електронним листом було повторно направлено відповідь на запит (26.03.25 № 623/36) «щодо зниження цін» наступного змісту:
«Відповідно до положень пункту 49 Особливостей визначено, зокрема, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.

Просимо у відповідь на наш лист за вих. № 205 від 27.03.2025 р. надати обгрунтовану інформацію з посилання на підтверджуючі джерела згідно з яких моніторинг Замовника встановив ціни, які ТОВ «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» має прийняти згідно листа від 26.03.2025 р. № 623/36 щодо об’єкту за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (45454000-4 Перебудовування), а саме роботи з “Реконструкція існуючого водогону по вул. Горохівській від пров. Святительський до вул. Вінграновського в м. Миколаєві”. У такий спосіб Товариство з обмеженою відповідальністю «А ГРУП ІНЖИНІРІНГ» зі своєї сторони матиме можливість звернутись саме до тих постачальників та закупити товари саме за тими цінами, на які посилається моніторинг Замовник у зазначеному листі від 26.03.2025 р. № 623/36.»




28 березня 2025 року на електронну адресу Скаржника від уповноваженої особи Замовника надійшов лист наступного змісту:
«підстави для подовження у Замовника немає терміну підписання договору!».




28 березня 2025 року на електронну адресу Скаржника від представника Замовника Кругликової Т.В. надійшов лист наступного змісту:
«Джерела згідно яких МКП "Миколаївводоканал" має проводити моніторінг поточних цін:
- п.4.9. Настанови з визначення вартості будівництва;
- Методика моніторінгу поточних цін на товари та основні матеріальні ресурси (затверджений наказом департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради).».




Слід зазначити, наступне.
Розділ IV Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281 (далі – Настанова), передбачає визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації.
Вартість матеріалів, виробів і комплектів
4.9 Кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та має бути не вищою за середню ціну у регіоні.
Поточні ціни на матеріальні ресурси для об’єкта будівництва визначаються франкоприоб’єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують такі елементи вартості: 1) відпускну ціну (в тому числі, вартість тари, упаковки і реквізиту та вартість вантажних робіт); 2) вартість транспортування; 3) заготівельно-складські витрати.

Отже весь порядок дій, встановлений пунктом 4.9 розділу IV Настанови, передбачений для Замовника на стадії формування інвесторської кошторисної документації, яка надалі буде підставою для оголошення майбутньої закупівлі.

17 лютого 2025 року Замовником було оголошено закупівлю за предметом Процедури закупівлі з очікуваною вартістю в розмірі 4 911 040,00 грн. з ПДВ.

Скаржником було подано тендерну пропозицію з ціною у розмірі 4 540 000,00 грн. з ПДВ.
По завершенню проведеного за Процедурою закупівлі аукціону ціна тендерної пропозиції Скаржника склала 3 789 990,00 грн. з ПДВ.
Тобто, вартість ціни тендерної пропозиції Скаржника фактично на 1 121 050,00 грн. з ПДВ являється меншою від очікуваної вартості закупівлі.
Скаржником в даному випадку дотримано принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.

Станом на 28.03.2025 р. зі сторони Скаржника на адресу Замовника не надходило жодних листів, повідомлень тощо про відмову від підписання договору про закупівлю.

Станом на 28.03.2025 р. Скаржник не отримав аргументованої відповіді, з яких причин останній повинен приймати ціни, які продиктував Замовник.

Станом на 28.03.2025 р. Скаржник так і не отримав від Замовника підтвердження підписання договору про закупівлю за Договірною ціною згідно Додатку 2 до договору про закупівлю, яку Скаржник направив Замовнику на погодження 24.03.2025 р.

Умовами тендерної документації визначено право Скаржника надати забезпечення договору про закупівлю «при підписанні договору».
Нормами чинного законодавства України визначено право Скаржника надати забезпечення договору про закупівлю не пізніше дати укладення договору про закупівлю.
Виходячи з викладеного, ні однієї, ні другої події так і не відбулось, оскільки зі сторони Замовника підтвердження підписання договору про закупівлю з Договірною ціною згідно Додатку 2 до договору про закупівлю, яку Скаржник направив Замовнику на погодження 24.03.2025 р. так і не надійшло.

Виходячи з викладеного вище Замовником порушено норми чинного законодавства, у тому числі в сфері публічних закупівель, чим поставлено у нерівне становище Скаржника як суб'єкта господарювання, який виявив бажання взяти участь у даній Процедурі закупівлі, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи як умови тендерної документації, так і норми чинного законодавства України.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.

Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.

Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.

Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника