-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих)
ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги
Завершена
28 671 295.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 143 356.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 143 356.48 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 16:50 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються тендерної документації
Номер:
e686ffbf045d46b5a903fbd58009f02d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-011935-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 8. Тех.карти.pdf 18.02.2025 17:52
- 7.3. Сертифікат_Ганусова_22000_05.02.2024.PDF 18.02.2025 17:52
- 6. Наказ МінАПК НАССР.pdf 18.02.2025 17:52
- 7.2. Сертифікат Ганусова 22000_ 23.02.2024.PDF 18.02.2025 17:52
- 5. Сертифікати_ТОВ_ФУДІ_КЕЙТЕРИНГ_оновлені (14001_ 9001_ 22000_ 45001) (1).pdf 18.02.2025 17:52
- 7.1. Свідоцтво Ганусова 22000_25.05.2018 (1).PDF 18.02.2025 17:52
- 4. Протокол №3220 від 12.09.23. випробувань (вода питна).pdf 18.02.2025 17:52
- 3. Тендерна документація.doc 18.02.2025 17:52
- 1. Витяг з ЄДР_Фуді 26.11.2024.pdf 18.02.2025 17:52
- 2. Оголошення.pdf 18.02.2025 17:52
- Скарга на умови ТД ТМО.pdf.asice.zip 18.02.2025 17:52
- sign.p7s 18.02.2025 18:00
- рішення від 20.02.2025 № 2628.pdf 20.02.2025 16:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2025 №3140.pdf 03.03.2025 12:49
- рішення від 28.02.2025 № 3140.pdf 05.03.2025 13:49
- відповідь на скаргу .pdf 24.02.2025 16:25
- відповідь на скаргу .docx 24.02.2025 16:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 18:04
Дата розгляду скарги:
28.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2025 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2025 13:49
Дата виконання рішення Замовником:
07.03.2025 16:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Антимонопольного комітету України та внесено відповідні зміни в умови Тендерної документації та додатки до неї.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dd51813f635f47758251eb79f2c28f77
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо вимоги про надання документу, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі, датою не раніше грудня 2024 р.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями пункту 3.1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” передбачено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (надається згідно з Додатком №1 до цієї тендерної документації).
Положеннями додатку 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ На закупівлю «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих)» до додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Учасник повинен передбачити проведення відомчого лабораторного контролю питної води, готових страв, гігієнічних змивів з об’єктів навколишнього середовища, параметрів мікроклімату та освітленості в приміщеннях харчоблоку. Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі не раніше грудня 2024 р.”
Тобто учасникам в складі тендерної пропозиції необхідно надати документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі, датою не раніше грудня 2024 р.
Відповідно до пункту 2.8.1. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), що затверджені Наказом МінАПК від 01.10.2012 № 590, вода на потужностях харчових продуктів, яка є інгредієнтом для харчових продуктів, і така, що може прямо чи опосередковано контактувати з продуктами, вода, призначена для виробництва льоду, а також зворотна вода, якщо така використовується в технологічному процесі, повинна відповідати вимогам щодо питної води.
Проте положеннями тендерної документації не визначено та не деталізовано поняття/вимогу щодо норм або вимог, яким повинна відповідати питна вода при проведенні відповідного аналізу. Відсутність такого визначення не дає змогу учасникам, зокрема Скаржнику надати документ, що буде відповідати вимогам Замовника.
Також, тендерна документації не містить визначення поняття “відомчого лабораторного контролю питної води”, що може тягнути за собою невизначеність при встановлні установи/організації, яка повинна провести такий аналіз питної води. Таким чином, відсутність чіткого розуміння та інформації про те, який орган повинен видати відповідний документ, який вимагається тендерною пропозицією – є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Дискримінаційність зазанченої вимоги полягає також в тому, що Скаржник має в наявності протокол дослідження питної води № 3220 від 12.03.2023 року, виданий ПП “Незалежний центр лабораторних досліджень “Еталон”.
В Скаржника є протоколи дослідження питної води, видані раніше грудня 2024 року. При цьому чинне законодавство не передбачає обов’язковості періодичності проходження досліджень питної води.
Таким чином, оскаржувана вимога документації суперечить положенням законодавства, а відтак має бути виключена з документації.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити вимогу про надання “Учасник повинен передбачити проведення відомчого лабораторного контролю питної води, готових страв, гігієнічних змивів з об’єктів навколишнього середовища, параметрів мікроклімату та освітленості в приміщеннях харчоблоку. Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі не раніше грудня 2024 р”.
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями пункту 3.1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” передбачено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (надається згідно з Додатком №1 до цієї тендерної документації).
Положеннями додатку 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ На закупівлю «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих)» до додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Учасник повинен передбачити проведення відомчого лабораторного контролю питної води, готових страв, гігієнічних змивів з об’єктів навколишнього середовища, параметрів мікроклімату та освітленості в приміщеннях харчоблоку. Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі не раніше грудня 2024 р.”
Тобто учасникам в складі тендерної пропозиції необхідно надати документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі, датою не раніше грудня 2024 р.
Відповідно до пункту 2.8.1. Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), що затверджені Наказом МінАПК від 01.10.2012 № 590, вода на потужностях харчових продуктів, яка є інгредієнтом для харчових продуктів, і така, що може прямо чи опосередковано контактувати з продуктами, вода, призначена для виробництва льоду, а також зворотна вода, якщо така використовується в технологічному процесі, повинна відповідати вимогам щодо питної води.
Проте положеннями тендерної документації не визначено та не деталізовано поняття/вимогу щодо норм або вимог, яким повинна відповідати питна вода при проведенні відповідного аналізу. Відсутність такого визначення не дає змогу учасникам, зокрема Скаржнику надати документ, що буде відповідати вимогам Замовника.
Також, тендерна документації не містить визначення поняття “відомчого лабораторного контролю питної води”, що може тягнути за собою невизначеність при встановлні установи/організації, яка повинна провести такий аналіз питної води. Таким чином, відсутність чіткого розуміння та інформації про те, який орган повинен видати відповідний документ, який вимагається тендерною пропозицією – є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Дискримінаційність зазанченої вимоги полягає також в тому, що Скаржник має в наявності протокол дослідження питної води № 3220 від 12.03.2023 року, виданий ПП “Незалежний центр лабораторних досліджень “Еталон”.
В Скаржника є протоколи дослідження питної води, видані раніше грудня 2024 року. При цьому чинне законодавство не передбачає обов’язковості періодичності проходження досліджень питної води.
Таким чином, оскаржувана вимога документації суперечить положенням законодавства, а відтак має бути виключена з документації.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити вимогу про надання “Учасник повинен передбачити проведення відомчого лабораторного контролю питної води, готових страв, гігієнічних змивів з об’єктів навколишнього середовища, параметрів мікроклімату та освітленості в приміщеннях харчоблоку. Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі не раніше грудня 2024 р”.
×
-
Назва доказу:
Дослідження води 23 року
-
Повʼязаний документ:
Скарга на умови ТД ТМО.pdf.asice.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити вимогу про надання “Учасник повинен передбачити проведення відомчого лабораторного контролю питної води, готових страв, гігієнічних змивів з об’єктів навколишнього середовища, параметрів мікроклімату та освітленості в приміщеннях харчоблоку. Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує проведення аналізів води у приміщеннях де відбувається приготування їжі не раніше грудня 2024 р”.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
de5d932f510d4ac2bb73a3bbd92032b1
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо вимоги про надання скан-копії діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ На закупівлю «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих)» до додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Для досягнення безпеки ланцюга постачання продукції, у складі пропозиції учасник повинен надати діючий сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT), що підтверджує використання системи управління безпекою ланцюга постачання, який виданий Учаснику товару та чинний на момент подачі пропозиції на ім’я Учасника.”
Тобто учасникам в складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT).
Відповідно до Закону України "Про стандартизацію" та в інших чинних законодавчих актах немає вимоги про те, що суб’єкти господарювання повинні отримувати сертифікати ДСТУ ISO в обов’язковому порядку.
А отже, Замовник порушує права учасника, адже він повинен нести не виправдані витрати на отримання документів, які не є обов’язковими.
Крім цього Скаржник має наступні сертифікати ДСТУ ISO які підтверджують, в тому числі, безпеку ланцюга постачання продукції:
- 14001:2015 “Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування” (ISO 14001:2015, IDT);
- 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги” (ISO 9001:2015, IDT);
- 22000:2018 Категорія харчового ланцюга - Е (відповідно до ISO 22003-1:2022);
- 22000:2019 (22000:2018, IDT) Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі;
- 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування.
Таким чином, оскаржувана вимога документації суперечить положенням законодавства, а відтак має бути виключена з документації.
Крім того, вимога про надання вказаного сертифікату уже була визнана дискримінаційною АМКУ (РІШЕННЯ № 2315-р/пк-пз від 06.02.2024, закупівля UA-2024-01-24-014168-a).
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити вимогу про надання “діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT), що підтверджує використання системи управління безпекою ланцюга постачання, який виданий Учаснику товару та чинний на момент подачі пропозиції на ім’я Учасника”.
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ На закупівлю «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих)» до додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Для досягнення безпеки ланцюга постачання продукції, у складі пропозиції учасник повинен надати діючий сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT), що підтверджує використання системи управління безпекою ланцюга постачання, який виданий Учаснику товару та чинний на момент подачі пропозиції на ім’я Учасника.”
Тобто учасникам в складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT).
Відповідно до Закону України "Про стандартизацію" та в інших чинних законодавчих актах немає вимоги про те, що суб’єкти господарювання повинні отримувати сертифікати ДСТУ ISO в обов’язковому порядку.
А отже, Замовник порушує права учасника, адже він повинен нести не виправдані витрати на отримання документів, які не є обов’язковими.
Крім цього Скаржник має наступні сертифікати ДСТУ ISO які підтверджують, в тому числі, безпеку ланцюга постачання продукції:
- 14001:2015 “Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування” (ISO 14001:2015, IDT);
- 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги” (ISO 9001:2015, IDT);
- 22000:2018 Категорія харчового ланцюга - Е (відповідно до ISO 22003-1:2022);
- 22000:2019 (22000:2018, IDT) Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі;
- 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування.
Таким чином, оскаржувана вимога документації суперечить положенням законодавства, а відтак має бути виключена з документації.
Крім того, вимога про надання вказаного сертифікату уже була визнана дискримінаційною АМКУ (РІШЕННЯ № 2315-р/пк-пз від 06.02.2024, закупівля UA-2024-01-24-014168-a).
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити вимогу про надання “діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT), що підтверджує використання системи управління безпекою ланцюга постачання, який виданий Учаснику товару та чинний на момент подачі пропозиції на ім’я Учасника”.
×
-
Назва доказу:
Сертифікати
-
Повʼязаний документ:
4. Протокол №3220 від 12.09.23. випробувань (вода питна).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель: «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих )» (оприлюднено в електронній системі закупівель, ідентифікатор - UA-2025-02-14-011935-a). 3. Зобов’язати замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідності до вимог законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
cbefe8a17b334393a2fcfb0cb07b29aa
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо вимоги про надання копію з оригіналу дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління безпечністю та сертифікату управління якістю харчових продуктів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Учасники закупівлі повинні надати в складі своєї пропозиції копію з оригіналу дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів (сфера сертифікації: складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів; надання послуг громадського харчування) про те, що на підприємстві система управління безпечністю харчових продуктів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018. IDT), ”
а також копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015. IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга.
Скаржник пройшов сертифікацію в Україні на систему управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) і отримав відповідні сертифікати, видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (додаються).
Водночас сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) не містять назви: “Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»” та сертифікат 22000 не містить саме конкретних сфер сертифікації, зокрема складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів.
Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), що виданий Скаржнику стосується:
Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018), що виданий Скаржнику стосується:
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, учасники (в тому числі Скаржник), які нададуть сертифікати стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018), але не міститимуть формулювання “Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»” та якщо сертифікат 22000 не міститиме формулювання щодо сфери сертифікації, а саме: “складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів; надання послуг громадського харчування” будуть відхилені.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Учасники закупівлі повинні надати в складі своєї пропозиції копію з оригіналу дійсного на момент розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів (сфера сертифікації: складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів; надання послуг громадського харчування) про те, що на підприємстві система управління безпечністю харчових продуктів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018. IDT), ”
а також копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015. IDT), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, та дійсні на момент подання пропозиції. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга.
Скаржник пройшов сертифікацію в Україні на систему управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) і отримав відповідні сертифікати, видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (додаються).
Водночас сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) не містять назви: “Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»” та сертифікат 22000 не містить саме конкретних сфер сертифікації, зокрема складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів.
Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), що виданий Скаржнику стосується:
Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018), що виданий Скаржнику стосується:
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, учасники (в тому числі Скаржник), які нададуть сертифікати стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018), але не міститимуть формулювання “Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»” та якщо сертифікат 22000 не міститиме формулювання щодо сфери сертифікації, а саме: “складування, зберігання, транспортування та реалізація харчових продуктів; надання послуг громадського харчування” будуть відхилені.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
×
-
Назва доказу:
Сертифікати
-
Повʼязаний документ:
4. Протокол №3220 від 12.09.23. випробувань (вода питна).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель: «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих )» (оприлюднено в електронній системі закупівель, ідентифікатор - UA-2025-02-14-011935-a). 3. Зобов’язати замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідності до вимог законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
701bb7edc60e4c20be2b0b5482d2a190
Заголовок пункту скарги:
4. Щодо вимоги про надання посвідчення або іншого документу, який підтверджує підготовку працівника учасника згідно вимог стандарту «Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Посвідчення або інший документ, який підтверджує підготовку працівника учасника згідно вимог стандарту «Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів» надати у складі пропозиції Учасником.”
Працівник Скаржника пройшла курс (навчання) за темою:
Також, працівник Скаржника пройшла курс (навчання) за темою:
Водночас зазначені сертифікати не містять формулювання: “Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів”.
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, учасники (в тому числі Скаржник), які нададуть сертифікати про проходження працівниками підготовки в системі менджменту безпечності харчових продуктів та розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів, але не міститимуть формулювання “Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів” будуть відхилені.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з положеннями пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що, серед іншого, в тендерній документації зазначається:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Положеннями додатку №1 тендерної документації, серед іншого, передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, серед іншого, необхідно надати в складі тендерної пропозиції:
“Посвідчення або інший документ, який підтверджує підготовку працівника учасника згідно вимог стандарту «Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів» надати у складі пропозиції Учасником.”
Працівник Скаржника пройшла курс (навчання) за темою:
Також, працівник Скаржника пройшла курс (навчання) за темою:
Водночас зазначені сертифікати не містять формулювання: “Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів”.
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, учасники (в тому числі Скаржник), які нададуть сертифікати про проходження працівниками підготовки в системі менджменту безпечності харчових продуктів та розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів, але не міститимуть формулювання “Сертифікація систем управління безпечністю харчових продуктів” будуть відхилені.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
×
-
Назва доказу:
Сертифікати Ганусової
-
Повʼязаний документ:
7.1. Свідоцтво Ганусова 22000_25.05.2018 (1).PDF
-
-
Назва доказу:
Сертифікати Ганусової
-
Повʼязаний документ:
1. Витяг з ЄДР_Фуді 26.11.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікати Ганусової
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель: «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих )» (оприлюднено в електронній системі закупівель, ідентифікатор - UA-2025-02-14-011935-a). 3. Зобов’язати замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідності до вимог законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
431636a2175d4aa2a3e8d16c49db5ee3
Заголовок пункту скарги:
5. Щодо надання технічних умов на продукцію для спеціального дієтичного споживання, узгоджених МОЗ України та зареєстрованих Держспоживстандарт України при наданні послуг.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до ДОДАТКУ № 5 ПРОЕКТ ДОГОВОРУ (пункт 6.3.5.) вказується:
“6.3.5. Виконавець зобов'язаний при наданні послуг негайно за вимогою Замовника надавати сертифікати чи висновки державної санітарно - епідеміологічної експертизи на продукти, які входять до складу страв, які постачаються, а також копію технічних умов на продукцію для спеціального дієтичного споживання, узгоджених МОЗ України та зареєстрованих Держспоживстандарт України.”
Згідно ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови – це нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Згідно ст. 16 цього ж Закону технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. Право власності на технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям.
Отже, чинним законодавством України в сфері стандартизації передбачено застосування технічних умов виключно на добровільній основі.
В той же час спеціальним законодавством у сфері організація харчування хворих у лікувальних закладах державної та комунальної форми власності, в т.ч. Порядком організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я та Інструкцією з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я, затвердженими наказом МОЗ № 931 від 29.10.2013, не передбачено, що харчування пацієнтів, в т.ч. виготовлення кулінарної продукції/готових страв, повинно відбуватися відповідно до технічних умов.
Таким чином, оскільки наявність технічних умов (надалі також – ТУ) на продукцію для дієтичного споживання при організації лікувального харчування не передбачено та не вимагається чинним законодавством України, така умова є дискримінаційною по відношенню до тих, хто не має таких ТУ (при тому, що наявність таких ТУ не є обов’язковою), однак може забезпечити лікувальне харчування на належному рівні та надати відповідні послуги з харчування пацієнтів високої якості.
Більше того, наявність чи відсутність ТУ на продукцію взагалі не впливає на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.
Згідно Технічного завдання Виконавець послуг повинен забезпечити для пацієнтів щоденне приготування та постачання (доставку) на сніданок, обід і вечерю «готової їжі» високої якості за 7-денним меню. Меню «готової їжі» повинно складатися зі страв розроблених з урахуванням основних принципів раціонального харчування хворих, асортименту різноманітності їжі та якості.
Нормативно-технологічною документацією в даному випадку можуть бути затверджені Учасником технологічні картки на готові страви (додається до скарги), які встановлюють технологію приготування страв, характеристику готових страв, технологічні вимоги до якості сировини тощо, та які за своїм призначенням в повній мірі заміщують ТУ без шкоди організації належного процесу виготовлення готових страв.
Отже, вимога про надання ТУ при наданні послуг є абсолютно невиправданою, зайвою для цілей даної процедури, носить характер штучної умови, направленої на визначення наперед обмеженого кола потенційних учасників, порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, призводить до дискримінації учасників, а відтак є необґрунтованою та незаконною.
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, з учасниками (в тому числі Скаржником), які не надаватимуть ТУ (які не є обов’язковими відповідно до законодавства) може бути розірвано договір з ініціативи Замовника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації (проект договору) в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
“6.3.5. Виконавець зобов'язаний при наданні послуг негайно за вимогою Замовника надавати сертифікати чи висновки державної санітарно - епідеміологічної експертизи на продукти, які входять до складу страв, які постачаються, а також копію технічних умов на продукцію для спеціального дієтичного споживання, узгоджених МОЗ України та зареєстрованих Держспоживстандарт України.”
Згідно ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» технічні умови – це нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Згідно ст. 16 цього ж Закону технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. Право власності на технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям.
Отже, чинним законодавством України в сфері стандартизації передбачено застосування технічних умов виключно на добровільній основі.
В той же час спеціальним законодавством у сфері організація харчування хворих у лікувальних закладах державної та комунальної форми власності, в т.ч. Порядком організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я та Інструкцією з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я, затвердженими наказом МОЗ № 931 від 29.10.2013, не передбачено, що харчування пацієнтів, в т.ч. виготовлення кулінарної продукції/готових страв, повинно відбуватися відповідно до технічних умов.
Таким чином, оскільки наявність технічних умов (надалі також – ТУ) на продукцію для дієтичного споживання при організації лікувального харчування не передбачено та не вимагається чинним законодавством України, така умова є дискримінаційною по відношенню до тих, хто не має таких ТУ (при тому, що наявність таких ТУ не є обов’язковою), однак може забезпечити лікувальне харчування на належному рівні та надати відповідні послуги з харчування пацієнтів високої якості.
Більше того, наявність чи відсутність ТУ на продукцію взагалі не впливає на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.
Згідно Технічного завдання Виконавець послуг повинен забезпечити для пацієнтів щоденне приготування та постачання (доставку) на сніданок, обід і вечерю «готової їжі» високої якості за 7-денним меню. Меню «готової їжі» повинно складатися зі страв розроблених з урахуванням основних принципів раціонального харчування хворих, асортименту різноманітності їжі та якості.
Нормативно-технологічною документацією в даному випадку можуть бути затверджені Учасником технологічні картки на готові страви (додається до скарги), які встановлюють технологію приготування страв, характеристику готових страв, технологічні вимоги до якості сировини тощо, та які за своїм призначенням в повній мірі заміщують ТУ без шкоди організації належного процесу виготовлення готових страв.
Отже, вимога про надання ТУ при наданні послуг є абсолютно невиправданою, зайвою для цілей даної процедури, носить характер штучної умови, направленої на визначення наперед обмеженого кола потенційних учасників, порушує добросовісну конкуренцію серед учасників, призводить до дискримінації учасників, а відтак є необґрунтованою та незаконною.
Таким чином відповідна вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника (та інших потенційних учасників), а як наслідок - не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі. Зокрема, з учасниками (в тому числі Скаржником), які не надаватимуть ТУ (які не є обов’язковими відповідно до законодавства) може бути розірвано договір з ініціативи Замовника.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ТОВ “ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ” має намір взяти участь у даній закупівлі. Водночас, вимоги, встановлених у тендерній документації порушують принципи здійснення закупівель, а саме вимоги ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Таким чином, положення тендерної документації (проект договору) в цій частині містять порушення норм законодавства. Враховуючи наведене вище просимо зобов’язати Замовника усунути вказане порушення, зокрема: шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити спірну вимогу.
×
-
Назва доказу:
Технологічні картки
-
Повʼязаний документ:
Скарга на умови ТД ТМО.pdf.asice.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень у процедурі закупівель: «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчуванням стаціонарних хворих )» (оприлюднено в електронній системі закупівель, ідентифікатор - UA-2025-02-14-011935-a). 3. Зобов’язати замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідності до вимог законодавства.