-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Паливо (бензин А-95, дизельне паливо, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) »
Торги відмінено
2 354 572.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 772.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 772.86 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 16:06 - 19.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
66f0249510de49de80477ac3b512e87c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-011384-a.a1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_18_02_2025_на умови ТД Замовника_КП ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ.pdf 18.02.2025 17:42
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 18.02.2025 17:42
- Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8) (6).pdf 18.02.2025 17:42
- Форма оголошення Замовника.pdf 18.02.2025 17:42
- Скарга_18_02_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-02-14-011384-a.docx 18.02.2025 17:42
- Газ сертифікат та паспорт.pdf 18.02.2025 17:42
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 18.02.2025 17:42
- dstu_7687_2015 (5).pdf 18.02.2025 17:42
- dstu_7688_2015.pdf 18.02.2025 17:42
- tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc 18.02.2025 17:42
- 13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (4).pdf 18.02.2025 17:42
- sign.p7s 18.02.2025 17:43
- Рішення від 20.02.2025 № 2623.pdf 20.02.2025 15:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2025 № 3134.pdf 03.03.2025 10:34
- Рішення від 28.02.2025 № 3134.pdf 05.03.2025 12:58
- Пояснення 24.02.2025 22:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 19:15
Дата розгляду скарги:
28.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2025 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2025 12:59
Дата виконання рішення Замовником:
13.03.2025 16:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації щляхом завантаження нової редакції
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ffe33e5d52a14078909a4ec974531cc3
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) та вимога, згідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів на пальне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) та вимога, згідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів на пальне:
«5) Учасник повинен надати технічний опис та зразок (ксерокопію) талонів (бланків-дозволу), які повинні бути номіналом 10 літрів або 15 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
Замовником встановлена вимога, відповідно до якої Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).», - що є дискримінаційною та обмежувальною для скаржника.
Дискримінаційна умова в частині надання документального підтвердження використання торгової марки
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах (використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони/скретч-картки, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Дискримінаційна умова щодо можливості взяти участь у процедрі закупівлі виключно учасників, які є емітентом талонів
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині надання «Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне)». Вимагаючи, що Учасник повинен являтися власником (емітентом) талонів на пальне, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо надання документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) та вимога, згідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів на пальне:
«5) Учасник повинен надати технічний опис та зразок (ксерокопію) талонів (бланків-дозволу), які повинні бути номіналом 10 літрів або 15 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).»
Замовником встановлена вимога, відповідно до якої Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).», - що є дискримінаційною та обмежувальною для скаржника.
Дискримінаційна умова в частині надання документального підтвердження використання торгової марки
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах (використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони/скретч-картки, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Дискримінаційна умова щодо можливості взяти участь у процедрі закупівлі виключно учасників, які є емітентом талонів
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині надання «Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне)». Вимагаючи, що Учасник повинен являтися власником (емітентом) талонів на пальне, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП "ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ТЕРЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) », оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-011384-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) та вимога, згідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів на пальне.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3474d305223948fd883fc0f67c5b1b31
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава:
В Додатку № 2 до ТД : «Учасник повинен мати не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава, та надати довідку з переліком АЗС, зазначаючи їх адресу, бренд та належність (власна, орендована, партнерська).»
Дискримінаційна вимога в частині обмеження кількості АЗС у м. Полтава
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава – що свідчить про встановлення дискримінаційної вимоги до Скаржника, зокрема такої, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС має 3 (три) АЗС з наступним місцерозташуванням:
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В.
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, шосе Харьківське, 8А.
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, вул. Кагамлика 68А.
З урахуванням вимоги в частині кількості АЗС у територіальних межах м. Полтава: не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава - наявні дискримінаційні вимоги до Скаржника, що в тому числі суперечать п. 29 Особливостей.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимоги в частині наявності АЗС, при цьому з окремим обмеженням місцерозташування таких АЗС та кількості та встановлює такою вимогою умови, що суперечать п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників – наявності матеріально-технічної бази учасника.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава.
В Додатку № 2 до ТД : «Учасник повинен мати не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава, та надати довідку з переліком АЗС, зазначаючи їх адресу, бренд та належність (власна, орендована, партнерська).»
Дискримінаційна вимога в частині обмеження кількості АЗС у м. Полтава
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава – що свідчить про встановлення дискримінаційної вимоги до Скаржника, зокрема такої, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС має 3 (три) АЗС з наступним місцерозташуванням:
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В.
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, шосе Харьківське, 8А.
АЗК БРСМ Нафта - Полтавська обл., м. Полтава, вул. Кагамлика 68А.
З урахуванням вимоги в частині кількості АЗС у територіальних межах м. Полтава: не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава - наявні дискримінаційні вимоги до Скаржника, що в тому числі суперечать п. 29 Особливостей.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимоги в частині наявності АЗС, при цьому з окремим обмеженням місцерозташування таких АЗС та кількості та встановлює такою вимогою умови, що суперечать п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників – наявності матеріально-технічної бази учасника.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава.
×
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , в тому числі у кількості 3 (три) АЗС у м. Полтава
-
Повʼязаний документ:
Скарга_18_02_2025_на умови ТД Замовника_КП ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП "ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ТЕРЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) », оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-011384-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше п’яти АЗС, що знаходиться в м. Полтава.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
bfe916482e9040e1ae1ee0e730a5fed6
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії саме правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку № 2 до ТД, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії саме правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС:
« У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.»
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/користуванні (з урахуванням вимоги надання копії правовстановлюючого докумета), оскільки правова природа партнерського договору (у випадку Скаржника – Договір купівлі продажу товару) – не може передбачати на підтвердження надання САМЕ правовстановлюючих документів.
Звертаємо увагу на наступні визначення термінів:
Правовстан́овлюючий докум́ент — документ, який підтверджує права́ суб'єкта пра́ва власності на майно та складений у порядку, передбаченому законодавством. Види таких документів:
• нотаріально посвідченим договором купівлі-продажу на майно (тобто МТБ, а не Товар - паливо),
• нотаріально посвідченим договором пожертви,
• нотаріально посвідченим договором довічного утримання (догляду),
• нотаріально посвідченим договором ренти,
• нотаріально посвідченим договором дарування,
• нотаріально посвідченим договором міни,
• спадковим договором;
• свідоцтвом про придбання арештованого нерухомого майна з публічних торгів (аукціонів);
• свідоцтвом про придбання заставленого майна на аукціоні (публічних торгах);
• свідоцтвом про право власності на об'єкти нерухомого майна;
• свідоцтвом про право на спадщину;
• свідоцтвом про право власності на частку в спільному майні подружжя;
• договором про поділ спадкового майна;
• договором про припинення права на утримання за умови набуття права на нерухоме майно;
• договором про припинення права на аліменти для дитини у зв'язку з передачею права власності на нерухоме майно;
• договором про виділення частки в натурі (поділ);
• іпотечним договором, договором про задоволення вимог іпотекодержателя, якщо умовами таких договорів передбачено передачу іпотекодержателю права власності на предмет іпотеки;
• рішенням суду;
Відповідні вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди, оскільки тільки в такому випадку Скаржник може надати правовстановлюючі документи на майно (матеріально-технічну базу – об’єкти АЗС), чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори купівлі-проажу нафтопродуктів у вигляді талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з власниками АЗС (а саме договір купівлі-продажу Товару (нафтопродуктів)), взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій правовстановлюючих документів на АЗС або партнерський договір, що підтверджує забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Отже, звертаємо увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції САМЕ копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.
« У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.»
Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що в сукупності обмежує Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді/користуванні (з урахуванням вимоги надання копії правовстановлюючого докумета), оскільки правова природа партнерського договору (у випадку Скаржника – Договір купівлі продажу товару) – не може передбачати на підтвердження надання САМЕ правовстановлюючих документів.
Звертаємо увагу на наступні визначення термінів:
Правовстан́овлюючий докум́ент — документ, який підтверджує права́ суб'єкта пра́ва власності на майно та складений у порядку, передбаченому законодавством. Види таких документів:
• нотаріально посвідченим договором купівлі-продажу на майно (тобто МТБ, а не Товар - паливо),
• нотаріально посвідченим договором пожертви,
• нотаріально посвідченим договором довічного утримання (догляду),
• нотаріально посвідченим договором ренти,
• нотаріально посвідченим договором дарування,
• нотаріально посвідченим договором міни,
• спадковим договором;
• свідоцтвом про придбання арештованого нерухомого майна з публічних торгів (аукціонів);
• свідоцтвом про придбання заставленого майна на аукціоні (публічних торгах);
• свідоцтвом про право власності на об'єкти нерухомого майна;
• свідоцтвом про право на спадщину;
• свідоцтвом про право власності на частку в спільному майні подружжя;
• договором про поділ спадкового майна;
• договором про припинення права на утримання за умови набуття права на нерухоме майно;
• договором про припинення права на аліменти для дитини у зв'язку з передачею права власності на нерухоме майно;
• договором про виділення частки в натурі (поділ);
• іпотечним договором, договором про задоволення вимог іпотекодержателя, якщо умовами таких договорів передбачено передачу іпотекодержателю права власності на предмет іпотеки;
• рішенням суду;
Відповідні вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренди, оскільки тільки в такому випадку Скаржник може надати правовстановлюючі документи на майно (матеріально-технічну базу – об’єкти АЗС), чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори купівлі-проажу нафтопродуктів у вигляді талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з власниками АЗС (а саме договір купівлі-продажу Товару (нафтопродуктів)), взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій правовстановлюючих документів на АЗС або партнерський договір, що підтверджує забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах.
Отже, звертаємо увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції САМЕ копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП "ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ТЕРЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) », оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-011384-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копії саме правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
7cc61280580f4d53a9799abe66b69709
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Терміну дії талонів повинен бути становити не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.4. В Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо Терміну дії талонів повинен бути становити не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації:
«2) АЗС повинні мати змогу здійснювати відпуск пального за талонами (бланками дозволу). Термін дії талонів повинен бути становити не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 14.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 22.02.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«2) АЗС повинні мати змогу здійснювати відпуск пального за талонами (бланками дозволу). Термін дії талонів повинен бути становити не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 14.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 22.02.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо який повинен складати не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника, яка передбачає строк поставки товару до 31.12.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП "ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ТЕРЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) », оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-011384-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Терміну дії талонів повинен бути становити не менше 1 (одного) календарного року від дати їх передачі Замовнику з можливістю обов’язкової безоплатної пролонгації.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
ed98470a86694b3c8fb195f52d881ed2
Заголовок пункту скарги:
5. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику Копія сертифіката якості на запропонований товар
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.5. В Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику Копія сертифіката якості на запропонований товар:
«4) Товар (Паливо дизельне ЄВРО), який пропонується для постачання, повинен відповідати діючим державним стандартам згідно з ДСТУ 7688:2015. Технічні умови», що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників на підтвердження якості палива ОКРЕМО визначений перелік документів, серед яких зокрема:
- сертифікат відповідності;
ТА
- сертифіката якості.
Замовником встановлена умова, яка суперечить п. 29 Особливостей, в частині надання САМЕ сертифікату якості на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Скаржник може надати на підтвердження відповдіності Товару вимогам щодо якості: сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є - Закупівля товару «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) ».
На відповідність національним стандартам, Скаржник може надати насутпні документи якості:
- сертифікат відповідності;
- паспорт якості;
- декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання учасниками САМЕ сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: бензин А-95, дизельне пальне, зріджений нафтовий газ - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Дизельного палива, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
- паспорт якості на Паливо дизельне;
- декларація про відповідність.
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7687:2015 " Бензини автомобільні Євро. Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Бензину А95, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Бензин А95;
- паспорт якості на Бензин А95;
- декларація про відповідність Бензину А95.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«4) Товар (Паливо дизельне ЄВРО), який пропонується для постачання, повинен відповідати діючим державним стандартам згідно з ДСТУ 7688:2015. Технічні умови», що має бути підтверджено в пропозиції копіями сертифікатів якості і відповідності.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників на підтвердження якості палива ОКРЕМО визначений перелік документів, серед яких зокрема:
- сертифікат відповідності;
ТА
- сертифіката якості.
Замовником встановлена умова, яка суперечить п. 29 Особливостей, в частині надання САМЕ сертифікату якості на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Скаржник може надати на підтвердження відповдіності Товару вимогам щодо якості: сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є - Закупівля товару «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) ».
На відповідність національним стандартам, Скаржник може надати насутпні документи якості:
- сертифікат відповідності;
- паспорт якості;
- декларація про відповідність.
Отже, з урахуванням вимоги в частині надання учасниками САМЕ сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: бензин А-95, дизельне пальне, зріджений нафтовий газ - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Дизельного палива, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
- паспорт якості на Паливо дизельне;
- декларація про відповідність.
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7687:2015 " Бензини автомобільні Євро. Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Бензину А95, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Бензин А95;
- паспорт якості на Бензин А95;
- декларація про відповідність Бензину А95.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Технічний регламент
-
Повʼязаний документ:
tekhnichniy-reglament-shchodo-vimog-do-avtomobilnikh-benziniv-dizelnogo-sudnovikh-ta-kotelnikh-palivdoc.doc
-
-
Назва доказу:
ДСТУ на Дизельне паливо
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ на Бензин
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015 (5).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Дизельне паливо
-
Повʼязаний документ:
13_ДП_З_Дизель_Зима_Сертиф_под_паспорт (4).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС (8) (6).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КП "ЖИТЛОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ТЕРЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Паливо (бензин А-95, дизельне палив, зріджений нафтовий газ у талонах номіналом 10л, 20л) », оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-011384-a, зокрема: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику Копія сертифіката якості на запропонований товар