-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект мультимедійного обладнання (Інтерактивна панель з мобільною стійкою)
Торги відмінено
3 076 407.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 382.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 382.04 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 15:06 - 30.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Номер:
084cc3ee04b9460db9d9b1f43ef3b4b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-009934-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3652RK_Інтерактивний_плоский_дисплей_Creative_Touch_3_Series_діагоналлю.pdf 07.03.2025 18:07
- 3652RK_Creative_Touch_3_Series_65_interactive_flat_panel_display.pdf 07.03.2025 18:07
- рішення від 28.02.2025 № 3127.pdf 07.03.2025 18:07
- Скарга Тернівська р.р..pdf 07.03.2025 18:12
- sign.p7s 07.03.2025 18:59
- рішення від 11.03.2025 № 3701.pdf 11.03.2025 18:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.03.2025 № 4294.pdf 20.03.2025 11:45
- рішення від 19.03.2025 № 4294.pdf 24.03.2025 11:30
- Короткий опис ViewBoard IFP6533-G.pdf 13.03.2025 16:41
- Скарга_1.pdf 13.03.2025 16:41
- Брошура ViewBoard IFP6533-G.pdf 13.03.2025 16:41
- Пояснення скарга.doc.asice.zip 13.03.2025 16:41
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ПАНЕЛІ від 06.03.2025.docx 13.03.2025 16:41
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ПАНЕЛІ від 14.02.2025.docx 13.03.2025 16:41
- Скарга _ 1.docx 13.03.2025 16:41
- Пояснення скарга.doc 13.03.2025 16:41
- Брошура 3652RK.pdf 13.03.2025 16:41
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ПАНЕЛІ від 19.02.2025.docx 13.03.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2025 20:50
Дата розгляду скарги:
19.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.03.2025 18:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.03.2025 11:30
Дата виконання рішення Замовником:
28.03.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення від 19.03.2025 № 4294-р/пк-пз виконано шляхом внесення змін до умов/змісту тендерної документації, відповідні зміни оприлюднені у строк та спосіб визначений законодавстом, яке регулює сферу закупівель в цій частині.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
719f1e74e4754937bcc5acd985b09364
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги в частині технічних та якісних характеристик предмету закупівлі. Крім того, Замовником фактично не було виконано попереднє рішення Комісії АМК України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
14 лютого 2025 року Відділом освіти виконавчого комітету Тернівської районної у місті ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Комплект мультимедійного обладнання (Інтерактивна панель з мобільною стійкою) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію яка містила порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон).
У зв’язку з цим Скаржник, як потенційний учасник цієї закупівлі, 18 лютого 2025 року подав скаргу, якій було присвоєно номер UA-2025-02-14-009934-a.c1. Скарга була вмотивована тим, що вимогам, які Замовника встановив у Тендерній документації відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK, одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”, яка міститься на офіційному веб-сайті цієї компанії за посилання: https://www.optomaeurope.com/product/3652rk#specifications), що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Також у скарзі було вказано, що Замовник встановив вимогу про надання документу, який не передбачено чинним законодавством, а тому фактично не може бути наданий жодним з учасників. Та врешті решт, вона містила посилання на порушення у кваліфікаційних вимогах, встановлених Тендерній документації.
Під час розгляду поданої скарги, рішенням від 28 лютого 2025 року № UA-2025-02-14-009934-a Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалила рішення про її часткове задоволення та зазначила, що:
«Замовником не надано саме документи (у тому числі, викладені українською мовою) щодо відповідності усім в сукупності вимогам Документації продукції щонайменше двох виробників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Слід зазначити, що Колегія досліджувала відповідність всіх наведених у пясненнях Замовника панелей, встановленим ним технічним параметрам у Додатку 1 до Тендерної документації, в тому числі, технічні характеристики, комплектацію, набір функцій та програмне забезпечення.
За результатами розгляду скарги Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Комплект мультимедійного обладнання (Інтерактивна панель з мобільною стійкою)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-009934-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині свого рішення.
Слід зазначити, що під час виконання рішення Комісії Замовник застосував суто формальний підхід, що не призвело до настання реального наслідку у формі усунення порушення вимог статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Відповідно, Додаток 1 до Тендерної документації (далі - Технічна специфікація) і наданий час, після нібито, виправлення невідповідностей, констатованих Органом оскарження - є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників Закупівлі, штучно звужує конкуренцію та встановлює невиправданий бар’єр для участі у ній більшості учасників. А відтак, рішення органу оскраження фактично залишається на виконаним.
Відповідно до абзацу другого пункту 60 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (далі - Особливості) якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання скарг, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.
З огляду на те, що предметом дослідження Органу оскарження була технічна специфікація (Додаток 1 до Тендерної документації) в цілому і покладені на Замовника зобов’язання стосувались внесення змін до технічної специфікації для усунення порушень закону, то ця скарга відповідає приписам абзацу другого пункту 60 Особливостей.
Так, на виконання рішення Комісії Замовник, 06 березня 2025 року, опублікував на сторінці в електронній системі закупівель Нову редакцію Тендерної документації від 06 березня 2025 року. В цей же день та на цій же сторінці, Замовником було розміщено наступний коментар щодо усунення порушення: «Рішення від 28.02.2025 № 3127 виконано шляхом внесення змін до умов/змісту тендерної документації, відповідні зміни оприлюднені у строк та спосіб визначений законодавстом, яке регулює сферу закупівель в цій частині.»
Ознайомившись з текстом Додатку 1 до тендерної документації Скаржником було встановлено, що у порівнянні з попередньою редакцією Тендерної документації, були внесені наступні зміни:
Редакція Додатку 1 (технічна специфікація) до Тендерної документації від 19.02.2025 р.:
- Розміри (Ш x В x Г) мм: не менше 1512 x 922 x 115;
- Робоча температура (мінімальна): не вище -10°C;
- Робоча температура (максимальна): не нижче 45°C;
- Вага нетто: не більше 39 кг;
- Вага брутто: не більше 50 кг.
Редакція Додатку 1 (технічна специфікація) до Тендерної документації від 06.03.2025 р.:
- Розміри (Ш x В x Г) мм: не менше 1488 x 897 x 88;
- Робоча температура (мінімальна): не вище 0°C;
- Робоча температура (максимальна): не нижче 40°C;
- Вага нетто: видалено з документації;
- Вага брутто: видалено з документації.
Жодних інших змін до тендерної документації, в тому числі, в частині вимог до функціоналу та комплектації, а також програмного забезпечення внесено не було. Без змін залишились 90% вимог до технічних і якісних характеристик, які і створювали дискримінаційні умови у цій закупівлі. Специфічний набір решти характеристик до інтерактивної панелі, її комплектації, функціоналу а також її програмного забезпечення, які також були предметом дослідження Колегії не дозволяють взяти участь у цій закупівлі більшості учасників, в тому числі і Скаржнику.
Таким чином Тендерна документація Замовника все так же містить надмірно деталізований опис предмету закупівлі, який не має альтернатив чи аналогів на ринку України. І відповідно, у цій закупівлі має можливість прийняти участь тільки ті учасники, що запропонують конкретну інтерактивну панель за конкретним набором функцій, комплектацією і програмним забезпеченням без можливості запропонувати кращу альтернативу, оскільки будь який найменший відступ від цього конкретно визначеного набору критеріїв – є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Скаржник так само як і в попередній скарзі засвідчує, що вказаним у Тендерній документації критеріям відповідає Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”. Та в той же час, повному набору детально описаних характеристик, включаючи вимоги до функціоналу, комплектації, а також програмного забезпечення, не відповідає жодна інша інтерактивна панель на ринку України. Про це свідчить аналіз продукції, що був проведений Скаржником, який взагалі можливо провести у такі стислі терміни.
Звертаємо увагу шановної Колегії також на ту обставину, що зміни до Тендерної документації було опубліковано 06 березня 2025 року о 15:39 і водночас, Замовником було встановлено строк оскарження умов закупівлі – до 08 березня 2025, 00:00. Тобто, в учасників на підготовку та подачу скарги з метою захисту своїх прав та усунення порушень, вчинених Замовником був лише один робочий день.
Відповідно до абзацу першого пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Абзацом п’ятим пункту 59 Особливостей передбачено, що після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Згідно з абзацом другим пункту 60 Особливостей якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання скарг, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.
Таким чином встановлення Замовником строку в 1 (один) робочий день для перевірки всіх внесених змін, підготовки та подачі якісної та обґрунтованої скарги, а також суто формальний підхід до виправлення порушень статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону не свідчить про добросовісну поведінку Замовника, яка направлена на забезпечення ефективного та прозорого здійснення цієї закупівлі, створення нормального конкурентного середовища у ній, запобігання проявам корупції у цій сфері, та недискримінацію учасників.
Відповідно, як і раніше, участь у цій Процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є партнерами (клієнтами) однієї конкретної компанії. Проте цього разу, Замовник значно обмежив час на підготовку скарги та звернення з нею до органу оскарження. Наголошуємо, що така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам навчальних закладів і штучно звужує коло потенційних учасників.
У зв’язку з цим і звертаємось до Колегії та просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, а саме надміру деталізований опис предмету закупівлі, який був викладений таким чином, що відповідає лише продукції ОДНОГО виробника.
Наголошуємо, що все викладене - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Сукупність вищевказаних вимог підтверджує намір Замовника на здійснення неправомірного впливу на результати закупівлі, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника та обладнання, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасникам в Процедурі закупівлі.
У зв’язку з цим Скаржник, як потенційний учасник цієї закупівлі, 18 лютого 2025 року подав скаргу, якій було присвоєно номер UA-2025-02-14-009934-a.c1. Скарга була вмотивована тим, що вимогам, які Замовника встановив у Тендерній документації відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK, одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”, яка міститься на офіційному веб-сайті цієї компанії за посилання: https://www.optomaeurope.com/product/3652rk#specifications), що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Також у скарзі було вказано, що Замовник встановив вимогу про надання документу, який не передбачено чинним законодавством, а тому фактично не може бути наданий жодним з учасників. Та врешті решт, вона містила посилання на порушення у кваліфікаційних вимогах, встановлених Тендерній документації.
Під час розгляду поданої скарги, рішенням від 28 лютого 2025 року № UA-2025-02-14-009934-a Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалила рішення про її часткове задоволення та зазначила, що:
«Замовником не надано саме документи (у тому числі, викладені українською мовою) щодо відповідності усім в сукупності вимогам Документації продукції щонайменше двох виробників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції, не довів та документально не підтвердив наявність продукції щонайменше двох виробників, яка відповідає умовам Документації.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Слід зазначити, що Колегія досліджувала відповідність всіх наведених у пясненнях Замовника панелей, встановленим ним технічним параметрам у Додатку 1 до Тендерної документації, в тому числі, технічні характеристики, комплектацію, набір функцій та програмне забезпечення.
За результатами розгляду скарги Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Комплект мультимедійного обладнання (Інтерактивна панель з мобільною стійкою)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-009934-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині свого рішення.
Слід зазначити, що під час виконання рішення Комісії Замовник застосував суто формальний підхід, що не призвело до настання реального наслідку у формі усунення порушення вимог статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Відповідно, Додаток 1 до Тендерної документації (далі - Технічна специфікація) і наданий час, після нібито, виправлення невідповідностей, констатованих Органом оскарження - є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників Закупівлі, штучно звужує конкуренцію та встановлює невиправданий бар’єр для участі у ній більшості учасників. А відтак, рішення органу оскраження фактично залишається на виконаним.
Відповідно до абзацу другого пункту 60 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (далі - Особливості) якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання скарг, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.
З огляду на те, що предметом дослідження Органу оскарження була технічна специфікація (Додаток 1 до Тендерної документації) в цілому і покладені на Замовника зобов’язання стосувались внесення змін до технічної специфікації для усунення порушень закону, то ця скарга відповідає приписам абзацу другого пункту 60 Особливостей.
Так, на виконання рішення Комісії Замовник, 06 березня 2025 року, опублікував на сторінці в електронній системі закупівель Нову редакцію Тендерної документації від 06 березня 2025 року. В цей же день та на цій же сторінці, Замовником було розміщено наступний коментар щодо усунення порушення: «Рішення від 28.02.2025 № 3127 виконано шляхом внесення змін до умов/змісту тендерної документації, відповідні зміни оприлюднені у строк та спосіб визначений законодавстом, яке регулює сферу закупівель в цій частині.»
Ознайомившись з текстом Додатку 1 до тендерної документації Скаржником було встановлено, що у порівнянні з попередньою редакцією Тендерної документації, були внесені наступні зміни:
Редакція Додатку 1 (технічна специфікація) до Тендерної документації від 19.02.2025 р.:
- Розміри (Ш x В x Г) мм: не менше 1512 x 922 x 115;
- Робоча температура (мінімальна): не вище -10°C;
- Робоча температура (максимальна): не нижче 45°C;
- Вага нетто: не більше 39 кг;
- Вага брутто: не більше 50 кг.
Редакція Додатку 1 (технічна специфікація) до Тендерної документації від 06.03.2025 р.:
- Розміри (Ш x В x Г) мм: не менше 1488 x 897 x 88;
- Робоча температура (мінімальна): не вище 0°C;
- Робоча температура (максимальна): не нижче 40°C;
- Вага нетто: видалено з документації;
- Вага брутто: видалено з документації.
Жодних інших змін до тендерної документації, в тому числі, в частині вимог до функціоналу та комплектації, а також програмного забезпечення внесено не було. Без змін залишились 90% вимог до технічних і якісних характеристик, які і створювали дискримінаційні умови у цій закупівлі. Специфічний набір решти характеристик до інтерактивної панелі, її комплектації, функціоналу а також її програмного забезпечення, які також були предметом дослідження Колегії не дозволяють взяти участь у цій закупівлі більшості учасників, в тому числі і Скаржнику.
Таким чином Тендерна документація Замовника все так же містить надмірно деталізований опис предмету закупівлі, який не має альтернатив чи аналогів на ринку України. І відповідно, у цій закупівлі має можливість прийняти участь тільки ті учасники, що запропонують конкретну інтерактивну панель за конкретним набором функцій, комплектацією і програмним забезпеченням без можливості запропонувати кращу альтернативу, оскільки будь який найменший відступ від цього конкретно визначеного набору критеріїв – є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Скаржник так само як і в попередній скарзі засвідчує, що вказаним у Тендерній документації критеріям відповідає Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”. Та в той же час, повному набору детально описаних характеристик, включаючи вимоги до функціоналу, комплектації, а також програмного забезпечення, не відповідає жодна інша інтерактивна панель на ринку України. Про це свідчить аналіз продукції, що був проведений Скаржником, який взагалі можливо провести у такі стислі терміни.
Звертаємо увагу шановної Колегії також на ту обставину, що зміни до Тендерної документації було опубліковано 06 березня 2025 року о 15:39 і водночас, Замовником було встановлено строк оскарження умов закупівлі – до 08 березня 2025, 00:00. Тобто, в учасників на підготовку та подачу скарги з метою захисту своїх прав та усунення порушень, вчинених Замовником був лише один робочий день.
Відповідно до абзацу першого пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Абзацом п’ятим пункту 59 Особливостей передбачено, що після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Згідно з абзацом другим пункту 60 Особливостей якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання скарг, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами не було подано.
Таким чином встановлення Замовником строку в 1 (один) робочий день для перевірки всіх внесених змін, підготовки та подачі якісної та обґрунтованої скарги, а також суто формальний підхід до виправлення порушень статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону не свідчить про добросовісну поведінку Замовника, яка направлена на забезпечення ефективного та прозорого здійснення цієї закупівлі, створення нормального конкурентного середовища у ній, запобігання проявам корупції у цій сфері, та недискримінацію учасників.
Відповідно, як і раніше, участь у цій Процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є партнерами (клієнтами) однієї конкретної компанії. Проте цього разу, Замовник значно обмежив час на підготовку скарги та звернення з нею до органу оскарження. Наголошуємо, що така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам навчальних закладів і штучно звужує коло потенційних учасників.
У зв’язку з цим і звертаємось до Колегії та просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, а саме надміру деталізований опис предмету закупівлі, який був викладений таким чином, що відповідає лише продукції ОДНОГО виробника.
Наголошуємо, що все викладене - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Сукупність вищевказаних вимог підтверджує намір Замовника на здійснення неправомірного впливу на результати закупівлі, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника та обладнання, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасникам в Процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
3652RK_Інтерактивний_плоский_дисплей_Creative_Touch_3_Series_діагоналлю
-
Повʼязаний документ:
3652RK_Інтерактивний_плоский_дисплей_Creative_Touch_3_Series_діагоналлю.pdf
-
-
Назва доказу:
3652RK_Creative_Touch_3_Series_65_interactive_flat_panel_display
-
Повʼязаний документ:
3652RK_Creative_Touch_3_Series_65_interactive_flat_panel_display.pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 28.02.2025 № 3127
-
Повʼязаний документ:
рішення від 28.02.2025 № 3127.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1) Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2) Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4bfd992ae7e44d15a909929fa6ae0c35
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-009934-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Dohovir perevezennia 01-11.pdf 18.02.2025 15:23
- Веб-сайт Optoma 2.png 18.02.2025 15:23
- Веб-сайт Optoma 1.png 18.02.2025 15:23
- Скарга _ 1.docx 18.02.2025 15:23
- Веб-сайт Optoma 3.png 18.02.2025 15:23
- 3652RK - Інтерактивний плоский дисплей Creative Touch 3-Series діагоналлю 65 дюймів.pdf 18.02.2025 15:23
- Скарга_1.pdf 18.02.2025 15:23
- 3652RK - Creative Touch 3-Series 65_ interactive flat panel display.pdf 18.02.2025 15:23
- sign.p7s 18.02.2025 17:14
- рішення від 20.02.2025 № 2614.pdf 20.02.2025 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2025 № 3127.pdf 03.03.2025 11:10
- рішення від 28.02.2025 № 3127.pdf 05.03.2025 12:34
- IFP33_UG_RUS.pdf 24.02.2025 14:43
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ПАНЕЛІ.docx 24.02.2025 14:43
- Пояснення скарга.doc 24.02.2025 14:43
- ViewBoard IFP7533-G ViewBoard® 75_ 4K Interactive Display - ViewSonic Україна.pdf 24.02.2025 14:43
- Інтерактивна панель INTBOARD GT75 (Android 13).pdf 24.02.2025 14:43
- Інтерактивна панель INTBOARD GT75 (Android 13) Опис.pdf 24.02.2025 14:43
- ViewBoard IFP6533-G ViewBoard® 65_ 4K Interactive Display - ViewSonic Україна.pdf 24.02.2025 14:43
- Інтерактивна панель Optoma.pdf 24.02.2025 14:43
- Пояснення скарга.PDF 24.02.2025 14:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 17:48
Дата розгляду скарги:
28.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2025 12:35
Дата виконання рішення Замовником:
06.03.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення від 28.02.2025 № 3127 виконано шляхом внесення змін до умов/змісту тендерної документації, відповідні зміни оприлюднені у строк та спосіб визначений законодавстом, яке регулює сферу закупівель в цій частині.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7d8f67c9a76f469a8084de163c3e015f
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації. Замовником описані технічні характеристики товару під конкретне обладнання і кокнретного виробника, зобов'язано надати документ, який не передбачений вимогами чинного законодавства.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
14 лютого 2025 року Відділом освіти виконавчого комітету Тернівської районної у місті ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Комплект мультимедійного обладнання (Інтерактивна панель з мобільною стійкою) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
1. Пунктом 3.1. Розділу 2 Тендерної документації Замовника встановлено, що інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі, визначено згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації.
У Додатку 1 до Тендерної документації (далі - Технічна специфікація) Замовником наведено вимоги щодо необхідних технічних і якісних характеристик предмета закупівлі. Проте, цим вимогам відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”, що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Порівняльний аналіз характеристик предмету закупівлі, що зазначені у тендерній документації точно повторює характеристики вказаної інтерактивної панелі з офіційного веб-сайту компанії “Optoma Group” (посилання: https://www.optomaeurope.com/product/3652rk#specifications).
Окремо зазначимо, що найменування кожного конкретного параметру було без змін та редагування скопійовано з наведеного веб-сайту. Оскільки мова веб-сайту англійська і українська локалізація на ньому відсутня, то пересвідчитись в цьому можливо, шляхом перекладу сайту на українську мову вбудованими засобами веб-браузера Google Chrome. Після застосування функції автоматичного перекладу, на веб-сайті будуть відображені характеристики, які ідентичні тим, що встановлені у Тендерній документації, та в тому ж самому порядку (відповідні скріншоти та PDF версії веб-сторінок додаються).
Також, Технічною специфікацією передбачено, що якщо учасник не є виробником інтерактивного обладнання/інтерактивної панелі, то для підтвердження легального походження запропонованої інтерактивної панелі, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного дистриб’ютора. Наданий учаснику лист повинен включати в себе: назву учасника, назву замовника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення закупівлі та точну назву товару, який пропонує учасник в своїй тендерній пропозиції. Статус офіційного дистриб’ютора підтверджується листом або сертифікатом, виданим виробником, який подається у складі тендерної пропозиції учасника.
Далі наводимо значення з Технічної специфікації Тендерної документації, які є абсолютно ідентичними тим, які розміщені на веб-сайті Optoma Group:
Підсвічування: Світлодіод прямого типу
Розмір (діагональ) : 65"
Роздільна здатність: 3840x2160
Яскравість: 400
Коефіцієнт контрастності: 1200:1
Коефіцієнт контрастності (динамічний): 5000:1
Кут огляду: 178°
Час відгуку: 8 мс
Життя: 50 000 годин
Кольори дисплея: 1070
Кількість спікерів: 2
Вт на динамік: 20 Вт
Твердість поверхні: 7H
Скло: Анти відблиск + захист від відбитків пальців
Серпанок: 4-8%
Датчик зовнішнього освітлення: Так
Повітряний зазор: 4,00 мм
Твердість олівця: 9H
Розміри (Ш x Г x В) мм: 1512 x 922 x 115
Настінний гвинт спец: М8*25 мм
Отвори VESA: 600x400
Входи: 3 x HDMI 2.0, 1 x VGA, 1 x DisplayPort, 1 x Audio 3,5 мм, 3 x USB 2.0, 2 x USB 3.0, 1 x RJ45, 1 x USB-C, 1 x мікрофон, 1 x слот OPS
Виходи: 1 x HDMI 2.0, 1 x S/PDIF, 1 x аудіо 3,5 мм, 1 x RJ45
Керування: 2 x USB-B interactive, 1 x RS232
Розмір рамки (верхній): 22,00 мм
Розмір рамки (нижня): 54,00 мм
Розмір рамки (ліворуч): 22,00 мм
Розмір рамки (праворуч): 22,00 мм
Умови експлуатації: 20% ~ 93% відносної вологості
Робоча температура (хв.): -10°C
Робоча температура (макс.): 45°C
Вага нетто: 39 кг
Вага брутто: 50 кг
Бездротова технологія: Wi-Fi 6, 2.4G/5G, 2T2R, BT5.2 (AZ832-HN додатково)
Wireless - робоча частота: 2,4G/5G
Тип зондування: ІК
Система: Windows10/Windows8/Windows7/Windows XP /Linux - Debian 10/Mac (лише 1 точка дотику)/Android/Chrome
Точність дотику: <1,00 мм
Точка дотику: 20 android / 40 windows
Сенсорний інструмент: Палець, пасивна інфрачервона ручка
Розпізнавання ручки/пальця: Так
Блок живлення: 100-240 В~ 50/60 Гц 3,5 А
Споживана потужність (режим очікування): 0,5 Вт
Споживана потужність (макс.): 300 Вт
Споживана потужність: Середня (ват) - 145.7
Споживана потужність: Energy Star (ват) – 136
Версія системи: Android 11
ЦП: Чотирьохядерний A55
GPU: Двоядерний A52
ОЗУ: 4 ГБ
Зберігання: 32 ГБ
Таке копіювання з перекладеної версії веб-сайту компанії виробника інтерактивної панелі призвело також до невизначеності у наведених характеристиках. У тендерній документації відсутні пояснення та тлумачення окремих параметрів товару, які є нетиповими для цього виду обладнання а деякі значення неможливо якимось чином ідентифікувати та відповідно запропонувати аналогічний товар. Приміром, параметр: “Серпанок: 4-8%” не використовується в жодній з відомих Скаржнику інтерактивних панелей, а щодо параметру: “Робоча температура (хв.): -10°C, неможливо ідентифікувати, що саме має на увазі Замовник.
Слід зазначити, що це призвело до цілком справедливого обурення потенційних учасників Процедури заківлі та великої кількості питань, частина з яких на дату подання цієї скарги залишилась без відповіді. Крім того, хоча про це не вказано у Тендерній документації, інші постачальники, як і скаржник без складнощів ідентифікували, що тендерна документація складена саме під конкретну інтерактивну панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK (Питання в електронній системі закупівель, на сторінці процедури закупівлі від 16.02.2025 р., 15:48).
Таким чином, участь у цій Процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є партнерами (клієнтами) компанії Optoma Group або її офіційного дистриб’ютора і запропонують конкретну інтерактивну панель: Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK. З проведеного аналізу обладнання, що пропонується на українському ринку також було встановлено, що повному опису, наведеному Замовником в Тендерній документації, не відповідає жодне обладнання, крім вищезазначеного. Наголошуємо, що така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам навчальних закладів і штучно звужує коло потенційних учасників.
У зв’язку з цим і звертаємось до Колегії та просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, а саме надміру деталізований опис предмету закупівлі, який був викладений таким чином, що відповідає лише продукції ОДНОГО виробника.
2. Також, Технічною специфікацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, сертифікат випробувань інтерактивної панелі, сертифікат відповідності та сертифікат походження інтерактивної панелі, декларацію (декларації) відповідності інтерактивної панелі.
Питання з приводу суті, змісту та посилань на нормативний акт, який є підставою для видачі конкретним органом/організацією та відповідно, отримання учасниками такого документу, як “сертифікат випробувань інтерактивної панелі” було поставлене на сторінці процедури закупівлі і не було проігноровано Замовником. Проте, у своїй відповіді Замовник зіслався на пункт 2 частини другої статті 11 Закону України "Про стандартизацію", Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 року № 1163 "Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації" та Програму робіт з національної стандартизації на 2022 рік, який було затверджено наказом № 285 від 28.12.2022 року. Проте жоден з цих документів не містить визначення терміну чи згадки про такий документ, як “сертифікат випробувань”. Більше того жоден нормативно-правовий акт України не містить згадку про такий документ чи визначення такого терміну.
Таким чином, Замовником у Тендерній документації було встановлено вимогу про надання документу, який не має об’єктивної можливості отримати жоден потенційний учасник цієї процедури закупівлі, з огляду на відсутність інформації та пояснень, про його зміст, процедуру його отримання та орган чи організацію, який може створити і видати такий документ. За таких умов, вимога Тендерної документації щодо надання у складі пропозиції “сертифікату випробувань інтерактивної панелі” суперечать положенням чинного законодавства і не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Відповідно, все викладене - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Відповідно, сукупність вищевказаних вимог створила широкі можливості Замовнику для здійснення неправомірного впливу на результати закупівлі, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника обладнання, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних необґрунтованих пунктів є дискримінацією учасників і не дозволяє нам, та багатьом іншим підприємствам взяти участь та перемогти у торгах. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в закупівлі та суперечить принципам публічних закупівель.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте Тендерна документація складена таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі та не дозволяє Скаржнику взяти участь в торгах.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
1. Пунктом 3.1. Розділу 2 Тендерної документації Замовника встановлено, що інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі, визначено згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації.
У Додатку 1 до Тендерної документації (далі - Технічна специфікація) Замовником наведено вимоги щодо необхідних технічних і якісних характеристик предмета закупівлі. Проте, цим вимогам відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK одного конкретного виробника - компанії “Optoma Group”, що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Порівняльний аналіз характеристик предмету закупівлі, що зазначені у тендерній документації точно повторює характеристики вказаної інтерактивної панелі з офіційного веб-сайту компанії “Optoma Group” (посилання: https://www.optomaeurope.com/product/3652rk#specifications).
Окремо зазначимо, що найменування кожного конкретного параметру було без змін та редагування скопійовано з наведеного веб-сайту. Оскільки мова веб-сайту англійська і українська локалізація на ньому відсутня, то пересвідчитись в цьому можливо, шляхом перекладу сайту на українську мову вбудованими засобами веб-браузера Google Chrome. Після застосування функції автоматичного перекладу, на веб-сайті будуть відображені характеристики, які ідентичні тим, що встановлені у Тендерній документації, та в тому ж самому порядку (відповідні скріншоти та PDF версії веб-сторінок додаються).
Також, Технічною специфікацією передбачено, що якщо учасник не є виробником інтерактивного обладнання/інтерактивної панелі, то для підтвердження легального походження запропонованої інтерактивної панелі, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного дистриб’ютора. Наданий учаснику лист повинен включати в себе: назву учасника, назву замовника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення закупівлі та точну назву товару, який пропонує учасник в своїй тендерній пропозиції. Статус офіційного дистриб’ютора підтверджується листом або сертифікатом, виданим виробником, який подається у складі тендерної пропозиції учасника.
Далі наводимо значення з Технічної специфікації Тендерної документації, які є абсолютно ідентичними тим, які розміщені на веб-сайті Optoma Group:
Підсвічування: Світлодіод прямого типу
Розмір (діагональ) : 65"
Роздільна здатність: 3840x2160
Яскравість: 400
Коефіцієнт контрастності: 1200:1
Коефіцієнт контрастності (динамічний): 5000:1
Кут огляду: 178°
Час відгуку: 8 мс
Життя: 50 000 годин
Кольори дисплея: 1070
Кількість спікерів: 2
Вт на динамік: 20 Вт
Твердість поверхні: 7H
Скло: Анти відблиск + захист від відбитків пальців
Серпанок: 4-8%
Датчик зовнішнього освітлення: Так
Повітряний зазор: 4,00 мм
Твердість олівця: 9H
Розміри (Ш x Г x В) мм: 1512 x 922 x 115
Настінний гвинт спец: М8*25 мм
Отвори VESA: 600x400
Входи: 3 x HDMI 2.0, 1 x VGA, 1 x DisplayPort, 1 x Audio 3,5 мм, 3 x USB 2.0, 2 x USB 3.0, 1 x RJ45, 1 x USB-C, 1 x мікрофон, 1 x слот OPS
Виходи: 1 x HDMI 2.0, 1 x S/PDIF, 1 x аудіо 3,5 мм, 1 x RJ45
Керування: 2 x USB-B interactive, 1 x RS232
Розмір рамки (верхній): 22,00 мм
Розмір рамки (нижня): 54,00 мм
Розмір рамки (ліворуч): 22,00 мм
Розмір рамки (праворуч): 22,00 мм
Умови експлуатації: 20% ~ 93% відносної вологості
Робоча температура (хв.): -10°C
Робоча температура (макс.): 45°C
Вага нетто: 39 кг
Вага брутто: 50 кг
Бездротова технологія: Wi-Fi 6, 2.4G/5G, 2T2R, BT5.2 (AZ832-HN додатково)
Wireless - робоча частота: 2,4G/5G
Тип зондування: ІК
Система: Windows10/Windows8/Windows7/Windows XP /Linux - Debian 10/Mac (лише 1 точка дотику)/Android/Chrome
Точність дотику: <1,00 мм
Точка дотику: 20 android / 40 windows
Сенсорний інструмент: Палець, пасивна інфрачервона ручка
Розпізнавання ручки/пальця: Так
Блок живлення: 100-240 В~ 50/60 Гц 3,5 А
Споживана потужність (режим очікування): 0,5 Вт
Споживана потужність (макс.): 300 Вт
Споживана потужність: Середня (ват) - 145.7
Споживана потужність: Energy Star (ват) – 136
Версія системи: Android 11
ЦП: Чотирьохядерний A55
GPU: Двоядерний A52
ОЗУ: 4 ГБ
Зберігання: 32 ГБ
Таке копіювання з перекладеної версії веб-сайту компанії виробника інтерактивної панелі призвело також до невизначеності у наведених характеристиках. У тендерній документації відсутні пояснення та тлумачення окремих параметрів товару, які є нетиповими для цього виду обладнання а деякі значення неможливо якимось чином ідентифікувати та відповідно запропонувати аналогічний товар. Приміром, параметр: “Серпанок: 4-8%” не використовується в жодній з відомих Скаржнику інтерактивних панелей, а щодо параметру: “Робоча температура (хв.): -10°C, неможливо ідентифікувати, що саме має на увазі Замовник.
Слід зазначити, що це призвело до цілком справедливого обурення потенційних учасників Процедури заківлі та великої кількості питань, частина з яких на дату подання цієї скарги залишилась без відповіді. Крім того, хоча про це не вказано у Тендерній документації, інші постачальники, як і скаржник без складнощів ідентифікували, що тендерна документація складена саме під конкретну інтерактивну панель - Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK (Питання в електронній системі закупівель, на сторінці процедури закупівлі від 16.02.2025 р., 15:48).
Таким чином, участь у цій Процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які є партнерами (клієнтами) компанії Optoma Group або її офіційного дистриб’ютора і запропонують конкретну інтерактивну панель: Optoma Creative Touch 3 Series 3652RK. З проведеного аналізу обладнання, що пропонується на українському ринку також було встановлено, що повному опису, наведеному Замовником в Тендерній документації, не відповідає жодне обладнання, крім вищезазначеного. Наголошуємо, що така поведінка Замовника суперечить принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам навчальних закладів і штучно звужує коло потенційних учасників.
У зв’язку з цим і звертаємось до Колегії та просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, а саме надміру деталізований опис предмету закупівлі, який був викладений таким чином, що відповідає лише продукції ОДНОГО виробника.
2. Також, Технічною специфікацією встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, сертифікат випробувань інтерактивної панелі, сертифікат відповідності та сертифікат походження інтерактивної панелі, декларацію (декларації) відповідності інтерактивної панелі.
Питання з приводу суті, змісту та посилань на нормативний акт, який є підставою для видачі конкретним органом/організацією та відповідно, отримання учасниками такого документу, як “сертифікат випробувань інтерактивної панелі” було поставлене на сторінці процедури закупівлі і не було проігноровано Замовником. Проте, у своїй відповіді Замовник зіслався на пункт 2 частини другої статті 11 Закону України "Про стандартизацію", Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 року № 1163 "Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації" та Програму робіт з національної стандартизації на 2022 рік, який було затверджено наказом № 285 від 28.12.2022 року. Проте жоден з цих документів не містить визначення терміну чи згадки про такий документ, як “сертифікат випробувань”. Більше того жоден нормативно-правовий акт України не містить згадку про такий документ чи визначення такого терміну.
Таким чином, Замовником у Тендерній документації було встановлено вимогу про надання документу, який не має об’єктивної можливості отримати жоден потенційний учасник цієї процедури закупівлі, з огляду на відсутність інформації та пояснень, про його зміст, процедуру його отримання та орган чи організацію, який може створити і видати такий документ. За таких умов, вимога Тендерної документації щодо надання у складі пропозиції “сертифікату випробувань інтерактивної панелі” суперечать положенням чинного законодавства і не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Відповідно, все викладене - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Відповідно, сукупність вищевказаних вимог створила широкі можливості Замовнику для здійснення неправомірного впливу на результати закупівлі, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника обладнання, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних необґрунтованих пунктів є дискримінацією учасників і не дозволяє нам, та багатьом іншим підприємствам взяти участь та перемогти у торгах. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в закупівлі та суперечить принципам публічних закупівель.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ст.5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте Тендерна документація складена таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі та не дозволяє Скаржнику взяти участь в торгах.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Збережена сторінка з веб-сайту Optoma у форматі PDF укр. мова
-
Повʼязаний документ:
3652RK - Інтерактивний плоский дисплей Creative Touch 3-Series діагоналлю 65 дюймів.pdf
-
-
Назва доказу:
Збережена сторінка з веб-сайту Optoma у форматі PDF англ. мова
-
Повʼязаний документ:
3652RK - Creative Touch 3-Series 65_ interactive flat panel display.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот №3 з веб-сайту Optoma
-
Повʼязаний документ:
Веб-сайт Optoma 3.png
-
-
Назва доказу:
Скріншот №2 з веб-сайту Optoma
-
Повʼязаний документ:
Веб-сайт Optoma 2.png
-
-
Назва доказу:
Скріншот №1 з веб-сайту Optoma
-
Повʼязаний документ:
Веб-сайт Optoma 1.png
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
76fd61c787ac444dabf8e9918fc0039b
Заголовок пункту скарги:
Дискринмінаційні вимоги у тендерній документації щодо кваліфікаційних критеріїв.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Додатком 3 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, зокрема: документи, що підтверджують наявність в учасника власного або орендованого транспортного засобу (засобів), яким буде здійснюватися постачання товару (копію(ї) свідоцтва про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів) або копії документів, що підтверджують право користування транспортним засобом (договір оренди тощо) на строк не менший ніж очікуваний період постачання товару (у разі надання копії документів, що підтверджують право користування транспортним засобом учасник додатково надає копію(ї) свідоцтва про реєстрацію транспортного(их) засобу(ів).
Проте, ані проектом договору, ані тендерною документацією не передбачено, що постачальник зобов’язаний доставляти товар, який є предметом закупівлі власним чи орендованим транспортом.
Лише пунктом 2.4. проекту договору відвантаження продукції здійснюється Постачальником. Товар повинен передаватися на складі Покупця в присутності представника Постачальника.
Разом з тим, в україні функціонує доволі широке коло логістичних транспортних компаній, які за плату здійснюють доставку товару і забезпечують його цілісність, та й присутність представника постачальника під час приймання-передачі товару також може бути забезпечена за рахунок використання транспорту і послуг транспортних компаній. Така вимога позбавляє можливості прийняти участь у цій Процедурі закупівлі підприємства, які не мають власних транспортних засобі і не орендують їх, а забезпечують доставку свого товару до кінцевого споживача, саме силами логістичних транспортних компаній. З огляду на формат діяльності нашого підприємства такий спосіб доставки є економічно доцільнішим, натомість Замовник неправомірно позбавив Скаржника і таких постачальників, як наша компанія, можливості участі у процедурі закупівлі, встановивши невиправдану дискримінаційну вимогу. Як зазначалось, Скаржник співпрацює з ТОВ “ПАНМАК ЕКСПРЕС”, яке здійснює доставку обладнання нашим кінцевим споживачам, і оренда транспортного засобу саме для участі в цій закупівлі ставить нашу компанію в невигідні умови у порівнянні з іншими потенційними учасниками, оскільки за таких умов, ми вимушені змінити налагоджений логістичний процес і понести невиправдані витрати на непотрібне компанії матеріальне забезпечення, в той час, коли і без орендованого транспорту ми маємо можливість найкращим чином забезпечити повноцінне і якісне виконання умов договору, в тому числі і своєчасну доставку товару і присутність представника під час приймання-передачі товару.
Згідно з частиною одинадцятою статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі” документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на зазначене, вважаємо, що є всі підстави для виправлення дискримінаційної умови, яка обмежує можливість участі скаржника у цій закупівлі.
Проте, ані проектом договору, ані тендерною документацією не передбачено, що постачальник зобов’язаний доставляти товар, який є предметом закупівлі власним чи орендованим транспортом.
Лише пунктом 2.4. проекту договору відвантаження продукції здійснюється Постачальником. Товар повинен передаватися на складі Покупця в присутності представника Постачальника.
Разом з тим, в україні функціонує доволі широке коло логістичних транспортних компаній, які за плату здійснюють доставку товару і забезпечують його цілісність, та й присутність представника постачальника під час приймання-передачі товару також може бути забезпечена за рахунок використання транспорту і послуг транспортних компаній. Така вимога позбавляє можливості прийняти участь у цій Процедурі закупівлі підприємства, які не мають власних транспортних засобі і не орендують їх, а забезпечують доставку свого товару до кінцевого споживача, саме силами логістичних транспортних компаній. З огляду на формат діяльності нашого підприємства такий спосіб доставки є економічно доцільнішим, натомість Замовник неправомірно позбавив Скаржника і таких постачальників, як наша компанія, можливості участі у процедурі закупівлі, встановивши невиправдану дискримінаційну вимогу. Як зазначалось, Скаржник співпрацює з ТОВ “ПАНМАК ЕКСПРЕС”, яке здійснює доставку обладнання нашим кінцевим споживачам, і оренда транспортного засобу саме для участі в цій закупівлі ставить нашу компанію в невигідні умови у порівнянні з іншими потенційними учасниками, оскільки за таких умов, ми вимушені змінити налагоджений логістичний процес і понести невиправдані витрати на непотрібне компанії матеріальне забезпечення, в той час, коли і без орендованого транспорту ми маємо можливість найкращим чином забезпечити повноцінне і якісне виконання умов договору, в тому числі і своєчасну доставку товару і присутність представника під час приймання-передачі товару.
Згідно з частиною одинадцятою статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі” документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
З огляду на зазначене, вважаємо, що є всі підстави для виправлення дискримінаційної умови, яка обмежує можливість участі скаржника у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Договір перевезення №01-11 від 08.11.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Dohovir perevezennia 01-11.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.