-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти
Завершена
581 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 810.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 810.00 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 14:18 - 25.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
40a9462db1c54a128a671760378f3e5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008551-a.b2
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_від_07_03_2025_на_умови_ТД КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА.pdf 07.03.2025 16:16
- Скарга_від_07_03_2025_на_умови_ТД UA-2025-02-14-008551-a.docx 07.03.2025 16:16
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf 07.03.2025 16:16
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (7).pdf 07.03.2025 16:16
- sign.p7s 07.03.2025 16:16
- рішення від 11.03.2025 № 3710.pdf 11.03.2025 17:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.03.2025 № 4226.pdf 19.03.2025 13:01
- рішення від 18.03.2025 № 4226.pdf 21.03.2025 13:32
- Пояснення АМКУ.pdf 13.03.2025 10:59
- Пояснення АМКУ.docx 13.03.2025 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2025 16:27
Дата розгляду скарги:
18.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.03.2025 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.03.2025 13:33
Дата виконання рішення Замовником:
21.03.2025 14:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Коментар замовника щодо усунення порушення: З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4226-р/пк-пз від 18.03.2025 Замовником: 1. Внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації 2. В окремому документі оприлюднено перелік змін, що вносились. 3. Продовжено строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2adab0aa40ff4b79b3c4fc3ec1a3c16d
Заголовок пункту скарги:
1.Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі в частині наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або ТТН, тощо (копії надаються у складі пропозиціаю
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
14.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
19.02.2025 року у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), було подано Скаргу на дискримінаційні умови тендерної документації.
06.03.2025 року у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить НОВІ дискримінаційні умови (в частині нових умов тендерної документації, внесених замовником 06.03.2025 року) та які були відсутні в попередній редакції тендерної документації від 14.02.2025 року, а отже, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей, ст. ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі в частині наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції):
В Додатку 2 до ТД: «Учасник повинен підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції).»
Вимагаючи від учасників підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції).- Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками у партнерській мережі АЗС.
Скаржник не здійснює поставку дизельного палива та бензину А-95 на кожну АЗС в м. Кременчук та не є власником/орендарем/користувачем мережі АЗС, а отже позбавлений можливості не маючи АЗС у праві володінні/оренді/користуванні, надати залізничні та/або товаротранспортних накладні, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідна умова у тендерній документації в частині надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, - може виконати виключно учасникі, які мають АЗС у праві володінні/оренді/користуванні.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням. Також, умовами партнерського договору Скаржника з мережею АЗС БРСМ-нафта НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО НАДАННЯ Товарно-транспортних накладних доставки палива на кожну АЗС у м. Кременчук.
Згідно п. 10.2.10 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом № 281/171/578/155 від 20.05.2008 року, На підставі ТТН та акта приймання (у разі його
наявності) оператор АЗС має оприбуткувати прийнятий нафтопродукт
за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки
сірки), тобто зробити необхідні записи в журналі обліку
надходження нафтопродуктів на АЗС за формою N 13-НП. Дані про
оприбутковані нафтопродукти заносяться до змінного звіту АЗС за
формою N 17-НП (додаток 14).
Тобто, Інструкція обліку нафтопродуктів підтверджує, що зазначена Замовником вимога в частині надання учасниками залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, на підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 – зможе виконати Оператор АЗС, а отже така вимога суперечить п. 29 Особливостей.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
14.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
19.02.2025 року у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), було подано Скаргу на дискримінаційні умови тендерної документації.
06.03.2025 року у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-14-008551-a, за предметом ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить НОВІ дискримінаційні умови (в частині нових умов тендерної документації, внесених замовником 06.03.2025 року) та які були відсутні в попередній редакції тендерної документації від 14.02.2025 року, а отже, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей, ст. ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі в частині наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції):
В Додатку 2 до ТД: «Учасник повинен підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції).»
Вимагаючи від учасників підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції).- Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками у партнерській мережі АЗС.
Скаржник не здійснює поставку дизельного палива та бензину А-95 на кожну АЗС в м. Кременчук та не є власником/орендарем/користувачем мережі АЗС, а отже позбавлений можливості не маючи АЗС у праві володінні/оренді/користуванні, надати залізничні та/або товаротранспортних накладні, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідна умова у тендерній документації в частині надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, - може виконати виключно учасникі, які мають АЗС у праві володінні/оренді/користуванні.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням. Також, умовами партнерського договору Скаржника з мережею АЗС БРСМ-нафта НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО НАДАННЯ Товарно-транспортних накладних доставки палива на кожну АЗС у м. Кременчук.
Згідно п. 10.2.10 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом № 281/171/578/155 від 20.05.2008 року, На підставі ТТН та акта приймання (у разі його
наявності) оператор АЗС має оприбуткувати прийнятий нафтопродукт
за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки
сірки), тобто зробити необхідні записи в журналі обліку
надходження нафтопродуктів на АЗС за формою N 13-НП. Дані про
оприбутковані нафтопродукти заносяться до змінного звіту АЗС за
формою N 17-НП (додаток 14).
Тобто, Інструкція обліку нафтопродуктів підтверджує, що зазначена Замовником вимога в частині надання учасниками залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції),у кількості не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, на підтвердження наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 – зможе виконати Оператор АЗС, а отже така вимога суперечить п. 29 Особливостей.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (7).pdf
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження АЗС у місті Кременчук
-
Повʼязаний документ:
Скарга_від_07_03_2025_на_умови_ТД КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008551-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі в частині наявності на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, в м. Кременчук, дизельного палива та бензину А-95 не менше ніж 100% від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
826bc2edbbfa4a2cbb3976b6ac796b57
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008551-a.c1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf 19.02.2025 16:37
- знімки екрану з картографічного ресурсу Google Maps з зображенням відстані 5,76 км від юр. адреси Замовника до АЗС БРСМ.PNG 19.02.2025 16:37
- Форма оголошення Замовника.pdf 19.02.2025 16:37
- Скарга_від_19_02_2025_на_умови_ТД КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА.pdf 19.02.2025 16:37
- Скарга_від_19_02_2025_на_умови_ТД UA-2025-02-14-008551-a.docx 19.02.2025 16:37
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (7).pdf 19.02.2025 16:37
- sign.p7s 19.02.2025 16:37
- рішення від 21.02.2025 № 2674.pdf 21.02.2025 16:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2025 № 3148.pdf 03.03.2025 10:27
- рішення від 28.02.2025 № 3148.pdf 04.03.2025 18:22
- Відповідь АМКУ.docx 24.02.2025 11:21
- Відповідь АМКУ.pdf 24.02.2025 11:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.02.2025 16:46
Дата розгляду скарги:
28.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.02.2025 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.03.2025 18:22
Дата виконання рішення Замовником:
06.03.2025 10:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Коментар замовника щодо усунення порушення: З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3148-р/пк-пз від 28.02.2025 Замовником: 1. Внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації 2. В окремому документі оприлюднено перелік змін, що вносились. 3. Продовжено строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b95bf8a0f22f4a35a3cca1f2cfc9cdd1
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару за відомостями;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару за відомостями:
В Додатку 2 до ТД: «Обсяг поставки: окремими партіями. Об’єм партії палива визначається Замовником самостійно та доводиться до Постачальника відповідною заявкою з об'ємами пального за відомостями. Постачальник відвантажує товар протягом не більше 1 календарного дня з дня подачі заявки Замовником, у робочі години АЗС, незалежно від обсягів.
Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за формою відпуску Товару: за відомостями – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по заправочним відомостям.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Вимога щодо отримання Товару (відпуск Товару на АЗС) за відомостями - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС БРСМ-нафта, відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – по скретч-картам або талонами. Зазначена мережа АЗС не має введеного в обіг форми відпуску Товару (Бензину А95 та Дизельного палива) за відомостями.
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, вулиця Шкільна, 2а, Мал. Кохновка, Полтавська область, 39742.
Мережа АЗС, яку планує запропонувати
Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як відомості.
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару за відомостями:
В Додатку 2 до ТД: «Обсяг поставки: окремими партіями. Об’єм партії палива визначається Замовником самостійно та доводиться до Постачальника відповідною заявкою з об'ємами пального за відомостями. Постачальник відвантажує товар протягом не більше 1 календарного дня з дня подачі заявки Замовником, у робочі години АЗС, незалежно від обсягів.
Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за формою відпуску Товару: за відомостями – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по заправочним відомостям.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Вимога щодо отримання Товару (відпуск Товару на АЗС) за відомостями - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС БРСМ-нафта, відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – по скретч-картам або талонами. Зазначена мережа АЗС не має введеного в обіг форми відпуску Товару (Бензину А95 та Дизельного палива) за відомостями.
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, вулиця Шкільна, 2а, Мал. Кохновка, Полтавська область, 39742.
Мережа АЗС, яку планує запропонувати
Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як відомості.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (7).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008551-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару за відомостями;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
88ef60b74ff44134abf9efe635ad14fa
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів або скретч-картам, номіналом 15л.;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу щодо наявності талонів або скретч-картам, номіналом 15л.:
«Передача товару здійснюється Постальником по скретч-картам або талонами, номіналом 10л., 15л., 20 л.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
«Передача товару здійснюється Постальником по скретч-картам або талонами, номіналом 10л., 15л., 20 л.»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів номіналом 10 та 20 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (7).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008551-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності талонів або скретч-картам, номіналом 15л.;
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
6eb0fdef471b4b4da15ea75ea0a16198
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають одну із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають одну із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального:
В Додатку № 2 до ТД «Постачальник повинен здійснювати продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій (АЗС), що призначені для заправки транспортних засобів моторним пальним, відповідно до ПКМУ від 20.12.1997р. №1442 зі змінами та доповненнями. Учасник у складі пропозиції повинен надати перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск товару, із зазначенням найменування та адреси. АЗС повинні бути розташовані в м. Кременчук та інших регіонах України, одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального.
В Додатку № 5 до ТД: «- Учасник у складі пропозиції повинен надати перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск товару, із зазначенням найменування та адреси. АЗС повинні бути розташовані в м. Кременчук та інших регіонах України, одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального я, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)».
Юридична адреса Замовника: 39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, вулиця Шкільна, 2а, Мал. Кохновка, Полтавська область, 39742 – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 4,00 км від юридичної адреси Замовника (39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4), а саме на відстані 5,76 км.
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 5,76 км від юридичної адреси Замовника (39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 4,00 кілометрів від адреси Замовника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ на відстані до 4 км від місця знаходження Покупця, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника;
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
В Додатку № 2 до ТД «Постачальник повинен здійснювати продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій (АЗС), що призначені для заправки транспортних засобів моторним пальним, відповідно до ПКМУ від 20.12.1997р. №1442 зі змінами та доповненнями. Учасник у складі пропозиції повинен надати перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск товару, із зазначенням найменування та адреси. АЗС повинні бути розташовані в м. Кременчук та інших регіонах України, одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального.
В Додатку № 5 до ТД: «- Учасник у складі пропозиції повинен надати перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск товару, із зазначенням найменування та адреси. АЗС повинні бути розташовані в м. Кременчук та інших регіонах України, одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності одна із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального я, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, що знаходяться САМЕ на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)».
Юридична адреса Замовника: 39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, вулиця Шкільна, 2а, Мал. Кохновка, Полтавська область, 39742 – АЗС знаходиться на відстані БІЛЬШЕ ніж 4,00 км від юридичної адреси Замовника (39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4), а саме на відстані 5,76 км.
Та АЗС відповідної мережі розташовані по всій території України.
Але при цьому, АЗС, яку може запропонувати Скаржник, знаходиться на відстані 5,76 км від юридичної адреси Замовника (39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, пров. Павлівський 1/4), що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо відстані до місця розташування Замовника в частині обмеження такої відстані НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 4,00 кілометрів від адреси Замовника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо відстані до АЗС САМЕ на відстані до 4 км від місця знаходження Покупця, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо ВІДСТАНІ до АЗС, а саме: на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника;
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf
-
-
Назва доказу:
знімки екрану з картографічного ресурсу Google Maps з зображенням відстані 5,76 км від юр. адреси Замовника до АЗС БРСМ
-
Повʼязаний документ:
знімки екрану з картографічного ресурсу Google Maps з зображенням відстані 5,76 км від юр. адреси Замовника до АЗС БРСМ.PNG
-
-
Назва доказу:
посилання на сайт мережі АЗС БРСМ-нафта (https://brsm-nafta.com/map ), який містить інформацію про місцезнаходження АЗС на відстані більше ніж 4 км від від юридичної адреси Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга_від_19_02_2025_на_умови_ТД КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008551-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають одну із АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення, повинна бути розташована на відстані – не більше 4-х (чотирьох) кілометрів від юридичної адреси Замовника, для недопущення перевитрат пального;
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c0e841806c8d4ce3b748647885567699
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії скретч-карток або талонів на товар повинні бути не менше 365 днів з дати їх отримання.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.4. В Додатку № 1 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії скретч-карток або талонів на товар повинні бути не менше 365 днів з дати їх отримання:
«Термін дії скретч-карток або талонів на товар повинні бути не менше 365 днів з дати їх отримання. Строк дії скретч-карток або талонів після обміну становить не менше 6 місяців, якщо інше не погоджено в первинних документах, у м. Кременчук та регіонах України, але до повного відбору обсягів закупленого Товару. Дія скретч-карток або талонів розповсюджується на території АЗС Учасника.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 365 днів з дати їх отримання - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 365 днів з дати їх отримання.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - не менше 365 днів з дати їх отримання, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) строк поставки Товару: «5.1. Строк поставки Товару – з дати укладення Договору до 31 грудня 2025 року окремими партіями протягом 1 (одного) календарного дня з моменту направлення Замовником заявки, у тому числі у вихідні, святкові дні або вечірній час. Обсяг партії Товару визначається Замовником самостійно.»
Згідно п. 10.1. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД), Строк дії договору становить: «10.1. Договір набирає сили з моменту його підписання і буде діяти до 31 грудня 2025 року, а в частині гарантійних та фінансових зобов'язань – до повного виконання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 14.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 23.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 365 днів з дати їх отримання – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2025 року, а саме щодо Термін дії талонів має бути не менше 365 днів з дати їх отримання.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 365 днів з дати їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 365 днів з дати їх отримання.
«Термін дії скретч-карток або талонів на товар повинні бути не менше 365 днів з дати їх отримання. Строк дії скретч-карток або талонів після обміну становить не менше 6 місяців, якщо інше не погоджено в первинних документах, у м. Кременчук та регіонах України, але до повного відбору обсягів закупленого Товару. Дія скретч-карток або талонів розповсюджується на території АЗС Учасника.»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 365 днів з дати їх отримання - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 365 днів з дати їх отримання.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - не менше 365 днів з дати їх отримання, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) строк поставки Товару: «5.1. Строк поставки Товару – з дати укладення Договору до 31 грудня 2025 року окремими партіями протягом 1 (одного) календарного дня з моменту направлення Замовником заявки, у тому числі у вихідні, святкові дні або вечірній час. Обсяг партії Товару визначається Замовником самостійно.»
Згідно п. 10.1. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД), Строк дії договору становить: «10.1. Договір набирає сили з моменту його підписання і буде діяти до 31 грудня 2025 року, а в частині гарантійних та фінансових зобов'язань – до повного виконання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 14.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 23.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 365 днів з дати їх отримання – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2025 року, а саме щодо Термін дії талонів має бути не менше 365 днів з дати їх отримання.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 365 днів з дати їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 365 днів з дати їх отримання.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (7).pdf
-
-
Назва доказу:
: Форма оголошення Замовника, яка передбачає строк поставки товару до 31.12.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІКАРНЯ ПРИДНІПРОВСЬКА" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008551-a, зокрема: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії скретч-карток або талонів на товар повинні бути не менше 365 днів з дати їх отримання.