• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Нафта і дистиляти 09130000-9 за ДК 021:2015 (Дизельне паливо, Бензин А-95, Нафтовий газ скраплений)

Класифікатор та його відповідність коду Нафта і дистиляти 09130000-9 за ДК 021:2015 (Дизельне паливо, Бензин А-95, Нафтовий газ скраплений) Назва товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1. Бензин А-95 2. Нафтовий газ скраплений. 3. Дизельне паливо талонами 4. Дизельне паливо наливом. Код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: 1. 09132000-3 Бензин 2. 09133000-0 Нафтовий газ скраплений, 3. 09134200-9 Дизельне паливо, 4. 09134200-9 Дизельне паливо - 15000 (п’ятнадцять тисяч) літрів Бензин А-95 відпуск товару по талонах; - 15000 (п’ятнадцять тисяч) літрів Нафтового газу скрапленого відпуск товару по талонах. - 5 000 ( п’ять тисяч) літрів Дизельне паливо відпуск товару талонами. - 60 000 ( шістдесят тисяч) літрів Дизельне паливо відпуск товару наливом.

Завершена

5 224 050.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 52 240.50 UAH
Період оскарження: 14.02.2025 14:10 - 14.03.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: f6886b97a7554f42b454853453f9c47b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-14-008277-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 17:12
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.03.2025 16:12
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.03.2025 16:12
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3224d7b150c94dedb322372e4801bef9
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сертифікат відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку № 1.1 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сертифікат відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»:


«Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам сертифікати відповідності учасника вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»


ч. 1 Розділу І. тендерної документації визначено, що Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості).
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Звертаємо увагу Комісії, що предметом закупівлі є Товар: «Нафта і дистиляти 09130000-9 за ДК 021:2015 (Дизельне паливо, Бензин А-95, Нафтовий газ скраплений)».

Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельного палива та Бензину А-95, а саме – ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, які розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, - не передбачено наявність до даного виду Товару Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
3) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Дизельне паливо, - є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.

Враховуючи вищезазначене, вимоги Додатку № 1.1. до тендерної документації суперечать п. 29 Особливостей, в частині надання учасниками:
- Кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам сертифікати відповідності учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1978219b86254a628614eceeb88a2f2f
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі та суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявності на підприємстві працівника певної кваліфікації, зокрема в частині надання Сертифікату внутрішнього аудитора Учасника, що пройшов навчання за програмою «ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 1.1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі та суперечить п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявності на підприємстві працівника певної кваліфікації, зокрема в частині надання Сертифікату внутрішнього аудитора Учасника, що пройшов навчання за програмою «ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління»:


«Сертифікат внутрішнього аудитора Учасника, що пройшов навчання за програмою «ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління»»


Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

ч. 2 статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” містить вимогу, в частині Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Внутрішній аудитор - працівник підрозділу внутрішнього аудиту, який об'єктивно оцінює докази та обставини для формування незалежного судження або висновків стосовно організації, операцій, функцій, процесів, систем у відповідності до положень Закону та Національних стандартів внутрішнього аудиту.
Тобто, така умова тендерної документації передбачає наявність на підприємстві Скаржника працівника певної кваліфікації, яка при цьому має додаткову кваліфікацію.
Виходячи з норм п. 29 Особливостей, Замовник не має право встановлювати до учасників закупівлі такий критерій, як наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а отже вимогою: Сертифікат внутрішнього аудитора Учасника, що пройшов навчання за програмою «ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» – Замовник встановлює дискримінаційну вимогу та таку, що суперечить п. 29 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c9bbc106353a476688dde507c6545119
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику Копію договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику Копію договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів:

«Копію договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів.»

Перелік продуктів, згідно якого Скаржник повинен мати договір про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів:
1 Дизельне паливо (наливом)
2 Дизельне паливо (талонами)
3 Бензин А-95 (талонами)
4 Нафтовий газ скраплений (талонами)

Вимога щодо надання у складі пропозиції Копію договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають власних нафтопереробних заводів та тих, які не проводять лабораторного аналізу продуктів бензину, дизельного палива та газу нафтового скрапленого, оскільки продають талони на пальне. Скаржник має укладений партнерський договір компанією емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС "БРСМ-нафта".

Згідно Технічного регламенту, Випробування палив для підтвердження виконання вимог цього Технічного регламенту проводяться акредитованими випробувальними лабораторіями.
Згідно п.9. Технічного регламенту, документом, який містить результати лабораторного аналізу палива є Паспорт якості, а саме: документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.

Оскільки Скаржник та партнер скаржника не є виробником палива та, відповідно, стороною відповідних господарських відносин та сторонами відповідних договорів (а саме, договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продуктів), такий договір – не може бути надано у складі пропозиції Скаржника.
Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива. Скаржник не здійснює введення в обіг партії палива, оскільки не є виробником такого палива.
Скаржник пропонує Замовнику паливо виробника (АТ «Укртатнафта», ЄДРПОУ 00152307), та може надати Паспорт якості, лабораторний аналіз згідно якого проведено Випробувальним центром АТ «Укртатнафта». Скаржник не має договору про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу даного переліку продукті з Випробувальним центром АТ «Укртатнафта», а отже така вимога тендерної документації суперечить п. 29 Особливостей.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 90bcd40f64c64d41b4c10b60b24d78ee
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання, матеріально-технічної бази, зокрема надання інформацію про наявність транспортних засобів - автоцистерни (не менше 3-х одиниць) із зазначенням марки ТЗ (автоцистерни), місткості ємкості, реєстраційного номеру та правових підстав користування (право власності або такий, що використовується для поставки нафтопродукті
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників обладнання, матеріально-технічної бази, зокрема надання інформацію про наявність транспортних засобів - автоцистерни (не менше 3-х одиниць) із зазначенням марки ТЗ (автоцистерни), місткості ємкості, реєстраційного номеру та правових підстав користування (право власності або такий, що використовується для поставки нафтопродуктів на договірній основі тощо) та перелік документів на кожний транспортний засіб, який за своєю суттю передбачає наявність такого транспортного засобу у праві власності/оренди/користуванні :
«1.3. Інформацію про наявність транспортних засобів (далі – ТЗ), що використовуються для поставки палива:
- довідку у довільній формі, про наявність транспортного засобу – автоцистерни (не менше 3-х одиниць) із зазначенням марки ТЗ (автоцистерни), місткості ємкості, реєстраційного номеру та правових підстав користування (право власності або такий, що використовується для поставки нафтопродуктів на договірній основі тощо).
1.4. Учасник надає копії діючих документів на кожен транспортний засіб, зазначений у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
- поліс обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України;
- свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів;
- протокол перевірки технічного стану транспортного засобу;
- свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (автоцистерни);
- свідоцтво про первинну/проміжну/періодичну / позапланову перевірку автоцистерни.»
Замовником встановлена дискримінаційна вимога до учасників в частині наявності у останніх обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
Враховуючи вищезазначене, Замовник суперечить п. 29 Особливостей, в частині встановлення до учасників закупівлі кваліфікаційного критерію щодо надання інформації та підтверджуючих документів на право власності/оренди/користуванні Скаржником матеріально-технічної бази – транспортних засобів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 25a0062a94064c0cbafa2100b3b02774
Заголовок пункту скарги: 6. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в частині надання на виконання вимог наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Листа-відгука датованого не раніше 2024 р., а також з накладеним КЕП/УЕП уповноваженої особи.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.6. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в частині надання на виконання вимог наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Листа-відгука датованого не раніше 2024 р., а також з накладеним КЕП/УЕП уповноваженої особи:

«1.2. Надати не менше 1–го позитивного відгуку (або листа у довільній формі про позитивну співпрацю) від організацій, які співпрацювали (співпрацюють) з учасником (виконання аналогічних договорів) відносно предмета закупівлі в 2022 р., або в 2023 р., або 2024р. (лист повинен мати реєстраційний номер та дату видачі не раніше 2024р.). Лист (відгук) щодо виконання аналогічного договору повинен містити інформацію щодо якості поставленого товару, дотримання умов договору Учасником в частині поставки та фактичного відвантаження товару та належного виконання ним умов цього договору, інформацію щодо якості поставленої продукції, із обов’язковим зазначенням предмету, номеру та дати договору, щодо якого наданий відгук за підписом уповноваженої особи відповідного контрагента.
Лист надається з накладенням КЕП/УЕП уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП/УЕП.»
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Замовником встановлено у Додатку № 1 до тендерної документації надання учасниками 1.1. На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1.:
- Надати не менше 1–го позитивного відгуку, який повинен мати дату видачі ВИКЛЮЧНО не раніше 2024р, - що є дискримінаційною умовою по відношенню до Скаржника, оскільки останній може надати Лист відгук, який має дату видачі 2023 рік.
- Лист надається з накладенням КЕП/УЕП уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити цей електронний підпис, - що є дискримінаційною умовами, оскільки аналогічний договір та лист-відгук, який Скаржник планує запропонувати Замовнику як аналогічний на закупівлю товару у вигляді талонів, укладений у 2023 році, та на підтвердження виконання якого надає Лист-відгук Замовника за аналогічним договором, який має мокру печатку уповноваженої особи Замовника, але при цьому не має електронного підпису уповноваженої особи, що його підписала.

Звертаємо увагу, що умовами договору про закупівлю, який Скаржник планує запропонувати на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (Договір № 23-10-2023 ІНТ від 24.10.2023 року), - не передбачено між сторонами у формі електронного документообігу.
Замовник встановлює дискримінаційні вимоги тендерної документації, які не впливають на успішне виконання та документальне підтвердження з боку учасника аналогічних за предметом закупівлі договорів. З урахуванням вищезазначеного, вимагаємо виключити умови в частині:

- Надати не менше 1–го позитивного відгуку, який повинен мати дату видачі ВИКЛЮЧНО не раніше 2024р.;
- Лист надається з накладенням КЕП/УЕП уповноваженої особи, що його підписала у форматі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації