-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)
Торги не відбулися
1 056 227.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 562.28 UAH
мін. крок: 1% або 10 562.28 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 14:12 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
9a03688ab9404999a6303dcf16d5a999
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008387-a.b2
Назва:
СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ СЕЛТОН.pdf 24.03.2025 16:22
- Додаток 1. Протокол №97 від 21.03.2025 року.pdf 24.03.2025 16:22
- Додаток 2. 1. Тендерна пропозиція.pdf 24.03.2025 16:22
- sign.p7s 24.03.2025 16:24
- рішення від 26.03.2025 № 4695.pdf 26.03.2025 16:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2025 № 5196.pdf 03.04.2025 19:44
- рішення від 02.04.2025 № 5196.pdf 07.04.2025 13:13
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН 2.doc 31.03.2025 13:43
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН 2.pdf 31.03.2025 13:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.03.2025 17:19
Дата розгляду скарги:
02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2025 16:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.04.2025 13:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
520393ab37bf4571ab1851b590fcc7c7
Заголовок пункту скарги:
відхилення тендерної пропозиції Замовником
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів ДУ «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-02-14-008387-a.
21.03.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 97 (далі - Протокол), яким відхилена пропозиція Учасника ТОВ «СЕЛТОН» (код ЄДРПОУ 32556556) по закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) згідно абзацу 2 п.п.2 п. 44 Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник не погоджується з вище вказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.
Замовник у Протоколі зазначає, що у складі Пропозиції Учасника (папка 7. Паспорти фільтрів, у файлі «1. Паспорт ФП G4 330x330x5.pdf») запропоновано фільтр, який не відповідає умовам Документації, а саме: у файлі «1. Паспорт ФП G4 330x330x5.pdf» зазначені розміри фільтра ФП G4 222х290х2,5, що не відповідає умовам Документації в частині недотримання технічних умов, що виражаються у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником. Вищезазначене свідчить, що пропозиція Учасника не відповідає технічним вимогам щодо предмета закупівлі встановленим у Додатку 2 до тендерної документації.
ТОВ «СЕЛТОН» було надано тендерну пропозицію вих. № 174/1 від 21.02.2025, відповідно до якої назва предмету закупівлі «Фільтр повітряний G4 330x330x5» відповідає торговій назві предмету закупівлі згідно з документами виробника «Фільтр ФП G4 330x330x5» (позиція №1), назві фільтрувальної продукції, вказаної у розділі ІІ. Кількісні та технічні вимоги до фільтрів Додатку 2 Тендерної документації.
Відповідно до п.3 розділу І. Загальні вимоги Додатку 2 Тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
На виконання даного п. 3 розділу І. Загальні вимоги Додатку 2 Тендерної документації ТОВ «СЕЛТОН» було надано у складі тендерної пропозиції 56 зразків паспортів на фільтрувальну продукцію, у тому числі по кожному типу фільтрів.
Варто зазначити, що рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3942-р/пк-пз від 13.03.2025 у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a вказано на те, що Документацією передбачено надати зразок паспорту з технічними характеристиками саме на кожен тип фільтрів. Крім того, Документація не містить вимог щодо змісту та оформлення даних зразків паспортів, зокрема, щодо інформації про виробника, код виробу згідно ДКПП, комплектність, інформації про порядок зберігання та гарантійні умови, вимоги щодо утилізації товару та вимог щодо зображення, відповідно до додатку 2.1 Документації.
Тобто, Замовник при обґрунтуванні відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СЕЛТОН» посилається на невідповідність запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником, на підставі невідповідності в розмірах одного зі зразків паспортів на фільтрувальну продукцію. При цьому надання зразків паспортів на кожне найменування фільтрувальної продукції не вимагалося тендерною документацією, а в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «СЕЛТОН» (файл «1. Тендерна пропозиція.pdf) містяться коректні назви та розміри запропонованого обладнання.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «СЕЛТОН» повністю відповідає вимогам Тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 7 п. 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до абз. 1 п. 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до абз. 2 п.п.2 п. 44 Особливостей 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 та порушено права ТОВ «СЕЛТОН» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
ТОВ «СЕЛТОН» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати прийняте рішення.
21.03.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 97 (далі - Протокол), яким відхилена пропозиція Учасника ТОВ «СЕЛТОН» (код ЄДРПОУ 32556556) по закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) згідно абзацу 2 п.п.2 п. 44 Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник не погоджується з вище вказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.
Замовник у Протоколі зазначає, що у складі Пропозиції Учасника (папка 7. Паспорти фільтрів, у файлі «1. Паспорт ФП G4 330x330x5.pdf») запропоновано фільтр, який не відповідає умовам Документації, а саме: у файлі «1. Паспорт ФП G4 330x330x5.pdf» зазначені розміри фільтра ФП G4 222х290х2,5, що не відповідає умовам Документації в частині недотримання технічних умов, що виражаються у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником. Вищезазначене свідчить, що пропозиція Учасника не відповідає технічним вимогам щодо предмета закупівлі встановленим у Додатку 2 до тендерної документації.
ТОВ «СЕЛТОН» було надано тендерну пропозицію вих. № 174/1 від 21.02.2025, відповідно до якої назва предмету закупівлі «Фільтр повітряний G4 330x330x5» відповідає торговій назві предмету закупівлі згідно з документами виробника «Фільтр ФП G4 330x330x5» (позиція №1), назві фільтрувальної продукції, вказаної у розділі ІІ. Кількісні та технічні вимоги до фільтрів Додатку 2 Тендерної документації.
Відповідно до п.3 розділу І. Загальні вимоги Додатку 2 Тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
На виконання даного п. 3 розділу І. Загальні вимоги Додатку 2 Тендерної документації ТОВ «СЕЛТОН» було надано у складі тендерної пропозиції 56 зразків паспортів на фільтрувальну продукцію, у тому числі по кожному типу фільтрів.
Варто зазначити, що рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3942-р/пк-пз від 13.03.2025 у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a вказано на те, що Документацією передбачено надати зразок паспорту з технічними характеристиками саме на кожен тип фільтрів. Крім того, Документація не містить вимог щодо змісту та оформлення даних зразків паспортів, зокрема, щодо інформації про виробника, код виробу згідно ДКПП, комплектність, інформації про порядок зберігання та гарантійні умови, вимоги щодо утилізації товару та вимог щодо зображення, відповідно до додатку 2.1 Документації.
Тобто, Замовник при обґрунтуванні відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СЕЛТОН» посилається на невідповідність запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником, на підставі невідповідності в розмірах одного зі зразків паспортів на фільтрувальну продукцію. При цьому надання зразків паспортів на кожне найменування фільтрувальної продукції не вимагалося тендерною документацією, а в тендерній пропозиції Учасника ТОВ «СЕЛТОН» (файл «1. Тендерна пропозиція.pdf) містяться коректні назви та розміри запропонованого обладнання.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «СЕЛТОН» повністю відповідає вимогам Тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 7 п. 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до абз. 1 п. 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до абз. 2 п.п.2 п. 44 Особливостей 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 та порушено права ТОВ «СЕЛТОН» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
ТОВ «СЕЛТОН» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати прийняте рішення.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Скасувати рішення Замовника у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ЩО СТОСУЮТЬСЯ ПРИЙНЯТИХ РІШЕНЬ ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Номер:
b59df01f05bf421ea5854637e1a23c51
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-008387-a.c1
Назва:
СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ЩО СТОСУЮТЬСЯ ПРИЙНЯТИХ РІШЕНЬ ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ФВК.pdf 03.03.2025 16:20
- НЕРА.pdf 03.03.2025 16:20
- ФВП-Г.pdf 03.03.2025 16:20
- ФТОВ-К.pdf 03.03.2025 16:20
- Тендерна пропозиція Дод.1.pdf 03.03.2025 16:20
- Скарга СЕЛТОН.pdf 03.03.2025 16:21
- sign.p7s 03.03.2025 16:22
- Рішення від 05.03.2025 №3374.pdf 05.03.2025 15:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.03.2025 №3942.pdf 14.03.2025 14:56
- Рішення від 13.03.2025 №3942.pdf 17.03.2025 15:59
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН.pdf 07.03.2025 14:09
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН.doc 07.03.2025 14:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2025 17:10
Дата розгляду скарги:
13.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2025 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.03.2025 15:59
Дата виконання рішення Замовником:
18.03.2025 13:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі.
Щодо порядку денного:
Під час проведення закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-008387-a) було прийнято рішення від 27.02.2025 №63 про намір укласти договір із ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) на загальну суму – 533 990,00 грн без ПДВ.
Відповідно до Рішення № 3942-р/пк-пз від 13.03.2025 Комісія Антимонопольного комітету зобов'язало ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ "НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" (код ЄДРПОУ: 26385055) скасувати рішення про визначення ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) переможцем процедури закупівлі — "Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008387-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИВ:
1. Скасувати рішення про визначення ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) переможцем процедури закупівлі — " Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-008387-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e9945dfe34d64ef585a9364910f85ac8
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Селтон» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів Державною установою «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 – Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-02-14-008387-a.
14.02.2025 Замовник було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) UA-2025-02-14-008387-a, в якій Скаржником було розміщено тендерну пропозицію у відповідності до вимог Тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
25.02.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол розкриття тендерних пропозицій.
27.02.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 63, яким тендерну пропозицію ФОП Носач Роман Миколайович визначено переможцем процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з вище вказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, виходячи з наступного.
І. Відповідно до пункту 3 розділу 1 «Загальні відомості» додатку № 2 до Тендерної документації Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
Відповідно до розділу 2 Кількісні та технічні вимоги до фільтрів додатку № 2 до Тендерної документації Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), у якому розміщена таблиця з 56 порядковими номерами, найменуванням (тип фільтра, клас фільтрації, розмір, кількість карманів) та кількістю фільтрів. Відповідно до вказаної таблиці Замовником вказані 56 найменувань фільтрів із зазначенням типу фільтра, класу фільтрації, розміру, кількості карманів; та вказана загальна кількість – 490 шт.
Відповідно до пункту 2.3. Додатку 5 до тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
ФОП Носач Роман Миколайович у складі тендерної пропозиції надав наступні документи іменовані як паспорти на фільтри:
1. Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) (файл: НЕРА.pdf);
2. Паспорт фільтр вентиляційний кишеньковий (ФВК) (файл: ФВК.pdf);
3. Паспорт фільтр вентиляційний панельний-гофрований (ФВП-Г) (файл: ФВП-Г.pdf);
4. Паспорт фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) (файл: ФТОВ-К.pdf).
Провівши детальний аналіз вищевказаних документів, які іменовані як паспорти на фільтри, варто зазначити наступне.
Документи які іменовані як паспорт на фільтри НЕРА, ФВК, ФВП-Г, ФТОВ-К не містять інформації про виробника, код виробу згідно ДКПП, комплектність, відсутня інформація про порядок зберігання та гарантійні умови, вимоги щодо утилізації товару.
Крім того, ФОП Носач Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не надано зразки паспортів на наступні фільтри:
1. Фільтр повітряний G4 330х330х5.
2. Фільтр повітряний G4 222х290х2,5 (Підвал П-19).
3. Фільтр повітряний G4 330х330х2,5 (Підвал П-18).
4. Фільтр повітряний G4 340х350х20 (Підвал П-3).
5. Фільтр кишеньковий F7 1080х490х500/12.
6. Фільтр кишеньковий F7 490х240х400/7.
7. Фільтр кишеньковий F7 490х290х350/7.
8. Фільтр кишеньковий F7 590х290х300/8.
9. Фільтр кишеньковий F7 590х340х500/8.
10. Фільтр кишеньковий F7 690х390х500/10.
11. Фільтр кишеньковий F7 790х490х400/10.
12. Фільтр кишеньковий F7 990х490х490/11.
13. Фільтр кишеньковий F7 592х287х380/8 (Підвал МРТ).
14. Фільтр повітряний G4 592х490х45 /7гофр (П-20).
15. Фільтр М5 592х287х96.
16. Фільтр F7 592х287х96.
17. Фільтр ХЕПА Н12 575х263х78.
18. Фільтр ХЕПА Н14 575х575х78.
19. Фільтр ХЕПА Н13 575х575х78.
20. Фільтр кишеньковий G4 770х490х300/8.
21. Фільтр кишеньковий F7 770х490х300/8.
22. Фільтр кишеньковий F9 770х490х300/8.
23. Фільтр кишеньковий G4 440х560х300/6.
24. Фільтр кишеньковий F7 440х560х300/6.
25. Фільтр кишеньковий F9 440х560х600/6.
26. Фільтр кишеньковий G4 1200х750х300/10.
27. Фільтр кишеньковий G4 892х490х360/8.
28. Фільтр кишеньковий F7 892х490х360/9.
29. Фільтр кишеньковий F9 892х490х600/9.
30. Фільтр повітряний G4 892х490х45/17 гофр (П-6).
31. Фільтр кишеньковий G4 570х460х300/8.
32. Фільтр кишеньковий F7 570х460х360/8.
33. Фільтр кишеньковий F9 570х460х300/8.
34. Фільтр кишеньковий G4 665х750х300/8.
35. Фільтр кишеньковий F7 665х750х300/8.
36. Фільтр кишеньковий F9 665х750х300/8.
37. Фільтр кишеньковий G4 592х592х360/8.
38. Фільтр кишеньковий F7 592х592х360/8.
39. Фільтр кишеньковий F9 592х592х600/8.
40. Фільтр кишеньковий G4 592х287х360/8.
41. Фільтр кишеньковий F7 592х287х380/8.
42. Фільтр кишеньковий F9 592х287х6о0/8.
43. Фільтр кишеньковий G4 592х490х360/8.
44. Фільтр кишеньковий F7 592х490х360/8.
45. Фільтр кишеньковий F9 592х490х600/8.
46. Фільтр кишеньковий G4 400х200х350/5.
47. Фільтр повітряний G4 592х592х45/11 гофр (П-7.2).
48. Фільтр повітряний G4 592х287х45/9 гофр (П7.2).
49. Фільтр кишеньковий F9 287х287х600/4 (П-7.2).
50. Фільтр НЕПА Н14 526х526х78.
51. Фільтр НЕПА Н13 305х305х78.
52. Фільтр НЕПА Н13 526х526х78.
Вимоги тендерної документації та додатків до неї вимагають від учасника надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник. Тобто, в складі тендерної пропозиції учасник має надати 56 зразків паспортів з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
ІІ. ФОП Носач Романом Миколайовичем у тендерній пропозиції (файл: 1. Тендерна пропозиція Дод.1.pdf) запропоновано фільтри, які не відповідають умовам тендерної документації, а саме:
1. Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4) замість Фільтр повітряний G4 222х290х2,5 (Підвал П-19);
2. Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) замість Фільтр повітряний G4 330х330х2,5 (Підвал П-18);
3. Фільтр ФВК 592*592 (600, 8K, F9) замість Фільтр кишеньковий F9 592х490х600/8.
Запропоновані фільтри Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) ФОП Носач Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не відповідають умовам тендерної документації в частині недотримання технічних умов, що виражається у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником.
ІІІ. Відповідно до додатку 2.1. «Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 тендерної документації» Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) Замовником наведено схему зображення фільтру кишенькового компакт F9 592х490х292/4 (позиція №14 таблиці Кількісні та технічні вимоги до фільтрів розділу ІІ додатку №2 до тендерної документації), натомість ФОП Носачем Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічної відповідності цієї позиції, надано документ під назвою «Паспорт фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К)» (файл: ФТОВ-К.pdf), у якому наведено схему зображення запропонованого фільтру, яке не відповідає додатку 2.1. Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 тендерної документації, а саме: пластик має трикутну форму з гострими кінцями, відсутні ребра жорсткості.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості) 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, ФОП Носачем Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не були виконані вимоги тендерної документації, а саме: не надано 52 паспорти з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник, а наданий документ іменований як «паспорт фільтру тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) не відповідає додатку 2.1. «Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4» тендерної документації, оскільки: пластик має трикутну форму з гострими кінцями, відсутні ребра жорсткості, що є порушенням п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей; запропоновані фільтри Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) не відповідають умовам тендерної документації в частині недотримання технічних умов, що виражається у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації.
Вважаємо, що Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
14.02.2025 Замовник було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) UA-2025-02-14-008387-a, в якій Скаржником було розміщено тендерну пропозицію у відповідності до вимог Тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
25.02.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол розкриття тендерних пропозицій.
27.02.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 63, яким тендерну пропозицію ФОП Носач Роман Миколайович визначено переможцем процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з вище вказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, виходячи з наступного.
І. Відповідно до пункту 3 розділу 1 «Загальні відомості» додатку № 2 до Тендерної документації Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
Відповідно до розділу 2 Кількісні та технічні вимоги до фільтрів додатку № 2 до Тендерної документації Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), у якому розміщена таблиця з 56 порядковими номерами, найменуванням (тип фільтра, клас фільтрації, розмір, кількість карманів) та кількістю фільтрів. Відповідно до вказаної таблиці Замовником вказані 56 найменувань фільтрів із зазначенням типу фільтра, класу фільтрації, розміру, кількості карманів; та вказана загальна кількість – 490 шт.
Відповідно до пункту 2.3. Додатку 5 до тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
ФОП Носач Роман Миколайович у складі тендерної пропозиції надав наступні документи іменовані як паспорти на фільтри:
1. Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) (файл: НЕРА.pdf);
2. Паспорт фільтр вентиляційний кишеньковий (ФВК) (файл: ФВК.pdf);
3. Паспорт фільтр вентиляційний панельний-гофрований (ФВП-Г) (файл: ФВП-Г.pdf);
4. Паспорт фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) (файл: ФТОВ-К.pdf).
Провівши детальний аналіз вищевказаних документів, які іменовані як паспорти на фільтри, варто зазначити наступне.
Документи які іменовані як паспорт на фільтри НЕРА, ФВК, ФВП-Г, ФТОВ-К не містять інформації про виробника, код виробу згідно ДКПП, комплектність, відсутня інформація про порядок зберігання та гарантійні умови, вимоги щодо утилізації товару.
Крім того, ФОП Носач Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не надано зразки паспортів на наступні фільтри:
1. Фільтр повітряний G4 330х330х5.
2. Фільтр повітряний G4 222х290х2,5 (Підвал П-19).
3. Фільтр повітряний G4 330х330х2,5 (Підвал П-18).
4. Фільтр повітряний G4 340х350х20 (Підвал П-3).
5. Фільтр кишеньковий F7 1080х490х500/12.
6. Фільтр кишеньковий F7 490х240х400/7.
7. Фільтр кишеньковий F7 490х290х350/7.
8. Фільтр кишеньковий F7 590х290х300/8.
9. Фільтр кишеньковий F7 590х340х500/8.
10. Фільтр кишеньковий F7 690х390х500/10.
11. Фільтр кишеньковий F7 790х490х400/10.
12. Фільтр кишеньковий F7 990х490х490/11.
13. Фільтр кишеньковий F7 592х287х380/8 (Підвал МРТ).
14. Фільтр повітряний G4 592х490х45 /7гофр (П-20).
15. Фільтр М5 592х287х96.
16. Фільтр F7 592х287х96.
17. Фільтр ХЕПА Н12 575х263х78.
18. Фільтр ХЕПА Н14 575х575х78.
19. Фільтр ХЕПА Н13 575х575х78.
20. Фільтр кишеньковий G4 770х490х300/8.
21. Фільтр кишеньковий F7 770х490х300/8.
22. Фільтр кишеньковий F9 770х490х300/8.
23. Фільтр кишеньковий G4 440х560х300/6.
24. Фільтр кишеньковий F7 440х560х300/6.
25. Фільтр кишеньковий F9 440х560х600/6.
26. Фільтр кишеньковий G4 1200х750х300/10.
27. Фільтр кишеньковий G4 892х490х360/8.
28. Фільтр кишеньковий F7 892х490х360/9.
29. Фільтр кишеньковий F9 892х490х600/9.
30. Фільтр повітряний G4 892х490х45/17 гофр (П-6).
31. Фільтр кишеньковий G4 570х460х300/8.
32. Фільтр кишеньковий F7 570х460х360/8.
33. Фільтр кишеньковий F9 570х460х300/8.
34. Фільтр кишеньковий G4 665х750х300/8.
35. Фільтр кишеньковий F7 665х750х300/8.
36. Фільтр кишеньковий F9 665х750х300/8.
37. Фільтр кишеньковий G4 592х592х360/8.
38. Фільтр кишеньковий F7 592х592х360/8.
39. Фільтр кишеньковий F9 592х592х600/8.
40. Фільтр кишеньковий G4 592х287х360/8.
41. Фільтр кишеньковий F7 592х287х380/8.
42. Фільтр кишеньковий F9 592х287х6о0/8.
43. Фільтр кишеньковий G4 592х490х360/8.
44. Фільтр кишеньковий F7 592х490х360/8.
45. Фільтр кишеньковий F9 592х490х600/8.
46. Фільтр кишеньковий G4 400х200х350/5.
47. Фільтр повітряний G4 592х592х45/11 гофр (П-7.2).
48. Фільтр повітряний G4 592х287х45/9 гофр (П7.2).
49. Фільтр кишеньковий F9 287х287х600/4 (П-7.2).
50. Фільтр НЕПА Н14 526х526х78.
51. Фільтр НЕПА Н13 305х305х78.
52. Фільтр НЕПА Н13 526х526х78.
Вимоги тендерної документації та додатків до неї вимагають від учасника надати у складі пропозиції зразок паспорту з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник. Тобто, в складі тендерної пропозиції учасник має надати 56 зразків паспортів з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
ІІ. ФОП Носач Романом Миколайовичем у тендерній пропозиції (файл: 1. Тендерна пропозиція Дод.1.pdf) запропоновано фільтри, які не відповідають умовам тендерної документації, а саме:
1. Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4) замість Фільтр повітряний G4 222х290х2,5 (Підвал П-19);
2. Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) замість Фільтр повітряний G4 330х330х2,5 (Підвал П-18);
3. Фільтр ФВК 592*592 (600, 8K, F9) замість Фільтр кишеньковий F9 592х490х600/8.
Запропоновані фільтри Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) ФОП Носач Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не відповідають умовам тендерної документації в частині недотримання технічних умов, що виражається у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником.
ІІІ. Відповідно до додатку 2.1. «Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 тендерної документації» Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) Замовником наведено схему зображення фільтру кишенькового компакт F9 592х490х292/4 (позиція №14 таблиці Кількісні та технічні вимоги до фільтрів розділу ІІ додатку №2 до тендерної документації), натомість ФОП Носачем Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції для підтвердження технічної відповідності цієї позиції, надано документ під назвою «Паспорт фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К)» (файл: ФТОВ-К.pdf), у якому наведено схему зображення запропонованого фільтру, яке не відповідає додатку 2.1. Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 тендерної документації, а саме: пластик має трикутну форму з гострими кінцями, відсутні ребра жорсткості.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості) 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, ФОП Носачем Романом Миколайовичем у складі тендерної пропозиції не були виконані вимоги тендерної документації, а саме: не надано 52 паспорти з технічними характеристиками на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник, а наданий документ іменований як «паспорт фільтру тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) не відповідає додатку 2.1. «Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4» тендерної документації, оскільки: пластик має трикутну форму з гострими кінцями, відсутні ребра жорсткості, що є порушенням п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей; запропоновані фільтри Фільтр ФВП-Г 222*290 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4), Фільтр ФВП-Г 330*330 (25, G4) не відповідають умовам тендерної документації в частині недотримання технічних умов, що виражається у невідповідності запропонованих фільтрів розмірам, які вимагаються Замовником.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до абз. 2 пп.2 п. 44 Особливостей 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації.
Вважаємо, що Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню. На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Відхилити тендерну пропозицію ФОП Носача Романа Миколайовича UA-2025-02-14-008387-a. 3. Визнати рішення Замовника у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4. Скасувати рішення Замовника у закупівлі UA-2025-02-14-008387-a, яким визнано переможцем ФОП Носача Романа Миколайовича.