-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен)
Завершена
300 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 002.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 002.00 UAH
Період оскарження:
14.02.2025 12:21 - 19.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на незаконне рішення замовника про визначення переможцем ФОП Новікова В.В.
Номер:
4bd0edea448e4c66be28e57567fff77b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-005931-a.c2
Назва:
Скарга на незаконне рішення замовника про визначення переможцем ФОП Новікова В.В.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Безкоштовний запит Мінюст.jpg 24.03.2025 14:12
- Виписка ФОП Новіков.pdf 24.03.2025 14:12
- Радіаційний сертифікат.pdf 24.03.2025 14:12
- Витяг ФОП.pdf 24.03.2025 14:12
- Скарга.pdf 24.03.2025 14:13
- Скарга__UA-2025-02-14-005931-a.docx 24.03.2025 14:13
- Висновок СЕС лист 1.jpg 24.03.2025 14:13
- Протокол 15.pdf 24.03.2025 14:13
- Свідоцтво про держ реєстрацію т-з лист 2.jpg 24.03.2025 14:13
- Довідка матбаза.pdf 24.03.2025 14:13
- sign.p7s 24.03.2025 15:25
- рішення від 26.03.2025 № 4685.pdf 26.03.2025 16:37
- інформація про перенесення дати розгляду скарги від 02.04.2025 № 816.pdf 02.04.2025 18:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.04.2025 № 5619.pdf 10.04.2025 12:13
- рішення від 09.04.2025 № 5619.pdf 14.04.2025 10:27
- Відповідь по суті скарги 2.pdf 28.03.2025 14:42
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 28.03.2025 14:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.03.2025 16:55
Дата розгляду скарги:
02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2025 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.04.2025 10:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3b1f516028754c48a4028d0a02ef5361
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, зокрема: пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації, п. 10 Додатку 1.1 до тендерної документації, пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Протоколом уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. визнано переможцем та було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ФОП Новікова Віктора Васильовича
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону. Щодо неправомірного визначення переможцем
Фізичної особи-підприємця Новікова Віктора Васильовича
1. Відповідно до вимог встановлених Замовником у Тендерній документації, а саме згідно пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» :
«Товар, що постачається має бути належної якості. Учасник у складі пропозиції має надати радіаційний сертифікат акредитованої лабораторії, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
У складі тендерної пропозиції ФОП Новіков В.В. надає документ «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року». Даний сертифікат виданий на ім’я ФОП Ніконець А.В.
Отже, виходячи із вимоги пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації можна говорити про те, що учасник ФОП Новіков В.В. опозиціонує ФОП Ніконець А.В. як виробника паливної деревини твердих порід (дуб, ясен).
При цьому, ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» здійснило перевірку виробника ФОП Ніконець А.В. на офіційному порталі Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search . За результатом безкоштовного запиту на порталі Міністерства юстиції України містяться відомості про те, що 16.01.2025 р. відбулось припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ФОП Ніконець А.В., підстава припинення у зв’язку зі смертю.
Датою оприлюднення закупівлі є 14 лютого 2025 р., тобто на момент оприлюднення закупівлі UA-2025-02-14-005931-a вже майже місяць, як виробник (ФОП Ніконець А.В.) на якого надає документи учасник - Новіков В.В., припинив свою підприємницьку діяльність офіційно, про це свідчить інформація запису про державну реєстрацію припинення підприємницькою діяльністю.
Для остаточного підтвердження даної інформації Скаржником було зроблено офіційний запит та отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В (Витяг з ЄДР надаємо додатком в якості доказу по цій Скарзі).
21.03.2025 р. Скаржником було отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В., де зазначено: «Стан: припинено».
Відповідно до норм закупівельного законодавства для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах.
Згідно п. 28 Особливостей: «Підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.»
Замовник порушив Постанову КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Особливості) не застосувавши підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
2. Відповідно до вимог встановлених Замовником у Тендерній документації, а саме згідно пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» :
«Товар, що постачається має бути належної якості. Учасник у складі пропозиції має надати радіаційний сертифікат акредитованої лабораторії, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
У наданому ФОП Новіков В.В. документі «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року» вказано, що атестат акредитації лабораторії «№20627 дійсний до 10.01.2024 року». Відповідно до вимоги Замовника сама лабораторія повинна бути акредитованою на дату подання пропозиції. Навіть, до моменту оголошення закупівлі (14.02.2025 р.) акредитація лабораторії вже не була дійсною. Відповідно, пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації, що передбачають надання сертифікату, виданого акредитованою лабораторією на момент подання пропозиції.
Таким чином, атестат акредитації №20627 органу, що видав «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року» втратив чинність 10.01.2024 р. У зв’язку з чим, ФОП Новіков В.В. не підтвердив чинність акредитації лабораторії на момент проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
У тендерній документації була чітко зазначена вимога щодо надання сертифіката, виданого акредитованою лабораторією. Закон України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" вимагає, щоб тільки акредитовані лабораторії могли видавати сертифікати відповідності. Оскільки на момент оголошення закупівлі (14.02.2025) лабораторія, яка видала сертифікат, вже втратила свою акредитацію, цей сертифікат не відповідає вимогам тендерної документації.
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно пп. 2 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
3. Відповідно до вимоги п. 10 Додатку 1.1 до тендерної документації:
«Якість товару має відповідати вимогам санітарного, екологічного законодавства, про що учасником повинно бути надано у складі пропозиції гарантійний лист та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
ФОП Новіков В.В. надав «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи «12.2-18-1/4729 від 22.03.2021 р.» виданий не на учасника, а на виробника ФОП Ніконець Альону Вікторівну.
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» здійснило перевірку виробника ФОП Ніконець А.В. на офіційному порталі Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search . За результатом безкоштовного запиту на порталі Міністерства юстиції України містяться відомості про те, що 16.01.2025 р. відбулось припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ФОП Ніконець А.В., підстава припинення у зв’язку зі смертю (фото результату безкоштовного запиту міститься у пункті 1 цієї Скарги).
Для остаточного підтвердження даної інформації Скаржником було зроблено офіційний запит та отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В. (Витяг з ЄДР надаємо додатком в якості доказу по цій Скарзі).
21.03.2025 р. Скаржником було отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В., де зазначено: «Стан: припинено». Наявні відомості про смерть фізичної особи-підприємця.
Відповідно до норм закупівельного законодавства для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах.
Згідно п. 28 Особливостей: «Підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.»
Замовник порушив Постанову КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Особливості) не застосувавши підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
4. Відповідно до кваліфікаційних критеріїв пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати:
«Довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для доставки товару, іншого обладнання, необхідного для виконання умов договору за результатами тендеру;
- свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу, яким буде здійснюватися постачання товару.»
ФОП Новіков В.В. у складі своєї тендерної пропозиції надає «Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази №39 від 21.02.2025», де повідомляє, що в своєму розпорядженні має автомобіль марки ГАЗ 4509 самоскид, д.н.з. ВМ0212ВЕ.
При цьому у наданому «свідоцтві про державну реєстрацію транспортного засобу», яким буде здійснюватися постачання товару вказано іншу автомобільну марку "ГАЗ-САЗ".
Тобто, у свідоцтві вказана інша марка транспортного засобу, а саме «ГАЗ-САЗ 4509».
Враховуючи, що "ГАЗ" і "ГАЗ-САЗ" — це різні марки (хоча автомобілі можуть бути подібними, однак відрізняються за своїми технічними характеристиками та виробниками), вказівка на "ГАЗ-САЗ" замість "ГАЗ" є невідповідністю.
Невідповідність марки автомобіля повинна бути розцінена, як порушення вимог до підтвердження наявності відповідної матеріально-технічної бази, оскільки замовник вимагає точних даних про засоби, якими учасник забезпечить виконання контракту. Учасник надав неповну або неточну інформацію щодо марки автомобіля, що є порушенням вимог тендерної документації щодо точності даних, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази.
Таким чином, ФОП Новіков В.В. не виконав вимоги п. 1 «кваліфікаційні критерії» Додатку 1 до тендерної документації. А тому, тендерна не відповідає вимогам тендерної документації з підстав чого повинна була бути відхилена. Не відхиливши тендерну пропозицію учасника ФОП Новіков В.В. Замовник порушив вимоги закупівельного законодавства.
5. У документах у складі тендерної пропозиції ФОП Новіков В.В. міститься «Виписка ЄДР» в якій містяться «дані про основний вид економічної діяльності»: "46.90 Неспеціалізована оптова торгівля".
При цьому предметом закупівлі є «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен)», але згідно класифікатора економічної діяльності, учасник який виступає постачальнику деревини, згідно закону повинен бути присвоєний КВЕД «46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням».
У ФОП Новіков В.В. відсутній КВЕД, який дозволяє здійснювати торгівлю деревиною, отже своїми діями учасник порушує вимоги податкового законодавства.
Учасник повинен підтвердити свою здатність виконати умови договору, зокрема, через наявність відповідних КВЕД, які вказують на здатність здійснювати відповідну діяльність. У цьому випадку предмет закупівлі — паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) — прямо вказує на діяльність, що пов’язана з торгівлею деревиною.
Відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД), код 46.73 охоплює оптову торгівлю деревиною. Якщо учасник не має цього коду в своїй виписці з Єдиного державного реєстру (ЄДР), це свідчить про те, що він не зареєстрований для здійснення діяльності, пов’язаної з торгівлею деревиною, що є основною законодавчою можливістю для офіційного постачання паливної деревини. У цьому випадку, відсутність відповідного КВЕД є підставою для відхилення пропозиції, оскільки учасник не підтвердив здатність здійснювати відповідну діяльність, що прямо стосується предмета закупівлі.
Оскільки предмет закупівлі є паливною деревиною твердих порід, а учасник не має в своєму ЄДР відповідного КВЕД "46.73", це свідчить про його неспроможність здійснювати діяльність, необхідну для виконання умов закупівлі. Тому замовник має обов'язок відхилити таку пропозицію на підставі невідповідності вимогам тендерної документації, що є чітко передбачено в ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Таким чином, пропозиція учасника повинна бути відхилена, оскільки він не відповідає вимогам щодо наявності необхідного виду економічної діяльності для постачання паливної деревини.
Отже, Скаржник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» вважає рішення Замовника викладене в Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. щодо визнання переможцем ФОП Новіков В.В. та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону. Щодо неправомірного визначення переможцем
Фізичної особи-підприємця Новікова Віктора Васильовича
1. Відповідно до вимог встановлених Замовником у Тендерній документації, а саме згідно пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» :
«Товар, що постачається має бути належної якості. Учасник у складі пропозиції має надати радіаційний сертифікат акредитованої лабораторії, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
У складі тендерної пропозиції ФОП Новіков В.В. надає документ «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року». Даний сертифікат виданий на ім’я ФОП Ніконець А.В.
Отже, виходячи із вимоги пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації можна говорити про те, що учасник ФОП Новіков В.В. опозиціонує ФОП Ніконець А.В. як виробника паливної деревини твердих порід (дуб, ясен).
При цьому, ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» здійснило перевірку виробника ФОП Ніконець А.В. на офіційному порталі Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search . За результатом безкоштовного запиту на порталі Міністерства юстиції України містяться відомості про те, що 16.01.2025 р. відбулось припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ФОП Ніконець А.В., підстава припинення у зв’язку зі смертю.
Датою оприлюднення закупівлі є 14 лютого 2025 р., тобто на момент оприлюднення закупівлі UA-2025-02-14-005931-a вже майже місяць, як виробник (ФОП Ніконець А.В.) на якого надає документи учасник - Новіков В.В., припинив свою підприємницьку діяльність офіційно, про це свідчить інформація запису про державну реєстрацію припинення підприємницькою діяльністю.
Для остаточного підтвердження даної інформації Скаржником було зроблено офіційний запит та отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В (Витяг з ЄДР надаємо додатком в якості доказу по цій Скарзі).
21.03.2025 р. Скаржником було отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В., де зазначено: «Стан: припинено».
Відповідно до норм закупівельного законодавства для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах.
Згідно п. 28 Особливостей: «Підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.»
Замовник порушив Постанову КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Особливості) не застосувавши підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
2. Відповідно до вимог встановлених Замовником у Тендерній документації, а саме згідно пункту 7 Додатку 1.1 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» :
«Товар, що постачається має бути належної якості. Учасник у складі пропозиції має надати радіаційний сертифікат акредитованої лабораторії, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
У наданому ФОП Новіков В.В. документі «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року» вказано, що атестат акредитації лабораторії «№20627 дійсний до 10.01.2024 року». Відповідно до вимоги Замовника сама лабораторія повинна бути акредитованою на дату подання пропозиції. Навіть, до моменту оголошення закупівлі (14.02.2025 р.) акредитація лабораторії вже не була дійсною. Відповідно, пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації, що передбачають надання сертифікату, виданого акредитованою лабораторією на момент подання пропозиції.
Таким чином, атестат акредитації №20627 органу, що видав «Радіаційний сертифікат №20 від 18 травня 2023 року» втратив чинність 10.01.2024 р. У зв’язку з чим, ФОП Новіков В.В. не підтвердив чинність акредитації лабораторії на момент проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
У тендерній документації була чітко зазначена вимога щодо надання сертифіката, виданого акредитованою лабораторією. Закон України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" вимагає, щоб тільки акредитовані лабораторії могли видавати сертифікати відповідності. Оскільки на момент оголошення закупівлі (14.02.2025) лабораторія, яка видала сертифікат, вже втратила свою акредитацію, цей сертифікат не відповідає вимогам тендерної документації.
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно пп. 2 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
3. Відповідно до вимоги п. 10 Додатку 1.1 до тендерної документації:
«Якість товару має відповідати вимогам санітарного, екологічного законодавства, про що учасником повинно бути надано у складі пропозиції гарантійний лист та висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий на ім’я Учасника або виробника.»
ФОП Новіков В.В. надав «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи «12.2-18-1/4729 від 22.03.2021 р.» виданий не на учасника, а на виробника ФОП Ніконець Альону Вікторівну.
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» здійснило перевірку виробника ФОП Ніконець А.В. на офіційному порталі Міністерства юстиції України https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search . За результатом безкоштовного запиту на порталі Міністерства юстиції України містяться відомості про те, що 16.01.2025 р. відбулось припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця ФОП Ніконець А.В., підстава припинення у зв’язку зі смертю (фото результату безкоштовного запиту міститься у пункті 1 цієї Скарги).
Для остаточного підтвердження даної інформації Скаржником було зроблено офіційний запит та отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В. (Витяг з ЄДР надаємо додатком в якості доказу по цій Скарзі).
21.03.2025 р. Скаржником було отримано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань на ФОП Ніконець А.В., де зазначено: «Стан: припинено». Наявні відомості про смерть фізичної особи-підприємця.
Відповідно до норм закупівельного законодавства для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах.
Згідно п. 28 Особливостей: «Підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.»
Замовник порушив Постанову КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Особливості) не застосувавши підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» просить відновити порушені Замовником права, адже відповідно до цього пункту оскарження Замовник повинен був застосувати до ФОП Новіков В.В. підставу відхилення згідно абз. 2 пп. 1 п. 44 Особливостей.
У зв’язку з чим, Скаржник вважає рішення викладене у Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. про визначення переможцем закупівлі ФОП Новіков В.В. незаконним, необґрунтованим та таким, що повинно бути скасовано.
4. Відповідно до кваліфікаційних критеріїв пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати:
«Довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для доставки товару, іншого обладнання, необхідного для виконання умов договору за результатами тендеру;
- свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу, яким буде здійснюватися постачання товару.»
ФОП Новіков В.В. у складі своєї тендерної пропозиції надає «Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази №39 від 21.02.2025», де повідомляє, що в своєму розпорядженні має автомобіль марки ГАЗ 4509 самоскид, д.н.з. ВМ0212ВЕ.
При цьому у наданому «свідоцтві про державну реєстрацію транспортного засобу», яким буде здійснюватися постачання товару вказано іншу автомобільну марку "ГАЗ-САЗ".
Тобто, у свідоцтві вказана інша марка транспортного засобу, а саме «ГАЗ-САЗ 4509».
Враховуючи, що "ГАЗ" і "ГАЗ-САЗ" — це різні марки (хоча автомобілі можуть бути подібними, однак відрізняються за своїми технічними характеристиками та виробниками), вказівка на "ГАЗ-САЗ" замість "ГАЗ" є невідповідністю.
Невідповідність марки автомобіля повинна бути розцінена, як порушення вимог до підтвердження наявності відповідної матеріально-технічної бази, оскільки замовник вимагає точних даних про засоби, якими учасник забезпечить виконання контракту. Учасник надав неповну або неточну інформацію щодо марки автомобіля, що є порушенням вимог тендерної документації щодо точності даних, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази.
Таким чином, ФОП Новіков В.В. не виконав вимоги п. 1 «кваліфікаційні критерії» Додатку 1 до тендерної документації. А тому, тендерна не відповідає вимогам тендерної документації з підстав чого повинна була бути відхилена. Не відхиливши тендерну пропозицію учасника ФОП Новіков В.В. Замовник порушив вимоги закупівельного законодавства.
5. У документах у складі тендерної пропозиції ФОП Новіков В.В. міститься «Виписка ЄДР» в якій містяться «дані про основний вид економічної діяльності»: "46.90 Неспеціалізована оптова торгівля".
При цьому предметом закупівлі є «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен)», але згідно класифікатора економічної діяльності, учасник який виступає постачальнику деревини, згідно закону повинен бути присвоєний КВЕД «46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням».
У ФОП Новіков В.В. відсутній КВЕД, який дозволяє здійснювати торгівлю деревиною, отже своїми діями учасник порушує вимоги податкового законодавства.
Учасник повинен підтвердити свою здатність виконати умови договору, зокрема, через наявність відповідних КВЕД, які вказують на здатність здійснювати відповідну діяльність. У цьому випадку предмет закупівлі — паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) — прямо вказує на діяльність, що пов’язана з торгівлею деревиною.
Відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД), код 46.73 охоплює оптову торгівлю деревиною. Якщо учасник не має цього коду в своїй виписці з Єдиного державного реєстру (ЄДР), це свідчить про те, що він не зареєстрований для здійснення діяльності, пов’язаної з торгівлею деревиною, що є основною законодавчою можливістю для офіційного постачання паливної деревини. У цьому випадку, відсутність відповідного КВЕД є підставою для відхилення пропозиції, оскільки учасник не підтвердив здатність здійснювати відповідну діяльність, що прямо стосується предмета закупівлі.
Оскільки предмет закупівлі є паливною деревиною твердих порід, а учасник не має в своєму ЄДР відповідного КВЕД "46.73", це свідчить про його неспроможність здійснювати діяльність, необхідну для виконання умов закупівлі. Тому замовник має обов'язок відхилити таку пропозицію на підставі невідповідності вимогам тендерної документації, що є чітко передбачено в ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Таким чином, пропозиція учасника повинна бути відхилена, оскільки він не відповідає вимогам щодо наявності необхідного виду економічної діяльності для постачання паливної деревини.
Отже, Скаржник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» вважає рішення Замовника викладене в Протоколі уповноваженої особи № 15 від 18.03.2025 р. щодо визнання переможцем ФОП Новіков В.В. та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Свідоцтво ТЗ
-
Повʼязаний документ:
Свідоцтво про держ реєстрацію т-з лист 2.jpg
-
-
Назва доказу:
Радіаційний сертифікат
-
Повʼязаний документ:
Радіаційний сертифікат.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол УО
-
Повʼязаний документ:
Протокол 15.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка про матеріально-технічну базу
-
Повʼязаний документ:
Довідка матбаза.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг ФОП.pdf
-
-
Назва доказу:
Висновок СЕС
-
Повʼязаний документ:
Висновок СЕС лист 1.jpg
-
-
Назва доказу:
Виписка ЄДР учасника
-
Повʼязаний документ:
Виписка ФОП Новіков.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит у Міністерство юстиції
-
Повʼязаний документ:
Безкоштовний запит Мінюст.jpg
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) (код: ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-02-14-005931-a. 3) Зобов’язати Замовника – Відокремлений структурний підрозділ "Охтирський фаховий коледж Сумського національного аграрного університету"– скасувати Протокол уповноваженої особи №15 від 18.03.2025 р., стосовно визнання переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ФОП Новіков В.В.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження рішення Замовника про визначення переможця закупівлі
Номер:
a14999cc32124060a1b31bb03c8f29f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-14-005931-a.c1
Назва:
Оскарження рішення Замовника про визначення переможця закупівлі
Скарга:
Оскарження рішення Замовника про визначення переможця закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 01.03.2025 19:00
- Скарга.docx 01.03.2025 19:00
- sign.p7s 01.03.2025 19:02
- рішення від 04.03.2025 № 3235.pdf 04.03.2025 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2025 № 3726.pdf 12.03.2025 13:47
- рішення від 11.03.2025 № 3726.pdf 14.03.2025 16:07
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.docx 06.03.2025 15:47
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ.pdf 06.03.2025 15:47
- ВІДПОВІДЬ.pdf 18.03.2025 12:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.03.2025 19:05
Дата розгляду скарги:
11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2025 16:07
Дата виконання рішення Замовником:
18.03.2025 12:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.03.2025 № 3726-р/пк-пз скасовано рішення Уповноваженої особи, затверджене протоколом 7 від 26.02.2025 р. про визначення ТОВ "ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП" (код ЄДРПОУ: 43623729) переможцем процедури закупівлі — "Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен)" ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-14-005931-a.
При першій можливості ( при розблокуванні процедури закупівлі в кабінеті Замовника) рішення буде опубліковано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2965d2e33b134ef1a3c137e81a35517f
Заголовок пункту скарги:
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ 43623729) переможцем процедури закупівлі «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) код ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2025-02-14-005931-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ 43623729) переможцем процедури закупівлі «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) код ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2025-02-14-005931-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ТРАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ 43623729) переможцем процедури закупівлі «Паливна деревина твердих порід (дуб, ясен) код ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2025-02-14-005931-a.