• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління медичними відходами (небезпечними медичними відходами категорії «В» та фармацевтичними небезпечними відходами)

Завершена

582 120.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 910.60 UAH
Період оскарження: 13.02.2025 21:04 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: a27dc8feec9b4a4ca1b569b4ac8abe63
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-13-014975-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-02-13-014975-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 13.02.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-13-014975-a ID y PROZORRO 6f9b9c851ccf4f7d9400cdca5fc36498 на закупівлю послуг за кодом Послуги з управління медичними відходами (небезпечними медичними відходами категорії «В» та фармацевтичними небезпечними відходами) відповідно до коду ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (деталізований код ДК 021:2015 – 90524200-8 – Послуги з утилізації/видалення медичних відходів). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до ч. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник Довідку (в довільній формі) про наявність не менше двох підготовлених водіїв, двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами та двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв: про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі». Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціального навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі. Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі). Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-13-014975-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 2) Закон України «Про управління відходами»; 3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 4) Наказ про видачу ліцензії із додатком; 5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»; 6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами 7) рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 17:18
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 15:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.02.2025 року № 3053-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації».
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6786525047624a11967d5e130cae48b2
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційни умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-02-13-014975-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
13.02.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-13-014975-a ID y PROZORRO 6f9b9c851ccf4f7d9400cdca5fc36498 на закупівлю послуг за кодом Послуги з управління медичними відходами (небезпечними медичними відходами категорії «В» та фармацевтичними небезпечними відходами) відповідно до коду ДК:021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (деталізований код ДК 021:2015 – 90524200-8 – Послуги з утилізації/видалення медичних відходів).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до ч. 2.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник Довідку (в довільній формі) про наявність не менше двох підготовлених водіїв, двох вантажників щодо поводження з небезпечними вантажами та двох уповноважених з безпеки на транспорті (надати копії свідоцтв: про підготовку вантажників за програмою «Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі».
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціального навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників Спеціальне навчання осіб, обов’язки яких пов’язані з упакуванням, маркуванням, відправленням, прийманням небезпечних вантажів, оформлення документів на небезпечні вантажі, проведення вантажних та розвантажних операцій, а також осіб, які супроводжують небезпечні вантажі).
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.

ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-13-014975-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Жовтоводська міська лікарня" Жовтоводської міської ради внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
2) Закон України «Про управління відходами»;
3) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
4) Наказ про видачу ліцензії із додатком;
5) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
6) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
7) рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації