-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобільні запчастини та комплектуючі
Закупівля здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями).
Завершена
248 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 240.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 240.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2025 15:19 - 18.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
594a74b8cdaa473298bbcf0c6db7a47a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-13-010853-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 01.03.2025 23:26
- 44.pdf 01.03.2025 23:26
- 1 Довідка магазин.pdf 01.03.2025 23:26
- Договір м.Кривий Ріг_ФОП Черних Максим.pdf 01.03.2025 23:26
- sign.p7s 01.03.2025 23:27
- Рішення від 04.03.2025 №3248.pdf 04.03.2025 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.03.2025 №3840.pdf 13.03.2025 16:50
- Рішення від 12.03.2025 №3840.pdf 14.03.2025 18:31
- Заперечення.pdf 06.03.2025 08:41
- Заперечення.docx 06.03.2025 08:41
- Відповідь Довгинцівський виконком.pdf 06.03.2025 08:41
- 86.pdf 26.03.2025 15:27
- 86.pdf 26.03.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.03.2025 23:29
Дата розгляду скарги:
12.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2025 18:31
Дата виконання рішення Замовником:
26.03.2025 15:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3840-р/пк-пз від 12.03.2025 року, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Черних Максима Олександровича (код ЄДРПОУ: 3793806432) та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "АГРОТЕХКОМПЛЕКТ" (код ЄДРПОУ: 21881235) переможцем за процедурою закупівлі — "Автомобільні запчастини та комплектуючі", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-13-010853-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0bff6250a0f843ec94cf3d2246262988
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення незаконними, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Тендерна документація містить такі вимоги - п.3.4. Додатку 2, а саме: Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати: - малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина; - Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
*Замовник має право здійснити виїзд в магазин Учасника-переможця до дати укладання договору для перевірки достовірності інформації. У разі надання недостовірної інформації щодо місцезнаходження магазину/складу, тендерна пропозиція буде відхилена.
До того до протоколу відхиленні навіть не додано сам лист від 22.08.2024 № 12/24-217 на підставі якого Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Скаржником на виконання вище вказаної вимоги, надано довідку №01 від 20.02.2025р. та договір суборенди №11/07/2024 від 11.07.2024р.
Надані документи в повній мірі відповідають вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його прийнятим всупереч норм Закону України «Про публічні закупівлі» та норм «Особливостей».
По-перше: Абзац другий та третій частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає єдиний спосіб встановлення достовірної інформації: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виконавчий комітет Довгинцівської районної в місті ради не має повноважень для підтвердження достовірної інформації про здійснення підприємницької діяльності Скаржником за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородича, 17. Ці функції не передбачені в компетенції Виконавчого комітету відповідно до чинного законодавства України.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", основними завданнями та функціями виконавчих органів місцевих рад, до яких належить і Виконавчий комітет, є організація реалізації місцевих програм соціально-економічного розвитку, управління об’єктами комунальної власності, забезпечення благоустрою територій, створення умов для життєдіяльності громади та вирішення інших питань місцевого значення. Підтвердження або спростування інформації про здійснення господарської чи підприємницької діяльності фізичними чи юридичними особами не входить до їхньої компетенції.
Крім того, порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюється спеціальним законом – Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Відповідно до цього закону, органами, уповноваженими на здійснення реєстраційних дій і підтвердження даних щодо підприємницької діяльності, є державні реєстратори, які діють у складі виконавчих органів місцевих рад або в Центрах надання адміністративних послуг. Таким чином, підтвердження факту здійснення підприємницької діяльності або її відсутності є виключною компетенцією державних реєстраторів та відповідних органів контролю.
Також варто зазначити, що Виконавчий комітет у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, умов використання об’єктів комунальної власності та регулювання питань містобудівної діяльності. Однак ці функції не включають перевірку чи підтвердження факту реального здійснення підприємницької діяльності за конкретною адресою.
З огляду на зазначене, Виконавчий комітет не є уповноваженим органом для надання такої інформації.
Таким чином, Виконавчий комітет діє виключно в межах повноважень, визначених законом, і не має правових підстав для підтвердження інформації про здійснення підприємницької діяльності за конкретними адресами.
По-третє: Фізична особа-підприємець (ФОП) другої групи єдиного податку має право здійснювати підприємницьку діяльність на всій території України, і це підтверджується нормами чинного законодавства. Відповідно до Податкового кодексу України, у статті 291 визначаються загальні умови перебування на спрощеній системі оподаткування. Зокрема, для другої групи обмеження стосуються щодо видів діяльності, максимально дозволеного річного доходу, але не місця здійснення діяльності.
У пункті 298.3.1 Кодексу зазначено, що під час реєстрації ФОП на спрощеній системі необхідно вказати місце провадження господарської діяльності. Це місце може бути зазначено конкретно (наприклад, адреса магазину) або у загальному вигляді ("територія України"). Таким чином, законодавство дозволяє ФОП працювати без обмежень у межах країни, якщо це відповідає заявленій формі. ФОП Черних Максим Олександрович здійснює діяльність на всій території України.
Додатково, законодавство України, зокрема Закон "Про підприємництво", підтверджує, що суб’єкти господарювання можуть здійснювати свою діяльність без обмежень за територіальною ознакою, якщо інше прямо не визначено законом. Це означає, що вільний вибір місця для ведення бізнесу є загальним принципом для підприємців.
Скаржник зазначає, що Замовник навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Тендерна документація містить такі вимоги - п.3.4. Додатку 2, а саме: Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати: - малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина; - Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
*Замовник має право здійснити виїзд в магазин Учасника-переможця до дати укладання договору для перевірки достовірності інформації. У разі надання недостовірної інформації щодо місцезнаходження магазину/складу, тендерна пропозиція буде відхилена.
До того до протоколу відхиленні навіть не додано сам лист від 22.08.2024 № 12/24-217 на підставі якого Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Скаржником на виконання вище вказаної вимоги, надано довідку №01 від 20.02.2025р. та договір суборенди №11/07/2024 від 11.07.2024р.
Надані документи в повній мірі відповідають вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його прийнятим всупереч норм Закону України «Про публічні закупівлі» та норм «Особливостей».
По-перше: Абзац другий та третій частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає єдиний спосіб встановлення достовірної інформації: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виконавчий комітет Довгинцівської районної в місті ради не має повноважень для підтвердження достовірної інформації про здійснення підприємницької діяльності Скаржником за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородича, 17. Ці функції не передбачені в компетенції Виконавчого комітету відповідно до чинного законодавства України.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", основними завданнями та функціями виконавчих органів місцевих рад, до яких належить і Виконавчий комітет, є організація реалізації місцевих програм соціально-економічного розвитку, управління об’єктами комунальної власності, забезпечення благоустрою територій, створення умов для життєдіяльності громади та вирішення інших питань місцевого значення. Підтвердження або спростування інформації про здійснення господарської чи підприємницької діяльності фізичними чи юридичними особами не входить до їхньої компетенції.
Крім того, порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюється спеціальним законом – Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Відповідно до цього закону, органами, уповноваженими на здійснення реєстраційних дій і підтвердження даних щодо підприємницької діяльності, є державні реєстратори, які діють у складі виконавчих органів місцевих рад або в Центрах надання адміністративних послуг. Таким чином, підтвердження факту здійснення підприємницької діяльності або її відсутності є виключною компетенцією державних реєстраторів та відповідних органів контролю.
Також варто зазначити, що Виконавчий комітет у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, умов використання об’єктів комунальної власності та регулювання питань містобудівної діяльності. Однак ці функції не включають перевірку чи підтвердження факту реального здійснення підприємницької діяльності за конкретною адресою.
З огляду на зазначене, Виконавчий комітет не є уповноваженим органом для надання такої інформації.
Таким чином, Виконавчий комітет діє виключно в межах повноважень, визначених законом, і не має правових підстав для підтвердження інформації про здійснення підприємницької діяльності за конкретними адресами.
По-третє: Фізична особа-підприємець (ФОП) другої групи єдиного податку має право здійснювати підприємницьку діяльність на всій території України, і це підтверджується нормами чинного законодавства. Відповідно до Податкового кодексу України, у статті 291 визначаються загальні умови перебування на спрощеній системі оподаткування. Зокрема, для другої групи обмеження стосуються щодо видів діяльності, максимально дозволеного річного доходу, але не місця здійснення діяльності.
У пункті 298.3.1 Кодексу зазначено, що під час реєстрації ФОП на спрощеній системі необхідно вказати місце провадження господарської діяльності. Це місце може бути зазначено конкретно (наприклад, адреса магазину) або у загальному вигляді ("територія України"). Таким чином, законодавство дозволяє ФОП працювати без обмежень у межах країни, якщо це відповідає заявленій формі. ФОП Черних Максим Олександрович здійснює діяльність на всій території України.
Додатково, законодавство України, зокрема Закон "Про підприємництво", підтверджує, що суб’єкти господарювання можуть здійснювати свою діяльність без обмежень за територіальною ознакою, якщо інше прямо не визначено законом. Це означає, що вільний вибір місця для ведення бізнесу є загальним принципом для підприємців.
Скаржник зазначає, що Замовник навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ФОП Черних Максим Олександрович зазначене у протоколі №44 від 25.02.2025р.