-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки Г(Г2) 13-100, Брикетоване вугілля.
Завершена
1 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 200.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2025 13:22 - 11.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
e70008ab65514f748dfdd87e62987629
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-13-007464-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Посилання на докази.pdf 17.02.2025 22:38
- Рішення від 22.01.2025 № 1003.pdf 17.02.2025 22:38
- Додаток 2 Тех вимоги.docx 17.02.2025 22:38
- Скарга Роздільне.docx 17.02.2025 22:38
- ДСТУ_брикети вугільні.pdf 17.02.2025 22:38
- Скарга Роздільне.pdf 17.02.2025 22:38
- sign.p7s 17.02.2025 22:39
- рішення від 19.02.2025 № 2543.pdf 19.02.2025 15:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.02.2025 № 3056.pdf 28.02.2025 12:23
- рішення від 27.02.2025 № 3056.pdf 04.03.2025 17:04
- пояснення 26.02.2025 09:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.02.2025 22:43
Дата розгляду скарги:
27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.03.2025 17:05
Дата виконання рішення Замовником:
14.03.2025 09:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Були внесені зміни у Додаток 2 тендерної документації та додатково надано "Перелік змін"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c57f8dc9a50849a29694400c73e3b3d4
Заголовок пункту скарги:
В Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ», зазначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме: «4. Оригінал або копію технічних умов
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції 1) Висновок державної санітарно- епідеміологічної експертизи на запропонований Учасником товар. 2) Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція
1)Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об’єкта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’язковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України
«Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення
висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
2) Також, відповідно до Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014, технічні умови – це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. ТУ розробляє сам виробник, у випадку якщо на певний новий вид продукції взагалі не існує державних стандартів. Згідно цього Закону розробка та державна реєстрація технічних умов є добровільною (обов’язкова тільки для нових товарів, які не підпадають під дію конкретних ДСТУ). Для брикетів вугільних існує ДСТУ 7493:2013 Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети.
Виробник брикетів паливних вугільних ТОВ «Легард Груп», продукцію якого наша компанія планує постачати за цією закупівлею, виробляє такі брикети згідно вимог ДСТУ 7493:2013. Власні технічні умови не розробляв, тому що їх розробка є добровільним бажанням виробника. Тобто вимога Замовника щодо надання технічних умов на брикет паливний вугільний є дискримінаційною, обмежує коло учасників, оскільки розробка технічних умов на даний вид продукції є добровільна (не обов’язкова) та наше підприємство не може змусити виробника брикетів ТОВ «Легард Груп» або інших виробників таких брикетів, розробити технічні умови та зробити їх державну реєстрацію.
1)Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об’єкта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’язковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України
«Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення
висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
2) Також, відповідно до Закону України «Про стандартизацію» № 1315-VII від 05.06.2014, технічні умови – це документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом. ТУ розробляє сам виробник, у випадку якщо на певний новий вид продукції взагалі не існує державних стандартів. Згідно цього Закону розробка та державна реєстрація технічних умов є добровільною (обов’язкова тільки для нових товарів, які не підпадають під дію конкретних ДСТУ). Для брикетів вугільних існує ДСТУ 7493:2013 Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети.
Виробник брикетів паливних вугільних ТОВ «Легард Груп», продукцію якого наша компанія планує постачати за цією закупівлею, виробляє такі брикети згідно вимог ДСТУ 7493:2013. Власні технічні умови не розробляв, тому що їх розробка є добровільним бажанням виробника. Тобто вимога Замовника щодо надання технічних умов на брикет паливний вугільний є дискримінаційною, обмежує коло учасників, оскільки розробка технічних умов на даний вид продукції є добровільна (не обов’язкова) та наше підприємство не може змусити виробника брикетів ТОВ «Легард Груп» або інших виробників таких брикетів, розробити технічні умови та зробити їх державну реєстрацію.
×
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 22.01.2025 № 1003.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на докази
-
Повʼязаний документ:
Посилання на докази.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, виключивши вимоги п. 4 Додатку 2 тендерної документації: «4. Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний)»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5c3a6b0244b446c6bf16e5742e7b7e79
Заголовок пункту скарги:
В Додатку №2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу про надання наступного документа: “Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме:
«3. Оригінал або копію сертифік
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В Додатку №2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу про надання наступного документа: “Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме:
«3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції”.
Таку вимогу вважаємо незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні вугільні поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю".
Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість.
Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" за результатами лабораторних випробувань об'єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача.
Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані:
назву підприємства-постачальника; назву споживача;
номер та дату договору про постачання; номер партії;
номери вагонів або інших транспортних засобів; масу брутто і нетто;
позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо; марку зугілля, розмір кусків, назву продукції;
значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення.
Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії має бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов'язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год з моменту закінчення відбирання проби від партії.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару не передбачено, надання такого документу, як: «Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції».
Ми закуповуємо брикет паливний вугільний у нашого постачальника – ТОВ «Легард Груп». Звернувшись до нього з запитом стосовно того, чи може він надати нам такий документ отримали відповідь наступного змісту: «Надати вам копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції ми не можемо, оскільки вказаний документ не передбачений ДСТУ 7493:2013. Водночас ми можемо надати Вам посвідчення про якість, яке буде оформлене у відповідності до п.5.8. вказаного ДСТУ, в якому будуть відображені технічні, які характеристики брикетів».
Із урахуванням вказаного ми позбавлені права участі у закупівлі, оскільки Замовник встановив у тендерній документації незаконну та дискримінаційну вимогу, яка обмежує коло потенційних учасників лише тими, які можуть надати Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання
тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції.
«3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції”.
Таку вимогу вважаємо незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні вугільні поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю".
Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість.
Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" за результатами лабораторних випробувань об'єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача.
Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані:
назву підприємства-постачальника; назву споживача;
номер та дату договору про постачання; номер партії;
номери вагонів або інших транспортних засобів; масу брутто і нетто;
позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо; марку зугілля, розмір кусків, назву продукції;
значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення.
Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії має бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов'язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год з моменту закінчення відбирання проби від партії.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару не передбачено, надання такого документу, як: «Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції».
Ми закуповуємо брикет паливний вугільний у нашого постачальника – ТОВ «Легард Груп». Звернувшись до нього з запитом стосовно того, чи може він надати нам такий документ отримали відповідь наступного змісту: «Надати вам копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції ми не можемо, оскільки вказаний документ не передбачений ДСТУ 7493:2013. Водночас ми можемо надати Вам посвідчення про якість, яке буде оформлене у відповідності до п.5.8. вказаного ДСТУ, в якому будуть відображені технічні, які характеристики брикетів».
Із урахуванням вказаного ми позбавлені права участі у закупівлі, оскільки Замовник встановив у тендерній документації незаконну та дискримінаційну вимогу, яка обмежує коло потенційних учасників лише тими, які можуть надати Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання
тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ_брикети вугільні.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, виключивши зі складу Додатку 2 тендерної документації наступні положення: “3.Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції”