• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Захисне взуття

Торги відмінено

3 315 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 08.02.2018 16:53 - 20.02.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо наявності порушень Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (в порядку, встановленому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: e559b0063ea840aca1503065abf84230
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-08-003105-a.c3
Назва: СКАРГА щодо наявності порушень Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (в порядку, встановленому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
26 лютого 2018 року Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» (надалі – Замовник торгів) було проведено відкриті торги (надалі – торги) на закупівлю (ДК 021-2015) – КОД 18830000-6-ЗАХИСНЕ ВЗУТТЯ (надалі – предмет закупівлі) номер оголошення UA-2018-02-08-003105-a. Тендерні пропозиції подали наступні учасники: ТОВ «Валтекс» - 2 091 640,08 грн. з ПДВ, ТОВ «Таланлегпром» - 2 419 230,72 грн. з ПДВ, ТОВ «Восток-Сервіс» - 2 420,937,46 грн. та МПП «СПРІНТ» - 3 297 090,72 грн. з ПДВ. До розгляду були допущені пропозиції ТОВ «Валтекс», ТОВ «Таланлегпром», ТОВ «Восток-Сервіс». Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій на закупівлю захисного взуття (надалі – Протокол), оприлюдненого 03.03.2018 року о 15.15 год., «в результаті розгляду було встановлено, що пропозиція Учасника ТОВ «ВАЛТЕКС» відповідає: - кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»; - вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»; не відповідає - умовим тендерної документації, а саме: 1. Додатком № 3 тендерної документації було викладено вимоги до якості взуття, що є предметом закупівлі вказаних вище торгів, в яких зазначено, що Чоботи гумові (або ПВХ) (ГОСТ 12.4.072-79) повинні відповідати температурному режиму експлуатації від -10 до +100°С та Чоботи для захисту від порізів ланцюговою пилою повинні відповідати температурному режиму експлуатації від -10 до +250°С. Проаналізувавши документацію, надану учасником ТОВ «ВАЛТЕКС» тендерним комітетом було виявлено відсутність у відповідних документах будь-якого температурного режиму експлуатації, внаслідок чого неможливо визначити відповідність предмета закупівлі вимогам тендерної документації. Також Чоботи для захисту від порізів ланцюговою пилою повинні відповідати ДСТУ EN ISO 20345 та EN ISO 17249. Проаналізувавши документацію, надану учасником ТОВ «ВАЛТЕКС» тендерним комітетом було виявлено відсутність інформації про відповідність вказаного товару ДСТУ EN ISO 20345 та EN ISO 17249 . Враховуючи вище викладене технічна пропозиція учасника ГОВ «ВАЛТЕКС» не відповідає вимогам Додатку №3 тендерної документації. …………………………………………….. 8. Підстави відхилення тендерної пропозиції згідно статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»: Пропозиції Учасників ТОВ «Валтекс», ТОВ «Таланлегпром» відхилено згідно частини 4 пункту 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, 03.03.2018 року о 15.15 год. Замовником торгів було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (надалі – Повідомлення), згідно з яким: «9. Найменування учасника – переможця процедури закупівлі: ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС». 10. Інформація про ціну пропозиції: - 2 420 937,46 грн. (два мільйони чотириста двадцять тисяч дев’ятсот тридцять сім гривень 46 коп.) з ПДВ». Після оприлюднення Протоколу та Повідомлення статус ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» як учасника торгів на веб-порталі Уповноваженого органу змінено на «ПЕРЕМОЖЕЦЬ». Товариство з обмеженою відповідальністю «Валтекс», не погоджується з рішенням тендерного комітету Замовника щодо відповідності пропозиції ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» умовам тендерної документації та обрання ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» переможцем торгів. Товариство з обмеженою відповідальністю «Валтекс» вважає, що під час здійснення закупівлі Замовником торгів було порушено ряд норм чинного законодавства, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та призвело до порушення прав нашого товариства, прав інших учасників торгів та інтересів держави. На обгрунтування своєї позиції зазначимо наступне: Порядок здійснення процедур закупівлі визначається Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). Згідно з ст. 3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 3 ст. 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи): - планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; - здійснює вибір процедури закупівлі; - проводить процедури закупівель; - забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця; - забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; - забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; - здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Вважаємо, що вибір переможця було здійснено тендерним комітетом не об'єктивно. Згідно з Додатком № 2 до тендерної документації єдиним критерієм оцінки визначена «ЦІНА». Але в порушення принципу максимальної економії та ефективності, незважаючи на те, що цінова пропозиція ТОВ «Валтекс» становила 2 091 640,08 грн., а цінова пропозиція ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» - 2 420 937,46 грн. (різниця - 329 297,38 грн.), тендерний комітет визнав ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» переможцем торгів. Як зазначалось вище, підставами для дискваліфікації ТОВ «Валтекс» стало те, що у документах, які містяться у тендерній пропозиції на підтвердження якості предмета закупівлі (чоботи гумові – ГОСТ 12.4.072-79; чоботи для захисту від порізів ланцюговою пилою – ДСТУ EN ISO 20345, EN ISO 17249, ДСТУ EN ISO 381-5-2002), відсутній будь-який температурний режим експлуатації. На це зауважимо, що: По-перше: державний стандарт ГОСТ 12.4.072-79 «Система стандартів безпеки праці. Чоботи спеціальні гумові формові, що захищають від води, нафтових масел та механічних впливів. Технічні умови». Діючий стандарт поширюється на формові гумові чоботи, призначені для захисту ніг від шахтних вод, нафтових масел, механічних впливів (енергією 15 Дж і 25 Дж), ковзання і пилу (даний ГОСТ не передбачає захист від низьких та/або високих температур). Отже, вимога Замовника про те, що температурний режим експлуатації чобіт гумових (ГОСТ 12.4.072-79) від -10 до +100ºС не відповідає вимогам державного стандарту. Звертаємо увагу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, на те, що згідно з Розділом 6 «Вказівки по експлуатації» ГОСТ 12.4.072-79 «чоботи повинні експлуатуватись в умовах, передбачених цим стандартом. По завершенні роботи поверхню чобіт необхідно промити проточною водою, протерти сухою тканиною та просушити. Сушку чобіт здійснюють у приміщенні при температурі повітря не вище 50ºС та вологості (65+/-5) %. Інших температурних режимів даним державним стандартом не встановлено. По-друге: стандарти ДСТУ EN ISO 20345, EN ISO 17249 також не встановлюють вимогу до температурного режиму експлуатації взуття на рівні -10 до +250ºС. Звертаємо увагу колегії на те, що текст «Технічної пропозиції» (вих. № 69/18 від 23.02.2018 р.) ТОВ «Восток-Сервіс», що міститься у складі його тендерної пропозиції, просто скопійовано з тендерної документації. А тому «Технічна пропозиція» ТОВ «Восток-Сервіс» не є жодним підтвердженням якісних і технічних характеристик предмету закупівлі вимогам тендерної документації та державним стандартам. Ще однією з підстав для дискваліфікації ТОВ «Валтекс» тендерний комітет Замовника зазначає відсутність інформації про відповідність чобіт для захисту від порізів ланцюговою пилою ДСТУ EN ISO 20345 та EN ISO 17249. На це зауважимо, що згідно з Додатком № 3 до тендерної документації «Примітка: у разі наявності в тендерній документації посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Усі показники еквіваленту мають бути не гіршими ніж у товару зазначеному у вимогах. Учасник додає до цінової пропозиції всі необхідні дозволи, ліцензії, у випадках передбачених законодавством сертифікати на товар, який пропонується постачати за Договором, та інші документи, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та самостійно несе всі витрати на їх отримання». Таким чином, ТОВ «Валтекс» у своїй тендерній документації запропонувало Замовнику «еквівалент», а саме: чоботи для захисту від порізів ланцюговою пилою, що відповідають ДСТУ EN ISO 381-5-2002. На підтвердження якісних (технічних характеристик) даного взуття ТОВ «Валтекс» надало Декларацію про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту від 27.05.2015 року, Сертифікат перевірки типу (модуль В), зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності «Міжнародні стандарти і системи» за № UA1.060.T.0137-15 та Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 30.05.2017 року № 602-123-20-3/17206. Отже, пропозиція ТОВ «Валтекс» в повній мірі відповідає умовам тендерної документації, а тому відхилена безпідставно. Звертаємо увагу колегії на те, що переможець торгів (ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС») взагалі жодним документом не підтвердив відповідність чобіт гумових (ГОСТ 12.4.072-79) та чобіт для захисту від порізів ланцюговою пилою (ДСТУ EN ISO 20345, EN ISO 17249) вимогам тендерної документації та державним стандартам. Але це не завадило Замовнику обрати ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС». Крім того, однією з вимог тендерної документації щодо черевиків шкіряних ОМОН з високими берцями (ДСТУ EN ISO 20347) була наступна вимога: «Підошва литтєвого методу кріплення з поліуретану, маслобензостійка, кислото-лугостійка, антистатична з підвищеною зносостійкістю і високим опором до ковзання». Звертаємо Вашу увагу на те, що переможець торгів (ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС») не надав документів, що підтвердили б наявність у взуття, запропонованого ним в якості предмета закупівлі, високого опору до ковзання. Але це також не завадило Замовнику обрати ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС». 07 березня 2018 року ТОВ «Валтекс» звернулось до Замовника з обгрунтованою вимогою скасувати рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОСТОК-СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі (ДК 021-2015) – КОД 18830000-6-ЗАХИСНЕ ВЗУТТЯ номер оголошення UA-2018-02-08-003105-a, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій на закупівлю захисного взуття, оприлюднене 03.03.2018 року; та повідомлення про намір укласти договір з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОСТОК-СЕРВІС», оприлюднене 03.03.2018 року. Але тендерний комітет Замовника жодним чином не відреагував на вимогу ТОВ «Валтекс». Вважаємо, що дії Замовника, які полягають у обранні ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» переможцем торгів, є такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», інтереси держави та права інших учасників процедури закупівлі. Усе викладене вище свідчить про те, що тендерним комітетом Замовника торгів не належним чином здійснено аналіз документів пропозиції ТОВ «ВОСТОК-СЕРВІС» на відповідність вимогам тендерної документації. З метою недопущення порушення законодавства України з питань здійснення закупівель, недопущення порушення принципів здійснення закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; відсутність дискримінації учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням), а також недопущення дискримінації учасників, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду та зупинити перебіг строку, установленого частиною 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Зобов’язати Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» скасувати: - рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОСТОК-СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі (ДК 021-2015) – КОД 18830000-6-ЗАХИСНЕ ВЗУТТЯ номер оголошення UA-2018-02-08-003105-a, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій на закупівлю захисного взуття, оприлюдненим 03.03.2018 року; - повідомлення про намір укласти договір з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОСТОК-СЕРВІС», оприлюднене 03.03.2018 р. 3. Зобов’язати Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» провести неупереджений розгляд та справедливу оцінку тендерних пропозицій, керуючись виключно нормами та вимогами чинного законодавства України.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.04.2018 20:28
Дата виконання рішення Замовником: 05.10.2018 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №3011-р/пк-пз від 02.04.2018р щодо скасування рішення про визнання ТОВ "ВОСТОК-СЕРВІС" переможцем процедури закупівлі №UA-2018-02-08-003105-a виконано.
Автор: ТОВ "ВАЛТЕКС", Карпова Анна +380456351970 ANNAVALTEX@GMAIL.COM http://valtex.org.ua
Вимога
Без відповіді

Вимога до Замовника

Номер: 7bb20358e35f452a8313b24b8cee411b
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-08-003105-a.b2
Назва: Вимога до Замовника
Вимога:
Вимога скасувати рішення тендерного комітету.
Пов'язані документи: Учасник
Вимога
Без відповіді

вимога скасувати рішення тендерного комітету

Номер: 250c59fe37f9474ca8446192bebd50b5
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-08-003105-a.b1
Назва: вимога скасувати рішення тендерного комітету
Вимога:
Скарга Замовнику! Вимога скасувати рішення тендерного комітету.
Пов'язані документи: Учасник