• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з оренди віртуального хмарного дата центру

Завершена

1 942 353.16 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 711.77 UAH
Період оскарження: 13.02.2025 10:20 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника

Номер: a6f701023af840c5b9c31c73814a142a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-13-002413-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2025 15:56
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.03.2025 17:27
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.03.2025 17:27
Автор: ТОВ "ДЕ НОВО", Олена Васіна +380505379907, +380442009339 elena.vasina@de-novo.biz http://www.de-novo.biz/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 06d37005f35e4e12b2d9f4034638fd04
Заголовок пункту скарги: Неможливість залучення субпідрядника для надання частини послуг
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника (далі – ТД) , зокрема, зазначено:
«14. Інтернет підключено мінімум від двох поширених провайдерів з точками обміну трафіком. Наявна можливість підключення нового провайдера у разі потреби. Учасник повинен бути включений до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.
15. Побудова виділеного каналу передачі даних використовуючи власну мережу на швидкості 1 Гбіт/с від офісу замовника: м. Київ, вул. Шолуденка, 31, до хмарного центру обробки даних не пізніше двох робочих днів з дати підписання договору.
16. Виконавець має бути включений в наступні точки обміну трафіком: Dtel-IX UA-IX, Giganet, про що надати у складі пропозиції довідку в довільній формі з вказанням посилання на інформаційний ресурс що підтверджує наявність Виконавця в складі учасників.»

Тобто, зазначеними вище обмежувальними умовами Замовник унеможливив залучення субпідрядників для надання частини послуг (рядок 6 та 7), зазначених в таблиці «Надання у користування обчислювальних потужностей «Віртуального хмарного Дата центру», а саме:
6 Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 100 Мбіт/c та виділення /27 мережу публічних IP адрес* 1 шт 1
7 Виділений канал передачі даних на швидкості 1 Гбіт/с 1 шт 1

Суб’єкт оскарження для надання вищеперерахованих телекомунікаційних послуг, залучає одного з 15 телеком-операторів, які присутні в ЦОД Суб’єкта оскарження (доказ №1). Наприклад, в українському ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження), зокрема, присутні наступні телеком-провайдери: IT Systems, KievNET, Vega, Vodafone, Wnet, ВОЛЗ, Гігатранс, Датагруп, Канком, Київлайн, Київстар, Укрком, Укртелеком.
В той же час, Закон та Особливості не забороняють і не обмежують залучення учасниками субпідрядників. Тобто, Суб’єкт оскарження спроможний надати «Послуги з оренди віртуального хмарного дата центру», які є предметом Закупівлі, з залученням субпідрядника, обладнання якого вже знаходиться в ЦОД Суб’єкта оскарження, для надання частини послуг: «Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 100 Мбіт/c» та «Виділений канал передачі даних на швидкості 1 Гбіт/с».
Висунувши зазначені вище обмежувальні умови, Замовник позбавив можливості прийняти участь в Закупівлі тих учасників (в т.ч. Суб’єкт оскарження), які для надання послуг «Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 100 Мбіт/c» та «Виділений канал передачі даних на швидкості 1 Гбіт/с» залучають субпідрядників.

Окремо необхідно зазначити, що в п.14 Додатку 5 Замовник вимагає, що «Учасник повинен бути включений до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій». Звертаємо увагу Комісії, що на сьогоднішній день існує лише Реєстр постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, в який увійшла інформація про суб’єктів господарювання, що була внесена до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій (на день набрання чинності Закону України «Про електронні комунікації»). Відповідний електронний лист НКЕК від 07.06.2022 надано, як доказ №3.

«Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону суб’єкти господарювання, інформація про яких внесена до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій на день набрання чинності цим Законом, вважаються такими, що подали повідомлення про початок здійснення діяльності у сфері електронних комунікацій відповідно до цього Закону.

У травні 2022 року набрала чинності постанова НКЕК від 20.04.2022 № 30 «Питання ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг», зареєстрована в Міністерстві юстиції України 07.05.2022 за № 502/37838, якою затверджено Порядок ведення реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг та його форму. Даний порядок містить нову форму повідомлення про початок здійснення діяльності у сфері електронних комунікацій (далі – Повідомлення)…».
Таким чином, учасники Закупівлі (в т.ч. Суб’єкт оскарження) неспроможні виконати частину вимоги п.14 Додатку 5 про те, що «Учасник повинен бути включений до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій».

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимоги про те, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Отже, Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД та має можливість надавати послуги «Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 100 Мбіт/c» та «Виділений канал передачі даних на швидкості 1 Гбіт/с» з залученням субпідрядників, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально окремі вимоги Замовника, так як в цих вимогах та в способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8c779b348ab34813a199171407128452
Заголовок пункту скарги: міграція впродовж 1 доби
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, зазначеної в п.19 «Вимоги до міграції та конвертації віртуальних серверів» Додатку 5 до тендерної документації Замовника:
• «міграція всіх віртуальних машин та конвертація з формату VMware vSphere повинна бути виконана Учасником впродовж 1 доби з дати підписання договору;»

Звертаємо увагу Комісії на наступні математичні розрахунки:
Вихідні умови (таблиця «Надання у користування обчислювальних потужностей «Віртуального хмарного Дата центру» Додатку № 5 до ТД):
• Згідно рядка 3 Таблиці: «Віртуальний диск швидкий (SDD) – 24 850 ГБ»;
• Згідно рядка 7 Таблиці: «Виділений канал передачі даних на швидкості 1 Гбіт/с».

Розрахунок часу, який необхідний для міграції 24 850 ГБ даних, при швидкості інтернету 1000 Мбіт/с:

1. Спочатку переведемо гігабайти в мегабіти:
24 850 ГБ * 8192 Мбіт/ГБ = 203 571 200 Мбіт
2. Тепер розрахуємо час завантаження, розділивши загальний обсяг даних на швидкість інтернету:
203 571 200 Мбіт / 1000 Мбіт/с = 203 571 секунд
3. Переведемо секунди в години:
203 571 секунд / 3600 секунд/година = 56.55 годин

Отже, для міграції 24 850 ГБ даних при швидкості Інтернету 1000 Мбіт/с потрібно щонайменше 56 годин.
Також важливо враховувати, залежність Виконавця міграції даних від сторони, яка передає дані (поточного хмарного оператора та Замовника).

Таким чином, Замовник встановив параметри міграції, які неможливо виконати, що унеможливлює участь в Закупівлі Учасників (в т.ч. і Суб’єкта оскарження), які повинні проводити міграцію даних для надання послуг Замовнику. Тобто, участь в Закупівлі може взяти лише той учасник, в хмарі якого наразі розміщуються дані замовника, що виключає потребу в міграції даних Замовника з однієї хмари в іншу.

Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимоги про те, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику Послуги з оренди віртуального хмарного дата центру, але не в змозі виконати окремих вимог Замовника, так як в цих вимогах та/або способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації