• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Устаткування для операційних блоків ДК 021:2015: 33160000-9 (відеоендоскопічна система з відеогастроскопом та відеоколоноскопом

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 150 робочих днів

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2025 15:24 - 17.02.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника торгів про відміну закупівлі № UA-2025-02-12-011266-a

Номер: 0b1276dbcc4c4baa9bd3dff8a0ab1110
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-011266-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника торгів про відміну закупівлі № UA-2025-02-12-011266-a
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник Замовник
Дата розгляду скарги: 17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.03.2025 17:34
Дата прийняття рішення по скарзі: 19.03.2025 18:15
Автор: ФОП "КОДЕНЕЦЬ ІРИНА АНАТОЛІЇВНА", Ірина Коденець +380636252177 2704kod@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cad3a771ff804a32aa178736045b2be7
Заголовок пункту скарги: Відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 03 березня 2025 року було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» № 52 від 03.03.2025 року яким прийнято рішення:
- Відмінити закупівлю «Устаткування для операційних блоків ДК 021:2015: 33160000-9 (відеоендоскопічна система з відеогастроскопом та відеоколоноскопом)» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-011266-а) очікуваною вартістю 2100000.00 грн з ПДВ на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

На обґрунтування прийнятого рішення у оскаржуваному протоколі серед іншого зазначено:
«… Розкриття тендерних пропозицій відбулось автоматично електронною системою закупівель 20.02.2025 року 00:00…
… Для участі у відкритих торгах з особливостями відповідно до реєстру пропозицій було подано тендерну пропозицію від одного учасника…
… 26 лютого 2025 року в процесі роботи на офіційному майданчику в системі Prozorro «Держзакупівлі.Онлайн» уповноваженою особою Кукелко В.І. виявлено неможливість накладання кваліфікованого електронного підпису (КЕП) через непридатність (поломка) токена, що не дало можливість у встановлені законодавством строки оприлюднити протокол про визнання ФОП КОДЕНЕЦЬ ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (РНОКПП 3372006007) переможцем закупівлі «Устаткування для операційних блоків ДК 021:2015: 33160000-9 (відеоендосконічна система з відеогастроскопом та відеоколоноскопом)» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-011266-a)…».

Вважаємо таке рішення уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» невмотивованим та таким, що прийнято з порушенням законодавства.

Замовником торгів не зазначено яке саме порушення законодавства порушено і як саме воно впливає на неможливість проведення подальшої процедури закупівлі, як і відсутнє будь-яке нормативно-правове обґрунтування суті виявленого порушення.

Замовник лише формально зазначив норму матеріального права, яка дає можливість Замовнику прийняти рішення про відміну торгів, а саме підпункт 2 пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості) - Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Сама по собі конструкція підпункт 2 пункту 50 Особливостей вимагає від Замовника здійснити опис виявлених вимог законодавства у сфері публічних закупівель, але Замовником цього не зроблено.

Посилання Замовником на неможливість накладання кваліфікованого електронного підпису (КЕП) через непридатність (поломка) токена на рішення про визначення переможця, не може свідчити про наявність порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель через які необхідно приймати рішення про відміну відкритих торгів.

Додатково оскаржуване рішення про відміну відкритих торгів не містить конкретного опису чий саме кваліфікований електронний підпис є непридатним, який код помилки, опис обставин за яких рішення про визначення переможця не могло бути підписано електронним підписом іншого відповідального співробітника, та/або опис обставин неможливості оформити інший кваліфікований електронний підпис, тощо.
Відсутні і будь-які документальні підтвердження того, що дійсно мали такі обставини, які зазначені уповноваженою особою у оскаржуваному протоколі і така відсутність не узгоджується з задекларованими в Законі України «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також запобігання корупційним діям і зловживанням (стаття 5 Закону).

Натомість на майданчику в системі Prozorro «Держзакупівлі.Онлайн» в розділі закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-02-12-011266-a міститься тендерна документація підписана кваліфікованим електронним підписом Кукелко Валентиною Іванівною від 12.02.2025 року.

Інформація про Кукелко Валентину Іванівну як контактну особу також міститься в розділі закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-02-12-011266-a.
Проте безпосередньо оскаржуване рішення про відміну відкритих торгів підписано іншою уповноваженою особою Халіченко Іриною В'ячеславівною.

Відповідні обставини свідчать про те, що у Замовника торгів працюють дві уповноважені особи з правом підпису і з наявністю кваліфікованого електронного підпису у кожного особисто.

Відповідно при неможливості накласти електронний підпис Кукелко В.І. така можливість була у Халіченко І.В.

У контексті неможливості усунення виявлених порушень як критерій для можливості відмінити торгів за підпунктом 2 пункту 50 Особливостей необхідно звернути увагу на положення пункту 41 Особливостей та частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

Вважаємо, що враховуючи пояснення зазначені вище щодо наявності у Замовника двох уповноважених осіб, а також враховуючи приписи законодавства зазначені вище, Замовник мав можливість усунути будь-які недоліки шляхом продовження строку розгляду тендерної пропозиції.

Продовження строків розгляду тендерної пропозиції відповідало би зі сторони Замовника принципам справедливості, добросовісності і розумності (пункт 6 частини першої статті 3 Цивільного кодексу України), натомість прийняте рішення Замовником свідчить під відступлення від таких принципів.


Аналіз оскаржуваного рішення Замовника торгів також свідчить про те, що ним фактично було прийнято рішення про визнання ФОП КОДЕНЕЦЬ ІРИНА АНАТОЛІЇВНА (РНОКПП 3372006007) переможцем закупівлі UA-2025-02-12-01-01266-а і відповідне рішення було прийнято у формі протоколу.
Відповідно прийняття рішення про визначення переможця підтверджує, що Учасником були виконані всі умови тендерної документації, а також вимоги Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі».

Таким чином визначившись з переможцем у Замовника на відповідній стадії відсутні обґрунтовані підстави стверджувати про наявність порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, усунення яких на відповідному етапі не можливе.

За наведених обставин, вважаємо, що оскаржуване рішення уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення» підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)