• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

285 475.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 854.75 UAH
Період оскарження: 12.02.2025 15:00 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: fabafe0570794e4a9390f57302efb0b1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-010383-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
СКАРГА на рішення Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 2dff71e531a3439084d856d33b06f981 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-010383-a Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами). Закупівлю було оголошено:12.02.2025 р. Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник), ТОВ "А-ЕНЕРГО", ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС. 19.03.2025 р. відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО". (надалі – Рішення). ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного. 1. Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій між іншого: Копію наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі, Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Дана вимога визначена Замовником як така, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі. Учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надав: - наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - довідку від 11.03.2025 року вих.№7А, що планує залучити до виконання умов договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» в обсязі менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (тендерної пропозиції); - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО». Відповідно до статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Відповідно до п. 2.3 Проекту договору, Виконавець набуває право власності на зазначені відходи з моменту їх передачі Замовником, завантаження на транспортний засіб Виконавця. Виконавець несе повну відповідальність за подальше безпечне поводження з прийнятими від Замовника відходами відповідно до вимог чинного законодавства України. Відповідно до п. 4.2.5. Проекту договору, Виконавець бере на себе зобов’язання власними силами здійснювати завантаження медичних відходів у спеціалізований автотранспорт. Відповідно до п. 4.2.6. Проекту договору, Виконавець гарантує, що має всі законні права, в тому числі передбачені законодавством дозволи, ліцензії тощо, необхідні для надання послуг, передбачених даним Договором, а також підтверджує, що такі дозволи, ліцензії тощо будуть чинними та дійсними протягом всього строку надання послуг по цьому Договору. Відповідно до п. 5.7 Проекту договору, Факт передачі відходів Виконавцю оформлюється Актом прийому-передачі, підписаним Сторонами. Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 Закону № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Згідно з пунктом 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328 « Про затвердження Порядку видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єктів господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України « Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Відповідно до технічної специфікації Додатку 2 до тендерної документації, предметом закупівлі є: № Найменування відходів, та код операції Код відповідно до національного переліку відходів Одиниці виміру Кількість 1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Медичні відходи категорії В) (D10, D15) 18 01 03* кг 6000 3 Відпрацьовані люмінесцентні лампи, та інші ртуть вмісні відходи (видалення або відновлення) 20 01 21* шт 500 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Гострі інструменти, тощо…. категорії В) (D10, D15) 18 01 03* кг 10 4 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські препарати, тощо.. ) D10, D15) 18 01 06* кг 50 Натомість, у учасника ТОВ «А-Енерго» відсутня ліцензія на управління такою категорією відходів, як 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі - виданий на ім’я учасника ТОВ «А-Енерго» у складі пропозиції учасника також відсутній. Проте, згідно умов проекту договору, визначено, що виключно виконавець приймає відходи за Актом прийому передачі відходів, а отже залучення Замовником інших осіб для виконання договору не надає право виконавцю договору збирання, вилучення відходів на управління з якими в нього відсутній дозвіл. Отже, залучивши до виконання договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», в якого наявний Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у Замовника відсутня правова підстава передавати відходи співвиконавцю за Актом прийому передачі, а в Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня правова підстава підписання Акту прийому передачі, оскільки в нього відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a. З урахуванням вищенаведеного, учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» не підтвердив наявність власного Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, які зазначені у предметі закупівлі. Зважаючи на вищезазначене, тендерна пропозиція ТОВ «АЕНЕРГО» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-Еенерго», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-02-12-010383-a ID у PROZORRO 2dff71e531a3439084d856d33b06f981 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-010383-a) Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради. 3) Зобов’язати Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради скасувати Протокольне від 19.03.2025 р щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-Еенерго», Додатки: 1) Тендерна документація Замовника із додатками; 2) Протокольне рішення від 19.03.2025 р. 3) наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО 4) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО» 5) довідка від 11.03.2025 року вих.№7А; 6) дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО 7) Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» 8) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО». 9) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.04.2025 17:42
Дата виконання рішення Замовником: 08.04.2025 12:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення про визначення ТОВ "А-Енерго" переможцем процедури закупівлі, повернення на кваліфікацію учасника.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b92a7a8439804f9a80bb75b662da61ac
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення
Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 2dff71e531a3439084d856d33b06f981 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-010383-a Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Закупівлю було оголошено:12.02.2025 р.
Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник), ТОВ "А-ЕНЕРГО", ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС.
19.03.2025 р. відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО". (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.

1. Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій між іншого: Копію наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі, Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Дана вимога визначена Замовником як така, що підтверджує відповідність учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі.
Учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надав: - наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»; - довідку від 11.03.2025 року вих.№7А, що планує залучити до виконання умов договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» в обсязі менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (тендерної пропозиції); - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
Відповідно до статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору.
Відповідно до п. 2.3 Проекту договору, Виконавець набуває право власності на зазначені відходи з моменту їх передачі Замовником, завантаження на транспортний засіб Виконавця. Виконавець несе повну відповідальність за подальше безпечне поводження з прийнятими від Замовника відходами відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до п. 4.2.5. Проекту договору, Виконавець бере на себе зобов’язання власними силами здійснювати завантаження медичних відходів у спеціалізований автотранспорт.
Відповідно до п. 4.2.6. Проекту договору, Виконавець гарантує, що має всі законні права, в тому числі передбачені законодавством дозволи, ліцензії тощо, необхідні для надання послуг, передбачених даним Договором, а також підтверджує, що такі дозволи, ліцензії тощо будуть чинними та дійсними протягом всього строку надання послуг по цьому Договору.
Відповідно до п. 5.7 Проекту договору, Факт передачі відходів Виконавцю оформлюється Актом прийому-передачі, підписаним Сторонами.
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 Закону № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Згідно з пунктом 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328 « Про затвердження Порядку видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єктів господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України « Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Відповідно до технічної специфікації Додатку 2 до тендерної документації, предметом закупівлі є:
№ Найменування відходів, та код операції Код відповідно до національного переліку відходів Одиниці виміру Кількість
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Медичні відходи категорії В) (D10, D15) 18 01 03* кг 6000
3 Відпрацьовані люмінесцентні лампи, та інші ртуть вмісні відходи (видалення або відновлення) 20 01 21* шт 500
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Гострі інструменти, тощо…. категорії В) (D10, D15) 18 01 03* кг 10
4 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські препарати, тощо.. ) D10, D15) 18 01 06* кг 50
Натомість, у учасника ТОВ «А-Енерго» відсутня ліцензія на управління такою категорією відходів, як 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи. Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі - виданий на ім’я учасника ТОВ «А-Енерго» у складі пропозиції учасника також відсутній.
Проте, згідно умов проекту договору, визначено, що виключно виконавець приймає відходи за Актом прийому передачі відходів, а отже залучення Замовником інших осіб для виконання договору не надає право виконавцю договору збирання, вилучення відходів на управління з якими в нього відсутній дозвіл.
Отже, залучивши до виконання договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», в якого наявний Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у Замовника відсутня правова підстава передавати відходи співвиконавцю за Актом прийому передачі, а в Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня правова підстава підписання Акту прийому передачі, оскільки в нього відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Аналогічної позиції дотримується орган державного фінансового контролю відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a.
З урахуванням вищенаведеного, учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» не підтвердив наявність власного Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, які зазначені у предметі закупівлі. Зважаючи на вищезазначене, тендерна пропозиція ТОВ «АЕНЕРГО» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем учасника ТОВ «А-Еенерго», пропозиція якого не відповідала вимогам документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,

ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-02-12-010383-a ID у PROZORRO 2dff71e531a3439084d856d33b06f981 (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-010383-a) Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради.
3) Зобов’язати Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради скасувати Протокольне від 19.03.2025 р щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем торгів учасника ТОВ «А-Еенерго»,

Додатки:
1) Тендерна документація Замовника із додатками;
2) Протокольне рішення від 19.03.2025 р.
3) наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО
4) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО»
5) довідка від 11.03.2025 року вих.№7А;
6) дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО
7) Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 20.03.2024 р. № 301, про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО»
8) додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
9) висновкок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-01-08-005412-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА На умови тендерної документації

Номер: a2b5a71f52bd458a810b3f3dafeeec19
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-010383-a.b2
Назва: СКАРГА На умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2025 13:33
Дата виконання рішення Замовником: 06.03.2025 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ № 3065-р/пк-пз внесені відповідні зміни у тендерну документацію
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3fe0fd7147da4e57ae5d7f10e7394323
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації
12.02.2025 року Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 285 475,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
17.02.2025 року Замовником було внесено зміни до умов тендерної документації.
Уважно ознайомившись зі змінами умов Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»

ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 .Відповідно до підпункту 1.1. пункту 13 Додатку 7 до тендерної документації, замовник вимагає надання:
Надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».,
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «Надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» оскільки даний висновок видається одноразово.
Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”


Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:
1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325, на які в тендерній документації посилається Замовник:

«4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»

Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «Надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

До того ж, Порядок класифікації відходів затверджений постановою КМУ №1102 від 20 жовтня 2023 року, а отже встановлення вимоги щодо наявності «Надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» обмежує у участі учасників, які отримали висновок оцінки впливу на довкілля та документів що мають статус висновку оцінки на довкілля до набрання чинності Постанови КМУ №1102 від 20.10.2023 року.
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.
Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.


Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: d304354102664df5add2f752a067ec8a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-12-010383-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2025 10:07
Дата виконання рішення Замовником: 06.03.2025 14:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ №3221-р/пк-пз від 03.03.2025року внесено зміни у тендерну документацію
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b054247559d845f3a11ef0eef5c6433a
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 12.02.2025 року Комунальне підприємство "Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня" Вознесенської міської ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 285 475 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-12-010383-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК 2
до тендерної документації № Найменування відходів, та код операції Код відповідно до національного переліку відходів Одиниці виміру Кількість
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Медичні відходи категорії В) (D10, D13, D15) 18 01 03* кг 6000
3 Відпрацьовані люмінесцентні лампи, та інші ртуть вмісні відходи, (D9, D13, D15) 20 01 21* шт 500
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Гострі інструменти, тощо…. категорії В) (D10, D13, D15) 18.01.03* кг 10
4 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські препарати, тощо.. ) D10, D13, D15) 18 01 06* кг 50 Технічні вимоги (додаток 2) та оголошення про закупівлю передбачають наступну назву предмета закупівлі: Послуги з управління медичними та небезпечними відходами (збирання, перевезення та подальше видалення відходів) за ДК 021:2015код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.

При цьому у таблиці Додатку №2 до тендерної документації Замовник безпідставно передбачає зокрема:
-Для відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Медичні відходи категорії В), здійснення операції (D13), код відповідно до національного переліку відходів 18 01 03*.

-Для відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (Гострі інструменти, тощо…. категорії В), здійснення операції (D13) , код відповідно до національного переліку відходів 18.01.03*

-Для хімічних препаратів, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські препарати, тощо.. ), здійснення операції (D13), код відповідно до національного переліку відходів 18 01 06*.

Слід також зазначити що для відпрацьованих люмінесцентних ламп, та інших ртуть вмісних відходи, Замовник безпідставно вимагає вивклю операції з видалення відходів таких як D9,D13,D15, код відповідно до національного переліку відходів 20 01 21* .

При цьому відповідно до Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 (додається як доказ)
коду 18 01 03* зазначено такий відход як Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції коду 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини.

Тобто Порядком класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 не передбачено такого коду як 18.01.03*. Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 передбачено такий коду як 18 01 03*.

Скаржник не погоджується щодо встановлення операцій D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*, а також встановлення виключено операцій D13, D15, D9 до відходів 20 01 21* з огляду на наступне, а також відсутність можливості відновлення вказаних відходів.

При цьому що згідно вимог тендерної документації (Додаток 2 та Додаток 1) Замовник вимагає, що часник повинен надати у складі пропозиції: Копія наказу про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.

Технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника та субпідрядника/співвиконавця (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР») якого планується залучити до надання послуг не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (накази з додатками про видачу ліцензій надаються як доказ).

Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.

Крім цього, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.

В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2

Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів

D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо

D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо

D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо

D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо

D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо

D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів

D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно

D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка

D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо

D10 Спалювання на суші

D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)

D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо

D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення

D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка

D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка


Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів

R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

R2 Відновлення/регенерація розчинників

R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки

R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)

R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)

R6 Регенерація кислот чи основ

R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення

R8 Відновлення компонентів із каталізаторів

R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання

R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища

R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка

R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка

R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D.

Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03*, 18 01 06* таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами використовуючи можливості субпідрядника/співвиконавця з такими операціями як R12, R13, R4, тобто здійснити відновлення перелічених відходів.

Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з медичними відходами перед операціями з видалення.


З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема можливість застосування операцій за кодом R або D.

Крім цього, у предметі закупівлі, так і у Додатку №2 до тендерної документації не зазначено, що закупляються операції з відходами. Натомість закупляються послуги. Зокрема, відповідно до назви оголошення про закупівлю та Додатку №2 закупляються Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Тобто ні в оголошенні про закупівлю, ні в умовах тендерної документації не зазначається про те, що закупляються саме операції з відходами. Також не зазначено, що послуги, які закупляє Замовник він вважає операціями з відходами. Але разом з цим, у цьому Додатку №2 до тендерної документації безпідставно зазначені коди операцій D13, D15, D10, D9.
При цьому послуги у сфері поводження з відходами не є операціями з відходами.

В РІШЕННІ АМКУ № 1955-р/пк-пз від 10.02.2025 (додається як доказ) аналогічного висновку приходить Комісія, та
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, яке свої листом
від 17.01.2025 № 25/7-24/809-25 повідомило зокрема:

-здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 01 03* заборонено".

-вимога Документації є дискримінаційною для тих учасників, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами щодо операцій D10, D15 за кодом 18 01 06*.

-вимога Документації є дискримінаційною для тих учасників, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами щодо операцій R12, R13, R4 за кодом відходів 20 01 21*.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

2 ДОДАТОК 2
до тендерної документації

ДОДАТОК 1
до тендерної документації - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі; Слід зазначити що предметом закупівлі не містить кодів відходів згідно Національного переліку відходів.

В той час коди відходів згідно Національного переліку відходів вказані в Додатку 2 до тендерної документації.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» затверджено відповідний порядок видачі дозволів, що ґрунтується на положеннях пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами».

Водночас, згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами», видача, відмова у видачі, анулювання дозволів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Важливо зазначити, що Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (стаття 1, частина 1, абзац 8) визначає декларацію про провадження господарської діяльності як документ, що підтверджує відповідність суб’єкта господарювання вимогам законодавства та надає йому право здійснювати господарську діяльність без отримання окремого дозволу.
Особливої уваги заслуговують положення частини 2-2 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», які регулюють питання здійснення діяльності у період воєнного стану. У цей період право на здійснення певних видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без необхідності отримання документів дозвільного характеру, за винятком видів діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України. Зазначене підтверджується постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до якої право на здійснення діяльності може набуватися шляхом подання декларації без отримання дозволів (крім видів діяльності, визначених у додатку 2 до цієї постанови). Управління небезпечними відходами не включено до цього переліку, що дозволяє здійснювати відповідну діяльність за декларативним принципом.

Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 року № 1137 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 року № 1431), декларації про провадження господарської діяльності, подані суб’єктами господарювання у період воєнного стану, є дійсними до 15 червня 2025 року. Після цієї дати для продовження діяльності суб’єкти повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, визначеному Законом України «Про управління відходами».

Скаржник подав декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24 відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у період воєнного стану. Інформація про декларацію зареєстрована у реєстрі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує легітимність здійснення діяльності Скаржника у сфері управління небезпечними відходами.

Відмова визнати таку декларацію рівнозначною дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів фактично створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на законних підставах у рамках чинного законодавства.

Тобто Скаржник має станом на дату проведення процедури закупівлі декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників. Будь-які умови тендерної документації, які обмежують участь у процедурі закупівлі без обґрунтованої необхідності, є порушенням цього принципу.

Конституція України (стаття 42) гарантує свободу підприємницької діяльності, яка здійснюється в межах закону. Будь-яке обмеження цієї свободи можливе лише на підставі закону, а не за рішенням окремих органів чи установ. У цьому контексті відмова визнавати декларацію про провадження господарської діяльності як достатній документ для підтвердження права на участь у тендері суперечить принципам законності та рівності.

З огляду на викладене, встановлення у тендерній документації вимоги щодо обов’язкового надання дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів без можливості підтвердження такої діяльності декларацією є необґрунтованим і таким, що обмежує конкуренцію. Це створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на підставі декларацій, поданих відповідно до чинного законодавства.
Варто окремо зазначити та наголосити, що декларація про провадження господарської діяльності, подана Скаржником відповідно до чинного законодавства, не містить зазначення кодів та назв відходів за Національним переліком відходів. Це зумовлено тим, що нормативно-правові акти, які регламентують порядок подання декларацій у період дії воєнного стану, не передбачають обов’язковості внесення такої інформації до декларації. Відсутність кодів та назв відходів не є наслідком порушення Скаржником вимог законодавства, а обумовлена особливостями законодавчого регулювання. Тому вимога Замовника щодо обов’язкової наявності в дозвільному документі інформації про коди та назви відходів фактично встановлює дискримінаційні умови, які необґрунтовано обмежують участь суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на підставі декларації, поданої у законному порядку. Така вимога суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Вказане додатково свідчить про наявні ознаки дискримінаційності вимог тендерної документації Замовника по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації яка подана в умовах воєнного стану та не містить кодів і назв відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

З метою усунення зазначених порушень та забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі, пропонується викласти відповідну вимогу тендерної документації в такій редакції:

" Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів або декларація про провадження господарської діяльності, яка подана відповідно до вимог законодавства України, у тому числі в умовах воєнного стану, та внесена до відповідного реєстру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України."

Такий підхід забезпечить законність, відкритість і рівність умов для всіх учасників процедури закупівлі, що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації для тих учасників в декларації яких не вказуються коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі оскільки для надання послуг ним планується залучення субпідрядника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3 ДОДАТОК 2
до тендерної документації

ДОДАТОК 1
до тендерної документації - копію ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі; Скаржник не має ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі іпланує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).

ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).

Разом з цим, умови тендерної документації вимагають копію ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі

Крім цього, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» видано витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Видача саме витягу, а не ліцензії підтверджується зокрема інформацією на сайті УКРТРАНСБЕЗПЕКИ за посиланням: https://old.dsbt.gov.ua/uk/novyna/shchodo-otrymannya-vytyagu-z-nakaziv-ukrtranbezpeky.

Крім цього, Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників планують субпідрядника/співвиконавця. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.

З огляду на це тендерні вимоги повинні включати можливість надавати в цій частині документи учасника або його субпідрядника/співвиконавця.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації