-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)
Натр їдкий технічний (гідроксид натрію) для потреб Зміївської ТЕС та Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго»; Кількість всього: 927т. (зокрема: Зм.ТЕС – 552т., Тп.ТЕС – 375т.)
Завершена
49 300 847.82
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 493 008.48 UAH
мін. крок: 1% або 493 008.48 UAH
Період оскарження:
12.02.2025 10:09 - 22.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника
Номер:
4c74121786c74e89aaef5e49549048f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-12-002151-a.a2
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями №UA-2025-02-12-002151-a в системі електронних закупівель ProZorro, ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію).
Рішенням уповноваженої особи Замовника оформленого у формі протоколу №№26-РТП/2 від 22.04.2025 відхилено тендерну пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРОХЛОР» (далі – Скаржник) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що тендерна пропозиція Скаржник відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета тендерної документації закупівлі, а рішення про відхилення пропозиції останнього є протиправним та незаконним, оскільки таке рішення Замовника є необґрунтованим та упередженим та суперечить вимогам тендерної документації, що вбачається з наступного.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підставою для відхилення пропозиції вказано:
«… Розглянувши наданий Учасником сертифікат якості №44 виробника від 10.02.2025 року, встановлено, що норма показника «зовнішній вигляд» запропонованого товару (продукції) допускає наявність жовтуватого відтінку, а результат аналізу містить формулювання «Відповідає»…
Отже, технічними вимогами до предмету закупівлі допускається лише «легкий блакитний відтінок». Наявна редакція бажаних значень показників якості у пункті 2 Додатку №3 до Тендерної документації інших відтінків не передбачає.
«Бажані значення показників якості» відносяться до фізико-хімічних властивостей предмету закупівлі, а тому на виконання вимог пункту 7 Додатку №3 до Тендерної документації та пункту 3 Додатку №8 до Тендерної документації, учасник повинен надати сертифікат якості на продукцію з інформацією, що повинна повністю підтверджувати відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у пункті 2 Технічних вимог.
Таким чином, сертифікат якості №44 виробника від 10.02.2025 року, в частині результату аналізу показника зовнішнього вигляду, не підтверджує відповідність продукції вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у пункті 2 Додатку №3 до Тендерної документації….
Разом з тим, у складі пропозиції відсутнє будь-яке підтвердження технічних характеристик, що учасник пропонує товар, де допускається лише блакитний відтінок.
Якісний показник товару є одним з істотних для визначення відповідності технічним вимогам Замовника, і не може бути змінений після аукціону.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга _Validation_Report.pdf 25.04.2025 16:30
- Скарга .pdf 25.04.2025 16:30
- Скарга .pdf.asice 25.04.2025 16:30
- Договір № 121.13 від 03.03.2023р.pdf 25.04.2025 16:30
- Скарга на відхилення Єврохлор повторна.docx 25.04.2025 16:30
- Договір № 121.9 від 17.02.2023р..pdf 25.04.2025 16:30
- Договір № 121.30 від 28.12.2022.pdf 25.04.2025 16:30
- Договір № 121.19 від 07.03.2024р.pdf 25.04.2025 16:30
- Договір № 121.83 від 27.02.2023р..pdf 25.04.2025 16:30
- sign.p7s 25.04.2025 16:32
- Додаткове пояснення до Скарги_Validation_Report.pdf 02.05.2025 13:46
- Додаткове пояснення до Скарги.pdf.asice 02.05.2025 13:46
- Додаткове пояснення до Скарги.pdf 02.05.2025 13:46
- Додаткові пояснення Єврохлор до скарги на повторне відхилення.docx 02.05.2025 13:46
- рішення від 29.04.2025 № 6704.pdf 29.04.2025 17:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.02025 № 7232.pdf 07.05.2025 12:03
- рішення від 06.05.2025 № 7232.pdf 08.05.2025 18:05
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2025-02-12-002151-a.a2.pdf 01.05.2025 15:10
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2025-02-12-002151-a.a2.docx 01.05.2025 15:10
- Протокол №26-СР від 13.05.2025.pdf 13.05.2025 08:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.04.2025 16:36
Дата розгляду скарги:
06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.05.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником:
13.05.2025 08:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИРІШИВ:
1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7232-р/пк-пз від 06.05.2025р., та скасувати своє попереднє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРОХЛОР» (Код ЄДРПОУ: 41265859) за процедурою закупівлі 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (Протокол №26-РТП/2 від 22.04.2025р.), оголошення № UA-2025-02-12-002151-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
834b1dbd7a05432aa9e233a9f533a833
Заголовок пункту скарги:
Скарга на відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з підставами для відхилення та вважає їх протиправними, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.1.3 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, складається з:
-Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (необхідні технічні вимоги зазначені у Додатку №3 до Тендерної документації)
-Довідка згідно з Додатком №1 до Технічних вимог за підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (у разі її використання).
Відповідно до п. 7 додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості Товару учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надає:
- Сертифікат або паспорт якості виробника або сертифікат аналізу виробника на продукцію. Інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості/сертифікаті аналізу повинна повністю підтверджувати відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог.
Відповідно до п. 11.1 додатку 3 тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає:
-копію паспорту безпеки на товар, що пропонується учасником до постачання, виданий виробником товару.
В складі тендерної пропозиції Скаржника надано:
-сертифікат якості №44 від 10.02.2025 на продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» відповідно до якого:
норма зовнішній вигляд: Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається жовтуваний або блакитний відтінок;
встановлено аналізом: відповідає.
-паспорт безпеки на сода каустична рідка, дата випуску: 19.11.2019 в п. 9.1 якого вказано:
Фізичний стан – рідина
Колір – безбарвний
-Довідку, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі (файл «Згода з дод 3.pdf») в якій вказано, що:
«Ми ТОВ «Єврохлор» підтверджуємо, що запропонований нами товар – продукція повністю відповідає усім вимогам, викладеним у Додатку №3 до Тендерної документації.
Ми погоджуємося з умовами розрахунків, умовами поставки, строком поставки та підтверджуємо гарантійний строк на запропонований товар-продукцію відповідно до вимог Додатку №3 до Тендерної документації».
В рішенні № 4666-р/пк-пз від 25.03.2025 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОХЛОР" (код ЄДРПОУ: 41265859) від 13 березня 2025 № UA-2025-02-12-002151-a.c1 на відхилення вказала:
«…Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення сертифіката або паспорта якості виробника, або сертифіката аналізу виробника на продукцію, зокрема, не містить окремих вимог щодо зазначення найменування товару саме у відповідності до позначення, наведеного в ТУ…»
Також, необхідно звернути увагу, що стовпчик з вимогами до показників (п.2 Додатку 3 тендерної документації) містить найменування «Бажані значення показників якості відповідно до додатку 3 документації». Тобто, Замовник навіть не встановив обов’язкову відповідність товару саме таким показникам, а лише зазначив, що бажає такі показники не заборонивши зазначати інше.
В паспорті безпеки на запропонований товар (відповідно до вимог п. 11.1 додатку 3 тендерної документації) чітко вказано КОЛІР – БЕЗБАРВНИЙ, що відповідає як ТУ на виробництво, так і технічним вимогам Замовника.
Більш того, формулювання в сертифікаті якості «Допускається жовтуватий або блакитний відтінок» не означає, що запропонований товар має саме жовтуватий відтінок, оскільки одночасно жовтуватий і блакитний відтінок товар не може мати. При цьому, слово «допускається» означає те, що товар як може мати відтінок, так може і не мати.
Таким чином, враховуючи інформацію про колір запропонованого товару в паспорті безпеки (колір: безбарвний), що відповідає вимогам технічної специфікації Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на вище вказаних підставах.
Для інформації зазначаємо також таке.
Різні виробники можуть мати різні технології виробництва товару по закупівлі, а тому в кінцевому продукті можуть бути домішки в маленьких кількостях, які якраз і впливають на його колір без зміни функціональних можливостей в технологічному процесі. Відповідно, різниця в кольорі водних розчинів, від абсолютно прозорого до жовтуватого або блакитного, жодним чином не впливає на якість розчинів гідроксиду натрію.
Також, на відтінок гідроксиду натрію впливає температура самого товару. Через свої хімічні властивості при високій температурі товар має жовтуватий відтінок, а при охолодженні стає блакитним.
Разом із тим, на експлуатаційні якості гідроксиду натрію визначаються відсотковим вмістом гідроксиду натрію (NaOH) у розчині і не залежать від його кольору.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
Враховуючи викладене, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до п. 1.1.3 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, складається з:
-Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (необхідні технічні вимоги зазначені у Додатку №3 до Тендерної документації)
-Довідка згідно з Додатком №1 до Технічних вимог за підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (у разі її використання).
Відповідно до п. 7 додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості Товару учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надає:
- Сертифікат або паспорт якості виробника або сертифікат аналізу виробника на продукцію. Інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості/сертифікаті аналізу повинна повністю підтверджувати відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог.
Відповідно до п. 11.1 додатку 3 тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає:
-копію паспорту безпеки на товар, що пропонується учасником до постачання, виданий виробником товару.
В складі тендерної пропозиції Скаржника надано:
-сертифікат якості №44 від 10.02.2025 на продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» відповідно до якого:
норма зовнішній вигляд: Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається жовтуваний або блакитний відтінок;
встановлено аналізом: відповідає.
-паспорт безпеки на сода каустична рідка, дата випуску: 19.11.2019 в п. 9.1 якого вказано:
Фізичний стан – рідина
Колір – безбарвний
-Довідку, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі (файл «Згода з дод 3.pdf») в якій вказано, що:
«Ми ТОВ «Єврохлор» підтверджуємо, що запропонований нами товар – продукція повністю відповідає усім вимогам, викладеним у Додатку №3 до Тендерної документації.
Ми погоджуємося з умовами розрахунків, умовами поставки, строком поставки та підтверджуємо гарантійний строк на запропонований товар-продукцію відповідно до вимог Додатку №3 до Тендерної документації».
В рішенні № 4666-р/пк-пз від 25.03.2025 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОХЛОР" (код ЄДРПОУ: 41265859) від 13 березня 2025 № UA-2025-02-12-002151-a.c1 на відхилення вказала:
«…Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення сертифіката або паспорта якості виробника, або сертифіката аналізу виробника на продукцію, зокрема, не містить окремих вимог щодо зазначення найменування товару саме у відповідності до позначення, наведеного в ТУ…»
Також, необхідно звернути увагу, що стовпчик з вимогами до показників (п.2 Додатку 3 тендерної документації) містить найменування «Бажані значення показників якості відповідно до додатку 3 документації». Тобто, Замовник навіть не встановив обов’язкову відповідність товару саме таким показникам, а лише зазначив, що бажає такі показники не заборонивши зазначати інше.
В паспорті безпеки на запропонований товар (відповідно до вимог п. 11.1 додатку 3 тендерної документації) чітко вказано КОЛІР – БЕЗБАРВНИЙ, що відповідає як ТУ на виробництво, так і технічним вимогам Замовника.
Більш того, формулювання в сертифікаті якості «Допускається жовтуватий або блакитний відтінок» не означає, що запропонований товар має саме жовтуватий відтінок, оскільки одночасно жовтуватий і блакитний відтінок товар не може мати. При цьому, слово «допускається» означає те, що товар як може мати відтінок, так може і не мати.
Таким чином, враховуючи інформацію про колір запропонованого товару в паспорті безпеки (колір: безбарвний), що відповідає вимогам технічної специфікації Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника на вище вказаних підставах.
Для інформації зазначаємо також таке.
Різні виробники можуть мати різні технології виробництва товару по закупівлі, а тому в кінцевому продукті можуть бути домішки в маленьких кількостях, які якраз і впливають на його колір без зміни функціональних можливостей в технологічному процесі. Відповідно, різниця в кольорі водних розчинів, від абсолютно прозорого до жовтуватого або блакитного, жодним чином не впливає на якість розчинів гідроксиду натрію.
Також, на відтінок гідроксиду натрію впливає температура самого товару. Через свої хімічні властивості при високій температурі товар має жовтуватий відтінок, а при охолодженні стає блакитним.
Разом із тим, на експлуатаційні якості гідроксиду натрію визначаються відсотковим вмістом гідроксиду натрію (NaOH) у розчині і не залежать від його кольору.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
Враховуючи викладене, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОХЛОР» за процедурою відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-12-002151-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника
Номер:
40b48d3bc2ab4d5ca6c10ea85acf5092
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-12-002151-a.c1
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями №UA-2025-02-12-002151-a в системі електронних закупівель ProZorro, ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію).
Рішенням уповноваженої особи Замовника оформленого у формі протоколу №№26-РТП/1 від 10.03.2025 відхилено тендерну пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРОХЛОР» (далі – Скаржник) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що тендерна пропозиція Скаржника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета тендерної документації закупівлі, а рішення про відхилення пропозиції останнього є протиправним та незаконним, оскільки таке рішення Замовника є необґрунтованим та упередженим та суперечить вимогам тендерної документації, що вбачається з наступного.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підставою для відхилення пропозиції вказано:
«… зазначена у Сертифікаті якості №44 назва продукції «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» не відповідає зазначеним в ТУ У 20.1-41265859-001:2019 положенням стосовно необхідному позначенню соди в документації, а саме: «позначення соди складається з назви соди, марки, сорту, концентрації в розчині та познаки технічних умов» (як приклад: сода каустична рідка А вищий сорт 49% ТУ У 20.1-41265859-001:2019).
Крім того, зазначені у стовпчику «Норма» Сертифікату якості №44 на продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» виробника від 10.02.2025 року показники масової частки натрію гідроксиду (NaOH), вуглекислого натрію (Na2СO3), хлористого натрію (NaCI), хлорнуватокислого натрію (NaСlО3), сульфату натрію (Na2SO4) та заліза у перерахунку на Fe2O3 не відповідають нормі фізико-хімічних показників для соди каустичної рідкої марки А вищого сорту, що зазначені в таблиці 1 ТУ У 20.1-41265859-001:2019.
Тому, не є можливим ідентифікувати приналежність Сертифікату якості №44 саме до тієї продукції, що зазначена учасником у комерційній (ціновій) пропозиції на закупівлю…».
Скаржник не погоджується з підставами для відхилення та вважає їх протиправними, з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга про рішення відхилення тендерної пропозиції.pdf.asice 13.03.2025 16:01
- Скарга про рішення відхилення тендерної пропозиції.pdf 13.03.2025 16:01
- Скарга про рішення відхилення тендерної пропозиції_Validation_Report.pdf 13.03.2025 16:01
- Скарга на відхилення.docx 13.03.2025 16:01
- sign.p7s 13.03.2025 16:02
- Додаткові пояснення.pdf 21.03.2025 15:58
- Додаткові пояснення Єврохлор.docx 21.03.2025 15:58
- рішення від 17.03.2025 № 4057.pdf 17.03.2025 14:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2025 № 4666.pdf 26.03.2025 13:36
- рішення від 25.03.2025 № 4666.pdf 28.03.2025 14:15
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2025-02-12-002151-a.c1.pdf 19.03.2025 15:20
- Додаток 1 (Комерційна (цінова) пропозиція на закупівлю ТОВ ЄВРОХЛОР).pdf 19.03.2025 15:20
- Додаток 2 (Сертифікат якості №44 виробника від 10.02.2025 р.).pdf 19.03.2025 15:20
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2025-02-12-002151-a.c1.docx 19.03.2025 15:20
- Додаток 3 (Копія ТУ У 20.1-41265859-0012019 (Сода каустична рідка. Технічні умови).pdf 19.03.2025 15:20
- Протокол №26-СР від 15.04.2025.pdf 15.04.2025 13:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.03.2025 16:16
Дата розгляду скарги:
25.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.03.2025 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.03.2025 14:16
Дата виконання рішення Замовником:
15.04.2025 13:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИРІШИВ:
1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4666-р/пк-пз від 25.03.2025р., та скасувати своє попереднє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРОХЛОР» (Код ЄДРПОУ: 41265859) за процедурою закупівлі 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (Протокол №26-РТП/1 від 10.03.2025р.), оголошення № UA-2025-02-12-002151-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7b8443f5a1f04c1db0153603a203b4df
Заголовок пункту скарги:
Підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо невідповідності назви продукції ТУ У 20.1-41265859-001:2019
В пункті 4.1 тендерної документації встановлено, що назва предмета закупівлі: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію).
В Додатку 3 тендерної документації зазначено, що предметом закупівлі є натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (у перерахунку на 100%) або натр їдкий технічний, марка РД, 1 сорт ( у перерахунку на 100%) або сода каустична (натрію гідроксид технічний), марка А, 1 сорт (у перерахунку на 100%).
Також, під пунктом 1 Додатку 3 тендерної документації вказано: «в місцях де технічна специфікація містить посилання та конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Скаржником в пропозиції подано Комерційну (цінову) пропозицію на закупівлю 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (файл «Комерційна(цінова) пропозиція на закупівлю.pdf), де учасником запропоновано натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (у перерахунку на 100%), який виготовляється за ТУ У 20.1-41265859-001:2019.
В розділі 1 «Сфера застосування» зміни №1 до ТУ У 20.1-41265859-001:2019 вказано:
«… Позначення соди при замовленні складається з назви соди, марки, сорту, концентрації в розчині та познаки цих технічних умов.
Приклад позначення соди марка А вищого сорту концентрацією 49% при замовленні та в іншій документації:
Сода каустична рідка А вищий сорт 49% ТУ У 20.1-41265859-001:2019.
Позначення соди може містити торгову назву, прийняту на підприємстві-виробнику. Торгова назва повинна відповідати вимогам чинного законодавства…».
Отже, даним розділом ТУ У 20.1-41265859-001:2019 лише врегульовано вимоги щодо назви товару при його замовленні, а не при відвантаженні (поставці) товару.
А тому, Замовник помилково вказав, що зазначена у Сертифікаті якості №44 назва продукції «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» не відповідає зазначеним в ТУ У 20.1-41265859-001:2019 положенням стосовно необхідному позначенню соди в документації.
Більш того, тендерна документація не містить будь-яких вимог щодо зазначення найменування запропонованого товару, в тому числі марки, концентрації, сорту чи концентрації розчину.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
2. Щодо невідповідності норми в сертифікаті якості вимогам таблиці 1 ТУ У 20.1-41265859-001:2019
Відповідно до п. 7 додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості Товару учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надає:
- Сертифікат або паспорт якості виробника або сертифікат аналізу виробника на продукцію. Інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості/сертифікаті аналізу повинна повністю підтверджувати відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог;
- Для товару, що виготовляється за технічними умовами, надати копії окремих розділів ТУ* (титульна сторінка, технічні характеристики або технічні вимоги, гарантії виробника (на підтвердження відповідності вимогам щодо строку придатності). Розділ з ТУ, що містить нормативні фізико-хімічні показники повинен повністю підтверджувати відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог.
Отже, тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження паспортом (сертифікатом) якості виробника відповідність вимогам саме стандарту або іншого документа, у відповідності до якого виготовлено продукцію.
При цьому, паспорт (сертифікат) якості на запропонований товар повинен підтверджувати відповідність продукції саме всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Тендерна документація не містить вимог до нормативної документації, відповідність вимогам якої має бути підтверджена сертифікатом/паспортом якості, крім того, що розділ ТУ, що містить нормативні фізико-хімічні показники повинен повністю підтверджувати відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
На підтвердження спростування позиції Змовника надаємо порівняльну таблицю вимог тендерної документації та наданих документів.
В сертифікаті якості №44 від 10.02.2025 Скаржником запропоновано продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт».
Найменування показників відповідно до додатку 3 документації Бажані значення показників якості відповідно до додатку 3 документації Показники встановлені аналізом відповідно до сертифікату якості №44 Норма для марки А, вищий сорт за ТУ У 20.1-41265859-001:2019 зі зміною
Зовнішній вигляд Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається легкий блакитний відтінок Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається легкий блакитний відтінок Рідина безбарвна або з слабким жовтуватим або голубуватим відтінком. Допускається наявність викристалізуваного осаду. Не дозволено наявність сторонніх домішок
Масова частка гідроксиду натрію (NaОН), %, не менше 44,0 49,7 Не менше 48
Масова частка вуглекислого натрію (Na2СОз), %, не більше 0,8 0,2 Не більше 0,5
Масова частка хлористого натрію (NaаСІ), %, не більше 3,8 0,007 Не більше 0,017
Масова частка заліза в перерахунку на Fe2О3), %, не більше 0,02 0,007 Не більше 12
Масова частка хлорнуватокислого натрію (NaClO3), %, не більше 0,3 0,006 Не більше 0,007
Таким чином, сертифікат якості №44 від 10.02.2025 на продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» повністю підтверджує відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Розділ ТУ У 20.1-41265859-001:2019 зі зміною, що містить нормативні фізико-хімічні показники (стр. 7-8) повністю підтверджує відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
Враховуючи викладене, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
В пункті 4.1 тендерної документації встановлено, що назва предмета закупівлі: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію).
В Додатку 3 тендерної документації зазначено, що предметом закупівлі є натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (у перерахунку на 100%) або натр їдкий технічний, марка РД, 1 сорт ( у перерахунку на 100%) або сода каустична (натрію гідроксид технічний), марка А, 1 сорт (у перерахунку на 100%).
Також, під пунктом 1 Додатку 3 тендерної документації вказано: «в місцях де технічна специфікація містить посилання та конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Скаржником в пропозиції подано Комерційну (цінову) пропозицію на закупівлю 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (файл «Комерційна(цінова) пропозиція на закупівлю.pdf), де учасником запропоновано натр їдкий технічний (гідроксид натрію) (у перерахунку на 100%), який виготовляється за ТУ У 20.1-41265859-001:2019.
В розділі 1 «Сфера застосування» зміни №1 до ТУ У 20.1-41265859-001:2019 вказано:
«… Позначення соди при замовленні складається з назви соди, марки, сорту, концентрації в розчині та познаки цих технічних умов.
Приклад позначення соди марка А вищого сорту концентрацією 49% при замовленні та в іншій документації:
Сода каустична рідка А вищий сорт 49% ТУ У 20.1-41265859-001:2019.
Позначення соди може містити торгову назву, прийняту на підприємстві-виробнику. Торгова назва повинна відповідати вимогам чинного законодавства…».
Отже, даним розділом ТУ У 20.1-41265859-001:2019 лише врегульовано вимоги щодо назви товару при його замовленні, а не при відвантаженні (поставці) товару.
А тому, Замовник помилково вказав, що зазначена у Сертифікаті якості №44 назва продукції «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» не відповідає зазначеним в ТУ У 20.1-41265859-001:2019 положенням стосовно необхідному позначенню соди в документації.
Більш того, тендерна документація не містить будь-яких вимог щодо зазначення найменування запропонованого товару, в тому числі марки, концентрації, сорту чи концентрації розчину.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
2. Щодо невідповідності норми в сертифікаті якості вимогам таблиці 1 ТУ У 20.1-41265859-001:2019
Відповідно до п. 7 додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості Товару учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надає:
- Сертифікат або паспорт якості виробника або сертифікат аналізу виробника на продукцію. Інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості/сертифікаті аналізу повинна повністю підтверджувати відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог;
- Для товару, що виготовляється за технічними умовами, надати копії окремих розділів ТУ* (титульна сторінка, технічні характеристики або технічні вимоги, гарантії виробника (на підтвердження відповідності вимогам щодо строку придатності). Розділ з ТУ, що містить нормативні фізико-хімічні показники повинен повністю підтверджувати відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 цих Технічних вимог.
Отже, тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження паспортом (сертифікатом) якості виробника відповідність вимогам саме стандарту або іншого документа, у відповідності до якого виготовлено продукцію.
При цьому, паспорт (сертифікат) якості на запропонований товар повинен підтверджувати відповідність продукції саме всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Тендерна документація не містить вимог до нормативної документації, відповідність вимогам якої має бути підтверджена сертифікатом/паспортом якості, крім того, що розділ ТУ, що містить нормативні фізико-хімічні показники повинен повністю підтверджувати відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
На підтвердження спростування позиції Змовника надаємо порівняльну таблицю вимог тендерної документації та наданих документів.
В сертифікаті якості №44 від 10.02.2025 Скаржником запропоновано продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт».
Найменування показників відповідно до додатку 3 документації Бажані значення показників якості відповідно до додатку 3 документації Показники встановлені аналізом відповідно до сертифікату якості №44 Норма для марки А, вищий сорт за ТУ У 20.1-41265859-001:2019 зі зміною
Зовнішній вигляд Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається легкий блакитний відтінок Рідина без кольору, без сторонніх домішок. Допускається наявність осаду, що викристалізувався. Допускається легкий блакитний відтінок Рідина безбарвна або з слабким жовтуватим або голубуватим відтінком. Допускається наявність викристалізуваного осаду. Не дозволено наявність сторонніх домішок
Масова частка гідроксиду натрію (NaОН), %, не менше 44,0 49,7 Не менше 48
Масова частка вуглекислого натрію (Na2СОз), %, не більше 0,8 0,2 Не більше 0,5
Масова частка хлористого натрію (NaаСІ), %, не більше 3,8 0,007 Не більше 0,017
Масова частка заліза в перерахунку на Fe2О3), %, не більше 0,02 0,007 Не більше 12
Масова частка хлорнуватокислого натрію (NaClO3), %, не більше 0,3 0,006 Не більше 0,007
Таким чином, сертифікат якості №44 від 10.02.2025 на продукт «Рідка каустична сода (технічний рідкий гідроксид натрію) марки А, вищий сорт» повністю підтверджує відповідність продукції всім вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Розділ ТУ У 20.1-41265859-001:2019 зі зміною, що містить нормативні фізико-хімічні показники (стр. 7-8) повністю підтверджує відповідність запропонованої продукції всім вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у п.2 Технічних вимог.
Отже, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника на вищевказаній підставі.
Враховуючи викладене, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОХЛОР» за процедурою відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-12-002151-a.