• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охорона об’єктів, сторожова охорона (код за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги)

Завершена

3 171 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 857.50 UAH
Період оскарження: 11.02.2025 17:11 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: Послуги з охорони об’єктів, сторожова охорона Комунального підприємства "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (код за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги) Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (далі – Замовник) 11.02.2025 о 17-11 оприлюднило оголошення про проведення тендерної закупівлі за процедурою відкритих торгів: UA-2025-02-11-014827-a Послуги з охорони об’єктів, сторожова охорона Комунального підприємства "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (код за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги).

Номер: 2b630b0d7fc54d5e89bbb58c398f150a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-11-014827-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом: Послуги з охорони об’єктів, сторожова охорона Комунального підприємства "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (код за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги) Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (далі – Замовник) 11.02.2025 о 17-11 оприлюднило оголошення про проведення тендерної закупівлі за процедурою відкритих торгів: UA-2025-02-11-014827-a Послуги з охорони об’єктів, сторожова охорона Комунального підприємства "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (код за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги).
Скарга:
Ознайомившись з умовами Документації, Скаржником виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Скаржника на прийняття участі в цій Закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 12:39
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2986-р/пк-пз від 26.02.25р. Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документацї (Протокол УО №55-04/178 від 07.03.25р.)
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕВЕРЕСТ О", Дмитро Крутіков 380958149844 tender@everest.pl.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 46c215964cdd4eb4ab6dae3223a50b9d
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 1.8.2. п. 1 Додатку 1 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 1.8.2. п. 1 Додатку 1 до Документації:

«Суб’єкт охоронної діяльності, який надає охоронні послуги із залученням транспорту реагування та використанням пункту централізованого спостереження повинен мати кадрові, технічні та організаційні можливості для забезпечення охорони об’єкта під час нештатних ситуацій. В тому числі, мати висококваліфікованих охоронників групи швидкого реагування, сертифікований пункт централізованого спостереження для координації дій працівників охорони під час нештатних ситуацій (надати довідку в довільній формі). А також для підтвердження надати Сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019».
По-перше: встановлена вимога про наявність в учасника сертифіката відповідності пункту централізованого спостереження об’єкта спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019» є незаконною та такою, що порушує права потенційних учасників у тому числі і Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаційні вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони суб’єктами комунального сектора, яким є Скаржник, здійснюється відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами та доповненнями та «Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», затверджених Постановою КМУ від 18 листопада 2015 року № 960 (надалі – Ліцензійних умови) на підставі ліцензії МВС України на охоронну діяльність (копія ліцензії додається).
Тобто ніякі сертифікати відповідності Скаржник не зобов’язаний отримувати. Звертаємо увагу на те, що ця процедура після відміни обов’язкової сертифікації добровільна. Згідно з Декретом Кабінету Міністрів №46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію» з 1 січня 2018 року припиняє своє існування Державна система сертифікації (УкрСЕПРО), що спрощує процедуру підтвердження якості продукції. Якщо раніше виробники мали підтверджувати відповідність продукції рамках ГОСТів (ДСТУ), багато з яких не є актуальними, то добровільна сертифікація дозволяє виробнику самостійно вибрати характеристики своєї продукції, які хоче підтвердити для споживача. Скаржник придбав пульт централізованого спостереження 29 квітня 2021 року(видаткова накладна додається) і отримав відповідний сертифікат відповідності, який виданий виробнику товару ТОВ «Охорона і безпека» (сертифікат додається), що дозволяє в повній мірі надавати послуги передбачені умовами тендерної документації. В нашому сертифікаті не має формулювання пункт централізованого спостереження за « за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019». Вважаємо, що Замовник свідомо встановляє саме такі вимоги до пульту для того щоб участь в закупівлі міг взяти конкретний учасник. Наголошуємо, що жодним НПА України не встановлено вимог до обов’язкової сертифікації пульту, ще й з дискримінаційними формулюваннями замовника «за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019». Ми маємо на меті взяти участь у тендері, але через незаконні на нашу думку вимоги замовника не можемо цього зробити.
Скаржник вважає, що зазначена вище вимога сформована на обмежене коло учасників, тобто лише на тих, що можуть підтвердити відповідність пульту централізованого спостереження сертифікатом з характеристиками «за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019».
Як потенційний учасник із багаторічним досвідом роботи із надання послуг таких, та подібних до таких, що є предметом даної Закупівлі, переконаний у тому, що наявність саме сертифікату відповідності в якому зазначено «за підохоронними об’єктами вимогам ДСТУ EN 50518:2019», як вимагає Замовник – не впливає на можливість надання послуг, що є предметом Закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d0b4a32d848a4cc5bfaa73a05aec2263
Заголовок пункту скарги: 3.Відповідно до пп. 2.8. п. 2 Додатку 1 до Документації:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «Охоронники групи швидкого реагування зазначені в п.2.6. повинні вміти надавати першу домедичну допомогу в умовах війни. На підтвердження надати сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код).»
Зазначаємо, що суб’єкти господарювання, які надають послуги охорони у своїй діяльності регламентуються виключно законодавством України, а саме - Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 (далі – Ліцензійні умови) та Законом України «Про охоронну діяльність».
Скаржник зазначає, що Ліцензійними умовами не передбачено обов'язкове проходження для охоронників суб'єкта охоронної діяльності навчання з надання домедичної допомоги в умовах війни.
Предметом закупівлі не є надання домедичної допомоги в умовах війни.
Вимога Документації у цій частині суперечить вимогам чинного законодавства.
Вказані вимоги Документації розраховані на учасників торгів, які пройшли навчання з надання домедичної допомоги в умовах війни.
Зазначаємо, що ПП «Еверест О» має відповідні посвідчення про проходження навчання з першої домедичної допомоги працівниками групи реагування (що додаються), які видані у 2024 році, коли вже був введений воєнний стан і є чинними. Формулювання Замовника, щодо надання сертифікау\диплому\тощо с про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни є дискримінаційним. На території України Указом ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» введено воєнний стан. Наразі Законом України № 4220-IX від 15 січня 2025 року «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» воєнний стан продовжено ще на 90 днів. Хочемо зазначити, що введено та продовжено воєнний стан, а не стан війни. Стан війни і воєнний стан це зовсім різні правові поняття. Замовник всеодно вимагає надати учасника сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги в умовах війни, що прямо суперечить Законам та Указам Президента України. Працівники ПП «ЕВЕРЕСТ О» навченні надавати першу медичну допомогу про що свідчать відповідні посвідчення. Замовник своїми діями усуває потенційних учасників і свідомо має на меті обрання одного конректного учасника переможцем.
Також дискримінаційним є наявність в цих посвідченнях Qr-коду, оскільки замовник не вказав жодного посилання на НПА, яким встановлюється форма такого документа і обовязкова наявність саме Qr-коду в ньому.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4c90a3dbe00040eda5d3939c49be9053
Заголовок пункту скарги: 4. Відповідно до пп. 1.4. п. 1 Додатку 1 до Документації:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає надання: «Сканована/-і копія/-ї документів (дозволи або декларації) дійсних на весь період надання послуг встановленого зразка Українського державного центру радіочастот, на експлуатацію абонентського радіоелектронного засобу безпосереднього УКХ радіозв’язку, регіон експлуатації – Полтавська область та/або вся Україна в кількості не менше 10 одиниць, з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 2 Вт».
Згідно вимог тендерної документації пп. 1.2. п.1. Додатку 1 Замовник визначає, що учасник повинен надати документальне підтвердження наявності у власності не менше трьох одиниць транспорту реагування. ПП «Еверест-О» не розуміє, чому Замовник вимагає надання саме 10 одиниць дозволів або декларацій дійсних на весь період надання послуг встановленого зразка Українського державного центру радіочастот, на експлуатацію абонентського радіоелектронного засобу безпосереднього УКХ радіозв’язку, регіон експлуатації – Полтавська область та/або вся Україна. ПП «Еверест-О» вважає, що Замовником не обґрунтовано необхідності саме 10 дозволів. Забезпечення зв’язку між охоронцями на 5 постах охорони здійснюється способами зв’язку, які суб’єкт охоронної діяльності вибирає самостійно на власний вибір. Згідно Статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність»:
«Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) використовувати транспорт реагування;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.».
Тобто, використання тих чи інших радіочастот і отримання дозволу на їх використання є правом суб’єкту охоронної діяльності, а не обов'язком. ПП «ЕВЕРЕСТ-О» має у власності мобільні телефони та сім-карти до них (видаткова накладна надається), які в повній мірі можуть забезпечити зв’язок між охоронцями на постах охорони згідно чинного законодавства.
Вважаємо, що вимога стосовно надання (дозволів або декларацій) дійсних на весь період надання послуг встановленого зразка Українського державного центру радіочастот, на експлуатацію абонентського радіоелектронного засобу безпосереднього УКХ радіозв’язку, регіон експлуатації – Полтавська область та/або вся Україна, в кількості не менше 10 одиниць, з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 2 Вт.» є такою, яка спрямована на конкретного учасника, який має такі дозволи. Між тим дискримінує інших учасників, таких як «ПП ЕВЕРЕСТ-О».
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0db61ff7020f492abf5ea10453919983
Заголовок пункту скарги: 5. Відповідно до п. 18 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ПП «ЕВЕРЕСТ О» повідомляє, що відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.025.2017 р. № 2059-VIII (надалі – Закон про оцінку впливу на довкілля) виділяють 2 (дві) категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля:
Категорія № 1: нафтопереробні та газопереробні заводи, теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, установки для виробництва або збагачення ядерного палива, хімічне виробництво, чорна та кольорова металургія тощо.
Категорія № 2: глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, сільське господарство, лісівництво та водне господарство, енергетична промисловість, видобувна промисловість виробництво та обробку металу тощо.
Призначення стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами.
Закон про оцінку впливу на довкілля не передбачає охоронну діяльність як таку, що має влив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливі та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг ПП «ЕВЕРЕСТ-О» впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема:
- не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях;
- компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище;
- вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Слід зазначити, що Законом «Про охоронну діяльність» та Ліцензійними умовами не передбачено необхідності проходження сертифікаційної програми за ISO 14001, а тому вимога – дискримінаційна.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
У якості доказу(ів) додаємо:
-Постанова КМУ від 18.11.2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації