-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів
Торги відмінено
160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2025 15:34 - 16.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника щодо відміни закупівлі
Номер:
65983ce29ec04a219f9c6b7bb0cb7393
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-11-012092-a.a2
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо відміни закупівлі
Скарга:
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство Нетішинської міської ради «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин»
_____________________________________
30100, Хмельницька обл., м. Нетішин, вул. Лісова,1
код ЄДРПОУ 40365451
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕКО ЛІФТ СЕРВІС»
______________________________________
35302, Рівненська обл., Рівненський р-н,
с. Великий Олексин, вул. Залізнична, 24
код ЄДРПОУ 41471321
СКАРГА
на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-11-012092-a) «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів.
Послуги з обслуговування ліфтів»
КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" 11.02.2025р. оголошено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів».
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» прийняло участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подання тендерної пропозиції через електронну систему закупівель.
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025 р. Наталії Гавенко, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою, було відмінено закупівлю за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). Уповноваженою особою зазначено причину відміни закупівлі: “неможливість усунути чи виправити порушення, що виникли через виявлення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель”.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішенням № 4072-р/пк-пз від 17.03.2025р. постановила зобов’язати КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" скасувати рішення про відміну процедури закупівель.
Замовник виконав вищевказане Рішення № 4072-р/пк-пз від 17.03.2025р. формально скасувавши своє рішення про відміну процедури закупівель та одразу прийняв нове рішення про відміну процедури закупівель.
Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" Наталією Гавенко, опубліковано Протокол від 21.03.2025р. №62 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відмінено процедуру закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) з причини відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відсутність подальшої потреби в закупівлі Уповноважена особа обгрунтовує наступним (цитуємо з Протоколу): “під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей, а саме: внесено інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднено відповідно до пункту 3-8 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель”.
Важливо, що цим самим п.11 Особливостей передбачено: “у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом”.
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель з наступних причин:
1.Договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, на який посилається Замовник у своєму рішенні, було укладено під час проведення процедури закупівлі, а саме в період оскарження процедури закупівлі.
Порядок скарження відкритих торгів передбачено пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 65 Особливостей строк розгляду скарги органом оскарження становить сім робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 12 робочих днів. Відповідно до пункту 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та Особливостей.
Тобто, підстави для укладення прямого договору при оскарженні процедури закупівлі Особливостями не передбачено.
2.Здійснивши закупівлю без використання електронної системи закупівель в період оскарження процедури закупівель з одним із учасників процедури закупівель, Замовник не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до інформації, зазначеної у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (на який посилається Замовник у своєму рішення про відміну закупівлі), цей Договір укладено з СРБП “Хмельницькліфт”, який є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції учасника СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника.
Також, Замовником було надано пояснення на попередню скаргу від 07.03.2025р., що “після відміни оскаржуваної закупівлі (UA-2025-02-11-012092-a) СРБП «Хмельницькліфт» звернувся з пропозицією укладення договору на аналогічний обсяг послуг на суму 97 992,00грн. Від ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС" (скаржник) ніяких пропозицій не надходило”. Однак Замовник не надавав жодних окремих запитів про надання комерційних пропозицій учаснику ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС".
Тобто Замовник сам підтверджує факт здійснення контактів Замовника та одного із учасників під час проведення закупівлі з метою зменшення вартості послуг поза межами конкурентної процедури закупівлі з метою укладення певних окремих договорів.
Такі дії можуть свідчити про змову Учасника та Замовника під час проведення процедури закупівлі та про їхній намір спотворити результати відкритих торгів, шляхом укладення окремого договору та трактування його укладення як підставу для відміни процедури закупівлі. Адже остаточна вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” згідно результатів аукціону становить 109 200, 00 грн, а вартість укладеного договору становить 97 992,00 грн.
Тобто сторони умисно зменшили вартість послуги, щоб обійти вимогу Особливостей, яка передбачена п. 10 “Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів”.
Також, Замовник чомусь не врахував що в 2025 році по коду ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів він вже закупив послуг на 28 898,00 грн. що в сумі із укладеним договором становить 126 890,00 грн., що є більше 100 тис. гривень.
Вказаними фактами замовник сам підтверджує протиправність своїх дій, адже такий порядок укладення договору про закупівлю, зокрема і без використання електронної системи закупівель в період оскарження відкритих торгів за цим самим предметом суперечить чинному законодавству.
Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
3.Наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом закупівлі.
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 21.03.2025р. відсутність подальшої потреби в закупівлі обгрунтовано тим, що під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей. Хоча сам власне факт укладення договору свідчить про наявність потреби в закупівлі послуг за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів».
Однак, договір укладено у порядку, що суперечить пункту 11 та 67 Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” та згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір є нікчемним.
Вищевказані факти підтверджують наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом оскаржуваної закупівлі та протиправність рішень і дій Замовника.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протиправні рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, -
ПРОШУ:
1.Скасувати Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 21.03.2025р. Наталії Гавенко, оформленого Протоколом №62 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, про відміну закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
2.Зобов’язати Замовника усунути порушення у сфері публічних закупівель, які виникли внаслідок протиправних дій та рішень уповноваженої особи Замовника.
Директор
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС»
Байрашевський Р. В.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 09.04.2025 № 5638.pdf 14.04.2025 10:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.04.2025 № 5638.pdf 10.04.2025 10:58
- рішення від 01.04.2025 № 5037.pdf 01.04.2025 18:21
- Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).doc 03.04.2025 17:20
- акт прийому-передачі.pdf 03.04.2025 17:20
- Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).doc.p7s 03.04.2025 17:20
- Додаткова угода 1 до Договору 35.pdf 03.04.2025 17:20
- Договір 118.PDF 03.04.2025 17:20
- Додаткова угода 2 до Договору 35.pdf 03.04.2025 17:20
- Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a)_Validation_Report.pdf 03.04.2025 17:20
- Договір 35.PDF 03.04.2025 17:20
- Додаткова угода 1 до Договору 118.pdf 03.04.2025 17:20
- sign.p7s 28.03.2025 14:39
- Доказ 5_Скриншот закупівлі.pdf 28.03.2025 14:30
- Доказ 4_Скриншот закупівлі.pdf 28.03.2025 14:30
- Доказ 3_Звіт про закупівлю.pdf 28.03.2025 14:30
- Доказ 2_Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).pdf 28.03.2025 14:30
- Доказ 1_Протокол 62.pdf 28.03.2025 14:30
- _Скарга.pdf 28.03.2025 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.03.2025 15:13
Дата розгляду скарги:
09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 18:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.04.2025 10:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
170361d901414162b7665191b0976ab3
Заголовок пункту скарги:
Протиправність рішення Замовника про відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" Наталією Гавенко, опубліковано Протокол від 21.03.2025р. №62 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким відмінено процедуру закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) з причини відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відсутність подальшої потреби в закупівлі Уповноважена особа обгрунтовує наступним (цитуємо з Протоколу): “під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей, а саме: внесено інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднено відповідно до пункту 3-8 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель”.
Важливо, що цим самим п.11 Особливостей передбачено: “у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом”.
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель з наступних причин:
1.Договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, на який посилається Замовник у своєму рішенні, було укладено під час проведення процедури закупівлі, а саме в період оскарження процедури закупівлі.
Порядок скарження відкритих торгів передбачено пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 65 Особливостей строк розгляду скарги органом оскарження становить сім робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 12 робочих днів. Відповідно до пункту 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та Особливостей.
Тобто, підстави для укладення прямого договору при оскарженні процедури закупівлі Особливостями не передбачено.
2.Здійснивши закупівлю без використання електронної системи закупівель в період оскарження процедури закупівель з одним із учасників процедури закупівель, Замовник не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до інформації, зазначеної у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (на який посилається Замовник у своєму рішення про відміну закупівлі), цей Договір укладено з СРБП “Хмельницькліфт”, який є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції учасника СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника.
Також, Замовником було надано пояснення на попередню скаргу від 07.03.2025р., що “після відміни оскаржуваної закупівлі (UA-2025-02-11-012092-a) СРБП «Хмельницькліфт» звернувся з пропозицією укладення договору на аналогічний обсяг послуг на суму 97 992,00грн. Від ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС" (скаржник) ніяких пропозицій не надходило”. Однак Замовник не надавав жодних окремих запитів про надання комерційних пропозицій учаснику ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС".
Тобто Замовник сам підтверджує факт здійснення контактів Замовника та одного із учасників під час проведення закупівлі з метою зменшення вартості послуг поза межами конкурентної процедури закупівлі з метою укладення певних окремих договорів.
Такі дії можуть свідчити про змову Учасника та Замовника під час проведення процедури закупівлі та про їхній намір спотворити результати відкритих торгів, шляхом укладення окремого договору та трактування його укладення як підставу для відміни процедури закупівлі. Адже остаточна вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” згідно результатів аукціону становить 109 200, 00 грн, а вартість укладеного договору становить 97 992,00 грн.
Тобто сторони умисно зменшили вартість послуги, щоб обійти вимогу Особливостей, яка передбачена п. 10 “Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів”.
Також, Замовник чомусь не врахував що в 2025 році по коду ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів він вже закупив послуг на 28 898,00 грн. що в сумі із укладеним договором становить 126 890,00 грн., що є більше 100 тис. гривень.
Вказаними фактами замовник сам підтверджує протиправність своїх дій, адже такий порядок укладення договору про закупівлю, зокрема і без використання електронної системи закупівель в період оскарження відкритих торгів за цим самим предметом суперечить чинному законодавству.
Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
3.Наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом закупівлі.
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 21.03.2025р. відсутність подальшої потреби в закупівлі обгрунтовано тим, що під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей. Хоча сам власне факт укладення договору свідчить про наявність потреби в закупівлі послуг за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів».
Однак, договір укладено у порядку, що суперечить пункту 11 та 67 Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” та згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір є нікчемним.
Вищевказані факти підтверджують наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом оскаржуваної закупівлі та протиправність рішень і дій Замовника.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протиправні рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
Відсутність подальшої потреби в закупівлі Уповноважена особа обгрунтовує наступним (цитуємо з Протоколу): “під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей, а саме: внесено інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднено відповідно до пункту 3-8 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель”.
Важливо, що цим самим п.11 Особливостей передбачено: “у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом”.
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель з наступних причин:
1.Договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, на який посилається Замовник у своєму рішенні, було укладено під час проведення процедури закупівлі, а саме в період оскарження процедури закупівлі.
Порядок скарження відкритих торгів передбачено пунктами 55-67 Особливостей та відбувається відповідно до статті 18 Закону. Згідно з пунктом 65 Особливостей строк розгляду скарги органом оскарження становить сім робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 12 робочих днів. Відповідно до пункту 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та Особливостей.
Тобто, підстави для укладення прямого договору при оскарженні процедури закупівлі Особливостями не передбачено.
2.Здійснивши закупівлю без використання електронної системи закупівель в період оскарження процедури закупівель з одним із учасників процедури закупівель, Замовник не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до інформації, зазначеної у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (на який посилається Замовник у своєму рішення про відміну закупівлі), цей Договір укладено з СРБП “Хмельницькліфт”, який є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції учасника СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника.
Також, Замовником було надано пояснення на попередню скаргу від 07.03.2025р., що “після відміни оскаржуваної закупівлі (UA-2025-02-11-012092-a) СРБП «Хмельницькліфт» звернувся з пропозицією укладення договору на аналогічний обсяг послуг на суму 97 992,00грн. Від ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС" (скаржник) ніяких пропозицій не надходило”. Однак Замовник не надавав жодних окремих запитів про надання комерційних пропозицій учаснику ТОВ "ЕКО ЛІФТ СЕРВІС".
Тобто Замовник сам підтверджує факт здійснення контактів Замовника та одного із учасників під час проведення закупівлі з метою зменшення вартості послуг поза межами конкурентної процедури закупівлі з метою укладення певних окремих договорів.
Такі дії можуть свідчити про змову Учасника та Замовника під час проведення процедури закупівлі та про їхній намір спотворити результати відкритих торгів, шляхом укладення окремого договору та трактування його укладення як підставу для відміни процедури закупівлі. Адже остаточна вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” згідно результатів аукціону становить 109 200, 00 грн, а вартість укладеного договору становить 97 992,00 грн.
Тобто сторони умисно зменшили вартість послуги, щоб обійти вимогу Особливостей, яка передбачена п. 10 “Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів”.
Також, Замовник чомусь не врахував що в 2025 році по коду ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів він вже закупив послуг на 28 898,00 грн. що в сумі із укладеним договором становить 126 890,00 грн., що є більше 100 тис. гривень.
Вказаними фактами замовник сам підтверджує протиправність своїх дій, адже такий порядок укладення договору про закупівлю, зокрема і без використання електронної системи закупівель в період оскарження відкритих торгів за цим самим предметом суперечить чинному законодавству.
Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
3.Наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом закупівлі.
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 21.03.2025р. відсутність подальшої потреби в закупівлі обгрунтовано тим, що під час проведення процедури закупівлі було укладено договір відповідно п.11 Особливостей. Хоча сам власне факт укладення договору свідчить про наявність потреби в закупівлі послуг за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів».
Однак, договір укладено у порядку, що суперечить пункту 11 та 67 Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” та згідно з підпунктом 3 пункту 21 Особливостей договір є нікчемним.
Вищевказані факти підтверджують наявність подальшої потреби в закупівлі послуг, що є предметом оскаржуваної закупівлі та протиправність рішень і дій Замовника.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протиправні рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Скриншот закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5_Скриншот закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4_Скриншот закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
Звіт про закупівлю
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3_Звіт про закупівлю.pdf
-
-
Назва доказу:
Пояснення Уповноваженої особи Замовника
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2_Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення Уповноваженої особи Замовника
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1_Протокол 62.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника усунути порушення у сфері публічних закупівель, які виникли внаслідок протиправних дій та рішень уповноваженої особи Замовника.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1.Скасувати Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 21.03.2025р. Наталії Гавенко, оформленого Протоколом №62 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, про відміну закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Уповноваженої особи про відміну закупівлі
Номер:
e14c4a3263f84766a30ea47a82e9e4e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-11-012092-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Уповноваженої особи про відміну закупівлі
Скарга:
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство Нетішинської міської ради «Спеціалізована медико-санітарна частина м. Нетішин»
_____________________________________
30100, Хмельницька обл., м. Нетішин, вул. Лісова,1
код ЄДРПОУ 40365451
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕКО ЛІФТ СЕРВІС»
______________________________________
35302, Рівненська обл., Рівненський р-н,
с. Великий Олексин, вул. Залізнична, 24
код ЄДРПОУ 41471321
СКАРГА
на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-11-012092-a) «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів.
Послуги з обслуговування ліфтів»
КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" 11.02.2025р. оголошено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів».
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» прийняло участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подання тендерної пропозиції через електронну систему закупівель.
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025 р. Наталії Гавенко, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відмінено закупівлю за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). Уповноваженою особою зазаначено причину відміни закіпівлі: “неможливість усунути чи виправити порушення, що виникли через виявлення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель”, а саме щодо накладення на тендерну документацію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) / удосконаленого електронного підпису (УЕП).
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. А саме, Уповноважена особа посилається на вимоги законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Нормами зазначених законодавчих актів передбачено можливість використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Тому використання будь-якого із зазначених підписів не заборонено і невважається порушенням відповідно до вказаних законів.
В межах оскаржуваної закупівлі суть полягає у тому, що загальними положеннями Тендерної документації, а саме п.1 Розділу 3 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” передбачено використання виключно кваліфікованого електронного підпису (КЕП). А Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Цей факт жодним чином не обмежує, а навпаки розширює можливості учасників для подання своїх тендерних пропозицій та збільшує конкуренцію серед учасників. Також, це збільшує ефективність закупівлі та позитивно впливає на економію та ефективне використання коштів. Підтвердженням цього є перебіг аукціону оскаржуваної закупівлі. Учасники шляхом добросовісної конкуренції суттєво зменшили вартість їх початкових заявок. Крім того, в період уточнень учасниками не задавались запитання з цього питання, тому умови тендерної пропозиції були зрозумілими.
Положеннями абзацу 10 пункту 28 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) зазначено, що “тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації”. Положеннями пункту 44 Особливостей зазначено, що “відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.” Тобто, учасники процедури закупівлі були захищені від неправомірного відхилення їх пропозицій з причини накладення на тендерну документацію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП), адже Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Керуючись положеннями вищезазначених норм встановлюємо факт відсутності порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а отже причин для відміни оскаржуваної закупівлі.
На підставі вищевикладених фактів вважаємо Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну оскаржуваної закупівлі таким, що суперечить нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Також, Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" 05.03.2025р. в електронній системі закупівель опубліковано Закупівлю без використання електронної системи (за ідентифікатором закупівлі - UA-2025-03-05-010211-a) за тим самим предметом, що і оскаржувана нами процедура закупівель - “Послуги з технічного обслуговування ліфтів”, яка ще не завершена.
Відповідно зазначеної в електронній системі закупівель інформації Договір про закупівлю (без використання електронної системи) укладено 03.03.2025р. з СРБП “Хмельницькліфт”. Важливо зазначити, що СРБП “Хмельницькліфт” є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника. Однак, в опублікованій Закупівлі без використання електронної системи (за ідентифікатором закупівлі - UA-2025-03-05-010211-a) зазначено про укладення з СРБП “Хмельницькліфт” Договору про закупівлю вартістю 97 992,00 грн. Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що кінцева дата періоду оскаржень Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) - 09.03.2025р, 00:00 год., тобто процедуру закупівлі ще не завершено. Тому ще одним порушенням законодавства в сфері публічних закупівель є укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів. Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей це є прямою підставою для визнання Договору про закупівлю нікчемним.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протипрані рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
На підставі вище викладеного, -
ПРОШУ:
1.Скасувати Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025 року Наталії Гавенко, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою, про відміну закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a).
2.Визнати опублікований 05.03.2025р. в електронній системі закупівель Договір про закупівлю (без використання електронної системи) від 03.03.2025р. №118, укладений з СРБП “Хмельницькліфт” нікчемним на підставі підпункту 3 пункту 21 Особливостей.
Директор
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС»
Байрашевський Р. В.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 61.pdf 21.03.2025 14:43
- Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).doc 12.03.2025 15:48
- Пояснення на скаргу (UA-2025-02-11-012092-a).pdf 12.03.2025 15:48
- Рішення від 17.03.2025 № 4072.pdf 19.03.2025 17:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.03.2025 № 4072.pdf 18.03.2025 12:23
- Рішення від 10.03.2025 № 3595.pdf 10.03.2025 17:55
- sign.p7s 07.03.2025 11:55
- 5_Скриншот закупівлі.pdf 07.03.2025 11:51
- 4_Скриншот закупівлі.pdf 07.03.2025 11:51
- 3_Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx 07.03.2025 11:51
- 2_Тендерна документація за Особливостями.docx 07.03.2025 11:51
- 1_Протокол 46.pdf 07.03.2025 11:51
- _Скарга АМКУ.pdf 07.03.2025 11:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2025 12:20
Дата розгляду скарги:
17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.03.2025 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.03.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником:
21.03.2025 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення від 17.03.2025 №4072-р/пк-пз виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4841fce2a9ff45ee9bb7b7f9a63ff8ff
Заголовок пункту скарги:
Оскарження рішення про відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025 р. Наталії Гавенко, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відмінено закупівлю за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). Уповноваженою особою зазаначено причину відміни закіпівлі: “неможливість усунути чи виправити порушення, що виникли через виявлення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель”, а саме щодо накладення на тендерну документацію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) / удосконаленого електронного підпису (УЕП).
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. А саме, Уповноважена особа посилається на вимоги законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Нормами зазначених законодавчих актів передбачено можливість використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Тому використання будь-якого із зазначених підписів не заборонено і невважається порушенням відповідно до вказаних законів.
В межах оскаржуваної закупівлі суть полягає у тому, що загальними положеннями Тендерної документації, а саме п.1 Розділу 3 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” передбачено використання виключно кваліфікованого електронного підпису (КЕП). А Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Цей факт жодним чином не обмежує, а навпаки розширює можливості учасників для подання своїх тендерних пропозицій та збільшує конкуренцію серед учасників. Також, це збільшує ефективність закупівлі та позитивно впливає на економію та ефективне використання коштів. Підтвердженням цього є перебіг аукціону оскаржуваної закупівлі. Учасники шляхом добросовісної конкуренції суттєво зменшили вартість їх початкових заявок. Крім того, в період уточнень учасниками не задавались запитання з цього питання, тому умови тендерної пропозиції були зрозумілими.
Положеннями абзацу 10 пункту 28 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) зазначено, що “тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації”. Положеннями пункту 44 Особливостей зазначено, що “відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.” Тобто, учасники процедури закупівлі були захищені від неправомірного відхилення їх пропозицій з причини накладення на тендерну документацію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП), адже Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Керуючись положеннями вищезазначених норм встановлюємо факт відсутності порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а отже причин для відміни оскаржуваної закупівлі.
На підставі вищевикладених фактів вважаємо Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну оскаржуваної закупівлі таким, що суперечить нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» вважає вищезгадане рішення прийнятим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. А саме, Уповноважена особа посилається на вимоги законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Нормами зазначених законодавчих актів передбачено можливість використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Тому використання будь-якого із зазначених підписів не заборонено і невважається порушенням відповідно до вказаних законів.
В межах оскаржуваної закупівлі суть полягає у тому, що загальними положеннями Тендерної документації, а саме п.1 Розділу 3 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” передбачено використання виключно кваліфікованого електронного підпису (КЕП). А Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Цей факт жодним чином не обмежує, а навпаки розширює можливості учасників для подання своїх тендерних пропозицій та збільшує конкуренцію серед учасників. Також, це збільшує ефективність закупівлі та позитивно впливає на економію та ефективне використання коштів. Підтвердженням цього є перебіг аукціону оскаржуваної закупівлі. Учасники шляхом добросовісної конкуренції суттєво зменшили вартість їх початкових заявок. Крім того, в період уточнень учасниками не задавались запитання з цього питання, тому умови тендерної пропозиції були зрозумілими.
Положеннями абзацу 10 пункту 28 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) зазначено, що “тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації”. Положеннями пункту 44 Особливостей зазначено, що “відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.” Тобто, учасники процедури закупівлі були захищені від неправомірного відхилення їх пропозицій з причини накладення на тендерну документацію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП), адже Додатком 1 до Тендерної документації “Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції” передбачено використання і кваліфікованого електронного підпису (КЕП), і удосконаленого електронного підпису (УЕП). Керуючись положеннями вищезазначених норм встановлюємо факт відсутності порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а отже причин для відміни оскаржуваної закупівлі.
На підставі вищевикладених фактів вважаємо Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну оскаржуваної закупівлі таким, що суперечить нормам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
3_Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії_ вимоги).docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2_Тендерна документація за Особливостями.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол Уповноваженої особи про відміну закупівлі
-
Повʼязаний документ:
1_Протокол 46.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скасувати Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025 року Наталії Гавенко, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою, про відміну закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015 – 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів. Послуги з обслуговування ліфтів» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a)
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e094e71a32f34e738c7adbfc5311287c
Заголовок пункту скарги:
Визнання договору нікчемним
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" 05.03.2025р. в електронній системі закупівель опубліковано Закупівлю без використання електронної системи (за ідентифікатором закупівлі - UA-2025-03-05-010211-a) за тим самим предметом, що і оскаржувана нами процедура закупівель - “Послуги з технічного обслуговування ліфтів”, яка ще не завершена.
Відповідно зазначеної в електронній системі закупівель інформації Договір про закупівлю (без використання електронної системи) укладено 03.03.2025р. з СРБП “Хмельницькліфт”. Важливо зазначити, що СРБП “Хмельницькліфт” є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника. Однак, в опублікованій Закупівлі без використання електронної системи (за ідентифікатором закупівлі - UA-2025-03-05-010211-a) зазначено про укладення з СРБП “Хмельницькліфт” Договору про закупівлю вартістю 97 992,00 грн. Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що кінцева дата періоду оскаржень Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) - 09.03.2025р, 00:00 год., тобто процедуру закупівлі ще не завершено. Тому ще одним порушенням законодавства в сфері публічних закупівель є укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів. Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей це є прямою підставою для визнання Договору про закупівлю нікчемним.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протипрані рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
Відповідно зазначеної в електронній системі закупівель інформації Договір про закупівлю (без використання електронної системи) укладено 03.03.2025р. з СРБП “Хмельницькліфт”. Важливо зазначити, що СРБП “Хмельницькліфт” є одним з учасників оскаржуваної нами процедури закупівель (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами проведеного в електронній системі закупівель аукціону вартість пропозиції СРБП “Хмельницькліфт” становить 109 200, 00 грн. і є вищою, ніж вартість іншого учасника. Однак, в опублікованій Закупівлі без використання електронної системи (за ідентифікатором закупівлі - UA-2025-03-05-010211-a) зазначено про укладення з СРБП “Хмельницькліфт” Договору про закупівлю вартістю 97 992,00 грн. Це є прямим доказом порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що кінцева дата періоду оскаржень Рішення Уповноваженої особи КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" від 26.02.2025р. про відміну закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a) - 09.03.2025р, 00:00 год., тобто процедуру закупівлі ще не завершено. Тому ще одним порушенням законодавства в сфері публічних закупівель є укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів. Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей це є прямою підставою для визнання Договору про закупівлю нікчемним.
Підтвердження охоронюваного законом права та інтересу
Таким чином, недотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, протипрані рішення та дії Замовника прямо суперечать законодавчим нормам в сфері публічних закупівель та порушують наші охоронюванні законом права та інтереси як учасника оскаржуваної закупівлі. На підтвердження цього, повідомляємо, що ТОВ «ЕКО ЛІФТ СЕРВІС» шляхом подання тендерної пропозиції прийняв участь в оскаржуваній закупівлі (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-02-11-012092-a). За результатами аукціону, шляхом пониження початкової заявленої вартості своєї пропозиції, автоматично електронною системою закупівель перейшов у статус “на розгляді”, що передбачало розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. Однак, замість розгляду нашої тендерної пропозиції Уповноваженою особою КНП НМР "СМСЧ м.Нетішин" прийнято рішення про відміну торгів з безпідставних причин та в період оскарження рішення про відміну закупівлі укладено прямий договір (без використання електронної системи) з СРБП “Хмельницькліфт”, який є іншим учасником оскаржуваної процедури закупівлі. Тому своїми протиправними рішеннями і діями Замовник порушує наші охоронюванні законом права та інтереси стати переможцем даної закупівлі та укладення договору про закупівлю за результатами розгляду нашої тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Скриншот 2
-
Повʼязаний документ:
5_Скриншот закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот 1
-
Повʼязаний документ:
4_Скриншот закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Визнати опублікований 05.03.2025р. в електронній системі закупівель Договір про закупівлю (без використання електронної системи) від 03.03.2025р. №118, укладений з СРБП “Хмельницькліфт” нікчемним на підставі підпункту 3 пункту 21 Особливостей.