• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95

Завершена

223 564.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 117.82 UAH
Період оскарження: 11.02.2025 13:22 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: a20a1982e47944a9a642a114d04c7d66
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-11-007915-a.c1
Назва: скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 16:47
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.02.2025 14:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.02.2025 14:45
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9f7f061ce2394f0f8f344faf7bf8c421
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасника талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку 3 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасника талонів зразка учасника:

«3) гарантійний лист, складений в довільній формі, щодо постачання товару, що є предметом закупівлі, в обсягах та у строки, які визначені замовником, а також про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2024 року, за карткою зразка Учасника..»

Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску пального за картками зразка учасника

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність карток зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8647b13bad894a068a37c103518430ae
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у певній кількості: в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС у певній кількості: в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт:

«Відпуск бензину А-95 здійснюється на АЗС, що належать Учаснику на правах власності або умовах оренди розташованих в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт.
Надати одну ліцензією на роздрібну торгівлю та документами, що підтверджуються належність чи співпрацю постачальника на АЗС, що розташована не більше 2км від Замовника.»

Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску пального на АЗС, що належать Учаснику на правах власності або умовах оренди


В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.


Замовником встановлена обмежувальна вимога в частині підтвердження наявності матеріально-технічної бази учасника, а саме: «Відпуск бензину А-95 здійснюється на АЗС, що належать Учаснику на правах власності або умовах оренди».
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмеженого переліку документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- на АЗС, що належать Учаснику на правах власності;
АБО
- на АЗС, що належать Учаснику на правах власності або умовах оренди.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або у праві оренди учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.

Звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не власник/орендар мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен засвідчувати здійснення відпуску нафтопродуктів на партнерських АЗС за талонами Учасника – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, які введені в обіг та емітовані мережею БРСМ-нафта.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або оренді, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску пального на АЗС
в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, вул. Братиславська, 9-А
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 4б
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 22
м. Київ, вул. О.Теліги, 12-Б
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Бузова, вул. Садовського, 1
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с.Мила, вул.Комарова, 70/1
Київська область, Макарівський район, с.Березівка, вулиця Житомирська, 114
Київська область, м. Березань, вул. Гагаріна, буд. 3
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Мироцьке, вул. Шляхова, 1
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Мироцьке, вул. Шляхова, 2
Київська область, с. Погреби, вул. Гагаріна, буд. 18а
Київська обл., м. Ірпінь, смт. Ворзель, вул. Ковельська, 3
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Київська, 23
Київська обл., м. Бровари, вул. Чкалова, 17
Київська обл., Броварський р-н, смт. Калинівка, вул. Ігорєва, 1А
Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 25
Київська область, Обухівський район, с. Дерев’яна, територія Дерев′янської с/ради
Київська обл., Обухівський р-н, с. Підгірці, вул. Боровкова, 81В
Київська обл., Обухівський р-н, с. Підгірці, 26км автошляху Київ-Луганськ
Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 96
Київська обл., м. Біла Церква, вул. Павличенка, 17А
Київська обл., м. Біла Церква, вул. Фастівська, 64
Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, 45
Київська обл., м. Васильків, вул. Соборна, 70А
Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 21А
Київська обл., м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 209
Київська обл., м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 2/7
Київська обл., Бориспільський р-н, с. Іванків, вул. Броварська буд. 15
Київська обл., Бориспільський р-н, с. Гора, вул. Центральна, 25
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, Віто-Поштова сільська рада, масив «Лісовий маєток», вул.. Янтарна, 1А
Київська обл., Переяслав-Хмельницкий р-н., с. Кавказ, вул. Польова, 44
Київська обл., Переяслав-Хмельницкий р-н., с. Гайшин, 44км а/ш Бориспіль-Дніпропетровськ
Київська обл., Яготинський р-н, м. Яготин, вул. Вокзальна, 32
Київська обл., Вишгородський р-н., с.Нові Петрівці, вул. Леніна, 1-в, тр. Київ-Овруч 20км
Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Свято-Покровська, 326
Київська обл., Васильківський р-н, смт. Глеваха, вул. Грушевського, 8

Замовник при цьому встановлює обмеження в частині наявності АЗС з наступним місцерозташуванням:
- АЗС в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника);
- АЗС на території всієї України 500 шт.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснення заправки на АЗС за місцезнаходженням:
- АЗС в межах м. Київ (менше 20 АЗС), а саме - 15 АЗС в межах м. Київ;
- АЗС на території всієї України (менше 500 шт), а саме – 213 АЗС);
- АЗС одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника (відстань більше 2 км від Замовника), а саме – АЗС мережі БРСМ нафта (АЗС за адресою: вулиця Світла, 1, Київ, Київська область, 07000 БРСМ) на відстань 6,4 км по дорогам та в радіусі 3,61 км)
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map та у кількості 213 АЗС.

Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 талони (ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт,, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: неетильований бензин, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС за визначеним окремим переліком:
- в межах м. Київ (не менше 20 шт. одна з яких розташована на відставні не більше 2км від Замовника), а також на розгалуженій мережі заправних станцій на території всієї України 500 шт,.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2e8c7b9e03b042b08f105405f7b3a460
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сайт компанії, що містить інформацію саме про строк дії талонів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.3. Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають сайт компанії, що містить інформацію саме про строк дії талонів:

«6) Надати довідку про сайт компанії, що містить інформацію про строк дії талонів (карток), перелік та інтерактивну карту АЗС.»

Звертаємо увагу Комісії, що Замовником визначено умову надання учасником у складі пропозиції: довідку про сайт компанії, що містить інформацію про строк дії талонів (карток), перелік та інтерактивну карту АЗС, - що є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Скаржник планує запропонувати здійснювати заправку на АЗС партнерської мережі БРСМ-нафта, а отже може надати довідку з зазначенням сайту партнера Скаржника – мережі БРСМ-нафта - www.brsm-nafta.com . Сайт відповідної компанії мережі АЗС містить інформацію перелік та інтерактивну карту АЗС, але при цьому НЕ МІСТИТЬ інформацію про строк дії талонів (карток).
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме: Бензину А-95, - є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1)Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
2)Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
3)Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3c3e21ddffbb4e42875d2da0663847a6
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Термін дії талонів рік з можливістю пролонгації та талонами з безстроковим терміном дії.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2.1. В Додатку № 3 та Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо Термін дії талонів рік з можливістю пролонгації та талонами з безстроковим терміном дії:
«5) Надати копії лицьової та зворотної сторони талону на пальне (єдиного зразка та єдиного бренду, який належить постачальнику надати підтверджуючі документи), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Талон повинен діяти по всій території України (не обмежені в отриманні територіально конкретним регіоном), з можливістю отримання палива через АЗС, які розташовано по всій території України, а також на автомобільних дорогах загального користування та містах України. Термін дії талонів рік з можливістю пролонгації.»
«4) Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку, складену в довільній формі, щодо місцезнаходження АЗС учасника (власних або орендованих), на яких буде здійснюватися відпуск замовнику бензину А-95 (по талонах), та гарантійний лист щодо зобов’язання відпуску товару за талонами з безстроковим терміном дії.»

Замовник визначає термін дії талонів Термін дії талонів рік з можливістю пролонгації та талонами з безстроковим терміном дії.
Така вимога є суперечливою та такою, що не відповідає вимогам ст. 5 Закону та частини четвертої ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені ст. 5 Закону.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Згідно п. 1.3. Проєкту договору (Додаток до ТД) Замовник визначає Строк дії талонів: 1.3. Дія талонів встановлюється на строк не менше 1 (одного) року, обчислення якого розпочинається з дати отримання Покупцем талонів, зазначеної в видатковій накладній.
Згідно п. 5.1. Проєкту договору (Додаток до ТД) Замовник визначає Строк поставки та відпуску товарів:
5.1. Строк поставки Товару: з дати укладання договору і до 31 грудня 2025 р. Строк поставки Товару та передачі талонів протягом 5 (п’яти) робочих днів з моменту підписання договору.
Також, Згідно п. 10.1. Проєкту договору (Додаток до ТД): 10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та діє до 31 грудня 2025 р., але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов’язань за Договором.
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів - Термін дії талонів рік з можливістю пролонгації та талонів з безстроковим терміном дії, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути рік з можливістю пролонгації та талонів з безстроковим терміном дії, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2025 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 20.02.2025 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати рік з можливістю пролонгації та з безстроковим терміном дії. – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 3 до ТД, Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - рік з можливістю пролонгації та з безстроковим терміном дії.».
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів рік з можливістю пролонгації та з безстроковим терміном дії.», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів рік з можливістю пролонгації та з безстроковим терміном дії.» , з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2025 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: рік з можливістю пролонгації та з безстроковим терміном дії.» .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації