-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з експертного обстеження (контролю технічного стану) трубопроводів облаштованих засобами катодного захисту для НГВУ «Полтаванафтогаз», ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань
Звертаємо вашу увагу та додатково уточнюємо, що при заповненні розділу "Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі" учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (детально описано у додатку 6 до ТД).
Завершена
11 535 750.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 115 357.50 UAH
мін. крок: 1% або 115 357.50 UAH
Період оскарження:
11.02.2025 10:22 - 25.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-02-11-002572-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4
Номер:
f578d36f54f1494995dc2d68896e2ab3
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-11-002572-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-02-11-002572-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист-згода Тепло.pdf 02.04.2025 20:43
- ПР_Відхилення.pdf 02.04.2025 20:43
- Скарга UA-2025-02-11-002572-a.pdf 02.04.2025 20:43
- sign.p7s 02.04.2025 20:44
- рішення від 07.04.2025 № 5376.pdf 07.04.2025 16:01
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.04.2025 № 905.pdf 14.04.2025 18:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2025 № 6256.pdf 22.04.2025 17:42
- рішення від 21.04.2025 № 6256.pdf 24.04.2025 16:06
- Пояснення по скарзі UA-2025-02-11-002572-a.a1.pdf 09.04.2025 14:17
- 2. Запит №010113103103-02014131 від 26.03.2025 року ПАТ «УКРНАФТА».PDF 09.04.2025 14:17
- Пояснення по скарзі UA-2025-02-11-002572-a.a1.docx 09.04.2025 14:17
- 3. Відповідь на Запит №13 від 26.03.2025 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ».pdf 09.04.2025 14:17
- 1. Лист-згода №425-012025 від 14.02.2025 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ».pdf 09.04.2025 14:17
- Протокол скасування рішення (на виконання рішення АМКУ).pdf 14.05.2025 08:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.04.2025 11:59
Дата розгляду скарги:
14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2025 16:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.04.2025 16:06
Дата виконання рішення Замовником:
14.05.2025 08:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» (код ЄДРПОУ: 20405673) за процедурою закупівлі «Послуги з експертного обстеження (контролю технічного стану) трубопроводів облаштованих засобами катодного захисту для НГВУ «Полтаванафтогаз», ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань» (UA-2025-02-11-002572-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e286e80bf48947fb8c94bb3daffffe2e
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-02-11-002572-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 26.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 27.03.2025, 15:36:26, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «1. На виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Документи що містять інформацію яка підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 1 до цієї ТД. Відповідно до вимог п. 2 Додатку 1 до ТД: «2.1. Довідка, складена згідно Таблиці №1, про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Мінімальні вимоги щодо наявності працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування вибухопожежонебезпечних, хімічних, нафтохімічних, нафтогазопереробних виробництв» – не менше 2-х осіб; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування газової промисловості з тиском природного газу не більше ніж 1,2 МПа і зрідженого газу - не більше ніж 1,6 Мпа» - не менше 1-ї особи; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування газової промисловості з тиском природного газу понад 1,2 МПа» - не менше 1-ї особи; - сертифікований фахівець ІІ рівня з візуально-оптичного методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб; - сертифікований фахівець ІІ рівня з ультразвукового методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб; - сертифікований фахівець ІІ рівня з радіографічного методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб. - фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. 2.2. Надати копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, які зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації згідно пп.2.1 цього додатку*. * - формулювання назв методу контролю та/або напряму у вищезазначених пунктах сертифікатів, посвідчень, дипломів про освіту, та/або свідоцтвах, та/або протоколах про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо може відрізнятися від зазначених у тендерній документації (залежно від часу видачі зазначених документів) або відповідно до визначення, що зазначалося у попередніх редакціях законодавчих актів але за умови чинності документів).». 1.1. Учасник у складі пропозиції надав Довідку № 27/2-2025/37 від 27.02.2025, в якій не зазначив інформацію про наявність працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. Учасник у складі пропозиції не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати оновлену довідку з інформацією про наявність працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб Та - копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. 1.2. Учасник у складі пропозиції не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. 2. На виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Документи що містять інформацію яка підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 1 до цієї ТД. Відповідно до вимог п. 3 Додатку 1 до ТД: «3.1. Довідка, складена згідно Таблиці №2, про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо), необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі. Перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази для надання послуг: - трасопошукове обладнання для пошуку підземних комунікацій – не менше 2-х одиниць; - мегомметр (вимірювач електричного опору) – не менше 2-х одиниць; - кліщі вимірювальні для електричних величин – не менше 2-х одиниць; - апарат рентгенівський промисловий – не менше 1 одиниці; - набір для візуально-оптичного контролю (лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр; універсальний шаблон зварювальника УШС-3; вимірювачі радіусів; лінійка вимірювальна; рулетка вимірювальна; набір щупів пелюсткових щілинних) – не менше 2-х комплектів; - товщиномір металу ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - дефектоскоп металів ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - комплект для проведення кольорової дефектоскопії – не менше 2-х комплектів; - твердомір для вимірювання твердості металу – не менше 2-х одиниць; - товщиномір захисного покриття – не менше 2-х одиниць; - вольтметр/мультиметр з вхідним опором не менше 10 МОм для вимірювання потенціалу «труба – земля» – не менше 2-х одиниць; - переривач струму ПС 80 або еквівалент не менше - 8 одиниць; - вольтметр реєструючий "ПРИМА-2000Б" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм не менше 2-х одиниць; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць; - вимірювач опору заземлення з комплектом електродів (не менше 4-х електродів в комплекті) - не менше 2-х одиниць; - трасошукач з функцією пошуку пошкодження ізоляційного покриття трубопроводів методами затухання струму та методом градієнту потенціалу одночасно - не менше 1 одиниць; - генератор для трасошукача потужністю не менше 25 Вт - не менше 1 одиниць - адгезиметр покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1 одиниці; - адгезиметр стрічкових покриттів (покриттів зі стрічок) – не менше 1 одиниці; - адгезиметр покриттів на основі мастики (мастикових матеріалів) – не менше 1 одиниці; - дефектоскоп іскровий – не менше 1 одиниці. 3.2. На підтвердження власності обладнання/матеріально-технічної бази/технології зазначених в довідці, згідно п.3.1., Учасник повинен надати підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання.** **У разі оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо) – надати скан-копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів договору (ів) оренди (документ має бути діючій на момент подання).». Учасник у складі пропозиції надав Довідку № 27/2-2025/36 від 27.02.2025, в якій не зазначив інформацію про наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна ЛИ-3-10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів (Учасник зазначив інформацію про наявність кількості 1 комплект); - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць (Учасник зазначив інформацію про наявність кількості 1 одиниця). Учасник у складі пропозиції надав ДОГОВІР № 01-08/2024-тмц оренди приладів, устаткування й інших технічних засобів від 01 серпня 2024 р., який не підтверджує наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів (зазначено інформацію про наявність кількості 1 комплект); - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць (зазначено інформацію про наявність кількості 1 одиниця). Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати оновлену довідку з інформацією про наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів; - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць. Та - На підтвердження власності обладнання/матеріально-технічної бази/технології зазначених в довідці, згідно п.3.1., Учасник повинен надати підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання. 3. На виконання вимог п. 2.10 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії відповідно до вимог п.2 Розділу ІІІ цієї ТД та форми забезпечення тендерної пропозиції, встановленої в Додатку 8 цієї ТД. Учасник у складі пропозиції надав банківську гарантію № 45611, в якій невірно зазначено суму прописом (триста сорок шість гривень 00 копійок). Відповідно до Тендерної документації: триста сорок шість тисяч гривень 00 копійок. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.10 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії відповідно до вимог п.2 Розділу ІІІ цієї ТД та форми забезпечення тендерної пропозиції, встановленої в Додатку 8 цієї ТД.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 26.03.2025 та 27.03.2025 завантажено наступні документи: - «Довідка МТБ.pdf»; - «Довідка про працівників.pdf»; - «ДОГОВІР оренди приладів2.pdf»; - «Кузьмін геолорозвідка 2025.pdf»; - «Писаренко-Посвідчення-нафтогазодобича.pdf»; - «Протокол перевірки знань.PDF»; -«Довіреність Павлюк Г.Г. ОРИГІНАЛ 27.03.2025 p7s.7z»; - «ТзОВ ЖЕТЦ Держпраці_45611+45611-1_p7s.7z».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 31.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі. У результаті чого було отримано відповідь на запит №13 від 26.03.2005 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за підписом Директора Віктора Рибака. Однак, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») та відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року містять різні підписи Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака у чому вбачається надання недостовірної інформації Учасником.». При цьому, зауважимо, Замовником до протокольного рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, що унеможливлює можливість публічного доступу для надання належної оцінки документа, що став підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ».
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачає, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Тобто, тільки у разі наявності дійсно підтвердженої недостовірності інформації, яка міститься в тендерній пропозиції, для прийняття рішення про відхилення такої пропозиції має бути обов’язкова наявність суттєвого впливу для визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію», інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно ст. 277 Цивільного кодексу України, якщо недостовірна інформація міститься у документі, який прийняла (видала) юридична особа, цей документ має бути відкликаний.
З урахуванням положень зазначених вище нормативно-правових актів, а також положень постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 № 1 «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи», маємо наступну категорію – Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об’єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з поставлених питань. Почеркознавча експертиза - комплекс заходів, що спрямовані на встановлення приналежності почерку рукопису й підпису конкретній людині. Зазвичай застосовується для визначення справжності підпису або виявлення фальсифікації документа. Судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до положень пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, - «Керуючись частиною 5 статті 22 Закону Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги"». Пунктом 2.8.2. додатку 4 до тендерної документації Замовника, у складі тендерної пропозиції подається «Скан-копія листа-згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається, завірений підписом керівника та печаткою субпідрядної організації (у разі її застосування/використання).». Тобто, згідно зазначеним вимогам тендерної документації, замовником по своїй суті вимагається у складі тендерної пропозиції надати підтвердження отримання згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерної пропозиції та їх оцінки, документи та дані Учасником створювались та подавалися з урахуванням вимог тендерної документації Замовника, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція та кожен документ у її складі у будь-якому випадку містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі, тобто основною і суттєвою необхідністю запиту Замовника та відповіді Субпідрядника являється отримання інформації, що вказує на відповідність вимогам, які ставляться до Учасника, а саме – наявність згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається. На свій запит Замовник отримав відповідь ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за №13 від 26.03.2005 року, відповідно до змісту якої субпідрядна організація підтвердила зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf»). Повторимось, Замовником до протокольного рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, можливо навіть з метою приховання його змісту.
В подальшому, Замовник неправомірно, необґрунтовано та не у відповідності до процедур і норм чинних нормативно-правових актів України, дійшов висновку, що в наявності різних підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на Листі-згоді №425-01/2025 від 14.02.2025 року та листі №13 від 26.03.2025 року вбачається надання недостовірної інформації Учасником. Замовник у своєму рішенні від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 свідомо упускає те, що запит до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» здійснювався не з метою підтвердження чи спростування наявності дійсного підпису Директора Віктора Рибака, а при наявності недостовірної інформації або ж недійсності підпису, зміст листа №13 від 26.03.2025 року мав би бути спростовуючим зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року, а крім того у відповідності до ст. 277 Цивільного кодексу України ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» відкликав би свій документ, який містить недостовірну інформацію. Різне відображення та візуалізація підпису, тим більше на електронному документі, жодним чином не підтверджує, що листи, на які посилається Замовник, підписані різними особами, відповідь про це може надати виключно проведення почеркознавчої експертизи.
Крім того, Замовник жодним чином у своєму рішенні від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не підтвердив суттєвий вплив не співпадіння підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на визначення результатів відкритих торгів, не вказав у чому саме полягає цей суттєвий вплив, як це вимагається пунктом 42 та абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, згідно з вимогами абзацу 2 пункту 42 Особливостей: «У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.» В даному випадку отримана Замовником інформація не відповідає підставам відхилення тендерної пропозиції, зазначеним в абзаці 2 пункту 42 Особливостей, а отже відхилення тендерної пропозиції є безпідставним.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на абзац 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 26.03.2025 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 27.03.2025, 15:36:26, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «1. На виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Документи що містять інформацію яка підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 1 до цієї ТД. Відповідно до вимог п. 2 Додатку 1 до ТД: «2.1. Довідка, складена згідно Таблиці №1, про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Мінімальні вимоги щодо наявності працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування вибухопожежонебезпечних, хімічних, нафтохімічних, нафтогазопереробних виробництв» – не менше 2-х осіб; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування газової промисловості з тиском природного газу не більше ніж 1,2 МПа і зрідженого газу - не більше ніж 1,6 Мпа» - не менше 1-ї особи; - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування газової промисловості з тиском природного газу понад 1,2 МПа» - не менше 1-ї особи; - сертифікований фахівець ІІ рівня з візуально-оптичного методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб; - сертифікований фахівець ІІ рівня з ультразвукового методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб; - сертифікований фахівець ІІ рівня з радіографічного методу неруйнівного контролю – не менше 2-х осіб. - фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. 2.2. Надати копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо), які підтверджують наявність в Учасника кваліфікованих фахівців, які зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації згідно пп.2.1 цього додатку*. * - формулювання назв методу контролю та/або напряму у вищезазначених пунктах сертифікатів, посвідчень, дипломів про освіту, та/або свідоцтвах, та/або протоколах про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо може відрізнятися від зазначених у тендерній документації (залежно від часу видачі зазначених документів) або відповідно до визначення, що зазначалося у попередніх редакціях законодавчих актів але за умови чинності документів).». 1.1. Учасник у складі пропозиції надав Довідку № 27/2-2025/37 від 27.02.2025, в якій не зазначив інформацію про наявність працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. Учасник у складі пропозиції не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати оновлену довідку з інформацією про наявність працівників, необхідного рівня кваліфікації для надання послуг відповідно до предмету закупівлі та, які мають бути залучені для виконання обов’язків за договором: - технічний експерт з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб Та - копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на технічного експерта з промислової безпеки за напрямом «Проведення технічного огляду та/або експертного обстеження устаткування нафтогазовидобувної промисловості та геологорозвідки» – не менше 2-х осіб. 1.2. Учасник у складі пропозиції не надав копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів (сертифікати, дипломи про освіту, та/або свідоцтва, та/або протоколи про проходження курсу навчання і здачі тестів/заліків тощо) на фахівців з проведення інтенсивних електрометричних вимірювань захищеності трубопроводів за допомогою катодної поляризації - не менше 4-х осіб. 2. На виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Документи що містять інформацію яка підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно Додатку 1 до цієї ТД. Відповідно до вимог п. 3 Додатку 1 до ТД: «3.1. Довідка, складена згідно Таблиці №2, про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо), необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі. Перелік мінімально-необхідного обладнання, матеріальної-технічної бази для надання послуг: - трасопошукове обладнання для пошуку підземних комунікацій – не менше 2-х одиниць; - мегомметр (вимірювач електричного опору) – не менше 2-х одиниць; - кліщі вимірювальні для електричних величин – не менше 2-х одиниць; - апарат рентгенівський промисловий – не менше 1 одиниці; - набір для візуально-оптичного контролю (лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр; універсальний шаблон зварювальника УШС-3; вимірювачі радіусів; лінійка вимірювальна; рулетка вимірювальна; набір щупів пелюсткових щілинних) – не менше 2-х комплектів; - товщиномір металу ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - дефектоскоп металів ультразвуковий – не менше 2-х одиниць; - комплект для проведення кольорової дефектоскопії – не менше 2-х комплектів; - твердомір для вимірювання твердості металу – не менше 2-х одиниць; - товщиномір захисного покриття – не менше 2-х одиниць; - вольтметр/мультиметр з вхідним опором не менше 10 МОм для вимірювання потенціалу «труба – земля» – не менше 2-х одиниць; - переривач струму ПС 80 або еквівалент не менше - 8 одиниць; - вольтметр реєструючий "ПРИМА-2000Б" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм не менше 2-х одиниць; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць; - вимірювач опору заземлення з комплектом електродів (не менше 4-х електродів в комплекті) - не менше 2-х одиниць; - трасошукач з функцією пошуку пошкодження ізоляційного покриття трубопроводів методами затухання струму та методом градієнту потенціалу одночасно - не менше 1 одиниць; - генератор для трасошукача потужністю не менше 25 Вт - не менше 1 одиниць - адгезиметр покриттів на основі синтетичних (поліуретанових та епоксидних) смол – не менше 1 одиниці; - адгезиметр стрічкових покриттів (покриттів зі стрічок) – не менше 1 одиниці; - адгезиметр покриттів на основі мастики (мастикових матеріалів) – не менше 1 одиниці; - дефектоскоп іскровий – не менше 1 одиниці. 3.2. На підтвердження власності обладнання/матеріально-технічної бази/технології зазначених в довідці, згідно п.3.1., Учасник повинен надати підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання.** **У разі оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми, обладнання, тощо) – надати скан-копії оригіналів та/або скан-копії підтверджуючих документів договору (ів) оренди (документ має бути діючій на момент подання).». Учасник у складі пропозиції надав Довідку № 27/2-2025/36 від 27.02.2025, в якій не зазначив інформацію про наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна ЛИ-3-10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів (Учасник зазначив інформацію про наявність кількості 1 комплект); - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць (Учасник зазначив інформацію про наявність кількості 1 одиниця). Учасник у складі пропозиції надав ДОГОВІР № 01-08/2024-тмц оренди приладів, устаткування й інших технічних засобів від 01 серпня 2024 р., який не підтверджує наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів (зазначено інформацію про наявність кількості 1 комплект); - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць (зазначено інформацію про наявність кількості 1 одиниця). Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.1 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати оновлену довідку з інформацією про наявність: - лупа вимірювальна 4х; лупа вимірювальна 10х; штангенциркуль з глибиноміром; мікрометр в кількості не менше 2-х комплектів; - вимірювачі радіусів в кількості не менше 2-х комплектів; - універсальний реєстратор "ПРИМА-2005 М" або еквівалент з вхідним опором не менше 10 МОм – не менше 2-х одиниць. Та - На підтвердження власності обладнання/матеріально-технічної бази/технології зазначених в довідці, згідно п.3.1., Учасник повинен надати підтверджуючі документи (свідоцтва/ накладні/ акти приймання-передачі/ оборотно-сальдову відомість) чи інший документ, що підтверджує власність даного обладнання. 3. На виконання вимог п. 2.10 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, Учасник надає Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії відповідно до вимог п.2 Розділу ІІІ цієї ТД та форми забезпечення тендерної пропозиції, встановленої в Додатку 8 цієї ТД. Учасник у складі пропозиції надав банківську гарантію № 45611, в якій невірно зазначено суму прописом (триста сорок шість гривень 00 копійок). Відповідно до Тендерної документації: триста сорок шість тисяч гривень 00 копійок. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п. 2.10 Розділу II ДОКУМЕНТИ Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 4 до ТД, необхідно надати Забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії відповідно до вимог п.2 Розділу ІІІ цієї ТД та форми забезпечення тендерної пропозиції, встановленої в Додатку 8 цієї ТД.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 26.03.2025 та 27.03.2025 завантажено наступні документи: - «Довідка МТБ.pdf»; - «Довідка про працівників.pdf»; - «ДОГОВІР оренди приладів2.pdf»; - «Кузьмін геолорозвідка 2025.pdf»; - «Писаренко-Посвідчення-нафтогазодобича.pdf»; - «Протокол перевірки знань.PDF»; -«Довіреність Павлюк Г.Г. ОРИГІНАЛ 27.03.2025 p7s.7z»; - «ТзОВ ЖЕТЦ Держпраці_45611+45611-1_p7s.7z».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 31.03.2025 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі. У результаті чого було отримано відповідь на запит №13 від 26.03.2005 року ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за підписом Директора Віктора Рибака. Однак, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») та відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року містять різні підписи Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака у чому вбачається надання недостовірної інформації Учасником.». При цьому, зауважимо, Замовником до протокольного рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, що унеможливлює можливість публічного доступу для надання належної оцінки документа, що став підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ».
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Абзац 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей передбачає, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Тобто, тільки у разі наявності дійсно підтвердженої недостовірності інформації, яка міститься в тендерній пропозиції, для прийняття рішення про відхилення такої пропозиції має бути обов’язкова наявність суттєвого впливу для визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про інформацію», інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Згідно ст. 277 Цивільного кодексу України, якщо недостовірна інформація міститься у документі, який прийняла (видала) юридична особа, цей документ має бути відкликаний.
З урахуванням положень зазначених вище нормативно-правових актів, а також положень постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.02.2009 № 1 «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи», маємо наступну категорію – Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об’єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з поставлених питань. Почеркознавча експертиза - комплекс заходів, що спрямовані на встановлення приналежності почерку рукопису й підпису конкретній людині. Зазвичай застосовується для визначення справжності підпису або виявлення фальсифікації документа. Судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених Законом України "Про судову експертизу".
Відповідно до положень пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, - «Керуючись частиною 5 статті 22 Закону Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги"». Пунктом 2.8.2. додатку 4 до тендерної документації Замовника, у складі тендерної пропозиції подається «Скан-копія листа-згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається, завірений підписом керівника та печаткою субпідрядної організації (у разі її застосування/використання).». Тобто, згідно зазначеним вимогам тендерної документації, замовником по своїй суті вимагається у складі тендерної пропозиції надати підтвердження отримання згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерної пропозиції та їх оцінки, документи та дані Учасником створювались та подавалися з урахуванням вимог тендерної документації Замовника, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція та кожен документ у її складі у будь-якому випадку містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Замовником було здійснено запит №01/01/13/10/31/03-02/01/4131 від 26.03.2025 року до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» щодо підтвердження або спростування надання відповідного документу Лист-згода №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf») Учаснику для участі у Закупівлі, тобто основною і суттєвою необхідністю запиту Замовника та відповіді Субпідрядника являється отримання інформації, що вказує на відповідність вимогам, які ставляться до Учасника, а саме – наявність згоди на залучення до виконання робіт (надання послуг) від субпідрядної організації, що залучається. На свій запит Замовник отримав відповідь ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» за №13 від 26.03.2005 року, відповідно до змісту якої субпідрядна організація підтвердила зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року (назва файлу «Лист-згода.pdf»). Повторимось, Замовником до протокольного рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не завантажено відповідь на запит №13 від 26.03.2025 року, можливо навіть з метою приховання його змісту.
В подальшому, Замовник неправомірно, необґрунтовано та не у відповідності до процедур і норм чинних нормативно-правових актів України, дійшов висновку, що в наявності різних підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на Листі-згоді №425-01/2025 від 14.02.2025 року та листі №13 від 26.03.2025 року вбачається надання недостовірної інформації Учасником. Замовник у своєму рішенні від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 свідомо упускає те, що запит до ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» здійснювався не з метою підтвердження чи спростування наявності дійсного підпису Директора Віктора Рибака, а при наявності недостовірної інформації або ж недійсності підпису, зміст листа №13 від 26.03.2025 року мав би бути спростовуючим зміст Листа-згоди №425-01/2025 від 14.02.2025 року, а крім того у відповідності до ст. 277 Цивільного кодексу України ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» відкликав би свій документ, який містить недостовірну інформацію. Різне відображення та візуалізація підпису, тим більше на електронному документі, жодним чином не підтверджує, що листи, на які посилається Замовник, підписані різними особами, відповідь про це може надати виключно проведення почеркознавчої експертизи.
Крім того, Замовник жодним чином у своєму рішенні від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 не підтвердив суттєвий вплив не співпадіння підписів Директора ПП «ТЕПЛО-МОНТАЖ» Віктора Рибака на визначення результатів відкритих торгів, не вказав у чому саме полягає цей суттєвий вплив, як це вимагається пунктом 42 та абзацом 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, згідно з вимогами абзацу 2 пункту 42 Особливостей: «У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.» В даному випадку отримана Замовником інформація не відповідає підставам відхилення тендерної пропозиції, зазначеним в абзаці 2 пункту 42 Особливостей, а отже відхилення тендерної пропозиції є безпідставним.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на абзац 3 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2025-02-11-002572-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 31.03.2025 № 01/01/13/10/01/01/33-ТЗ/4 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці».