-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо (Євро 5), талон; бензин А-95 (Євро 5), талон (ДК 021:2015 "09130000-9 Нафта і дистиляти")
Завершена
549 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 491.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 491.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2025 09:36 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
bf2a8ae24ced42819a0ba33960b16eda
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-11-001230-a.b1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 15.02.2025 15:10
- Скарга_15_02_2025_на умови ТД Замовника_КНП ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf 15.02.2025 15:10
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 15.02.2025 15:10
- Скарга_15_02_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-02-11-001230-a.docx 15.02.2025 15:10
- sign.p7s 15.02.2025 15:11
- Відповідь до АМКУ.pdf 18.02.2025 09:58
- ЗМІНИ 18.02.2025 -Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 18.02.2025 09:58
- Додаток 1 Вимоги до учасника-Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- Додаток 2 Технічні вимоги-Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- Додаток 3 Проєкт договору-Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.doc 20.02.2025 14:06
- Листи АМКУ 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- ЗМІНИ 18.02.2025 -Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- Додаток 4 Вимоги до переможця-Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- Тендерна документація-Бензин А 95, дизпаливо 2025 рік.docx 20.02.2025 14:06
- Відповідь АМКУ 2.pdf 20.02.2025 14:06
- рішення від 18.02.2025 № 2403.pdf 18.02.2025 17:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2025 № 2913.pdf 26.02.2025 12:14
- рішення від 25.02.2025 № 2913.pdf 27.02.2025 17:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.02.2025 17:59
Дата розгляду скарги:
25.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 17:33
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.02.2025 17:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.02.2025 17:13
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5533417452474fb99e01bf69ad5bd8a9
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання Документу (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої САМЕ мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу щодо надання Документу (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої САМЕ мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції:
«Документ (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції.»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надали Документ, який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції., що є дискримінаційною вимогою, оскільки предметом закупівлі є талони.
Скаржник має партнерські договори з емітентами талонів та власниками мереж АЗС, але при цьому не має укладених господарських договорів з мобільною заправною станцією для поставки товару в умовах відключення електростанції.
Автозаправна станція - це комплекс обладнання, яке застосовують для приймання, зберігання та видачі пального.
Мобільна автозаправна станція — це комплекс обладнання (яке об’єднує основні компоненти, такі як резервуари для зберігання палива, дозатори, насоси, системи безпеки та обладнання для моніторингу, у рухому структуру) для застосування приймання та видачі пального, яке при цьому можна транспортувати вантажівками в різні місця.
Тобто, вимагаючи від учасників надання у складі пропозиції Документ (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції, - Замовник встановлює вимогу в частині наявності матеріально – технічної бази у учасника, а саме наявність власної/орендованої залученої мобільної заправної станції для поставки Товару.
Замовником встановлені такі умови тендерної документації, які в сукупності свідчать про встановлення кваліфікаційного критерію до учасника, зокрема наявність наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечать п. 29 Особливостей.
Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар - Дизельне паливо (Євро 5), талон; бензин А-95 (Євро 5), талон (ДК 021:2015 "09130000-9 Нафта і дистиляти")).
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення кваліфікаційного критерію, а саме - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій), - а отже не можуть застосовуватись до учасників закупівлі, що свідчить про наявність умов тендерної документації, які суперечать чинному законодавству.
Варто звернути увагу, що національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачено та не встановлено вимог до Бензину А-95 та до Дизельного палива, в частині наявності САМЕ мобільної заправної станції для поставки палива.
Згідно п. 10 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, визначається приймання і відпуску нафтопродуктів на автозаправних станціях, - який не має норм щодо відпуску палива САМЕ з мобільної заправної станції, але при цьому передбачає відпуск палива на автозаправних станціях.
Також, згідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою N 1442 від 20 грудня 1997 р., торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. При цьому відповідні Правила не передбачаються злійснення відпуску САМЕ з мобільної заправної станції.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу та таку, що суперечить п. 29 Особливостей, до учасників. При цьому така умова не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95 та Дизельного палива).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта, але при цьому така мережа є СТАЦІОНАРНОЮ. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу щодо надання Документу (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої САМЕ мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції:
«Документ (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції.»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надали Документ, який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції., що є дискримінаційною вимогою, оскільки предметом закупівлі є талони.
Скаржник має партнерські договори з емітентами талонів та власниками мереж АЗС, але при цьому не має укладених господарських договорів з мобільною заправною станцією для поставки товару в умовах відключення електростанції.
Автозаправна станція - це комплекс обладнання, яке застосовують для приймання, зберігання та видачі пального.
Мобільна автозаправна станція — це комплекс обладнання (яке об’єднує основні компоненти, такі як резервуари для зберігання палива, дозатори, насоси, системи безпеки та обладнання для моніторингу, у рухому структуру) для застосування приймання та видачі пального, яке при цьому можна транспортувати вантажівками в різні місця.
Тобто, вимагаючи від учасників надання у складі пропозиції Документ (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції, - Замовник встановлює вимогу в частині наявності матеріально – технічної бази у учасника, а саме наявність власної/орендованої залученої мобільної заправної станції для поставки Товару.
Замовником встановлені такі умови тендерної документації, які в сукупності свідчать про встановлення кваліфікаційного критерію до учасника, зокрема наявність наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечать п. 29 Особливостей.
Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар - Дизельне паливо (Євро 5), талон; бензин А-95 (Євро 5), талон (ДК 021:2015 "09130000-9 Нафта і дистиляти")).
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення кваліфікаційного критерію, а саме - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій), - а отже не можуть застосовуватись до учасників закупівлі, що свідчить про наявність умов тендерної документації, які суперечать чинному законодавству.
Варто звернути увагу, що національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачено та не встановлено вимог до Бензину А-95 та до Дизельного палива, в частині наявності САМЕ мобільної заправної станції для поставки палива.
Згідно п. 10 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, визначається приймання і відпуску нафтопродуктів на автозаправних станціях, - який не має норм щодо відпуску палива САМЕ з мобільної заправної станції, але при цьому передбачає відпуск палива на автозаправних станціях.
Також, згідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою N 1442 від 20 грудня 1997 р., торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. При цьому відповідні Правила не передбачаються злійснення відпуску САМЕ з мобільної заправної станції.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу та таку, що суперечить п. 29 Особливостей, до учасників. При цьому така умова не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95 та Дизельного палива).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта, але при цьому така мережа є СТАЦІОНАРНОЮ. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, визначається приймання і відпуску нафтопродуктів на автозаправних станціях
-
Повʼязаний документ:
Скарга_15_02_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-02-11-001230-a.docx
-
-
Назва доказу:
Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою N 1442 від 20 грудня 1997 р
-
Повʼязаний документ:
Скарга_15_02_2025_на умови ТД Замовника_КНП ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір зі стаціонарною мережею АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо (Євро 5), талон; бензин А-95 (Євро 5), талон (ДК 021:2015 "09130000-9 Нафта і дистиляти"), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-11-001230-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання Документу (договір купівлі-продажу або договір поставки, або видаткова накладна щодо придбання, або договір оренди або акт-приймання передачі), який підтвердить наявність власної (орендованої) залученої САМЕ мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електростанції.