• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Послуги з охорони

Торги не відбулися

96 199.46 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 481.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2025 16:43 - 27.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні дії та рішення Замовника згідно протоколу уповноваженої особи

Номер: d60c182d54f245b2a4e190ca13fb9fd4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-014724-a.a2
Назва: Скарга на неправомірні дії та рішення Замовника згідно протоколу уповноваженої особи
Скарга:
Дата розгляду скарги: 31.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.03.2025 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.04.2025 10:38
Дата виконання рішення Замовником: 09.04.2025 13:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано
Автор: ТОВ "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 020", Максим ПРОКОПЕЦЬ +380674436559 sheriff-pult020@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1dfa5643e51f400d92e884259d6ec6c1
Заголовок пункту скарги: Неправомірні дії та рішення Замовника згідно протоколу уповноваженої особи від 18.03.2025 №36
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: За результатами аукціону системою було визнано найбільш економічно вигідною пропозицію Скаржника.

Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18 березня 2025 року № 36 Уповноваженою особою Замовника була відхилена найбільш економічно вигідна пропозиція Скаржника посилаючись на абзац другий підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник вважає, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції є безпідставним, незаконним та таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії та бездіяльності Замовника, вважаємо зазначити про наступне.

Безпідставними є доводи Замовника щодо зазначення Скаржником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Скаржник є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання охоронних послуг, пройшов відповідну перевірку відповідності ліцензійним умовам, маємо дійсну (чинну) ліцензію на провадження охоронної діяльності, НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ про видачу ліцензії від 24.09.2019 року №795, має достатню власну та орендовану матеріальну-технічну базу та працівників для надання послуг, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі.
Скаржник, як надавач охоронних послуг має великий позитивний досвідом роботи у вказаній сфері по всій території України, у тому числі і на території Вінницької області.
Відповідно до п.16 Додатку 6 до Документації Замовник зазначив: «Гарантійний лист, щодо можливості реагування на спрацювання систем охоронної сигналізації в нічний час доби в період дії особливого стану згідно постанов КМУ №573 від 08.07.2020 року та №1455 від 29.12.2021 року, в кожному населеному пункті де наявні об’єкти охорони».

Відповідно до абзацу 3 п.8 Порядку здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2020 року № 573:
«8. Дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними/міжрегіональними центрами з надання безоплатної правничої допомоги для надання безоплатної вторинної правничої допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.»
Відповідно до п.5 ст.6 Закону України «Про охоронну діяльність»:
«5.Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України».
Відповідно до Ліцензійних умов зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
Тобто, суб’єкти охоронної діяльності можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Враховуючи вищезазначене, працівники суб’єктів охоронної діяльності у власності яких перебуває транспорт спеціалізованого призначення, мають право пересуватися таким транспортом без перепусток у період запровадження комендантської години для виконання службового завдання, зокрема і оперативного реагування на тривожні сповіщення, що надійшли до пункту централізованого спостереження суб’єкта охоронної діяльності.
Згідно рішень військового командування дозвіл на видачу перепусток має обмежене коло посадових осіб та організацій. Перепустки видають лише тим особам, які мають офіційне право на їх отримання, як приклад такі як працівники сектору безпеки, оборони, критичної інфраструктури міста та державних органів.
Крім того, на виконання вищезазначеної вимоги Скаржником було завантажено у складі Пропозиції файл з назвою ГЛ про реагування.pdf., який містить інформацію що вимагалася Замовником у вищенаведеному пункті Документації.

Тому, рішення Замовника, щодо дискваліфікації економічно вигідної пропозиції Скаржника є необґрунтованим, суб’єктивним та упередженим.
Під час розгляду пропозиції Учасника, Замовник повинен керуватися Документацією, яка міститься в закупівлі UA-2025-02-10-014724-a.
Відтак, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника обґрунтовуючи підставами, які не передбачені Законом в тому числі і Документацією.
Прийнявши дане рішення, Замовником порушено частину першу - п’яту пункту першого статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: «Послуги з охорони»

Номер: 252f3698fcaa460992dbd7636b8e8010
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-014724-a.a1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: «Послуги з охорони»
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: «Послуги з охорони»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.02.2025 18:02
Дата виконання рішення Замовником: 25.02.2025 12:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником в повному обсязі виконано Рішення Антимонопольного комітету
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018", МАКСИМ ПРОКОПЕЦЬ 380674436559 sheriff-pult018@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ccbea6a64ab4efea45f92b952e0137b
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до ч.4 розділу Вимоги до Учасника Додатку 4 Тендерної документації та відповідно до п.16 Додатку 6 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до ч.4 розділу Вимоги до Учасника Додатку 4 Тендерної документації: «учасник надає копію сертифікату та довідку, що містить інформацію про наявність власного пульта централізованого спостереження (далі - ПЦС) у м.Вінниця, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-1:2014, ДСТУ ЕN 50518-2:2014, ДСТУ ЕN 50518-3:2014.».

Також ідентична вимога міститься і у п.16 Додатку 6 Тендерної документації: « учасник надає копію сертифікату та довідку, що містить інформацію про наявність власного пульта централізованого спостереження (далі - ПЦС) у м.Вінниця, який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-1:2014, ДСТУ ЕN 50518-2:2014, ДСТУ ЕN 50518-3:2014.».


ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Ми, як надавач охоронних послуг з великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері, за відсутності пульта централізованого спостереження в місті Вінниця, не має можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінаційним і по відношенню до інших потенційних учасників.
Охоронні послуги надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії. Тобто, учасники можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. Крім того дія ліценції поширюється на всю територію України, а отже, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію, мають право надавати охоронні послуги, що становлять предмет даної закупівлі, у тому числі і у місті Вінниця.
Ми, як учасник та переможець багатьох закупівель, маємо успішно виконані договори та договори які виконуються у різних містах і областях України без наявного там власного пульта централізованого спостереження (далі – ПЦС), оскільки маємо ПЦС, який розміщений в м. Києві.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: de7ab5a7c917441b9fbd890dc5ce1b0d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до ч. 5 розділу Вимоги до Учасника Додатку 4 Тендерної документації та відповідно до п.17 Додатку 6 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до ч. 5 розділу Вимоги до Учасника Додатку 4 Тендерної документації: «учасник надає копію сертифікату довідку, що містить інформацію про відповідність послуг з технічного обслуговування та ремонту засобів охоронної сигналізації систем охоронної сигналізації ДСТУ СLC/ТS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ ЕN 16763:2017.»

Також ідентична вимога міститься і у п.17 Додатку 6 Тендерної документації: «учасник надає копію сертифікату довідку, що містить інформацію про відповідність послуг з технічного обслуговування та ремонту засобів охоронної сигналізації систем охоронної сигналізації ДСТУ СLC/ТS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ ЕN 16763:2017.»

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз продукція «послуги з монтажу системи охоронної сигналізації» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем відеоспостереження.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.».
ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації. ОСКІЛЬКИ ВКИЗАНИЙ ДСТУ РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що «Охоронні послуги» в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:

Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.

Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».

Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.

Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.

Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності лише ДСТУ СLC/ТS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ ЕN 16763:2017 яке використовує виключно Управління поліції охорони».

Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації