• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Форменний одяг

Торги відмінено

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2025 15:41 - 05.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 17f72fb1802f4b23b8b1ab5083ea6644
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-10-012525-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2025 17:16
Дата виконання рішення Замовником: 03.03.2025 15:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення комісії АМКУ за № 3001-р/пк-пз від 26.02.2025.
Автор: ТОВ "УМТК", Коновалов Антон 380952802652 uitctov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 332125dee36849b3a0fc2983977a56e9
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 10.02.2025 КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) опубліковано оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) № UA-2025-02-10-012525-a про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 00:01 18.02.2025.
Скаржником оскаржується умови тендерної документації Замовника, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) 10.02.2025 за № UA-2025-02-10-012525-a.
Враховуючи приписи ч. 8 ст. 18 Закону, оскарження умов закупівлі триває до 15 лютого 2025 00:00.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРАЇНСЬКА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» (надалі – Скаржник), як виробник і постачальник спеціального, робочого та іншого одягу для різних галузей промисловості, має намір прийняти участь у торгах на закупівлю товарів за кодом ДК 021:2015: 18110000-3- Формений одяг, оголошення № UA-2025-02-10-012525-a, проте, умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги, що суперечить вимогам чинного законодавства, порушують принципи публічних закупівель та наші права, як потенційного учасника/переможця торгів, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (далі - ТД) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, згідно наступних додатків:
Додаток № 1 - Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі.
Додаток № 2 - Загальні вимоги до предмета закупівлі.
Додаток № 4 - Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.

Відповідно до вимог, які викладені в Додатку 1 до ДТ:
Костюм літній (штани та куртка) повинен бути виготовлений з тканини - з матеріалу саржевого сплетіння, виробництва країн Європейського Союзу; колір тканини: червоний з темносиніми вставками; щільність тканини: не менше 245 г/м2; склад тканини: - не більше 45 відсотків поліестер; - не менше 55 відсотків бавовни.
Куртка флісова - з тканини з гладко фарбованого трикотажного ворсового начісного полотна типу «фліс», виробництва країн Європейського Союзу; колір тканини: червоний з темносиніми накладками; щільність тканини: не менше 270 г/м2; склад тканини: 100 відсотків поліестер.

Додатком 2 до ТД та п. 3.2.1 Додатку 4 до ТД визначено, що учасник у складі пропозиції має надати:
- сканкопії сертифіката на тканину та протокола випробувань (експертизи) продукції (зразка костюма літнього (штани, куртка)), виданий уповноваженим акредитованим органом з оцінки відповідності (згідно з реєстрами Міністерства економічного розвитку і торгівлі та/або Національного агентства з акредитації України).
Для підтвердження відповідності позицій товару Учасник також повинен надати сканкопію сертифіката на тканину для пошиття куртки флісової.

Предметом даної закупівлі є придбання Замовником форменого одягу.
Скаржник має відповідний досвід постачання аналогічного одягу, що серед іншого, підтверджується договором № 01-140556/24 від 21.05.2024, укладеним з НЕК "Укренерго" та виконаним в повному обсязі (договір та звіт про виконання договору додаються).
Художньо-технічний опис виробів, що становлять предмет закупівлі, і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики наведено в Додатку 1 до ТД. Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Для участі в оскаржуваній закупівлі ТОВ «УМТК» має намір запропонувати:
1. Костюм робочий в комплектації куртка та штани (літній), виготовлений з тканини Адванта, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай;
2. Куртку флісову, виготовлену з полотна трикотажного Фліс, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай.
Слід вказати при цьому, що тканини, виробництва «Shaoxing Zuna Textile Co., Ltd,» Китай мають сертифікацію згідно з вимогами стандарту OEKO-TEX® STANDARD 100 (сертифікат з перекладом додається). OEKO-TEX® підтримує дотримання вимог міжнародного регламентування правил REACH. REACH є Регламентуючим зведенням правил, прийнятих у Європейському Союзі, з погляду захисту здоров'я людини та навколишнього середовища від ризиків, які можуть бути причиною взаємодії з хімічними речовинами. Дотримуючись відповідності найновішим критеріям випробувань OEKO-TEX®, споживач може бути впевнений, що ці текстильні вироби відповідають умовам жорстких правил REACH на обмеження присутності шкідливих речовин.
З урахуванням вказаного, Скаржник має намір запропонувати Замовнику продукцію, виготовлену із тканин, які відповідають правилам щодо текстилю, прийнятим у Європейському Союзі.
Перелічена вище продукція в повному обсязі відповідає технічним вимогам, визначеним в Додатку 1 до ТД (протоколи випробувань на тканину і виріб, а також сертифікати щодо тканин додаються), але відповідні тканини походять з Китаю, і не є тканинами виробництва країн Європейського Союзу, що суперечить умовам Додатку 1 до ТД.
Чинного протоколу випробувань продукції (зразка костюма літнього (штани, куртка), виготовленого з тканини виробництва країн Європейського Союзу у Скаржника немає. Так само у Скаржника відсутні сертифікати на тканини виробництва країн Європейського Союзу, параметри яких би відповідали вимогам Замовника.
Відтак, вимоги визначені Замовником про те, що тканини для виготовлення продукції повинні бути виробництва країн Європейського Союзу суперечать приписам чинного законодавства та складені таким чином, що взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні чинні сертифікати на тканини виробництва країн Європейського Союзу та які пропонують продукцію (одяг) виготовлений саме з таких тканин, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі і Скаржника.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники у яких наявні чинні сертифікати на тканини виробництва країн Європейського Союзу та які пропонують продукцію (одяг) виготовлений саме з таких тканин, що в свою чергу обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «УМТК» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом вилучення із ТД вимог щодо обв’язку учасників пропонувати продукцію, виготовлену із тканин виробництва країн Європейського Союзу.
Враховуючи все наведене вище, вважаємо, що тендерна документація закупівлі № UA-2025-02-10-012525-a складена з порушенням діючого в Україні законодавства, містить дискримінаційні вимоги та позбавляє можливості ТОВ «УМТК» прийняти участь у ній, а тому керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації