-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання
Завершена
798 180.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 981.80 UAH
мін. крок: 1% або 7 981.80 UAH
Період оскарження:
10.02.2025 15:41 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
95ec9d9174d341b8b44798ab166687de
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-10-012410-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-10-012410-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 28.02.2025 16:42
- Додаток 3.doc 28.02.2025 16:42
- Протокол 77.pdf 28.02.2025 16:42
- ТД.docx 28.02.2025 16:42
- Скарга.pdf.p7s 28.02.2025 16:42
- Скарга.pdf 28.02.2025 16:42
- sign.p7s 28.02.2025 16:42
- рішення від 04.03.2025 № 3264.pdf 04.03.2025 16:23
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2025 № 3742.pdf 12.03.2025 13:30
- рішення від 11.03.2025 №3742.pdf 14.03.2025 15:31
- Лист від 06.03.2025.pdf 06.03.2025 14:58
- Лист.docx 06.03.2025 14:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.02.2025 17:34
Дата розгляду скарги:
11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.03.2025 15:31
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2137e172b19b423cb0b44d733ed8b201
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
10.02.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання» з очікуваною вартістю 798 180 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Але Протокольним рішенням (протоколом) № 77 уповноваженої особи № 77 від 24.02.2025 року (далі-Протокол) тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-10-012410-a.
Аргументуючи рішення щодо необхідності відхилення пропозиції Скаржника Замовник в Протоколі зокрема вказав:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в документах Учасника, поданих у складі тендерної пропозиції, щодо Закупівлі. А саме:
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог п. 5 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» шляхом завантаження чинних на момент оголошення публічної закупівлі необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, Учасник має надати копію ліцензії на право здійснення діяльності відповідно до предмету закупівлі.
Відповідно до п. 4 розділу 1 тендерної документації, предмет закупівлі включає в себе Послуги з управління відпрацьованих елементів живлення.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні документи, що підтверджують наявність в Учасника ліцензії або іншого дозвільного документа на послуги з управління відпрацьованих елементів живлення, що не відповідає умовам тендерної документації.
…….
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
…….
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішення щодо відхилення його пропозиції з огляду на наступне.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовником вимагалось:
Пункт 5 Додатку 4 :
Копію ліцензії на право здійснення діяльності відповідно до предмету закупівлі
Пункт 2 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації :
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Скаржник вважає що відповідно до предмета закупівлі Замовник не встановлював що на Послуги з управління відпрацьованими елементами живлення кодів згідно Національного переліку відходів, або не вказував що відпрацьовані елементи живлення є саме небезпечними відходами, управління якими потребує ліцензії згідно вимог ЗУ «Про управління відходами». З огляду на це Скаржник у складі свої пропозиції не мав надавати ліцензію на право здійснення такої діяльності щодо послуг з управління відпрацьованими елементами живлення.
У складі пропозиції Скаржника надавалось зокрема:
- Довідка Вих. №6 Від 17.02.2025 року згідно якої ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» цією довідкою повідомляємо про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності. Відповідна ліцензія та документ дозвільного характеру (сканкопія з оригіналу), надається у складі пропозиції.
-Наказ з додатком про видачу ліцензії Скаржнику та субпідряднику якого заплановано до залучення послуг.
-Декларації про провадження господарської діяльності які містять дозвіл на оброблення відходів Скаржника та субпідрядника якого заплановано до залучення послуг.
- Довідка Вих. №3 Від 17.02.2025 року згідно якою ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» в особі тимчасово виконуючого обов'язки директора Висотюк Катерини Петрівни повідомляє що для надання послуг з управління відпрацьованих елементів живлення буде залучений субпідрядник ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР». Відповідна ліцензія на здійснення господарської діяльності ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» надається у складі пропозиції. Також просимо врахувати що відповідно до цих послуг Замовником не було встановлено код відходів згідно Національного переліку відходів. Відповідно відпрацьовані елементи живлення не віднесені Замовником до небезпечних відходів, управління якими здійснюється на підставі ліцензії. Разом з тим дозвільним документом є декларація про провадження господарської діяльності, яка містить дозвіл на оброблення відходів.
Слід зазначити що тендерна документація не містила вимог до ліцензій, в складі яких має бути підтверджене право надання саме на послуги з управління відпрацьованих елементів живлення.
Позиція Скаржника в способі подачі документів тендерної пропозиції та додаткове підтвердження того, що рішення Замовника щодо відхилення неправомірне, обґрунтоване наступним.
Відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами»:
Стаття 1
управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів
операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів
оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій
Стаття 17
Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
9) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
10) мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмову згоду (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновок на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону.
Стаття 41
1. Суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов’язані створити обліковий запис в інформаційній системі управління відходами та внести до системи визначені законодавством необхідні відомості.
2. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 затверджений ПОРЯДОК класифікації відходів згідно якого, коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи.
Слід додатково зазначити що Замовником в тендерній документації не вказано що Послуги з управління відпрацьованих елементів живлення включають в себе небезпечні відходи, управління з якими передбачає необхідність ліцензії в суб’єкта господарювання.
В той час, предметом закупівлі є Послуги з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання.
З огляду на це Скаржник вважає що Замовник безпідставно відхилив, та вказав що на цю вимогу тендерної документації Скаржник мав надати копію ліцензії на право здійснення господарської діяльності відповідно до предмета закупівлі (послуги з управління відпрацьованих елементів живлення). Але Замовник не передбачив в своїй тендерній документації небезпечність таких відходів як відпрацьовані елементи живлення. І разом з тим, що Скаржник для надання послуг з управління відпрацьованих елементів живлення не повинен був надавати на це ліцензію.
Слід окремо зазначити що Скаржник надав такий дозвільний документ як декларація про провадження господарської діяльності які містить дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Замовник не взяв його до уваги та не розглянув.
Таким чином вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав які наведені в Протоколі, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»;
• ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Але Протокольним рішенням (протоколом) № 77 уповноваженої особи № 77 від 24.02.2025 року (далі-Протокол) тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-02-10-012410-a.
Аргументуючи рішення щодо необхідності відхилення пропозиції Скаржника Замовник в Протоколі зокрема вказав:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в документах Учасника, поданих у складі тендерної пропозиції, щодо Закупівлі. А саме:
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог п. 5 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» шляхом завантаження чинних на момент оголошення публічної закупівлі необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, Учасник має надати копію ліцензії на право здійснення діяльності відповідно до предмету закупівлі.
Відповідно до п. 4 розділу 1 тендерної документації, предмет закупівлі включає в себе Послуги з управління відпрацьованих елементів живлення.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутні документи, що підтверджують наявність в Учасника ліцензії або іншого дозвільного документа на послуги з управління відпрацьованих елементів живлення, що не відповідає умовам тендерної документації.
…….
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
…….
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішення щодо відхилення його пропозиції з огляду на наступне.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовником вимагалось:
Пункт 5 Додатку 4 :
Копію ліцензії на право здійснення діяльності відповідно до предмету закупівлі
Пункт 2 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації :
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Скаржник вважає що відповідно до предмета закупівлі Замовник не встановлював що на Послуги з управління відпрацьованими елементами живлення кодів згідно Національного переліку відходів, або не вказував що відпрацьовані елементи живлення є саме небезпечними відходами, управління якими потребує ліцензії згідно вимог ЗУ «Про управління відходами». З огляду на це Скаржник у складі свої пропозиції не мав надавати ліцензію на право здійснення такої діяльності щодо послуг з управління відпрацьованими елементами живлення.
У складі пропозиції Скаржника надавалось зокрема:
- Довідка Вих. №6 Від 17.02.2025 року згідно якої ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» цією довідкою повідомляємо про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності. Відповідна ліцензія та документ дозвільного характеру (сканкопія з оригіналу), надається у складі пропозиції.
-Наказ з додатком про видачу ліцензії Скаржнику та субпідряднику якого заплановано до залучення послуг.
-Декларації про провадження господарської діяльності які містять дозвіл на оброблення відходів Скаржника та субпідрядника якого заплановано до залучення послуг.
- Довідка Вих. №3 Від 17.02.2025 року згідно якою ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» в особі тимчасово виконуючого обов'язки директора Висотюк Катерини Петрівни повідомляє що для надання послуг з управління відпрацьованих елементів живлення буде залучений субпідрядник ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР». Відповідна ліцензія на здійснення господарської діяльності ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» надається у складі пропозиції. Також просимо врахувати що відповідно до цих послуг Замовником не було встановлено код відходів згідно Національного переліку відходів. Відповідно відпрацьовані елементи живлення не віднесені Замовником до небезпечних відходів, управління якими здійснюється на підставі ліцензії. Разом з тим дозвільним документом є декларація про провадження господарської діяльності, яка містить дозвіл на оброблення відходів.
Слід зазначити що тендерна документація не містила вимог до ліцензій, в складі яких має бути підтверджене право надання саме на послуги з управління відпрацьованих елементів живлення.
Позиція Скаржника в способі подачі документів тендерної пропозиції та додаткове підтвердження того, що рішення Замовника щодо відхилення неправомірне, обґрунтоване наступним.
Відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами»:
Стаття 1
управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів
операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів
оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій
Стаття 17
Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
9) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
10) мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмову згоду (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновок на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону.
Стаття 41
1. Суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов’язані створити обліковий запис в інформаційній системі управління відходами та внести до системи визначені законодавством необхідні відомості.
2. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102 затверджений ПОРЯДОК класифікації відходів згідно якого, коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи.
Слід додатково зазначити що Замовником в тендерній документації не вказано що Послуги з управління відпрацьованих елементів живлення включають в себе небезпечні відходи, управління з якими передбачає необхідність ліцензії в суб’єкта господарювання.
В той час, предметом закупівлі є Послуги з управління медичними відходами з наданням відповідного паковання.
З огляду на це Скаржник вважає що Замовник безпідставно відхилив, та вказав що на цю вимогу тендерної документації Скаржник мав надати копію ліцензії на право здійснення господарської діяльності відповідно до предмета закупівлі (послуги з управління відпрацьованих елементів живлення). Але Замовник не передбачив в своїй тендерній документації небезпечність таких відходів як відпрацьовані елементи живлення. І разом з тим, що Скаржник для надання послуг з управління відпрацьованих елементів живлення не повинен був надавати на це ліцензію.
Слід окремо зазначити що Скаржник надав такий дозвільний документ як декларація про провадження господарської діяльності які містить дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Замовник не взяв його до уваги та не розглянув.
Таким чином вбачається, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав які наведені в Протоколі, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість укладення зі Скаржником договору як з переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Протокол замовника
-
Повʼязаний документ:
Протокол 77.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника