-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги з організації харчування вихованців закладів дошкільної освіти Бучанської міської територіальної громади» (Код згідно ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування)
Завершена
25 895 029.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 258 950.29 UAH
мін. крок: 1% або 258 950.29 UAH
Період оскарження:
10.02.2025 15:55 - 07.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
7e52651a92c2486b8403e816e6fe29b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-10-012304-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx.asice.zip 14.02.2025 16:03
- Наказ МОЗ №215.docx 14.02.2025 16:03
- Фін. звітність-2023р..rar 14.02.2025 16:03
- Договір про обслуговування генератора.PDF 14.02.2025 16:03
- Баланс, фін. результати за 9 міс. 2024р..zip 14.02.2025 16:03
- 35816-dodatok_do_nakazu.pdf 14.02.2025 16:03
- Додаток № 5 Кваліфікаційні критерії.docx 14.02.2025 16:03
- sign.p7s 14.02.2025 16:04
- Рішення від 18.02.2025 № 2463.pdf 18.02.2025 16:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2025 № 2989.pdf 27.02.2025 12:24
- Рішення від 26.02.2025 № 2989.pdf 03.03.2025 12:44
- Пояснення по скарзі 19.02.2025 р..pdf 19.02.2025 15:51
- Пояснення по скарзі 19.02.2025 р..docx 19.02.2025 15:51
- 34357364_3560709462_SU250212110027.ZS2 19.02.2025 15:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 16:59
Дата розгляду скарги:
26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.03.2025 12:44
Дата виконання рішення Замовником:
03.03.2025 18:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Вищезазначені зміни внесено до Тендерної документації від 03.03.2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6929cf20a7ea43958d52f3333da5dece
Заголовок пункту скарги:
1. Тендерна документація містить суперечливі вимоги, які не можна виконати, не порушивши вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
І. Згідно з додатком 5 до тендерної документації Замовником вимагається надати:
«1.1. завірену(і) належним чином копію(ї) діючого(их) договору(ів) на проведення дезінфекції транспорту, (не менше двох транспортних засобів із зазначенням марки автотранспортного засобу), термін закінчення яких не раніше ніж 31 грудня 2024 року, та акти, що підтверджують періодичність проведення дезінфекції транспорту за останні 2 місяця..»
Також згідно з Додатком 5 до тендерної документації Замовником вимагається для підтвердження наявності транспорту який буде задіяний учасником для доставки продукції, яка використовується для приготування харчування Учасник має надати:
• Кольорову скан-копію оригіналу договору про надання транспортних послуг, або скан-копія оригіналу договору оренди транспорту, в якому зазначений перелік автомобілів, та кольорова скан-копія оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (у множині).
У разі наявності в учасника власного транспортного засобу надати:
• копію свідоцтва про реєстрацію такого транспортного засобу (в однині). У свідоцтві повинно бути зазначено, що це спеціалізований вантажний транспорт.
Тобто, якщо транспорт в оренди або у учасника укладений договір про надання транспортних послуг – повинно надати довідку про не менш двох транспортних засобів, а якщо власний – достатньо одного транспортного засобу, але при цьому у бідь якому випадку надати договір на проведення дезінфекції транспорту, (не менше двох транспортних засобів)?
Тендерна документація містить суперечливі вимоги, які не можна виконати, не порушивши вимоги тендерної документації.
Крім того, дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які уклали договір на надання транспортних послуг або оренди.
Замовник не обгрунтував необхідність даної умови саме в зазначеній трактовці – якщо орендоване авто – не менш двох, власне – одне.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
«1.1. завірену(і) належним чином копію(ї) діючого(их) договору(ів) на проведення дезінфекції транспорту, (не менше двох транспортних засобів із зазначенням марки автотранспортного засобу), термін закінчення яких не раніше ніж 31 грудня 2024 року, та акти, що підтверджують періодичність проведення дезінфекції транспорту за останні 2 місяця..»
Також згідно з Додатком 5 до тендерної документації Замовником вимагається для підтвердження наявності транспорту який буде задіяний учасником для доставки продукції, яка використовується для приготування харчування Учасник має надати:
• Кольорову скан-копію оригіналу договору про надання транспортних послуг, або скан-копія оригіналу договору оренди транспорту, в якому зазначений перелік автомобілів, та кольорова скан-копія оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (у множині).
У разі наявності в учасника власного транспортного засобу надати:
• копію свідоцтва про реєстрацію такого транспортного засобу (в однині). У свідоцтві повинно бути зазначено, що це спеціалізований вантажний транспорт.
Тобто, якщо транспорт в оренди або у учасника укладений договір про надання транспортних послуг – повинно надати довідку про не менш двох транспортних засобів, а якщо власний – достатньо одного транспортного засобу, але при цьому у бідь якому випадку надати договір на проведення дезінфекції транспорту, (не менше двох транспортних засобів)?
Тендерна документація містить суперечливі вимоги, які не можна виконати, не порушивши вимоги тендерної документації.
Крім того, дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які уклали договір на надання транспортних послуг або оренди.
Замовник не обгрунтував необхідність даної умови саме в зазначеній трактовці – якщо орендоване авто – не менш двох, власне – одне.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
×
-
Назва доказу:
Додаток №5
-
Повʼязаний документ:
Додаток № 5 Кваліфікаційні критерії.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
91103e2a64de4ab498b1c68eefa05e71
Заголовок пункту скарги:
2. Наявність працівників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ІІ. Відповідно до п. 2 Додатку № 5 до тендерної документації, замовником встановлена наступна вимога:
«....Учасник повинен бути забезпечений кваліфікованим персоналом який має необхідні знання та досвід з обслуговування та використання приладів альтернативних джерел живлення, для організації та безпечної експлуатації генераторів (автономних електростанцій, електроустановок тощо) та надати підтверджуючі тому документи (наказ про призначення, протоколи, посвідчення та інші документи, що підтверджують проходження відповідних навчань та відповідають чинному законодавству України), які мають бути чинні на дату завершення періоду подачі тендерної пропозиції…»
Слід зазначити, що відповідно до ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України: «підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює працівників і штатний розпис..».
Замовником вимагається наявність саме персоналу (тобто в штатному розкладі) з досвідом з обслуговування та використання приладів альтернативних джерел живлення, що потрібне підтвердити наказом про призначення. Звертаємо увагу колегії, що законодавством України не передбачене обов’язкова наявність в штаті такого працівника.
Для організації та безпечної експлуатації генераторів ТОВ «Понтем.уа» залучає сторонні організації, які надають такі послуги на підставі договору, що не заборонено діючим законодавством.
Також ТОВ «Понтем.уа» не має можливості надати документи, що підтверджують проходження відповідних навчань на працівників іншого підприємства у зв’язку з тим, що ТОВ «Понтем.уа» не є держателем таких документів, що ставить нашу участь в закупівлі в залежність від волі сторонніх осіб.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, такою, що порушує наше право на участь в закупівлі та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
«....Учасник повинен бути забезпечений кваліфікованим персоналом який має необхідні знання та досвід з обслуговування та використання приладів альтернативних джерел живлення, для організації та безпечної експлуатації генераторів (автономних електростанцій, електроустановок тощо) та надати підтверджуючі тому документи (наказ про призначення, протоколи, посвідчення та інші документи, що підтверджують проходження відповідних навчань та відповідають чинному законодавству України), які мають бути чинні на дату завершення періоду подачі тендерної пропозиції…»
Слід зазначити, що відповідно до ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України: «підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює працівників і штатний розпис..».
Замовником вимагається наявність саме персоналу (тобто в штатному розкладі) з досвідом з обслуговування та використання приладів альтернативних джерел живлення, що потрібне підтвердити наказом про призначення. Звертаємо увагу колегії, що законодавством України не передбачене обов’язкова наявність в штаті такого працівника.
Для організації та безпечної експлуатації генераторів ТОВ «Понтем.уа» залучає сторонні організації, які надають такі послуги на підставі договору, що не заборонено діючим законодавством.
Також ТОВ «Понтем.уа» не має можливості надати документи, що підтверджують проходження відповідних навчань на працівників іншого підприємства у зв’язку з тим, що ТОВ «Понтем.уа» не є держателем таких документів, що ставить нашу участь в закупівлі в залежність від волі сторонніх осіб.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, такою, що порушує наше право на участь в закупівлі та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
×
-
Назва доказу:
Договір на обслуговування генератора
-
Повʼязаний документ:
Договір про обслуговування генератора.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
9dd97d8ecc12432f924b912cbf2fee54
Заголовок пункту скарги:
3. Фінансова спроможність
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ІІІ. Відповідно до п. 3 Додатку № 5 до тендерної документації, замовником вимагається надати:
«На підтвердження фінансової спроможності учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Фінансова звітність або скорочена фінансова звітність надається за 2024 рік..»
Відповідно до п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 р.:
«5. Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком…»
Відповідно, Замовник порушує право учасників, зокрема ТОВ «Пнтем.уа» на користування законим правом подачі звітності у строк, який нам надає законодавство України.
Для подачі річної звітності необхідно, зокрема, провести звірки з контрагентами, деякі з котрих знаходяться в регіонах України, в яких діють графіки відключення електроенергії, також ускладнений обмін документами та кореспонденцією.
Замовником при встановлені даної вимоги не враховане а ні право учасників на строки при поданні звітності, а ні реалії військового стану, що унеможливлює участь ТОВ «Понтем.уа» у закупівлі, що порушує наші законні права.
Вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміні в тендерну документацію
«На підтвердження фінансової спроможності учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Фінансова звітність або скорочена фінансова звітність надається за 2024 рік..»
Відповідно до п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 р.:
«5. Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком…»
Відповідно, Замовник порушує право учасників, зокрема ТОВ «Пнтем.уа» на користування законим правом подачі звітності у строк, який нам надає законодавство України.
Для подачі річної звітності необхідно, зокрема, провести звірки з контрагентами, деякі з котрих знаходяться в регіонах України, в яких діють графіки відключення електроенергії, також ускладнений обмін документами та кореспонденцією.
Замовником при встановлені даної вимоги не враховане а ні право учасників на строки при поданні звітності, а ні реалії військового стану, що унеможливлює участь ТОВ «Понтем.уа» у закупівлі, що порушує наші законні права.
Вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміні в тендерну документацію
×
-
Назва доказу:
Баланс, фін. результати - за 9 міс. 2024р.
-
Повʼязаний документ:
Баланс, фін. результати за 9 міс. 2024р..zip
-
-
Назва доказу:
Фін. звітність - 2023р.
-
Повʼязаний документ:
Фін. звітність-2023р..rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміні в тендерну документацію
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
be794ebe2a0b4e508a152143836da368
Заголовок пункту скарги:
4. Надання затвердженого меню
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ІV. Відповідно до п. 2 Додатку № 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», замовник вимагає надати:
«…2. Раціональне харчування у закладах дошкільної освіти передбачає обов'язкове складання чотирьох тижневого меню, яке Учасник повинен обов’язково надати у складі тендерної пропозиції, а саме чотирьох тижневе меню для організації трьох разового харчування дітей закладів дошкільної освіти на період до кінця 2025 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування в закладах освіти та дитячих садках», та погоджене органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району. »
По-перше, тендерною документацію, зокрема технічними вимогами не заборонено використовувати для подачі тендерної документації а також для організації харчування у разі визначення переможцем та укладанні договору- меню, рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6 (7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах, затвердженого Наказом № 215 від 03 лютого 2022 р. Міністерства охорони здоров’я.
Згідно з п. абзацем 4 п. 36 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305,
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Дане меню містить інші вимоги Замовника
По-друге, розробити інше меню та погодити його з територіальним органом Держпродспоживслужби у період, передбачений для подання тендерних пропозицій – неможливо, враховуючі, що строк для їх подання лише вісім робочих днів. А якщо врахувати, що затвердження Замовник вимагає саме в Бучанському районі при знаходженні ТОВ «Понтем.уа» в м. Києві, необхідно враховувати строк на поштову доставку документів в обидві сторони.
Вважаємо, що Замовник не обгартував необхідність даної умови та по суті заборону використовувати меню, затверджене МОЗ без погодження з органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району (що дозволяється законодавством України, але не дозволяється чомусь Замовником).
«…2. Раціональне харчування у закладах дошкільної освіти передбачає обов'язкове складання чотирьох тижневого меню, яке Учасник повинен обов’язково надати у складі тендерної пропозиції, а саме чотирьох тижневе меню для організації трьох разового харчування дітей закладів дошкільної освіти на період до кінця 2025 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування в закладах освіти та дитячих садках», та погоджене органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району. »
По-перше, тендерною документацію, зокрема технічними вимогами не заборонено використовувати для подачі тендерної документації а також для організації харчування у разі визначення переможцем та укладанні договору- меню, рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6 (7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах, затвердженого Наказом № 215 від 03 лютого 2022 р. Міністерства охорони здоров’я.
Згідно з п. абзацем 4 п. 36 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305,
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Дане меню містить інші вимоги Замовника
По-друге, розробити інше меню та погодити його з територіальним органом Держпродспоживслужби у період, передбачений для подання тендерних пропозицій – неможливо, враховуючі, що строк для їх подання лише вісім робочих днів. А якщо врахувати, що затвердження Замовник вимагає саме в Бучанському районі при знаходженні ТОВ «Понтем.уа» в м. Києві, необхідно враховувати строк на поштову доставку документів в обидві сторони.
Вважаємо, що Замовник не обгартував необхідність даної умови та по суті заборону використовувати меню, затверджене МОЗ без погодження з органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району (що дозволяється законодавством України, але не дозволяється чомусь Замовником).
×
-
Назва доказу:
Додаток до наказу №215
-
Повʼязаний документ:
35816-dodatok_do_nakazu.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ МОЗ № 215
-
Повʼязаний документ:
Наказ МОЗ №215.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.