-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 (талони)
Замовник: 1.1. Найменування: Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради. 1.2. Місцезнаходження: 14017, вул. І. Мазепи, 19, м. Чернігів, тел.: (0462) 77-48-40. 1.3. Код за ЄДРПОУ: 05517729. 1.4. Категорія: орган місцевого самоврядування.
Торги не відбулися
232 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 161.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 161.40 UAH
Період оскарження:
10.02.2025 14:10 - 01.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на НОВІ дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
feb8c918aa19439ba331997352f64abc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-10-008600-a.a2
Назва:
скарга на НОВІ дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 04.03.2025 13:56
- Скарга_04_03_2025_на умови ТД Замовника_ Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради.pdf 04.03.2025 13:56
- Скарга_04_03_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-02-10-008600-a.docx 04.03.2025 13:56
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 04.03.2025 13:56
- sign.p7s 04.03.2025 13:57
- рішення від 06.03.2025 №3450.pdf 06.03.2025 14:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.03.2025 № 3969.pdf 14.03.2025 14:44
- рішення від 13.03.2025 № 3969.pdf 17.03.2025 15:45
- Пояснення АМКУ бензин.pdf 07.03.2025 11:15
- АМКУ бензин2.docx 07.03.2025 11:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.03.2025 14:34
Дата розгляду скарги:
13.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.03.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.03.2025 15:45
Дата виконання рішення Замовником:
27.03.2025 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3969-р/пк-пз від 13.03.2025 в тендерну документацію було внесено відповідні зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e9aba214f7924862b1b3248868d67082
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема учасник повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та АРК (не менше 4-х АЗС у кожній області)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
10.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-10-008600-a, за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
04.03.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-10-008600-a, за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить НОВІ дискримінаційні умови (в частині нових умов тендерної документації, внесених замовником 04.03.2025 року) та які були відсутні в попередній редакції тендерної документації від 20.02.2025 року, а отже, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей, ст. ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема учасник повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області):
В Додатку № 2 до ТД : «3.2. Розташування АЗС
2) Наявність розгалуженої системи АЗС по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області)»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності мережі саме не менше 4-х АЗС у кожній області, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області) - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір,
При цьому, зазначена мережа АЗС не має САМЕ не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема мережа АЗС БРСМ нафта має:
1) У Рівненській області – 2 (дві) АЗС за адресами:
- Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
- Рівненська обл., Дубенський р-н. с. Молодаво Друге, вул. Широка, 36.
2) У Чернігівській області – 3 (три) АЗС за адресами:
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д;
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1;
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14.
3) У Херсонській області – 2 (дві) АЗС за адресами:
- Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4;
- Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4.
4) У Чернівецькій області – 3 (три) АЗС за адресами:
- Чернівецька обл., Новоселицький район, с. Магала, вул. Чернівецька, 2;
- м. Чернівці, вул. Комунальників, 2;
- Чернівецька обл., Чернівецький район, с. Валя Кузьмина, вул. Садова, будинок 3.
Отже, як зазначено вище, мережа АЗС, яку пропонує Скаржник, НЕ МАЄ саме не менше 4-х АЗС у кожній області, що свідчить зокрема про наявність дискримінаційної вимоги в частині наявності САМЕ не менше 4-х АЗС у кожній області (по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим).
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має не менше 4-х АЗС у кожній області України, а саме АЗС у зазначеній кількості відсутні в:
- У Рівненській області – (має 2 (дві) АЗС);
- У Чернігівській області – (має 3 (три) АЗС);
- У Херсонській області – (має 2 (дві) АЗС);
- У Чернівецькій області – (має 3 (три) АЗС).
Згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map .
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями).
Автозаправна станція - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Отже, звертаємо увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- не менше 4-х АЗС у кожній області (по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим).
04.03.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-10-008600-a, за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить НОВІ дискримінаційні умови (в частині нових умов тендерної документації, внесених замовником 04.03.2025 року) та які були відсутні в попередній редакції тендерної документації від 20.02.2025 року, а отже, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей, ст. ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема учасник повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області):
В Додатку № 2 до ТД : «3.2. Розташування АЗС
2) Наявність розгалуженої системи АЗС по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області)»
Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності мережі саме не менше 4-х АЗС у кожній області, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області) - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір,
При цьому, зазначена мережа АЗС не має САМЕ не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема мережа АЗС БРСМ нафта має:
1) У Рівненській області – 2 (дві) АЗС за адресами:
- Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
- Рівненська обл., Дубенський р-н. с. Молодаво Друге, вул. Широка, 36.
2) У Чернігівській області – 3 (три) АЗС за адресами:
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д;
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1;
- Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14.
3) У Херсонській області – 2 (дві) АЗС за адресами:
- Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4;
- Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4.
4) У Чернівецькій області – 3 (три) АЗС за адресами:
- Чернівецька обл., Новоселицький район, с. Магала, вул. Чернівецька, 2;
- м. Чернівці, вул. Комунальників, 2;
- Чернівецька обл., Чернівецький район, с. Валя Кузьмина, вул. Садова, будинок 3.
Отже, як зазначено вище, мережа АЗС, яку пропонує Скаржник, НЕ МАЄ саме не менше 4-х АЗС у кожній області, що свідчить зокрема про наявність дискримінаційної вимоги в частині наявності САМЕ не менше 4-х АЗС у кожній області (по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим).
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має не менше 4-х АЗС у кожній області України, а саме АЗС у зазначеній кількості відсутні в:
- У Рівненській області – (має 2 (дві) АЗС);
- У Чернігівській області – (має 3 (три) АЗС);
- У Херсонській області – (має 2 (дві) АЗС);
- У Чернівецькій області – (має 3 (три) АЗС).
Згідно карти мережі АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map .
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями).
Автозаправна станція - комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту).
Отже, звертаємо увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- не менше 4-х АЗС у кожній області (по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , при цьому відсутні саме не менше 4-х АЗС у кожній області (по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим
-
Повʼязаний документ:
Скарга_04_03_2025_на умови ТД Замовника_ Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти) Процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-008600-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 4-х АЗС у кожній області, зокрема учасник повинен мати мережу АЗС, що розташовані у всіх областях України, окрім Луганської, Донецької областей та автономної республіки Крим (не менше 4-х АЗС у кожній області).
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Номер:
bff5633c26a143aeb219af38bace8f00
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-10-008600-a.a1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 14.02.2025 14:51
- Форма оголошення Замовника.pdf 14.02.2025 14:51
- Скарга від 14.02.2025 на умови ТД Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради.pdf 14.02.2025 14:51
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 14.02.2025 14:51
- Скарга від 14.02.2025 на умови ТД UA-2025-02-10-008600-a.docx 14.02.2025 14:51
- sign.p7s 14.02.2025 14:51
- Рішення від 18.02.2025 №2387.pdf 18.02.2025 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.02.2025 №2911.pdf 26.02.2025 11:30
- Рішення від 25.02.2025 №2911.pdf 27.02.2025 17:20
- АМКУ бензин.docx 20.02.2025 14:55
- Відповідь на скаргу Антимонопольний бензин.pdf 20.02.2025 14:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 15:03
Дата розгляду скарги:
25.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.02.2025 17:20
Дата виконання рішення Замовником:
04.03.2025 10:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2911-р/пк-пз від 25.02.2025 в тендерну документацію було внесено відповідні зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9bd7621ff45240ff9334bb89282f042d
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які мають сайт саме учасника та можуть надати на карту розташування АЗС, що розміщена на офіційному сайті учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які мають сайт саме учасника та можуть надати на карту розташування АЗС, що розміщена на офіційному сайті учасника:
«На підтвердження відповідності учасника п. 3.2. надати посилання на карту розташування АЗС, що розміщена на офіційному сайті учасника.»
П. 3.2. Додатку № 2 до ТД встановлює вимогу в частині розташування АЗС:
«1) Наявність в м. Чернігові не менше 2-х АЗС
2) Наявність розгалуженої системи АЗС по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані щонайменше у 70 % областей України (не менше 2-х АЗС у кожній області)»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають офіційний сайт учасника з картою розташування АЗС, на яких здійснюється видача Товару Покупцю, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, не мають власного офіційного сайту учасника, але при цьому можуть зазначити сайт Партнера Скаржника – мережі АЗС БРСМ-нафта.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності власного офіційного сайту учасника – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива на умовах партнерських відносин з мережами АЗС. Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Бензину А95 щодо обов’язку наявності офіційного сайту САМЕ учасника.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензин А95).
«На підтвердження відповідності учасника п. 3.2. надати посилання на карту розташування АЗС, що розміщена на офіційному сайті учасника.»
П. 3.2. Додатку № 2 до ТД встановлює вимогу в частині розташування АЗС:
«1) Наявність в м. Чернігові не менше 2-х АЗС
2) Наявність розгалуженої системи АЗС по території України. Для відповідності Учасника цій вимозі останній повинен мати мережу АЗС, що розташовані щонайменше у 70 % областей України (не менше 2-х АЗС у кожній області)»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають офіційний сайт учасника з картою розташування АЗС, на яких здійснюється видача Товару Покупцю, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, не мають власного офіційного сайту учасника, але при цьому можуть зазначити сайт Партнера Скаржника – мережі АЗС БРСМ-нафта.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності власного офіційного сайту учасника – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива на умовах партнерських відносин з мережами АЗС. Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Бензину А95 щодо обов’язку наявності офіційного сайту САМЕ учасника.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензин А95).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням карти розташування АЗС: https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 14.02.2025 на умови ТД Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-008600-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які мають сайт саме учасника та можуть надати на карту розташування АЗС, що розміщена на офіційному сайті учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ab69724859ad4f9f8c1aeb686a6083a1
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів має бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД та Додатку № 3 до ТД (Проєкті договору)Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів має бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником:
«Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником»
Проєкт договору згідно Додатку № 3 до ТД: «5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) та Додаток 2 до ТД, передбачає Термін дії талонів «Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником»
«5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Згідно п. 12.1. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД), Строк дії договору становить: 12.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє по 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Цей Договір може бути скріплений печатками Сторін, у разі їх використання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 10.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 18.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 10.03.2025 року, а саме щодо Термін дії талонів має бути Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 5.1., 5.3., 12.1. Проєкту Договору (згідно Додатку № 3 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов'язується у 2025 році поставити Покупцю товар, згідно предмету закупівлі: «Бензин А-95 (талони)», код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (номенклатурна позиція: 09132000-3 Бензин) (далі - Товар), а Покупець - прийняти і оплатити такий товар.»
«5.1. Строк поставки Товару – до 10.03.2025 року.»
«12.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє по 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Цей Договір може бути скріплений печатками Сторін, у разі їх використання.»
КРІМ умови Додатку № 3 до Додатку № 3 до ТД (Проєкті договору): «5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
«Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником»
Проєкт договору згідно Додатку № 3 до ТД: «5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) та Додаток 2 до ТД, передбачає Термін дії талонів «Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником»
«5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Згідно п. 12.1. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД), Строк дії договору становить: 12.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє по 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Цей Договір може бути скріплений печатками Сторін, у разі їх використання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 10.02.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 18.02.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником – а отже, закінчуватись щонайменше в лютому 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 10.03.2025 року, а саме щодо Термін дії талонів має бути Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 5.1., 5.3., 12.1. Проєкту Договору (згідно Додатку № 3 до ТД):
«1.1. Постачальник зобов'язується у 2025 році поставити Покупцю товар, згідно предмету закупівлі: «Бензин А-95 (талони)», код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (номенклатурна позиція: 09132000-3 Бензин) (далі - Товар), а Покупець - прийняти і оплатити такий товар.»
«5.1. Строк поставки Товару – до 10.03.2025 року.»
«12.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє по 31 грудня 2025 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Цей Договір може бути скріплений печатками Сторін, у разі їх використання.»
КРІМ умови Додатку № 3 до Додатку № 3 до ТД (Проєкті договору): «5.3. Право власності на Товар переходить до Покупця у момент передачі довірчих документів Постачальником (талони номіналом 10 л та/або 20 л) і може бути реалізоване Покупцем у будь – який момент після оплати Товару по факту пред’явлення ним талонів на АЗС протягом строку їх дії (не менше 12 місяців).»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: Не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
: Форма оголошення Замовника, яка передбачає строк поставки товару до 10.03.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-95 (талони) (ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-008600-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів має бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.