-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони об’єкту та прилеглої території, Код ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги
Завершена
735 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 358.40 UAH
мін. крок: 1% або 7 358.40 UAH
Період оскарження:
10.02.2025 11:44 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Номер:
209710c2990a44049750de344e4333fe
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-10-005050-a.c1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХАРКІВСЬКА ВАРТА ПЛЮС» (далі – ТОВ «ХАРКІВСЬКА ВАРТА ПЛЮС» або Скаржник) було виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель, призводять до дискримінації та обмеження кола учасників.
Оскільки Скаржник - є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі UA-2025-02-10-005050-a, то використовує своє право на оскарження ряду вимог ТД Замовника.
Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ UA-2025-02-10-005050-a- физохрана.docx 14.02.2025 14:06
- Скарга_ UA-2025-02-10-005050-a- физохрана.pdf.p7s.zip 14.02.2025 14:06
- Доказ 1. Додаток 1 до ТД_Перелік документів та інформації учасника закупівлі.docx 14.02.2025 14:06
- Доказ 2. Додаток 3 до ТД_Проект договору.docx 14.02.2025 14:06
- Доказ 2.1 накази та повідомлення.pdf 14.02.2025 14:06
- Доказ 3 ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014.doc 14.02.2025 14:06
- Доказ 3.1 кваліфікація.pdf 14.02.2025 14:06
- sign.p7s 14.02.2025 14:15
- Відповідь на скаргу про усунення порушень.pdf 18.02.2025 12:11
- Відповідь на скаргу про усунення порушень.docx 18.02.2025 12:11
- Відповідь на рішення АМКУ.docx 19.02.2025 09:21
- Відповідь на рішення АМКУ.pdf 19.02.2025 09:21
- рішення від 18.02.2025 № 2383.pdf 18.02.2025 14:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2025 № 2968.pdf 27.02.2025 12:09
- рішення від 26.02.2025 № 2968.pdf 28.02.2025 17:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 14:52
Дата розгляду скарги:
26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 14:39
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.02.2025 17:52
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
28.02.2025 17:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
33e86ec86c534c4e872b9547b6b86f4e
Заголовок пункту скарги:
Аналогічний досвід
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена вимога щодо надання «2.1. Довідку про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів за формою 1 на фірмовому бланку учасника (у разі наявності), завіряється підписом уповноваженої особи на підпис документів пропозиції та печаткою (печаткою у разі її використання)**.»При детальному вивченні тендерної документації встановлено, що форма Довідки про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів відсутня.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. Додаток 1 до ТД_Перелік документів та інформації учасника закупівлі.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дана умова документації є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що значно обмежує добросовісну участь потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право добросовісної участі ТОВ «ХАРКІВСЬКА ВАРТА ПЛЮС» в даній закупівлі, оскільки Замовником не оприлюднено форму довідки, за якою учасник має надати інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів. Отже, Замовником встановлено вимогу, яка передбачає можливість відміни торгів відповідно до підстав щодо неможливості усунення порушень, саме в цій частині.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ebc950dafb5a47abb4dd7454b6fc629d
Заголовок пункту скарги:
Обов’язки Виконавця за договором.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно п.3 Розділу VI. Тендерної документації окрім іншого передбачено: «Учасник ознайомлюється з проектом договору відповідно до Додатку 3 до тендерної документації.
Факт подання тендерної пропозиції означає, що учасник погоджується, укласти договір відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, жодних окремих підтверджень не потрібно подавати в складі тендерної пропозиції.»
Проект договору містить розділ «Права і обов’язки Сторін», в якому Виконавець, зобов’язаний:
«6.3.8. Забезпечити працівників охорони спецодягом, спорядженням, посвідченням про відношення охоронника до працівників охорони Виконавця, копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця та посвідчення з додатком, яке підтверджує присвоєння робітничої кваліфікації не нижче охоронника 3-го розряду на всіх працівників охорони, які будуть задіяні для охорони об’єкту Замовника згідно місячного графіка чергувань наданого Виконавцем;».
Вимога щодо забезпечення «копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця» є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Факт подання тендерної пропозиції означає, що учасник погоджується, укласти договір відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, жодних окремих підтверджень не потрібно подавати в складі тендерної пропозиції.»
Проект договору містить розділ «Права і обов’язки Сторін», в якому Виконавець, зобов’язаний:
«6.3.8. Забезпечити працівників охорони спецодягом, спорядженням, посвідченням про відношення охоронника до працівників охорони Виконавця, копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця та посвідчення з додатком, яке підтверджує присвоєння робітничої кваліфікації не нижче охоронника 3-го розряду на всіх працівників охорони, які будуть задіяні для охорони об’єкту Замовника згідно місячного графіка чергувань наданого Виконавцем;».
Вимога щодо забезпечення «копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця» є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
×
-
Назва доказу:
накази та повідомлення на працівників;
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2.1 накази та повідомлення.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 2: Додаток 3 до тендерної документації;
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. Додаток 3 до ТД_Проект договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З 10 червня 2021 року змінилися правила обліку трудової діяльності працівника. Такі зміни передбачені Законом України № 1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" (далі - Закон). Цим Законом передбачається внесення змін, зокрема, до статті 48 Кодексу законів про працю України, якою наразі передбачається, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Скаржник має в наявності працівників відповідної кваліфікації, що прийняті на роботу після дати набуття чинності Закону (як доказ надаємо накази про прийняття на роботу з відповідним повідомленням про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою). На підстав наведеного, забезпечення «копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця» є неможливим, оскільки ТОВ «ХАРКІВСЬКА ВАРТА ПЛЮС» не має та не зобов’язано мати трудові книжки, та не зобов’язано вимагати при прийомі на роботу трудові книжки. Скаржник вважає цю вимогу неправомірною, необґрунтованою та безпідставною.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно пункту 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» Розділу ІІІ. Тендерної документації передбачено: «Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення) відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.». Тобто, Замовник не заперечує проти залучення учасником іншого суб’єкта господарювання до надання послуг як субпідрядника/співвиконавця. Згідно пункту 3.1 Додатку 1 до документації Замовником визначено: «3.1. У разі залучення співвиконавця (-ів) відповідно до Форми 2 пункту 3.4. розділу ІІІ учасник в складі пропозиції надає скан-файл: - листа (-ів)-погодження від кожного співвиконавця із зазначенням переліку працівників, які будуть залучені до виконання договору з посиланням на номер закупівлі UA_____________________. - інформацію та/або документи від співвиконавця, які передбачені пунктами 3.5.-3.9 розділу.». Тобто, Замовник передбачає, в разі залучення учасником іншого суб’єкта господарювання до надання послуг як субпідрядника/співвиконавця, надання від останнього відповідних документів погодження на співвиконання та документів, що підтверджують кваліфікацію працівників. На підстав наведеного, забезпечення «копіями трудової книжки із записами про працевлаштування охоронників в штаті Виконавця» є неможливим, оскільки працівники можуть бути як у штаті Виконавця, так і у штаті співвиконавця за основним місцем роботи, чи як сумісник, чи за договором підряду (графа 3 Форми 2 «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до документації).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
9ee5421e3a6a4d3ca17bafb7fdae4329
Заголовок пункту скарги:
Підтвердження кваліфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 3.4. Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Замовником встановлена вимога: «3.4. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників (не менше 2-х) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які пройшли професійну підготовку відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про охоронну діяльність» за професією «охоронник» та щодо відповідності цих охоронників вимогам, які визначені статтею 11 Закону України «Про охоронну діяльність» учасник процедури закупівлі надає в складі пропозиції довідку за формою 2 ….»
Пунктом 3.8. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається «3.8. На підтвердження інформації зазначеної учасником в колонці 6 Форми 2 пункту 3.4. розділу ІІІ учасник в складі пропозиції надає скан-файл:
- посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (чинне);
- посвідчення про перевірку знань з питань пожежної безпеки (чинне) відповідно до Наказу 05.12.2019 № 1021 «Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням».»
Пунктом 3.8. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається «3.8. На підтвердження інформації зазначеної учасником в колонці 6 Форми 2 пункту 3.4. розділу ІІІ учасник в складі пропозиції надає скан-файл:
- посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (чинне);
- посвідчення про перевірку знань з питань пожежної безпеки (чинне) відповідно до Наказу 05.12.2019 № 1021 «Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням».»
×
-
Назва доказу:
свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації не нижче 3 кваліфікаційного розряду, видане навчальним закладом.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3.1 кваліфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
державний стандарт (ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014;
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Умова документації щодо надання посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (чинне); посвідчення про перевірку знань з питань пожежної безпеки (чинне) відповідно до Наказу 05.12.2019 № 1021 «Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням» є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ХАРКІВСЬКА ВАРТА ПЛЮС» в даній закупівлі. Скаржник має у штаті персонал охорони 3-го розряду з підтвердженням присвоєння (підвищення) кваліфікації 3 кваліфікаційного розряду, але участь в закупівлі не може взяти у зв’язку з відсутністю у працівників посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (чинне); посвідчення про перевірку знань з питань пожежної безпеки (чинне) відповідно до Наказу 05.12.2019 № 1021 «Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням».Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, оскільки, взяти участь в процедурі закупівлі зможе лише той учасник, в якого є посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (чинне); посвідчення про перевірку знань з питань пожежної безпеки (чинне) відповідно до Наказу 05.12.2019 № 1021 «Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням».