• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015:66510000-8 Страхові послуги (обов’язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті працівників виїзних бригад екстреної медичної допомоги, відповідний код -66512100-3)

Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Процедура закупівлі: відкриті торги з особливостями.

Завершена

253 827.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 269.14 UAH
Період оскарження: 07.02.2025 15:36 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 09bf6b163daa4a9d830eb9e755d9fcfc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-07-012345-a.c1
Назва: СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2025 16:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.02.2025 14:39
Дата виконання рішення Замовником: 25.02.2025 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2650-р/пк-пз від 20.02.2025р. зміни у тендерній документації, а саме у Додатку 1 та у Додатку 2 будуть внесені зміни відповідно до пункту 54 Особливостей з метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 83d7cfcbba9e488d8536fa84697af20a
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності представницва в місті Харків (Таблиця відповідності – загальні умови - додаток 2 Тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В таблиці відповідності додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що учасник повинен зазначити про відповідність учасника, зокрема підтвердити наявність представницва в місті Харків – із зазначенням адреси та контактних даних.
Зазначаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників – страхових компаній, які не мають відокремлених підрозділів/представництв (офісів через які страховик здійснює страхову діяльність) у м. Харків, але можуть надавати страхові послуги з особистого страхування від нещасних випадків на транспорті працівників виїзних бригад екстреної медичної допомоги в місті Харкові на підставі укладених Товариством Договорів доручення з компаніями, які за дорученням Товариства як страховика від його імені і за винагороду здійснюють частину його діяльності, зокрема, але не обмежуючись, отриманням документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхової події тощо. Отже, дана вимога Замовника є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.

Оскільки, повідомляємо, що Скаржник забезпечує застрахованих осіб цілодобовим виконанням асистанських послуг (24 години 7 днів на тиждень) через свого Повіреного – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», з яким ПрАТ СК «ІНТЕРЕКСПРЕС» 23 серпня 2024 року укладено Договір доручення № 18-08/А і який, станом на дату написання скарги, є діючим (далі – Договір).

Відповідно до пункту 2.1. Договору, Товариство через свого Повіреного (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА») забезпечує організацію надання застрахованим особам страхових послуг по укладеним договорам страхування, в тому числі, але не виключно – прийом та реєстрацію звернень застрахованих осіб, збір та реєстрацію оперативної інформації про страхові випадки, виклик та прибуття відповідних служб на місце випадку, що може надалі трактуватись як страховий, інформування застрахованих осіб про Довірителя, мережу Підрядників/Партнерів, задіяних при врегулюванні страхових випадків, консультація щодо надання первинної медичної допомоги по телефону, тощо на всій території України (за виключенням території, на якій ведуться бойові дії та тимчасово окупованої території України (п.2.3 Договору), в тому числі і в місті Харків.
Тобто, Повірений відповідно до Договору здійснює дії по обслуговуванню договорів страхування та врегулюванню випадків, що мають ознаки страхових, передбачені Додатком № 1 до Договору.

Крім того, зазначаємо, що діюче законодавство у сфері страхування, зокрема Закон України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (зі змінами та доповненнями), Закон України «Про страхування» (зі змінами та доповненнями), діючі нормативно-правові акти Національного банку України, як регулятора небанківських фінансових установ, тобто страхових компаній, якою являється Скаржник не зобов’язує Товариство відкривати відокремлені підрозділи/представництва (офіси через які Товариство як страхова компанія здійснює страхову діяльність) для здійснення страхової діяльності в тих чи інших регіонах і передбачає можливість Товариства надавати страхові послуги в інший спосіб на підставі укладених останнім договорів доручення, що жодним чином не впливає на якість надання ним послуг.
До того ж, Замовник не надав жодних обґрунтувань щодо вимоги про наявність в учасника представництва в Харків.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 56b605afb83540439de750dc0aeb969e
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності усієї інформації щодо фінансово-господарської діяльності Учасника як Страховика у відкритому доступі в періодичних аналітичних виданнях, профілем діяльності яких є страхування (інтернет-сайт www.forinsurer.com, журнал "Insurance Top"). (Таблиця відповідності – загальні умови - додаток 2 Тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Зазначаємо, що останній часом інформації щодо фінансово-господарської діяльності Скаржника як Страховика у відкритому доступі в періодичних аналітичних виданнях, профілем діяльності яких є страхування (інтернет-сайт www.forinsurer.com, журнал "Insurance Top") немає.

При цьому, повідомляємо, що діюче законодавство у сфері страхування, зокрема Закон України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (зі змінами та доповненнями), Закон України «Про страхування» (зі змінами та доповненнями), діючі нормативно-правові акти Національного банку України (далі – НПА НБУ), як регулятора небанківських фінансових установ, тобто страхових компаній, якою являється Скаржник не зобов’язує Товариство розміщувати інформацію щодо усієї фінансово-господарської діяльності останнього у відкритому доступі в періодичних аналітичних виданнях, профілем діяльності яких є страхування (інтернет-сайт www.forinsurer.com, журнал "Insurance Top", тощо).
Розміщення інформації щодо фінансово-господарської діяльності Учасника у вказаних джерелах є добровільним, на розсуд Товариства як страхової компанії.
Одночасно, зазначаємо, що на офіційному веб-сайті Скаржника, на виконання вимог Таблиці відповідності Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» - за посиланням https://www.interexpress.com.ua/documents розміщена інформація з показниками щодо фінансово-господарської діяльності Учасника як Страховика за період з 2011 року по 2023 рік включно.
Розміщення зазначеної інформації та іншої інформації про Учасника як страхової компанії на веб-сайті останнього за посиланням https://www.interexpress.com.ua/ здійснено на виконання вимог Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії», Закону України «Про страхування» та діючих нормативно-правових актів Національного банку України, як регулятора страховиків.
Повідомляємо, що Товариство всі діючі вимоги як чинного законодавства, так і НПА НБУ, в тому числі щодо розміщення інформації про фінансово-господарську діяльність останнього виконує протягом всієї своєї діяльності вчасно належно та без будь-яких зауважень зі сторони Національного Банку України.
Крім того, зазначаємо, що Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі, оскільки є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів та порядку їх підтвердження, затверджених Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262.
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2022 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-08/2024 від 02.06.2024р., виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-Рейтинг», яке, станом на дату написання скарги, є дійсним.
Також, зазначаємо, що Замовником не надано жодних обґрунтувань щодо вимоги про наявність інформації щодо фінансово-господарської діяльності Учасника як Страховика у відкритому доступі в періодичних аналітичних виданнях, профілем діяльності яких є страхування (інтернет-сайт www.forinsurer.com, журнал "Insurance Top").
Встановлюючи у Тендерній документації вищезазначені вимоги Замовник свідомо встановив до учасників закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування.
У такий спосіб, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам (в тому числі й Скаржнику), які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації