-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо
Завершена
126 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 260.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 260.00 UAH
Період оскарження:
07.02.2025 13:30 - 12.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника згідно Протоколу про відміну процедури закупівлі
Номер:
de8c449d316345368c061926862f77c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-07-008195-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника згідно Протоколу про відміну процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ.pdf 25.03.2025 16:08
- Протокол Відповідь_Скарга АМКУ .docx 11.03.2025 16:17
- Протокол Відповідь_Скарга АМКУ.pdf 11.03.2025 16:17
- рішення від 17.03.2025 № 4083.pdf 19.03.2025 17:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.03.2025 № 4083.pdf 18.03.2025 12:20
- рішення від 10.03.2025 № 3575.pdf 10.03.2025 17:59
- sign.p7s 06.03.2025 15:31
- Скарга від 06.03.25 на неправомірну відміну процедури закупівлі UA-2025-02-07-008195-a.docx 06.03.2025 15:30
- Скарга від 06.03.25 на неправомірну відміну процедури закупівлі ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНО - ЕКОНОМІЧНИЙ ІНСТИТУТ.pdf 06.03.2025 15:30
- Протокол_скасування_Дизель.pdf 06.03.2025 15:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.03.2025 15:54
Дата розгляду скарги:
17.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.03.2025 17:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.03.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником:
25.03.2025 16:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник погоджується з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодаства у сфері публічних закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
231972e107db4fb5b44588ed0e5d3ac1
Заголовок пункту скарги:
скасувати рішення про відміну процедури закупівлі згідно Протоколу № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
24.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-07-008195-a, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо, Замовником було опубліковано Протокол № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей, зокрема з пыдстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
07.02.2025 року Замовником оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-07-008195-a, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо.
Аукціон було проведено 17.02.2025 року.
Участь у процедурі закупівлі прийняли наступні учасники:
1) ТОВ "ТД "ІФС" (Скаржник).
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР";
24.02.2025 року Замовником було опубліковано Протокол № 2025/02-41-01 від 24.02.2025 року про відміну процедури закупівлі на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Згідно протоколу Уповноваженої особи:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення:
- В Додатку 2 до Тендерної документації в пункті 2.9. зазначено: «Наявність розгалуженої мережі АЗС по Україні та не більше 4 км від місцезнаходження замовника (Центральна площа, 7, Чернівецька область, Україна, 58002)». Дана вимога, а саме встановлення обмеження у відстані між адресами Замовника та потенційного Учасника може розглядатися через призму дискримінації (пп. 4, п. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»;
- В Додатку № 2 до Тендерної документації в пункті 2.7. зазначено: «Термін дії – не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.» В Додатку № 3 до Тендерної документації в абзаці 3 пункту 3.4. Проєкту договору зазначено: «У випадку якщо термін дії карток на пальне не вказаний в Акті приймання-передачі карток на пальне, то термін дії карток на пальне становить 12 місяців від дати фактичної передачі карток на пальне за Актом приймання-передачі карток на пальне». Зазначений термін дії талонів перевищує термін дії договору, а саме до 31 грудня 2025 року. Інформацію про можливість пролонгування терміну дії та строку дії талонів в тендерній документації та додатках до неї не зазначалося).
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно пункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
…
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі шляхом оприлюднення протоколу»
За результатом проведеного аукціону найбільш економічно вигідною була визначена пропозиція Скаржника.
Станом на дату подання цієї Скарги, пропозиція Скаржника знаходиться на етапі кваліфікації.
Оскільки Замовник відміняє процедуру закупівлі, тим самим нівелюючі право Скаржник на правомірне визначення переможцем, а отже позбавляючи можливості укласти договір за результатом проведеної процедури закупівлі, Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року в частині наявних порушень у сфері публічних закупівель.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про виявленні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, не зазначив ОПИС таких порушень та не зазначає підстави неможливості усунення таких «ПОРУШЕНЬ».
Відповідні «порушення» законодавства, які Замовник зазначає як належні в Протоколі щодо прийнятого Рішення Уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, - не свідчать про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Більш того, Замовник не довів та документально не підтвердив, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель НЕ внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості / Постанова № 1178).
Як зазначає Замовник, підставою відміни процедури закупівлі є «встановлення обмеження у відстані між адресами Замовника та потенційного Учасника може розглядатися через призму дискримінації (пп. 4, п. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»;», «термін дії талонів перевищує термін дії договору, а саме до 31 грудня 2025 року. Інформацію про можливість пролонгування терміну дії та строку дії талонів в тендерній документації та додатках до неї не зазначалося)», а також «Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Замовник визначає в Протоколі: Відповідно пункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідне обґрунтування Замовника у неможливості усунення порушень вимог законодавства, а саме: Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити, - не можуть вважатись ОПИСОМ ПОРУШЕНЬ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з особливостями з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а також не зазначив опис таких порушень, які при цьому, виникли НЕ ВНАСЛІДОК дій/бездіяльності Замовника.
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 24.02.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 07.03.25, 00:00.
Враховуючи зазначене, строк для подання Скарги на неправомірне прийняте рішення щодо відміни процедури відкритих торгів, - є належним та таким, що не може вважатись пропущеним.
24.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-07-008195-a, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо, Замовником було опубліковано Протокол № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року щодо прийняття рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі згідно пп. 2 п. 50 Особливостей, зокрема з пыдстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
07.02.2025 року Замовником оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-02-07-008195-a, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо.
Аукціон було проведено 17.02.2025 року.
Участь у процедурі закупівлі прийняли наступні учасники:
1) ТОВ "ТД "ІФС" (Скаржник).
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР";
24.02.2025 року Замовником було опубліковано Протокол № 2025/02-41-01 від 24.02.2025 року про відміну процедури закупівлі на підставі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Згідно протоколу Уповноваженої особи:
«Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення:
- В Додатку 2 до Тендерної документації в пункті 2.9. зазначено: «Наявність розгалуженої мережі АЗС по Україні та не більше 4 км від місцезнаходження замовника (Центральна площа, 7, Чернівецька область, Україна, 58002)». Дана вимога, а саме встановлення обмеження у відстані між адресами Замовника та потенційного Учасника може розглядатися через призму дискримінації (пп. 4, п. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»;
- В Додатку № 2 до Тендерної документації в пункті 2.7. зазначено: «Термін дії – не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.» В Додатку № 3 до Тендерної документації в абзаці 3 пункту 3.4. Проєкту договору зазначено: «У випадку якщо термін дії карток на пальне не вказаний в Акті приймання-передачі карток на пальне, то термін дії карток на пальне становить 12 місяців від дати фактичної передачі карток на пальне за Актом приймання-передачі карток на пальне». Зазначений термін дії талонів перевищує термін дії договору, а саме до 31 грудня 2025 року. Інформацію про можливість пролонгування терміну дії та строку дії талонів в тендерній документації та додатках до неї не зазначалося).
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно пункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
…
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі шляхом оприлюднення протоколу»
За результатом проведеного аукціону найбільш економічно вигідною була визначена пропозиція Скаржника.
Станом на дату подання цієї Скарги, пропозиція Скаржника знаходиться на етапі кваліфікації.
Оскільки Замовник відміняє процедуру закупівлі, тим самим нівелюючі право Скаржник на правомірне визначення переможцем, а отже позбавляючи можливості укласти договір за результатом проведеної процедури закупівлі, Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Замовник жодним чином не обґрунтовує своє рішення згідно Протоколу № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року в частині наявних порушень у сфері публічних закупівель.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про виявленні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, не зазначив ОПИС таких порушень та не зазначає підстави неможливості усунення таких «ПОРУШЕНЬ».
Відповідні «порушення» законодавства, які Замовник зазначає як належні в Протоколі щодо прийнятого Рішення Уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, - не свідчать про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Більш того, Замовник не довів та документально не підтвердив, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель НЕ внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості / Постанова № 1178).
Як зазначає Замовник, підставою відміни процедури закупівлі є «встановлення обмеження у відстані між адресами Замовника та потенційного Учасника може розглядатися через призму дискримінації (пп. 4, п. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»;», «термін дії талонів перевищує термін дії договору, а саме до 31 грудня 2025 року. Інформацію про можливість пролонгування терміну дії та строку дії талонів в тендерній документації та додатках до неї не зазначалося)», а також «Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Замовник визначає в Протоколі: Відповідно пункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідне обґрунтування Замовника у неможливості усунення порушень вимог законодавства, а саме: Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити, - не можуть вважатись ОПИСОМ ПОРУШЕНЬ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з особливостями з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а також не зазначив опис таких порушень, які при цьому, виникли НЕ ВНАСЛІДОК дій/бездіяльності Замовника.
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 24.02.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 07.03.25, 00:00.
Враховуючи зазначене, строк для подання Скарги на неправомірне прийняте рішення щодо відміни процедури відкритих торгів, - є належним та таким, що не може вважатись пропущеним.
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол_скасування_Дизель.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 4 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНО - ЕКОНОМІЧНИЙ ІНСТИТУТ ДЕРЖАВНОГО ТОРГОВЕЛЬНО - ЕКОНОМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ скасувати рішення про відміну процедури закупівлі згідно Протоколу № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року за процедурою закупівлі, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо по талонах) ДК 021:2015 код 09134200-9 Дизельне паливо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-07-008195-a, зокрема: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосуються відміни торгів. 3. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі згідно Протоколу № 2025/02-24-01 від 24.02.2025 року.