• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, оброблення) медичні відходи категорії «В», люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи

Завершена

1 041 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 208.00 UAH
Період оскарження: 07.02.2025 11:59 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0531b2082f8a42fb9aaf0e055f175a45
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-07-005641-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2025 16:40
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 12:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: внесені зміни до тендерної документації,згідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення від 03.03.2025 № 3190
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2789ca2f8874950acf540313110973d
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 07.02.2025 року Комунальним некомерційним підприємством "Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, оброблення) медичні відходи категорії «В», люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи» з очікуваною вартістю 1 041 600,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1 додатку 1.1 до тендерної документації
Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність обладнання для переробки люмінесцентних ламп Предметом закупівлі є Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, оброблення) медичні відходи категорії «В», люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи.

Предметом закупівлі також не є послуги переробки люмінесцентних ламп.

Разом з тим дискримінаційною є вимога про те, що вказане обладнання має підтверджуватись саме випискою з балансу учасника.

Замовник вимагає наявність вказаного обладнання яке має підтверджуватись саме випискою з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі обладнання для переробки люмінесцентних ламп.

Разом з тим при наданні послуг, які є предметом закупівлі переробка люмінесцентних ламп не передбачається.

Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами обладнання для переробки люмінесцентних ламп.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ліценції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» (якого Скаржник планує залучати як субпідрядника/співвиконавця для надання послуги з управління відходами які містять ртуть) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності обладнання для переробки люмінесцентних ламп.

Дискримінацією є такого ж те, що саме Учасник повинен мати на балансі (а отже у власності) вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець. Це виключає можливість Учасника підтвердити відповідність даній вимозі у випадку наявності такого орендованого обладнання чи у випадку наявності такого обладнання у субпідрядника\співвиконавця. Це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель та чинному законодавству України.

Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.1.1.3 додатку 1.1 до тендерної документації
Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.

Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».

За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.

За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).

В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
3 П.1.1.6 додатку 1.1 до тендерної документації
Копія чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі Скаржник не є суб’єктом перевезення небезпечних вантажів. Наявність вказаного договору є необов’язковим при надані послуг що передбачені предметом закупівлі.

Постанова КМУ від 1 червня 2002 р. № 733 «Про затвердження Порядку і правил проведення обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів», яка фактично регламентувала необхідність укладання вказаного договору втратила чинність згідно з постановою КМУ від 29 березня 2024 року № 344.
До того ж відповідне страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків є необов’язковою і разом з тим оформлюється безпосередньо на конкретний вантаж.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні, оскільки для надання послуг передбачених предметом закупівлі планує залучення субпідрядника.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного договору страхування відповідності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів субпідрядника.

Разом з тим, замовник вимагає надати чинний договір страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі.

Що є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника.

На думку Скаржника зазначена вимога та вимагання на етапі подання пропозиції подання чинного договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів, на випадок настання негативних наслідків під час перевезенння небезпечних вантажів, в т.ч. відходів, що є предметом закупівлі є необґрунтованою та незаконною.
Така вимога Замовника може свідчити про фактичну закупівлю послуг до моменту оголошення процедури закупівлі, що порушує принцип об’єктивності та заборони закупівлі послуг до оголошення процедури закупівлі.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.


З огляду на це з метою уникнення дискримінації по відношенню до Скаржника, Замовник має привести у відповідність вимоги тендерної документації наступним чином та викласти вказану вимогу тендерної документації в наступній редакції: Копія чинного договору страхування відповідності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
4 П.1.1.7 додатку 1.1 до тендерної документації
Копії чинних договорів страхування життя, здоров’я та працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості транспортних засобів, що будуть задіяні у наданні послуг).
Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.

Тому суб’єкти, які надають послуги з управління небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати копії чинних договорів страхування життя, здоров’я працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг)

Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності копій чинних договорів страхування життя, здоров’я працездатності водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
5 П.2 додатку 2 до тендерної документації
Наявність Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії (витягу із системи «ШЛЯХ») Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).
ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» видано витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).

Разом з цим, умови тендерної документації вимагають надання Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів. При цьому має бути надана копія ліцензії (витяг із системи «ШЛЯХ»).
Разом з цим, незрозуміло, чому не може бути наданий витяг з ліцензійного реєстру Державною службою України з безпеки на транспорті, оскільки таки витяг також підтверджує наявність ліцензії на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт наступним чином:
Наявність Ліцензії/витягу про видачу ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії/витягу із системи «ШЛЯХ»/ витяг з ліцензійного реєстру.
6 П.3 додатку 2 до тендерної документації Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» затверджено відповідний порядок видачі дозволів, що ґрунтується на положеннях пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами».

Водночас, згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами», видача, відмова у видачі, анулювання дозволів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Важливо зазначити, що Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (стаття 1, частина 1, абзац 8) визначає декларацію про провадження господарської діяльності як документ, що підтверджує відповідність суб’єкта господарювання вимогам законодавства та надає йому право здійснювати господарську діяльність без отримання окремого дозволу.
Особливої уваги заслуговують положення частини 2-2 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», які регулюють питання здійснення діяльності у період воєнного стану. У цей період право на здійснення певних видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без необхідності отримання документів дозвільного характеру, за винятком видів діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України. Зазначене підтверджується постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до якої право на здійснення діяльності може набуватися шляхом подання декларації без отримання дозволів (крім видів діяльності, визначених у додатку 2 до цієї постанови). Управління небезпечними відходами не включено до цього переліку, що дозволяє здійснювати відповідну діяльність за декларативним принципом.

Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 року № 1137 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 року № 1431), декларації про провадження господарської діяльності, подані суб’єктами господарювання у період воєнного стану, є дійсними до 15 червня 2025 року. Після цієї дати для продовження діяльності суб’єкти повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, визначеному Законом України «Про управління відходами».

Скаржник подав декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24 відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у період воєнного стану. Інформація про декларацію зареєстрована у реєстрі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує легітимність здійснення діяльності Скаржника у сфері управління небезпечними відходами.

Відмова визнати таку декларацію рівнозначною дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів фактично створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на законних підставах у рамках чинного законодавства.

Тобто Скаржник має станом на дату проведення процедури закупівлі декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників. Будь-які умови тендерної документації, які обмежують участь у процедурі закупівлі без обґрунтованої необхідності, є порушенням цього принципу.

Конституція України (стаття 42) гарантує свободу підприємницької діяльності, яка здійснюється в межах закону. Будь-яке обмеження цієї свободи можливе лише на підставі закону, а не за рішенням окремих органів чи установ. У цьому контексті відмова визнавати декларацію про провадження господарської діяльності як достатній документ для підтвердження права на участь у тендері суперечить принципам законності та рівності.

З огляду на викладене, встановлення у тендерній документації вимоги щодо обов’язкового надання дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів без можливості підтвердження такої діяльності декларацією є необґрунтованим і таким, що обмежує конкуренцію. Це створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на підставі декларацій, поданих відповідно до чинного законодавства.
Варто окремо зазначити та наголосити, що декларація про провадження господарської діяльності, подана Скаржником відповідно до чинного законодавства, не містить зазначення кодів та назв відходів за Національним переліком відходів. Це зумовлено тим, що нормативно-правові акти, які регламентують порядок подання декларацій у період дії воєнного стану, не передбачають обов’язковості внесення такої інформації до декларації. Відсутність кодів та назв відходів не є наслідком порушення Скаржником вимог законодавства, а обумовлена особливостями законодавчого регулювання. Тому вимога Замовника щодо обов’язкової наявності в дозвільному документі інформації про коди та назви відходів фактично встановлює дискримінаційні умови, які необґрунтовано обмежують участь суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на підставі декларації, поданої у законному порядку. Така вимога суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Вказане додатково свідчить про наявні ознаки дискримінаційності вимог тендерної документації Замовника по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації яка подана в умовах воєнного стану та не містить кодів і назв відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

З метою усунення зазначених порушень та забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі, пропонується викласти відповідну вимогу тендерної документації в такій редакції:

" Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або декларація про провадження господарської діяльності, яка подана відповідно до вимог законодавства України, у тому числі в умовах воєнного стану, та внесена до відповідного реєстру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України."

Такий підхід забезпечить законність, відкритість і рівність умов для всіх учасників процедури закупівлі, що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації для тих учасників в декларації яких не вказуються коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі оскільки для надання послуг ним планується залучення субпідрядника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
7 П.8 додатку 2 до тендерної документації висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі По-перше, даний Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово.
Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (додається в якості доказів) висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Скаржнику зокрема було видано еколого-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року (надається в якості доказу), тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.

Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.

Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024 (надається в якості доказу).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 4420343585f94dc0b118e14087c283a4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-07-005641-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Від 08 лютого 2025 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) Код в ЄДРПОУ 05415958 Адреса: 02125, Україна, Київська область, Київ, вулиця Петра Запорожця, будинок 26 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a Очікувана вартість закупівлі 1 041 600,00 Гривня (з ПДВ) Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 07.02.2025 о 12:06 Замовником Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a. Період уточнень триває з 07.02.2025 11:59 по 12.02.2025 00:00 кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 15.02.2025 до 00:00 год. Наявна редакція тендерної документації, оприлюднена Замовником Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) містить дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги, що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 07.02.2025 о 12:06 через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» Замовником Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a Наявна редакція тендерної документації, оприлюднена Замовником Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації) містить дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги, що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників. Додаток 2 до тендерної документації в новій редакції містить наступну вимогу: Перелік документів, які необхідно надати учаснику у складі тендерної пропозиції: 2. Наявність Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії (витягу із системи «ШЛЯХ») та інформацію про наявність в Учасника власного/ орендованого/взятого в кредит чи лізинг транспортного засобу, або чинний договір з перевізником небезпечних відходів, яким буде здійснюватися перевезення небезпечних вантажів, що має відповідну ліцензію на здійснення перевезення небезпечних вантажів (надати копію такого договору з усіма невід’ємними частинами та Ліцензій), а також свідоцтво про реєстрацію вказаного власного/ орендованого/ взятого в лізинг транспортного засобу, якщо транспортний засіб наданий Учаснику в оренду/ кредит/лізинг надати тимчасовий реєстраційний талон, чинний протокол перевірки технічного стану вказаного транспортного засобу та чинне обов’язкове страхуванням відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників. Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: Сканована копія оригіналу «Витягу», виданого Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів. В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії (витягу із системи «ШЛЯХ»)». Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. «На підтвердження учасник повинен надати - Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.» Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників. Відповідно до ч.3 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон введено в дію 18.12.2017 року. Скаржнику, зокрема, було видано висновки державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище від 09.10.2013 №17/032 та №8 від 13.12.2017. (додаються в якості доказів), відповідно надано разом з документами для отримання ліцензії. Так, Постановою Кабінету Міністрів від 05.12.2023 №1278 затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами: 6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи, зокрема: 3) відомості про: наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами передбачено форму ВІДОМОСТЕЙ про наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою: «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Для здійснення діяльності у сфері управління небезпечними відходами відповідно до ЗУ «Про управління відходами» передбачено наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами. Разом з цим, Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ № 301 від 20.03.2024 з додатком до нього про видачу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка містить коди та види відходів відповідно до тендерної документації та предмета закупівлі. Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування підтвердив відповідність діяльності Скаржника ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, у тому числі наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та штучно звужує кількість потенційних учасників закупівлі. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024, № 15989-р/пк-пз від 30.09.2024, №20533 -р/пк-пз від 24.12.2024) (надаються в якості доказів). Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство " Київська міська клінічна лікарня №3 Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської Державної адміністрації), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Тендерна документація на закупівлю 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-005641-a 2. Витяг Укртрансбезпека 3. Наказ №301 від 20.03.2024 з додатком 4. Висновки експертизи 5. рішення № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, 6. рішення № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024, 7. рішення № 15989-р/пк-пз від 30.09.2024, 8. рішення №20533 -р/пк-пз від 24.12.2024 Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2025 16:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2025 17:23
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 12:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: внесені зміни до тендерної документації, згідно рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення від 18.02.2025 № 2504
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: adfa34dee8d54e518b58474811a58a28
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Перелік документів, які необхідно надати учаснику у складі тендерної пропозиції:

2. Наявність Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії (витягу із системи «ШЛЯХ») та інформацію про наявність в Учасника власного/ орендованого/взятого в кредит чи лізинг транспортного засобу, або чинний договір з перевізником небезпечних відходів, яким буде здійснюватися перевезення небезпечних вантажів, що має відповідну ліцензію на здійснення перевезення небезпечних вантажів (надати копію такого договору з усіма невід’ємними частинами та Ліцензій), а також свідоцтво про реєстрацію вказаного власного/ орендованого/ взятого в лізинг транспортного засобу, якщо транспортний засіб наданий Учаснику в оренду/ кредит/лізинг надати тимчасовий реєстраційний талон, чинний протокол перевірки технічного стану вказаного транспортного засобу та чинне обов’язкове страхуванням відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів

Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників.

Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: Сканована копія оригіналу «Витягу», виданого Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів.
В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті / УКРТРАНСБЕЗПЕКА на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, надати копію ліцензії (витягу із системи «ШЛЯХ»)».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.


«На підтвердження учасник повинен надати - Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.»
Дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників.
Відповідно до ч.3 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон введено в дію 18.12.2017 року. Скаржнику, зокрема, було видано висновки державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище від 09.10.2013 №17/032 та №8 від 13.12.2017. (додаються в якості доказів), відповідно надано разом з документами для отримання ліцензії.
Так, Постановою Кабінету Міністрів від 05.12.2023 №1278 затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії,
зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами:
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи, зокрема:
3) відомості про:
наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6.
Додатком 6 ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами передбачено форму ВІДОМОСТЕЙ про наявність документів дозвільного характеру, зокрема:
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про
оцінку впливу на довкілля".
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»
Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою: «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Для здійснення діяльності у сфері управління небезпечними відходами відповідно до ЗУ «Про управління відходами» передбачено наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим, Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ № 301 від 20.03.2024 з додатком до нього про видачу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка містить коди та види відходів відповідно до тендерної документації та предмета закупівлі.
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування підтвердив відповідність діяльності Скаржника ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, у тому числі наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі».
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та штучно звужує кількість потенційних учасників закупівлі.
Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ
№ 13271-р/пк-пз від 05.08.2024,
№ 15104-р/пк-пз від 10.09.2024,
№ 15989-р/пк-пз від 30.09.2024,
№20533 -р/пк-пз від 24.12.2024)
(надаються в якості доказів).
Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації