• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171

Завершена

458 836.47 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 295.00 UAH
Період оскарження: 07.02.2025 11:07 - 07.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171 ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони» КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР № 1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-02-07-003718-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171 ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони». Оголошення було опубліковано 07 лютого 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 17 лютого 2025 року о 00:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Грізлі-Протекція» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:

Номер: 4a3915b2af4043ac83dc988dd64be007
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-07-003718-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171 ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони» КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР № 1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-02-07-003718-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171 ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони». Оголошення було опубліковано 07 лютого 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 17 лютого 2025 року о 00:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Грізлі-Протекція» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.02.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.02.2025 11:39
Дата виконання рішення Замовником: 28.02.2025 15:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.02.2025 № 2789-р/пк-пз було внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ГРІЗЛІ-ПРОТЕКЦІЯ", Юрій Бибик +380939665831 grizli-protection@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a565abe2dabd4243b7241c4c2846d446
Заголовок пункту скарги: чергова частина за місцем знаходження об’єкта охорони (м. Дніпро)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації:
3.1. Інформаційну довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, у тому числі наявність офісу у м. Дніпрі (власного або орендованого), засобів зв’язку (радіостанції, мобільні телефони), спеціальних засобів необхідних для надання послуг. Документальне підтвердження наявності усієї матеріально - технічної бази обов’язкове.
- інформаційна довідка щодо наявності діючого територіального підрозділу охорони Учасника (з урахуванням необхідності зберігання спеціальних засобів, документальних матеріалів, проведення відповідних інструктажів особового складу охоронців тощо) за місцем розташування об’єкта охорони з можливістю відвідування Замовником (копія документу щодо права власності або найму (оренди) приміщення.
Згідно технічного завдання, Замовник закуповує послуги охорони для об’єкту в місті Дніпро.
Тобто учасник повинен мати офіс в м. Дніпро або діючий територіальний підрозділ в місті Дніпро.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати чергову частину та підрозділ охорони, або офісне приміщення, групи та власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офісне приміщення та ГШР на території міста Першотравенськ та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, тобто будучи уже у ролі Виконавця, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має цілодобової чергової частини або підрозділу охорони, або офісу, ПЦС та ГШР у Дніпрі, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, самостійно його обслуговувати та призначити керівника об’єкту, який буде знаходитись у Дніпрі.
Додатково роз’яснюємо, Скаржник має цілодобову чергову частину (підрозділ охорони) у місті Київ (за місцем своєї реєстрації), відповідно там розміщується і ПЦС, оскільки пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням, на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM, в тому числі у місті Дніпро, тому Скаржник може тримати зв’язок з ГШР, які перебувають у Дніпрі та повідомляти їм про необхідність виїзду у разі тривоги.
Тобто Скаржник, маючи має цілодобову чергову частину (підрозділ охорони) та ГШР у місті Київ, може координувати роботу охоронників та передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють місто Дніпро за декілька секунд.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що є нещодавне аналогічне рішення колегії АМКУ згідно схожого питання у закупівлі UA-2024-12-02-009587-a.
Ще раз наголошуємо: учасник на етапі подання пропозиції і кваліфікації не зобов’язаний мати офіс та ГШР у кожному регіоні, де він приймає участь у закупівлі. А якщо учасник укладає договір та стає Виконавцем, він – як суб’єкт господарювання, самостійно організовує свою підприємницьку діяльність і вирішує – чи зняти йому офіс, чи склад, чи перевезти наявне майно чи купити нове, прийняти на роботу нових людей чи перевести своїх тощо.
Скаржник радо зустріне Замовника у своєму офісі у місті Київ, та надасть можливість відвідати офіс та оглянути матбазу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5c1713593b7e48319180f482400ddd84
Заголовок пункту скарги: щодо ліцензії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 5 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник повинен мати ліцензію на здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян, отриману у порядку, встановленому Законом України «Про охоронну діяльність» та іншими нормативними актами.
Скаржник не має ліцензію, отриману у порядку, встановленому Законом України «Про охоронну діяльність», оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»: у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Декларація не містить терміну дії. Відповідно до пункту 12 статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: Ліцензія видається на необмежений строк.
Чинність дозвільного документу Замовник може самостійно перевірити на сайті МВС https://mvs.gov.ua/, вкладення «Діяльність», далі вкладення - «Ліцензування та проведення заходів державного нагляду (контролю)», далі – «Ліцензування», далі – «Ліцензії», далі – «Перелік поданих суб’єктами господарювання до МВС декларацій про провадження охоронної діяльності». У автоматично завантаженому реєстрі за кодом ЄДРПОУ можна знайти необхідного суб’єкта та перевірити інформацію про ліцензію.
Скаржник має декларацію № 052212/23 від 16.11.2023р. на провадження господарської діяльності, але не може прийняти участь у закупівлі, бо не має саме ліцензію, отриману у порядку, встановленому Законом України «Про охоронну діяльність», оскільки зараз діють спеціальні нормативно-правові акти.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: d87d1b224bee4a6088502dbaa311b7d9
Заголовок пункту скарги: щодо обладнання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 5 маємо вимогу тендерної документації:
Охоронна організація за власний рахунок забезпечує встановлення на території закладу системи відеоспостереження та забезпечує її технічне обслуговування протягом терміну дії договору (надати гарантійний лист), а саме :
а) IP камери відеоспостереження у кількості не менше 5 од. (кольорові, роздільною здатністю не менше 3 Мрх, забезпечують якість зображення 1536p, з інфрачервоним підсвічуванням дальністю не менше 40 м, зі ступенем захисту не нижче ІР67);
б) прокладання кабельної мережі системи відеоспостереження загальною протяжністю (орієнтовано) 800 метрів (використовується кабель для зовнішнього монтажу, ізоляція поліетилен, температурний режим -50…+60 °С);
в) встановлення обладнання системи відеоспостереження (відеореєстратор, монітор з діагоналлю екрану не менше 19 дюймів, жорсткий диск об’ємом не менше 3Tb, блоки живлення, роз’єми) з архівацією подій терміном не менше 30 діб;
г) технічне обслуговування обладнання протягом терміну дії договору за рахунок власних коштів (надати гарантійний лист; підтвердити наявність кваліфікованого спеціаліста для здійснення обслуговування системи відеоспостереження (надати довідку у довільній формі, копії підтверджуючих документів щодо спеціаліста про роботу на підприємстві, про відповідну освіту тощо));
д) все обладнання (камери відеоспостереження, блоки живлення, відеореєстратори, кабель, посилювачі сигналу тощо) повинні бути сертифіковані в Україні, відповідати вимогам протипожежної безпеки, забезпечувати чітке зображення на всій площі спостереження, надійну архівацію подій спостереження.
Аналогічна вимога є в проекті договору.
Предмет закупівлі - Послуги з охорони за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги по об’єкту КЗО «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр № 1» ДОР», розташованого за адресою: 49105, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 171 ДК 021:2015: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони.
Послуги, що стосуються придбання та монтажу охоронного обладнання закуповуються згідно КВЕду - 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації, 31625000-3 - Пристрої охоронної та пожежної сигналізації, Охоронне, протипожежне, поліцейське та оборонне обладнання, 32234000-2 - Камери відеоспостереження.
Тому якщо Замовнику потрібно на об’єкті встановити відео або охоронне обладнання, то він має проводити окремі закупівлі з відповідним цільовим призначенням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 35acd50068744315bb9ea7e24da349ae
Заголовок пункту скарги: взаємодія з правоохоронними органами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 5 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати копію меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС).
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Ми, як суб’єкт охоронної діяльності отримали ліцензію на провадження охоронної діяльності та маємо власні потужності для надання охоронних послуг Замовнику – ініціатору. Ми, як Виконавець, не маємо обов’язку залучати інших суб’єктів для надання послуг і тим паче укладати договір, угоду, меморандум з органами Національної поліції України.
Згідно статті 19 Закону України "Про охоронну діяльність" від 22 березня 2012 року № 4616-VI: 1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:1) проведення спільних нарад, консультацій;2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень; 3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу. Тобто надавач охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також вище ми зазначали про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати охоронні послуги.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право зателефонувати 102, то органи поліції зобов’язані приїхати на виклик та зупинити вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок органів поліції, і немає потреби укладати якісь додаткові договори чи отримувати листи про співпрацю.
Також звертаємо увагу, що договір, угода, меморандум – це двосторонні угоди, тобто друга сторона, а саме органами Національної поліції України– можуть як погодитися укласти такі угоди, так і відмовитися. Скаржник не має впливу на згоду чи незгоду поліції укласти такий договір співпраці.
Ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності та надавати послуги з охорони, а також орендували спеціалізований транспорт в якості транспорту реагування, тому можемо самостійно надавати послуги реагування і цього достатньо, щоб надавати послуги охорони.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 8fad5d497197462b988454272dd4b6c7
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ДСТУ ISO 9001-2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 5 тендерної документації маємо таку вимогу:
18. На підтвердження відповідності якості надання послуг з встановлення та обслуговування системи відеоспостереження, в складі тендерної пропозиції надати оригінал або скановану копію Сертифікату на систему управління інформаційною безпекою на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IES 27 001:2013; Cor 1: 2014, IDT.
23. З метою підтвердження за своїми характеристиками відповідності послуг з діяльності приватних охоронних служб, які пропонує надавати учасник, вимогам, установленим у тендерній документації (ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»), учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію Сертифікату, який підтверджує, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2018 на певний вид послуг. Сертифікат на систему менеджменту якості (на систему управління якості) на відповідність вимогам ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), повинен бути виданий органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN/ IEC 17021-1:2017, сертифікат повинен бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації, про що у складі тендерної пропозиції надати також Атестат про акредитацію Національного агентства про акредитацію, а також надати звіт про проходження всіх необхідних аудитів, сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, документ (лист тощо) про підтвердження факту дії на теперішній час на підприємстві учасника вказаної системи управління із забезпечення приватної безпеки та охорони.
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Суб’єкт господарювання, який бажає провадити охоронну діяльність має отримати ліцензію або декларацію. Дане питання регулюється Законом України «Про охоронну діяльність» 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960.
В зазначених нормативно-правових актах відсутні вимоги щодо наявності будь-яких сертифікатів.
Суб’єкт охоронної діяльності має дозвільний документ на провадження діяльності і цього вже достатньо для надання послуг.
Скаржник не має зазначених сертифікатів і не зобов’язаний отримувати якісь додаткові документи, що НЕ передбачені чинним законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 1d1182c2a55343d69a6ae130ee99877e
Заголовок пункту скарги: наявність аналогічного досвіду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник повинен мати досвід роботи (бажано у спеціалізованих навчальних закладах, де навчаються діти. На підтвердження надати копії аналогічних договорів (не менше двох) стосовно надання охоронних послуг у 2021-2024 рр., у відповідності до предмету закупівлі. Оригінали відгуків на відповідному бланку від замовника, з яким укладені договори, копію якого подає учасник на виконання пункту, із зазначенням службових номерів телефонів посадових осіб замовника, акти виконаних робіт/наданих послуг, що свідчать про виконання наданого договору, або факт надання послуг за закінчений період діючого договору. Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений), або діючий договір.
Замовник встановивши в тендерній документації вимогу про «бажано досвід з дітьми у спеціалізованих навчальних закладах» у такій редакції порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», оскільки таке формулювання є обмежує коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у даній закупівлі.
Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» - Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто Закон не визначає додаткових вимог щодо складу і території надання послуг, строку, об’єктів охорони тощо.
Вимога Замовника щодо предмету аналогічного договору є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, але за даних обмежень щодо типу об’єктів охорони – діти та спеціалізований навчальний заклад. Також незрозумілий вираз «бажано», чи будуть відхиляти учасника, який не має такого досвіду.
Скаржник має виконані аналогічні договори з недержавними замовниками, а також має діючі договори з державними Замовниками (але не в спеціалізованих дитячих закладах), але прийняти участь у закупівлі не може.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 961f339b273c4ac99aa6810e906d5dcd
Заголовок пункту скарги: щодо договору з УДЦР
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати діючий на весь час надання послуг за даною закупівлею, договір між учасником та ДП «Українським державним центром радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності». На використання радіочастот учасник повинен мати номер присвоєння радіочастоти в Реєстрі присвоєнь радіочастот загальних користувачів. На підтвердження вищевикладеного учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку не менше 2 номерів. На підтвердження дійсності Договору надати квитанцію (платіжне доручення) тощо, що підтверджує сплату за використання.
Зазначена вимога у саме такій редакції як у документації Замовника є дискримінаційною для суб’єктів господарювання, які уклали зазначений договір після 01.01.2022 року.
Роз’яснюємо: Закон України «Про радіочастотний ресурс України», від 01.06.2000 № 1770-III, який передбачав укладення договору з ДП «Український державний центр радіочастот» на роботи пов’язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, втратив чинність з 01.01.2022, у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX. Відповідно, укладення договору з ДП «Український державний центр радіочастот» на роботи пов’язані з радіочастотним моніторингом та забезпеченням електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів було можливим лише до 01.01.2022 року.
З 01.01.2022 року укладення саме такого договору є неможливим.
На сьогодні є чинним і діє Закон України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX, згідно якого Скаржник уклав договір із ДП «Український державний центр радіочастот» про проведення радіочастотного моніторингу користування радіочастотним спектром №4519/351м-24 від 16.12.2024 року.
Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку від 19.04.2023 № 139, що затверджує Порядок здійснення радіочастотного моніторингу у смугах радіочастот загального користування передбачає, котрий у Розділі V передбачає:
«2. Користувач радіочастотного спектра укладає з УДЦР договір про проведення радіочастотного моніторингу користування радіочастотним спектром відповідно до вимог законодавства (в електронній формі або паперовому вигляді на вибір користувача).»
Закон України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-IX у ст. 44 визначає, що «1. Радіочастотний моніторинг здійснюється з метою забезпечення електромагнітної сумісності, визначення стану користування радіочастотним спектром на регіональному, національному та міжнародному рівнях, визначення наявного для впровадження новітніх технологій радіочастотного спектра, розроблення пропозицій для прийняття відповідних рішень щодо підвищення ефективності користування радіочастотним спектром та визначення дотримання Україною та сусідніми державами міжнародних зобов’язань і положень Регламенту радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку у сфері радіочастотного спектра.»
Скаржник має орендовані рації, і Орендодавець укладав вже договір з УДЦР за новим законодавством - Договір із ДП «Український державний центр радіочастот» про проведення радіочастотного моніторингу користування радіочастотним спектром №4519/351м-24 від 16.12.2024 року.
ДП «УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР РАДІОЧАСТОТ» надало додаткове роз’яснення:
«Державне підприємство «Український державний центр радіочастот» (далі – УДЦР) розглянувши звернення від 30.12.2024 № 01 щодо відповідності укладеного договору від 16.12.2024 № 4519/351м-24 (далі – Договір), повідомляє наступне.
Відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» статтею 44 п. 1 передбачається здійснення радіочастотного моніторингу з метою забезпечення електромагнітної сумісності, визначення стану користування радіочастотним спектром на регіональному, національному та міжнародному рівнях, визначення наявного для впровадження новітніх технологій радіочастотного спектра, розроблення пропозицій для прийняття відповідних рішень щодо підвищення ефективності користування радіочастотним спектром та визначення дотримання Україною та сусідніми державами міжнародних зобов’язань і положень Регламенту радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку у сфері радіочастотного спектра.
Виходячи з вищевикладеного, Договір укладено згідно вимогам чинного законодавства та передбачає роботи пов’язані з радіочастотним моніторингом з метою забезпеченням електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів.»
Враховуючи вищевикладене, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, бо Орендодавець має вже договір нового зразка, який має інше найменування, але за своєю суттю та змістом передбачає саме ті роботи, які вимагає Замовник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації