• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги - послуги з охорони адміністративної будівлі

Торги відмінено

478 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 392.90 UAH
Період оскарження: 07.02.2025 10:29 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги - послуги з охорони адміністративної будівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)» ДЕПАРТАМЕНТ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-02-07-002898-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги - послуги з охорони адміністративної будівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)». Оголошення було опубліковано 07 лютого 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 15 лютого 2025 року о 23:59. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:

Номер: a66f6f322cb7435e8e0245a6bce2f003
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-07-002898-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги - послуги з охорони адміністративної будівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)» ДЕПАРТАМЕНТ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2025-02-07-002898-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015-79710000-4 Охоронні послуги - послуги з охорони адміністративної будівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)». Оголошення було опубліковано 07 лютого 2025 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 15 лютого 2025 року о 23:59. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «Безпечний шлях «Грізлі»» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2025 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.02.2025 16:44
Дата виконання рішення Замовником: 26.02.2025 17:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ebc3165fe67b48e290770771870fe46a
Заголовок пункту скарги: наявність підрозділу та спортзалу в Одесі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 та 4 маємо вимогу тендерної документації:
В разі, якщо Учасник не зареєстрований в м. Одесі, надати довідку про наявність діючих підрозділів охорони (філії або представництва) та матеріально-технічної бази для виконання вимог Технічного завдання в м. Одесі, із зазначенням місцезнаходження офісу та наданням копій документів, що підтверджують право користування зазначеними приміщеннями.
Крім того, додатково учасник має підтвердити розташування зазначеного транспорту у м. Одесі, з терміном прибуття на об’єкт протягом 5-10 хвилин, про що учасник має надати в довільній формі схему розташування транспорту. (Додатково надати фотографію вказаного в Довідці автотранспортного засобу на якій видно державний номер).
Підтвердження розташування автотранспорту реагування у м. Одесі, з терміном прибуття на об’єкт протягом 5-10 хвилин, про що учасник має надати в довільній формі схему розташування транспорту. (Додатково надати фотографію вказаного в Довідці автотранспортного засобу на якій видно державний номер).
Згідно Додатку 2 та 4 встановлено вимогу:
Для підтримання фізичної форми, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації охоронників, які будуть задіяні в наданні послуг охорони, Учасник має забезпечити проведення систематичних навчально-тренувальних заходів, які проводяться/будуть проводиться на території м. Одеса або Одеська область ( з урахуванням розташування Замовника в м. Одеса). Учасник в складі пропозиції надає документ, що підтверджує таку можливість (договір оренди спортивного залу, договір надання послуг зі спортивної підготовки та ін.).
Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативно-правові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати чергові частини, групи швидкого реагування, офісне приміщення та власний пульт централізованого нагляду у всіх регіонах України.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офіс, чергову частину та власний пульт централізованого нагляду у Одесі та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України.
Кожен суб’єкт господарювання, укладаючи договір із новим Замовником, має можливість орендувати приміщення чи склад, перевезти (переслати) туди матеріально-технічну базу, необхідну для надання послуг, передислокувати машини, орендувати паркувальне місце, перевезти або підшукати новий персонал, тощо. Тобто вчинити всі необхідні дії для забезпечення охорони.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як Скаржник зареєстрований в м. Києві і не має офісу, груп швидкого реагування, підрозділу охорони та власного пульту централізованого нагляду у Одесі, а має це все у місті Київ, але у разі перемоги та укладення договору, ми готові передислокувати авто, знайти відповіде приміщення, залучити партнерів та призначити керівника об’єкту, який буде знаходитись у Львові.
Додатково роз’яснюємо, що пульт централізованого спостереження є програмним забезпеченням і на сьогодні технічні можливості дозволяють приймати та передавати сигнали тривоги на території всієї країни за допомогою мережі Internet та GSM. Тому яка різниця, де він знаходиться, якщо пульт – це фактично комп’ютер з певною програмою.
Тобто Скаржник, маючи пульт централізованого спостереження з черговою частиною у Києві, може передавати інформацію про сигнали тривоги своїм групам, що патрулюють місто Одеса за декілька секунд.
Також варто зазначити, що чинне законодавство не встановлює до суб’єктів охоронної діяльності вимоги щодо наявності спортбази або спортзалу, працівники самі можуть вирішувати, як їм підтримувати свою фізичну форму.
Не дивлячись на те, що Скаржник зареєстрований в іншому регіоні України, він має усі можливості належно надати послуги передбачені умовами даної закупівлі, тому вище зазначена вимога Замовника обмежує право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5df0084b26374d0da5af8996870189a5
Заголовок пункту скарги: взаємодія Національною поліцією України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 2 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник повинен при організації охорони об'єкта організувати взаємодію з Головним управлінням Національної поліції України в Одеській області. На підтвердження надати гарантійний лист та сканкопію оригіналу документа, що підтверджують взаємодію (угода, спільний протокол, меморандум).
Додаток 4 передбачіає схожу вимогу:
Гарантійний лист та сканкопію оригіналу документа, що підтверджують організацію взаємодії з Головним управлінням Національної поліції України в Одеській області (угода, спільний протокол, меморандум).
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Ми, як суб’єкт охоронної діяльності отримали ліцензію на провадження охоронної діяльності та маємо власні потужності для надання охоронних послуг Замовнику – ініціатору. Ми, як Виконавець, не маємо обов’язку залучати інших суб’єктів для надання послуг і тим паче укладати договір, угоду, меморандум з Головним управлінням Національної поліції України в Одеській області.
Згідно статті 19 Закону України "Про охоронну діяльність" від 22 березня 2012 року № 4616-VI: 1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:1) проведення спільних нарад, консультацій;2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень; 3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу. Тобто надавач охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також вище ми зазначали про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати охоронні послуги.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право зателефонувати 102, то органи поліції зобов’язані приїхати на виклик та зупинити вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок органів поліції, і немає потреби укладати якісь додаткові договори чи отримувати листи про співпрацю.
Також звертаємо увагу, що договір, угода, меморандум – це двосторонні угоди, тобто друга сторона, а саме Головне управління Національної поліції України в Одеській області – може як погодитися укласти такі угоди, так і відмовитися. Скаржник не має впливу на згоду чи незгоду поліції укласти такий договір співпраці.
Ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності та надавати послуги з охорони, а також орендували спеціалізований транспорт в якості транспорту реагування, тому можемо самостійно надавати послуги реагування і цього достатньо, щоб надавати послуги охорони.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4a68748f481245b79bf1e67dd396863f
Заголовок пункту скарги: Сертифікати ДСТУ ІSO 9001:2015, ISO 45001, ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 18788:2017
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 тендерної документації маємо таку вимогу:
Сертифікат (оригінал/копія) на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015 «Системи управління якістю»
Сертифікат (оригінал/копія) на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001 (сертифікат повинен бути діючим на весь час виконання послуг).
Сертифікат (оригінал/копія) про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (сертифікат повинен бути діючим на весь час виконання послуг).
Сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони» учасника - сфера застосування - діяльність приватних охоронних служб або діяльність державних охоронних служб, обслуговування систем безпеки, виданий органом сертифікації (сертифікат повинен бути діючим на весь час виконання послуг).
Замовник встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та норми ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Суб’єкт господарювання, який бажає провадити охоронну діяльність має отримати ліцензію або декларацію. Дане питання регулюється Законом України «Про охоронну діяльність» 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960.
В зазначених нормативно-правових актах відсутні вимоги щодо наявності будь-яких сертифікатів.
Суб’єкт охоронної діяльності має дозвільний документ на провадження діяльності і цього вже достатньо для надання послуг.
Скаржник не має зазначеного сертифікату і не зобов’язаний отримувати якісь додаткові документи, що НЕ передбачені чинним законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0f0e4a4e5b55444a84fa8667038ab0cb
Заголовок пункту скарги: транспорт реагування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації маємо таку вимогу:
Інформацію про наявність власного автотранспорту реагування, який відповідає вимогам п.5 ст. 6 Закону України ”Про охоронну діяльність” обладнаного GPS-навігаторами, з логотипом учасника, спеціальними світловими сигнальними пристроями встановленими у відповідності з ДСТУ 3849:2018 «Дорожній транспорт. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали оперативних, спеціалізованих та спеціальних транспортних засобів. Загальні вимоги до транспортних засобів, які учасник планує залучати для транспортування груп швидкого реагування (не менше 3-х одиниць) на підтвердження надати копії технічних паспортів, які оформлені відповідно до Наказу МВС від 11.08.2010 року № 379, а також надати дозволи на встановлення спеціальних світлових сигнальних пристроїв.
Тобто згідно даної вимоги вбачаємо, що транспорт має бути виключно власним.
Згідно Додатку 2 тендерної документації маємо таку вимогу:
Виконавець забезпечує оперативне реагування відповідними групами швидкого реагування власним транспортом реагування, який відповідає вимогам п.5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» або партнерськими групами реагування інших суб’єктів охоронної діяльності на договірних підставах.
З даної вимоги вже випливає, що транспорт має бути власний або партнерський.
Таким чином, зазначені вимоги суперечать одна одній та є взаємовиключними.
Скаржник не має власного транспорту реагування, але має договір оренди авто та договір реагування з партнером.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: b1945b36b77d4763b91112012af98c79
Заголовок пункту скарги: щодо дозволу\витягу на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1 та 4 тендерної документації маємо таку вимогу:
інформацію про наявність дозволу на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи, а саме кімнати зберігання пристроїв травматичної дії та надання такого дозволу або витягу з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття та функціонування підприємств (майстерень), установ, організацій, суб’єктів господарської діяльності, (зберігання виготовлення) предметів і матеріалів.
Скаржник не має власного дозволу на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи, але має укладений договір реагування із субпідрядником, який має відповідний витяг.
Згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Оскільки йдеться про матеріально-технічну базу, то документацією має бути передбачена можливість залучення потужностей третіх осіб.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації