-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з утримання зелених зон та зон відпочинку на території Соборного району м. Дніпра)
Торги не відбулися
1 110 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 551.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 551.50 UAH
Період оскарження:
06.02.2025 19:14 - 14.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо безпідставної дискваліфікації
Номер:
8c670bce262b4e2ebfaa6f524a0e9fa0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-06-016252-a.a1
Назва:
Скарга щодо безпідставної дискваліфікації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол.pdf 25.02.2025 16:59
- 22.Довідка МТБ.pdf.p7s 25.02.2025 16:59
- Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого на користь фіз.осіб.pdf.p7s 25.02.2025 16:59
- Скарга.docx 25.02.2025 16:59
- 25.Довідка про наявність співробітнників.pdf.p7s 25.02.2025 16:59
- 22.2.Копія договору позики автомобіля (Реклама Дніпро).pdf.p7s 25.02.2025 16:59
- Скарга.pdf 25.02.2025 16:59
- 23.1. Документи на підтвердження наявності працівників.pdf.p7s 25.02.2025 16:59
- sign.p7s 25.02.2025 17:00
- Рішення від 27.02.2025 №3018.pdf 27.02.2025 15:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.03.2025 №3551.pdf 10.03.2025 15:26
- Рішення від 07.03.2025 №3551.pdf 12.03.2025 18:13
- ПРОТОКОЛ 27.pdf 28.02.2025 22:17
- 22.Довідка МТБ.pdf 28.02.2025 22:17
- Пояснення на скаргу UA-2025-02-06-016252-a.pdf 28.02.2025 22:17
- Після 24 годин .Копія договору позики автомобіля (Реклама Дніпро).pdf (1) 28.02.2025 22:17
- Пояснення на скаргу UA-2025-02-06-016252-a.docx 28.02.2025 22:17
- Після 24 годин Документи на підтвердження наявності працівників.pdf (1) 28.02.2025 22:17
- Тендерна документація.doc 28.02.2025 22:17
- До 24 годин Документи на підтвердження наявності працівників.pdf (1) 28.02.2025 22:17
- Вимога про усунення порушення.docx 28.02.2025 22:17
- До 24 годин .Довідка про наявність співробітників.pdf 28.02.2025 22:17
- Додаток 2 технічні вимоги.doc 28.02.2025 22:17
- Після 24 годин Довідка про наявність співробітнників.pdf (1) 28.02.2025 22:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.02.2025 17:05
Дата розгляду скарги:
07.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.02.2025 15:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.03.2025 18:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
497c4aa55ee4462cb353b3d9ed2bb497
Заголовок пункту скарги:
Замовник за результатами розгляду тендерних пропозицій, оприлюднив протокол, згідно з який учасника-переможця, було дискваліфіковано відповідно до протоколу №27 від 20.02.2025 ТОВ «АГРО-Альянс Деметра» не може погодитися із вищезазначеним рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. «Учасником у складі тендерної пропозиції була надана інформаційна довідка від 12.02.2025 №14/1202 про наявність техніки та обладнання. В цій довідці учасником зазначений перелік транспортних засобів, правові підстави використання, інформація щодо застосування технологій не зазначена. В Додатку 1 замовником вимагається довідка у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Інформація щодо застосування технологій може бути надана окремою довідкою(листом). Тобто, інформація про застосування технологій може бути зазначена учасником безпосередньо в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або може бути надана окремою довідкою (листом).
У листі-поясненні учасник зазначив, що надання довідки про застосування технологій окремою довідкою не обов’язкове. Таким чином, інформація щодо застосування технологій не зазначена учасником ні в довідці про наявність техніки та обладнання, ні окремою довідкою»
Згідно з інформацією, що розміщена на сайті https://uk.wikipedia.org/ «технологія — в широкому сенсі — обсяг знань, які можна використовувати для виробництва товарів і послуг з економічних ресурсів. Технологія — у вузькому сенсі — спосіб перетворення речовини, енергії, інформації в процесі виготовлення продукції, обробки та переробки матеріалів, складання готових виробів, контролю якості, управління. Технологія містить у собі способи, прийоми, режим роботи, послідовність операцій і дій, вона тісно пов'язана з застосовуваними засобами, обладнанням, інструментами, використовуваними матеріалами».
Згідно з технічними характеристиками та специфікацією послуг, відповідно до технічного замовлення - підмітання доріжок при засміченості середній, прибирання сміття з урн, прибирання випадкового сміття при середній засміченності, навантаження сміття вручну, на практиці не використовуються специфічні технології, які б могли бути включені в перелік. Прибирання і догляд за такими територіями включає стандартні процеси, які не вимагають впровадження специфічних технологій чи інноваційних рішень.
На підставі викладеного вбачається, що «технології» використовуються у виробничих процесах, які мають на меті перетворення речовини, енергії, інформації та не застосовуються у стандартних процесах прибирання та вивезення сміття.
Вимога надати перелік технологій є необґрунтованою, оскільки вищевказані послуги не включають складних або спеціалізованих технологічних процесів, які зазвичай застосовуються в інших видах робіт.
Більш того, тендерною документацією не було визначено обов’язкового надання окремого документу, що встановлює перелік технологій, які має учасник.
Відповідно до законодавства України про публічні закупівлі, вимоги до тендерної документації повинні бути чіткими, обґрунтованими і не повинні створювати зайвих перепон для учасників. У разі, якщо такі вимоги не відповідають реальним умовам виконання послуг, це може бути визнано як порушення принципів добросовісної конкуренції та прозорості.
Окремо зауважуємо, що у разі принципової позиції Замовника щодо надання учасником саме «технологій» під час надання послуг з утримання зелених зон та зон відпочинку на території Соборного району м. Дніпра, учасником в довідці про наявність матеріально-технічної бази було зазначено про наявність у учасника орендованого транспортного засобу, який в широкому розумінні терміну є «технологією», оскільки представляє собою складний набір технічних рішень, інженерних досягнень і наукових знань, які застосовуються для створення, управління та використання транспортного засобу.
2. «На підтвердження наявності техніки, учасником надана довідка від 12.02.2025 №14/1202, в якій дата договору оренди (позики) вантажного автомобіля ГАЗ 330202 зазначена 22.02.2023. В тендерній пропозиції учасника наявний договір оренди (позики) від 22.02.2022. Замовником вказана зазначена невідповідність з вимогою надання виправлених документів. Учасником не усунена зазначена невідповідність»
Учасник надав довідку від 12.02.2025 №14/1202, у якій зазначена дата договору оренди вантажного автомобіля — 22.02.2023, але в тендерній пропозиції зазначено 22.02.2022. Це є результат технічної помилки при підготовці документації, а не суттєвим порушенням. Відповідно до Переліку формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника помилка є технічною. Отже не може бути причиною дискваліфікації.
3. «Учасником не надані документи, підтверджуючі працевлаштування водіїв Кречун О.В, Босенко М.С. на посади, зазначені в довідці від 12.02.2025 №29/1202.»
В додатку 1 до тендерної документації наявна вимога стосовно надання учасником довідки у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреною печаткою (за наявності), що містить інформацію про наявність в учасника/субпідрядника не менше 6 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, із зазначенням їх прізвищ та займаних посад.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації учасником була надана довідка щодо наявності у учасника не менш ніж 6 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, із зазначенням їх прізвищ та займаних посад.
Звертаємо увагу, що тендерна документація не містить вимоги щодо наявності у учасника працівників із безпосереднім зазначенням обсягу виконуваних робіт, а саме: прибирати сміття з урн, навантажувати сміття вручну, водії тракторів, автомобілю для перевезення персоналу. З огляду на вказаний факт, учасником були надані інформація та документи в обсягах, який вимагався Замовником під час подання тендерної пропозиції.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання інформації та документів інших, ніж передбачено тендерною документацією є протиправною та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Крім того, вимога на усунення недоліків не містила вимоги щодо надання документів щодо працевлаштування Кречун О.В, Босенко М.С., а отже не могла бути відома учаснику як вимога усунення недоліків. Тобто стала додатковою вимогою Замовника під час відхилення тендерної пропозиції учасника.
4. «Учасником не наданий податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку звіт про сплату за останній звітний період та квитанцію про прийняття такого розрахунку відповідним органом. Відповідно до Закону України від 10.10.2024 №4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 1 грудня 2024 року, із 1 січня 2025 року впроваджується щомісячна звітність з ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску – податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за найманих працівників.»
Впровадження нової звітності з 1 січня 2025 року: Згідно з новими змінами в Податковому кодексі України, які набрали чинності з 1 грудня 2024 року, щомісячна звітність із ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску була введена з 1 січня 2025 року. Таким чином, на момент подачі тендерної пропозиції (до 17 лютого 2025 року) ще не був завершений перший звітний період для подачі звітності за новою формою. Згідно з новими правилами, податковий розрахунок за січень 2025 року мав бути поданий не пізніше 20 лютого 2025 року, тобто після дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Замовник вимагав надання звіту за останній звітний період (яким є січень 2025 року). Відповідно до вказаних норм Податкового кодексу України, терміном подання звітності з ПДФО є 20.02.2025р. Однак, станом на день розкриття тендерної пропозиції, а саме 18.02.2025р., термін подання вказаної звітності є таким, що не настав. З огляду на викладене, вимога щодо надання доказів подання звітності за період, термін подання якого не настав, а саме січень 2025р., є протиправною. Учасник надав звіт за 4 квартал 2024 року, який є останнім звітом, який був поданий учасником на дату розкриття тендерної пропозиції, є актуальним на момент подачі тендерної пропозиції та відповідає вимогам для подання звітності за старою системою до введення нових змін у 2025 році. Це означає, що учасник надав звіт, який був дійсним на момент подачі, але нова форма звітності ще не була актуальною до 20 лютого 2025 року.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «АГРО-Альянс Деметра» вважає, що дискваліфікація пропозиції є необґрунтованою та просить скасувати це рішення та продовжити процедуру закупівлі відповідно до законодавства України.
Дії Замовника щодо дискваліфікації учасника прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
У листі-поясненні учасник зазначив, що надання довідки про застосування технологій окремою довідкою не обов’язкове. Таким чином, інформація щодо застосування технологій не зазначена учасником ні в довідці про наявність техніки та обладнання, ні окремою довідкою»
Згідно з інформацією, що розміщена на сайті https://uk.wikipedia.org/ «технологія — в широкому сенсі — обсяг знань, які можна використовувати для виробництва товарів і послуг з економічних ресурсів. Технологія — у вузькому сенсі — спосіб перетворення речовини, енергії, інформації в процесі виготовлення продукції, обробки та переробки матеріалів, складання готових виробів, контролю якості, управління. Технологія містить у собі способи, прийоми, режим роботи, послідовність операцій і дій, вона тісно пов'язана з застосовуваними засобами, обладнанням, інструментами, використовуваними матеріалами».
Згідно з технічними характеристиками та специфікацією послуг, відповідно до технічного замовлення - підмітання доріжок при засміченості середній, прибирання сміття з урн, прибирання випадкового сміття при середній засміченності, навантаження сміття вручну, на практиці не використовуються специфічні технології, які б могли бути включені в перелік. Прибирання і догляд за такими територіями включає стандартні процеси, які не вимагають впровадження специфічних технологій чи інноваційних рішень.
На підставі викладеного вбачається, що «технології» використовуються у виробничих процесах, які мають на меті перетворення речовини, енергії, інформації та не застосовуються у стандартних процесах прибирання та вивезення сміття.
Вимога надати перелік технологій є необґрунтованою, оскільки вищевказані послуги не включають складних або спеціалізованих технологічних процесів, які зазвичай застосовуються в інших видах робіт.
Більш того, тендерною документацією не було визначено обов’язкового надання окремого документу, що встановлює перелік технологій, які має учасник.
Відповідно до законодавства України про публічні закупівлі, вимоги до тендерної документації повинні бути чіткими, обґрунтованими і не повинні створювати зайвих перепон для учасників. У разі, якщо такі вимоги не відповідають реальним умовам виконання послуг, це може бути визнано як порушення принципів добросовісної конкуренції та прозорості.
Окремо зауважуємо, що у разі принципової позиції Замовника щодо надання учасником саме «технологій» під час надання послуг з утримання зелених зон та зон відпочинку на території Соборного району м. Дніпра, учасником в довідці про наявність матеріально-технічної бази було зазначено про наявність у учасника орендованого транспортного засобу, який в широкому розумінні терміну є «технологією», оскільки представляє собою складний набір технічних рішень, інженерних досягнень і наукових знань, які застосовуються для створення, управління та використання транспортного засобу.
2. «На підтвердження наявності техніки, учасником надана довідка від 12.02.2025 №14/1202, в якій дата договору оренди (позики) вантажного автомобіля ГАЗ 330202 зазначена 22.02.2023. В тендерній пропозиції учасника наявний договір оренди (позики) від 22.02.2022. Замовником вказана зазначена невідповідність з вимогою надання виправлених документів. Учасником не усунена зазначена невідповідність»
Учасник надав довідку від 12.02.2025 №14/1202, у якій зазначена дата договору оренди вантажного автомобіля — 22.02.2023, але в тендерній пропозиції зазначено 22.02.2022. Це є результат технічної помилки при підготовці документації, а не суттєвим порушенням. Відповідно до Переліку формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника помилка є технічною. Отже не може бути причиною дискваліфікації.
3. «Учасником не надані документи, підтверджуючі працевлаштування водіїв Кречун О.В, Босенко М.С. на посади, зазначені в довідці від 12.02.2025 №29/1202.»
В додатку 1 до тендерної документації наявна вимога стосовно надання учасником довідки у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіреною печаткою (за наявності), що містить інформацію про наявність в учасника/субпідрядника не менше 6 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, із зазначенням їх прізвищ та займаних посад.
На виконання вказаної вимоги тендерної документації учасником була надана довідка щодо наявності у учасника не менш ніж 6 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, із зазначенням їх прізвищ та займаних посад.
Звертаємо увагу, що тендерна документація не містить вимоги щодо наявності у учасника працівників із безпосереднім зазначенням обсягу виконуваних робіт, а саме: прибирати сміття з урн, навантажувати сміття вручну, водії тракторів, автомобілю для перевезення персоналу. З огляду на вказаний факт, учасником були надані інформація та документи в обсягах, який вимагався Замовником під час подання тендерної пропозиції.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання інформації та документів інших, ніж передбачено тендерною документацією є протиправною та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Крім того, вимога на усунення недоліків не містила вимоги щодо надання документів щодо працевлаштування Кречун О.В, Босенко М.С., а отже не могла бути відома учаснику як вимога усунення недоліків. Тобто стала додатковою вимогою Замовника під час відхилення тендерної пропозиції учасника.
4. «Учасником не наданий податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку звіт про сплату за останній звітний період та квитанцію про прийняття такого розрахунку відповідним органом. Відповідно до Закону України від 10.10.2024 №4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 1 грудня 2024 року, із 1 січня 2025 року впроваджується щомісячна звітність з ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску – податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за найманих працівників.»
Впровадження нової звітності з 1 січня 2025 року: Згідно з новими змінами в Податковому кодексі України, які набрали чинності з 1 грудня 2024 року, щомісячна звітність із ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску була введена з 1 січня 2025 року. Таким чином, на момент подачі тендерної пропозиції (до 17 лютого 2025 року) ще не був завершений перший звітний період для подачі звітності за новою формою. Згідно з новими правилами, податковий розрахунок за січень 2025 року мав бути поданий не пізніше 20 лютого 2025 року, тобто після дати розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Замовник вимагав надання звіту за останній звітний період (яким є січень 2025 року). Відповідно до вказаних норм Податкового кодексу України, терміном подання звітності з ПДФО є 20.02.2025р. Однак, станом на день розкриття тендерної пропозиції, а саме 18.02.2025р., термін подання вказаної звітності є таким, що не настав. З огляду на викладене, вимога щодо надання доказів подання звітності за період, термін подання якого не настав, а саме січень 2025р., є протиправною. Учасник надав звіт за 4 квартал 2024 року, який є останнім звітом, який був поданий учасником на дату розкриття тендерної пропозиції, є актуальним на момент подачі тендерної пропозиції та відповідає вимогам для подання звітності за старою системою до введення нових змін у 2025 році. Це означає, що учасник надав звіт, який був дійсним на момент подачі, але нова форма звітності ще не була актуальною до 20 лютого 2025 року.
Враховуючи вищезазначене, ТОВ «АГРО-Альянс Деметра» вважає, що дискваліфікація пропозиції є необґрунтованою та просить скасувати це рішення та продовжити процедуру закупівлі відповідно до законодавства України.
Дії Замовника щодо дискваліфікації учасника прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол.pdf
-
-
Назва доказу:
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого на користь фіз.осіб.pdf.p7s
-
Повʼязаний документ:
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого на користь фіз.осіб.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
25.Довідка про наявність співробітнників.pdf.p7s
-
Повʼязаний документ:
25.Довідка про наявність співробітнників.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
23.1. Документи на підтвердження наявності працівників.pdf.p7s
-
Повʼязаний документ:
23.1. Документи на підтвердження наявності працівників.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
22.Довідка МТБ.pdf.p7s
-
Повʼязаний документ:
22.Довідка МТБ.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
22.2.Копія договору позики автомобіля (Реклама Дніпро).pdf.p7s
-
Повʼязаний документ:
22.2.Копія договору позики автомобіля (Реклама Дніпро).pdf.p7s
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Визнати дії Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «АГРО-Альянс Деметра» безпідставними, такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», та скасувати рішення про дискваліфікацію. 4.Зобов'язати Замовника поновити розгляд тендерної пропозиції ТОВ «АГРО-Альянс Деметра»