-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності ДП "Регіональні електричні мережі" за 2024 рік
Завершена
986 666.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 933.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 933.33 UAH
Період оскарження:
06.02.2025 15:35 - 11.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Номер:
e6ee895d591e45228e22d171747c8fff
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-06-012604-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
Скарга на рішення ДП «Регіональні електричні мережі» про відміну торгів, яке є протиправним та таким, що безпосередньо порушує права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН», як учасника торгів та їх переможця
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол про відміну прийнятого рішення УО щодо відміни торгів за результатом розгляду скарги АМКУ.PDF 28.04.2025 14:40
- Протокол про відміну прийнятого рішення УО щодо відміни торгів за результатом розгляду скарги АМКУ.docx 28.04.2025 14:40
- Протокол 80УО 03 від 06.03.2025.PDF 16.04.2025 16:50
- Наказ 57 від 17.03.2025 з додатками.pdf 16.04.2025 16:50
- Лист 26 1.2-18.2-5998 від 28.03.2025.pdf 16.04.2025 16:50
- Протокол 112УО-04 від 02.04.2025.PDF 16.04.2025 16:50
- Лист 26 1.2-18.2-5210 від 17.03.2025.pdf 16.04.2025 16:50
- Лист 01 617 від 19.03.2025 з додатками.pdf 16.04.2025 16:50
- Лист 01 494 від 04.03.2025.pdf 16.04.2025 16:50
- Пояснення по суті скарги.pdf.p7s.zip 16.04.2025 16:50
- Пояснення по суті скарги. Аудиторські послуги.docx 16.04.2025 16:50
- Пояснення по суті скарги.pdf 16.04.2025 16:50
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ з Додатком.docx 16.04.2025 16:50
- Протокол з Додатком.pdf 16.04.2025 16:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2025 №6266.pdf 22.04.2025 13:31
- рішення від 21.04.2025 №6266.pdf 24.04.2025 11:59
- рішення від 14.04.2025 №5843.pdf 14.04.2025 16:34
- Заперечення на пояснення Замовника.pdf 18.04.2025 14:28
- sign.p7s 09.04.2025 14:25
- Протокол відміни торгів.pdf 09.04.2025 14:23
- Договір про закупівлю послуг з аудиту.pdf 09.04.2025 14:23
- Скарга на рішення про відміну закупівлі.pdf 09.04.2025 14:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.04.2025 08:49
Дата розгляду скарги:
21.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.04.2025 11:59
Дата виконання рішення Замовником:
28.04.2025 14:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол уповноваженої особи щодо скасування прийнятого рішення про відміну процедури закупівлі на виконання рішення Комісії АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bde0cb8946ea481db989fe11add5a795
Заголовок пункту скарги:
Незаконна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Державним підприємством «Регіональні електричні мережі» (далі - Замовник) 06 лютого 2025 року оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення щодо здійснення закупівлі послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі» за 2024 рік за процедурою відкриті торги, номер оголошення UA-2025-02-06-012604-a.
Разом із оголошенням про проведення закупівлі була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 06 лютого 2025 року №46УО-02) (далі – Документація). Згідно з Документацією, а саме пунктом 1 Розділу «Загальні положення», її розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Ознайомившись з умовами Документації, Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» (далі – Скаржник або ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН») було прийнято рішення взяти участь у даній закупівлі та 14 лютого 2025 року Скаржником було подано тендерну пропозицію.
За результатом проведеного електронного аукціону та оцінки, тендерну пропозицію ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» з остаточною пропозицією в сумі 449 000,00 гривень було визнано найбільш економічно вигідною.
18 лютого 2025 року у відповідності до пункту 37 Особливостей Скаржником в електронній системі закупівель розміщено обґрунтування щодо цінової пропозиції, яка була автоматично визначена системою електронних закупівель як пропозиція з аномально низькою ціною, з поясненням об’єктивних причин, які обумовили таку ціну.
Окрім того, на вимогу Замовника про усунення невідповідностей від 20 лютого 2025 року, ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» в установлені строки через електронну систему закупівель надало всі відповідні документи та інформацію, необхідні для задоволення зазначеної вимоги.
21 лютого 2025 року, за результатом розгляду тендерної пропозиції, ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» визнано Замовником переможцем (протокол від 21 лютого 2025 року № 67УО-02) та в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Після чого Скаржник, як переможець торгів, в установлені строки та порядку надав відповідні документи та інформацію, передбачену Документацією.
За результатом проведення вказаної закупівлі між Замовником та ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» було укладено договір від 04 березня 2025 року № 28АУ-25 про закупівлю послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі за 2024 рік» (додається).
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Таким чином, уклавши договір від 04 березня 2025 року № 28АУ-25 Замовник завершив процедуру закупівлі, та мав оприлюднити в електронній системі закупівель, відповідно до норм Закону, звіт про результати проведення закупівлі.
Однак, замість цього, 02 квітня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію про відміну торгів.
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, причиною відміни закупівлі Замовником зазначено неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Окрім того, згідно з коментарем Замовника про причину відміни торгів (відповідно до протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 02 квітня 2025 року № 112УО-04), зазначено наступне:
«Порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та вимог Закону України від 21.12.2017 № 2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (із змінами та доповненнями): порушення порядку відбору суб’єктів аудиторської діяльності для проведення обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника, які подаються на розгляд органів, що призначають суб’єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності, та, як наслідок, відмова уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника (стаття 29 Закону України від 21.12.2017 № 2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (із змінами та доповненнями).».
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» вважає прийняте Замовником рішення про відміну торгів необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам законодавства в сфері закупівель, а також порушує наші права та законні інтереси.
Законодавством у сфері публічних закупівель передбачено виключний перелік випадків та підстав для відміни торгів.
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
При цьому, звертаємо увагу, що по-перше, ні Документація, ні положення Закону, ні Особливості не містять норми щодо призначення суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг аудиту фінансової звітності Замовника.
Відповідно, питання призначення суб’єкта аудиторської діяльності саме уповноваженим органом управління Замовника для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності регламентується не законодавством про публічні закупівлі, а Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», зокрема частиною четвертою статті 29, як зазначено про це Замовником.
В той же час частиною третьою статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» передбачено, що підприємство, що становить суспільний інтерес, яке є замовником відповідно до Закону, здійснює відбір та призначення суб’єкта аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності у порядку, визначеному Законом. Відповідно, Замовником здійснено відбір та призначено ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» переможцем даної закупівлі, відповідно до вимог як Закону так і Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
По-друге, наведений в Законі перелік підстав для відміни закупівлі не містить такої підстави як «відмова уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника».
Відповідно, відмова в призначені суб’єкта аудиторської діяльності міністерством, як органом управління Замовника, жодним чином не може вважатися порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
А отже, Замовником на власний розсуд та користь розтлумачено пункт 50 Особливостей.
Окрім того Замовник в оприлюдненій інформації не надав чіткої інформації щодо того, з якими саме вимогами законодавства у сфері публічних закупівель пов’язані порушення (з їх описом), та в чому неможливість їх усунення Замовником.
З наведеного вбачається, що Замовником необґрунтовано та без належних на те правових підстав ототожнено «відмову уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності» з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель», що стало результатом відміни закупівлі.
Враховуючи це, Замовник неправомірно відмінив Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей та порушив вимоги Закону в цій частині.
По третє, Скаржник вважає, що Замовник після укладання договору взагалі не має права, відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, відмінити процедуру закупівлі. Така думка ґрунтується на позиції, висловленої Великою Палатою Верховного Суду в постанові від 02 серпня 2023 року у справі № 924/1288/21 (пункти 136, 137). Так Велика Палата Верховного Суду у вказаній постанові зазначила, що:
«136. Сутність публічної закупівлі полягає у забезпеченні виникнення прав та обов`язків у замовників (зобов`язання зі сплати коштів за придбані товари, виконані роботи чи надані послуги) та учасників процедур закупівель (продажу таких товарів, виконанні робіт чи наданні послуг учасником за результатами проведення процедури закупівлі) у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі».
137. Якщо публічна закупівля завершується оформленням відповідного господарського договору, то оскаржити можна такий договір, а вимога про визнання недійсною закупівлі не є ефективним способом захисту.»
Звертаємо увагу, що укладений договір не містить умов щодо призначення виконавця як суб’єкта аудиторської діяльності, як окремої підстави для набрання чинності договором.
Також Законом та Особливостями передбачено виключні переліки підстав за наявності яких договір про закупівлю є нікчемним (стаття 43 Закону та пункт 21 Особливостей відповідно).
Водночас, не оприлюднення Замовником звіту про результати проведення закупівлі в передбачений Законом строк не свідчить про наявність підстави для відміни закупівлі як неможливість усунення порушень, або про нікчемність укладеного за її результатами договору. а є лише підставою для застосування передбаченої законодавством відповідальності до уповноваженої особи Замовника.
Окрім того, звертаємо увагу на те, що Замовник не дочекавшись закінчення строку оскарження по відміненій ним процедурі, оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-03-012039-a) на закупівлю послуг з ідентичним предметом закупівлі, а саме – «Послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі» за 2024 рік», з очікуваною вартістю закупівлі 986 666,67 грн., що відповідає очікуваній вартості закупівлі в оскаржуваних нами торгах.
Вказані дії можуть свідчити про порушення Замовником принципів закупівель, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
З урахуванням зазначеного вважаємо, що оскаржуване рішення Замовника про відміну торгів є протиправним та таким, що безпосередньо порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів та їх переможця, відповідно до Закону та Особливостей.
Скаржник є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про надання послуг із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та виконанні укладеного договору про закупівлю, перешкоджає нашій законній господарській діяльності та завдає нам збитків.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника, як переможця процедури закупівлі, можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
Разом із оголошенням про проведення закупівлі була оприлюднена тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 06 лютого 2025 року №46УО-02) (далі – Документація). Згідно з Документацією, а саме пунктом 1 Розділу «Загальні положення», її розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Ознайомившись з умовами Документації, Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» (далі – Скаржник або ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН») було прийнято рішення взяти участь у даній закупівлі та 14 лютого 2025 року Скаржником було подано тендерну пропозицію.
За результатом проведеного електронного аукціону та оцінки, тендерну пропозицію ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» з остаточною пропозицією в сумі 449 000,00 гривень було визнано найбільш економічно вигідною.
18 лютого 2025 року у відповідності до пункту 37 Особливостей Скаржником в електронній системі закупівель розміщено обґрунтування щодо цінової пропозиції, яка була автоматично визначена системою електронних закупівель як пропозиція з аномально низькою ціною, з поясненням об’єктивних причин, які обумовили таку ціну.
Окрім того, на вимогу Замовника про усунення невідповідностей від 20 лютого 2025 року, ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» в установлені строки через електронну систему закупівель надало всі відповідні документи та інформацію, необхідні для задоволення зазначеної вимоги.
21 лютого 2025 року, за результатом розгляду тендерної пропозиції, ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» визнано Замовником переможцем (протокол від 21 лютого 2025 року № 67УО-02) та в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Після чого Скаржник, як переможець торгів, в установлені строки та порядку надав відповідні документи та інформацію, передбачену Документацією.
За результатом проведення вказаної закупівлі між Замовником та ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» було укладено договір від 04 березня 2025 року № 28АУ-25 про закупівлю послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі за 2024 рік» (додається).
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Таким чином, уклавши договір від 04 березня 2025 року № 28АУ-25 Замовник завершив процедуру закупівлі, та мав оприлюднити в електронній системі закупівель, відповідно до норм Закону, звіт про результати проведення закупівлі.
Однак, замість цього, 02 квітня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію про відміну торгів.
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, причиною відміни закупівлі Замовником зазначено неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Окрім того, згідно з коментарем Замовника про причину відміни торгів (відповідно до протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 02 квітня 2025 року № 112УО-04), зазначено наступне:
«Порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та вимог Закону України від 21.12.2017 № 2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (із змінами та доповненнями): порушення порядку відбору суб’єктів аудиторської діяльності для проведення обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника, які подаються на розгляд органів, що призначають суб’єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності, та, як наслідок, відмова уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника (стаття 29 Закону України від 21.12.2017 № 2258-VIII «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (із змінами та доповненнями).».
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» вважає прийняте Замовником рішення про відміну торгів необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам законодавства в сфері закупівель, а також порушує наші права та законні інтереси.
Законодавством у сфері публічних закупівель передбачено виключний перелік випадків та підстав для відміни торгів.
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
При цьому, звертаємо увагу, що по-перше, ні Документація, ні положення Закону, ні Особливості не містять норми щодо призначення суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг аудиту фінансової звітності Замовника.
Відповідно, питання призначення суб’єкта аудиторської діяльності саме уповноваженим органом управління Замовника для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності регламентується не законодавством про публічні закупівлі, а Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», зокрема частиною четвертою статті 29, як зазначено про це Замовником.
В той же час частиною третьою статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» передбачено, що підприємство, що становить суспільний інтерес, яке є замовником відповідно до Закону, здійснює відбір та призначення суб’єкта аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності у порядку, визначеному Законом. Відповідно, Замовником здійснено відбір та призначено ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» переможцем даної закупівлі, відповідно до вимог як Закону так і Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
По-друге, наведений в Законі перелік підстав для відміни закупівлі не містить такої підстави як «відмова уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності Замовника».
Відповідно, відмова в призначені суб’єкта аудиторської діяльності міністерством, як органом управління Замовника, жодним чином не може вважатися порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
А отже, Замовником на власний розсуд та користь розтлумачено пункт 50 Особливостей.
Окрім того Замовник в оприлюдненій інформації не надав чіткої інформації щодо того, з якими саме вимогами законодавства у сфері публічних закупівель пов’язані порушення (з їх описом), та в чому неможливість їх усунення Замовником.
З наведеного вбачається, що Замовником необґрунтовано та без належних на те правових підстав ототожнено «відмову уповноваженого органу управління державної влади у призначенні суб’єкта аудиторської діяльності» з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель», що стало результатом відміни закупівлі.
Враховуючи це, Замовник неправомірно відмінив Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей та порушив вимоги Закону в цій частині.
По третє, Скаржник вважає, що Замовник після укладання договору взагалі не має права, відповідно до законодавства у сфері публічних закупівель, відмінити процедуру закупівлі. Така думка ґрунтується на позиції, висловленої Великою Палатою Верховного Суду в постанові від 02 серпня 2023 року у справі № 924/1288/21 (пункти 136, 137). Так Велика Палата Верховного Суду у вказаній постанові зазначила, що:
«136. Сутність публічної закупівлі полягає у забезпеченні виникнення прав та обов`язків у замовників (зобов`язання зі сплати коштів за придбані товари, виконані роботи чи надані послуги) та учасників процедур закупівель (продажу таких товарів, виконанні робіт чи наданні послуг учасником за результатами проведення процедури закупівлі) у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі».
137. Якщо публічна закупівля завершується оформленням відповідного господарського договору, то оскаржити можна такий договір, а вимога про визнання недійсною закупівлі не є ефективним способом захисту.»
Звертаємо увагу, що укладений договір не містить умов щодо призначення виконавця як суб’єкта аудиторської діяльності, як окремої підстави для набрання чинності договором.
Також Законом та Особливостями передбачено виключні переліки підстав за наявності яких договір про закупівлю є нікчемним (стаття 43 Закону та пункт 21 Особливостей відповідно).
Водночас, не оприлюднення Замовником звіту про результати проведення закупівлі в передбачений Законом строк не свідчить про наявність підстави для відміни закупівлі як неможливість усунення порушень, або про нікчемність укладеного за її результатами договору. а є лише підставою для застосування передбаченої законодавством відповідальності до уповноваженої особи Замовника.
Окрім того, звертаємо увагу на те, що Замовник не дочекавшись закінчення строку оскарження по відміненій ним процедурі, оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-03-012039-a) на закупівлю послуг з ідентичним предметом закупівлі, а саме – «Послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі» за 2024 рік», з очікуваною вартістю закупівлі 986 666,67 грн., що відповідає очікуваній вартості закупівлі в оскаржуваних нами торгах.
Вказані дії можуть свідчити про порушення Замовником принципів закупівель, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
З урахуванням зазначеного вважаємо, що оскаржуване рішення Замовника про відміну торгів є протиправним та таким, що безпосередньо порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів та їх переможця, відповідно до Закону та Особливостей.
Скаржник є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про надання послуг із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та виконанні укладеного договору про закупівлю, перешкоджає нашій законній господарській діяльності та завдає нам збитків.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника, як переможця процедури закупівлі, можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Договір про закупівлю послуг з аудиту
-
Повʼязаний документ:
Договір про закупівлю послуг з аудиту.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відміни торгів
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміни торгів.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника про відміну торгів, оформлене протоколом Уповноваженої особи від 02 квітня 2025 року № 112УО-04, таким, що порушує законодавство в сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі – «Послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «Регіональні електричні мережі» за 2024 рік відповідно до ЄЗС за ДК 021:2015: 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» оформлене протоколом Уповноваженої особи від 02 квітня 2025 року № 112УО-04. 4. Запросити до участі у розгляді даної скарги представника ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН».