• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пластмасові вироби

Пластмасові вироби

Торги не відбулися

1 020 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 100.00 UAH
Період оскарження: 06.02.2025 15:06 - 11.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 6a889bef12964b3e84421a146258caa1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-06-011558-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2025 16:05
Дата виконання рішення Замовником: 18.03.2025 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3728-р/пк-пз від 11.03.2025 скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН І КО" (код ЄДРПОУ: 42871335) переможцем процедури закупівлі — "Пластмасові вироби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-06-011558-a.
Автор: ТОВ "УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ", Тонконог Анатолій +380686556385, +380938012270 tonkonog.anatoliy@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 74fe8f41bb224ef4af90bfeddd8ae727
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про визначення переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СЛОН І КО” (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2402202526924881 від 24.02.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тендерна документація на Закупівлю затверджена рішенням уповноваженої особи
від 06.02.2025 № 22/2 (далі - Тендерна документація).

Відповідно до пункту 3.7. розділу 3 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надається документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:

На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність:
- декларації (у тому числі декларації про відповідність);
- протоколу (у тому числі протоколу випробувань);
- звіту;
- висновку;
- сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності);
- атестату;
- іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Оцінка відповідності, зазначена вище (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою.
Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.

У складі тендерної пропозиції Переможця надана Декларація постачальника про відповідність від 13.02.2025 (файли “Декларація.pdf”), що містить посилання на висновок ДСЕЕ від 04.11.2021 № 12.2-18-1/18796.

На виконання пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації Переможець надав також Цінову пропозицію (файли “Цінова пропозиція11.pdf”, “4 Дод Ценовая.doxc”), за формою згідно з Додатком 4 до Тендерної документації та в колонці “Документи, що підтверджують якість та відповідність товару” вказує Декларацію постачальника про відповідність, висновок ДСЕЕ та паспорт якості.

Проте, Декларація постачальника про відповідність від 13.02.2025 не містить посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.

Так, вказаний в Декларації постачальника про відповідність від 13.02.2025 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2021 № 12.2-18-1/18796, що також наданий в складі тендерної пропозиції Переможця, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Національне агентство з акредитації України (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності (пункт 1 Положення про Національне агентство з акредитації України, затверджене наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 № 1318).
Стаття 10 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності” визначає осіб, які можуть бути акредитовані чи компетентність яких може бути засвідчена національним органом України з акредитації:
випробувальні та калібрувальні лабораторії;
органи із сертифікації продукції, процесів та послуг;
органи із сертифікації систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління;
органи із сертифікації персоналу;
органи з інспектування;
верифікаторів відповідно до Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів";
інші органи з оцінки відповідності.
У випадках, встановлених законодавством, національний орган України з акредитації може акредитувати інших осіб, ніж органи з оцінки відповідності, та засвідчувати копетентність осіб щодо провадження діяльності іншої, ніж оцінка відповідності.
Національний орган України з акредитації акредитує чи засвідчує компетентність осіб, визначених у частинах першій та другій цієї статті, незалежно від їх форми власності та з місцезнаходженням як на території України, так і за її межами.

На сайті Національного агентства з акредитації України в реєстрі органів з оцінки відповідності (ООВ) за доступним посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov відсутні відомості щодо Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Тобто, Декларація постачальника про відповідність від 13.02.2025 не містить посилання на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України, що не відповідає підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації.

Крім того, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2021 №12.2-18-1/18796 (файли “photo_2025-02-13_17-23-27.jpg”, “photo_2025-02-13_17-23-08.jpg”), що наданий в складі тендерної пропозиції Переможця та на який міститься посилання в Декларації постачальника про відповідність від 13.02.2025 підтверджує відповідність лише вимогам діючого санітарного законодавства України, що не відповідає підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації

Тоді як згідно із підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації вимагається “... відповідності заявленим вимогам…”.

Відповідно до Додатку А Технічні вимоги до групи продукції продукція має відповідати вимогам: Учасник повинен надати підтвердження відповідно Додатку 1 до тендерної документації щодо відповідності, а саме: 1. Продукція, щодо якої виробник проводить добровільну оцінку відповідності заявленим вимогам. А також наведено конкретні технічні вимоги, підтвердження відповідності яких не містить висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2021 № 12.2-18-1/18796, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Декларація постачальника про відповідність від 13.02.2025 та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2021 № 12.2-18-1/18796 не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не має права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначеному вище документах.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Позиція Скаржника підтверджується позицією Органу оскарження, що викладена у рішенні № 15571-р/пк-пз від 19.09.2024, рішенні № 12699-р/пк-пз від 24.07.2024
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b25943117b2c4d94bb76b234b9decd0d
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про визначення переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СЛОН І КО” (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2402202526924881 від 24.02.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3.7. розділу 3 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.

Відповідно до підпункту 2.1 Додатку 2 до Тендерної документації учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надається документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.

У складі тендерної пропозиції Переможця надано документ ЗМІНА № 1 ТУ У 22.2-39848678-001:2016 ВИРОБИ ПОЛІПРОПІЛЕНОВІ ТЕХНІЧНІ УМОВИ (файл “Скан ТУ.pdf”. У складі тендерної пропозиції Скаржника відсутня сканована копія ТУ, та надано лише зміни до них, що не відповідає вимозі підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації.

Замовник вимагав Скановані копії ТУ, а також зміни до них на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі.

Відповідно до підпункту 22 пункту 1 статті 1 Закону України “Про стандартизацію” технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.

ТУ, відповідно до якого продукція виготовляється, не відноситься до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не має права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначеному вище документах.

З урахуванням зазначеного, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 47e0a08f4c87427c97817efb06765be6
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про визначення переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СЛОН І КО” (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2402202526924881 від 24.02.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3.7. розділу 3 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.

Відповідно до підпункту 2.1 Додатку 2 до Тендерної документації учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надається документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.

Відповідно до підпункту 2.3 Додатку 2 до Тендерної документації на кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо).

У складі тендерної пропозиції Переможця міститься паспорт якості (файл “Паспорт.pdf.p7s”), виданий ТОВ “УКРПОЛІМЕР-ПАК” на мішок поліпропіленовий, згідно якого вказано, зокрема
Оптимальне навантаження, кг - 50
Відповідає вимогам ТУ У 22.2-39848678-001:2016
Умов пакування, маркування: відповідно до ТУ У 22.2-39848678-001:2016.

Проте, у складі тендерної пропозиції Переможця надані лише ЗМІНИ № 1 ТУ У 22.2-39848678-001:2016 ВИРОБИ ПОЛІПРОПІЛЕНОВІ ТЕХНІЧНІ УМОВИ на не надано ТУ У 22.2-39848678-001:2016.

Крім того, ЗМІНИ № 1 ТУ У 22.2-39848678-001:2016 ВИРОБИ ПОЛІПРОПІЛЕНОВІ ТЕХНІЧНІ УМОВИ не містять такої харакретистики мішка поліпропленового як оптимальне навантаження.

У зв'язку із відсутністю в складі тендерної пропозиції Переможця ТУ У 22.2-39848678-001:2016 неможливо встановити чи документ виробника - паспорт якості виданий ТОВ “УКРПОЛІМЕР-ПАК”, підтверджує якість продукції, запропонованої до постачання.

Крім того, на виконання пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації Переможець надав Цінову пропозиція (файли “Цінова пропозиція11.pdf”, “4 Дод Ценовая.doxc”), за формою згідно з Додатком 4 до Тендерної документації та в колонці “Технічні, якісні характеристики товару та/або посилання на нормативно-технічну документацію (креслення, марка, ГОСТ, ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо)” вказує саме ТУ У 22.2-39848678-001:2016, а не ЗМІНИ № 1 ТУ У 22.2-39848678-001:2016 ВИРОБИ ПОЛІПРОПІЛЕНОВІ ТЕХНІЧНІ УМОВИ.

Також, надана Переможцем декларація постачальника про відповідність від 13.02.2025 у пункті 5 визначає, що об'єкт декларації відповідає вимогам ТУ У 22.2-39848678-001:2016.

Тобто, Переможець пропонує продукцію за предметом Закупівлі, технічні вимоги якої відповідають ТУ У 22.2-39848678-001:2016.

Відповідно до підпункту 22 пункту 1 статті 1 Закону України “Про стандартизацію” технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.

У зв'язку із відсутністю в складі тендерної пропозиції Переможця ТУ У 22.2-39848678-001:2016, який вимагається згідно підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 2 до Тендерної документації та який Переможець зазначає, як нормативно-технічний документ предмету Закупівлі неможливо встановити відповідність запропонованої Переможем продукції технічним, якісним та іншим вимогам предмета закупівлі згідно вимог Додатку 1 до Тендерної документації.

З урахуванням зазначеного, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір