-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
860 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 300.00 UAH
Період оскарження:
06.02.2025 14:05 - 27.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
87ff56e60813493891e05098991f7f7c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-06-009362-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 17021-1_03_02_2025.xlsx 12.02.2025 15:27
- скарга_ГЕТ.doc 12.02.2025 15:27
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 12.02.2025 15:27
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 12.02.2025 15:27
- ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ) (1).docx 12.02.2025 15:27
- «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 12.02.2025 15:27
- скарга_ГЕТ.pdf 12.02.2025 15:27
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 12.02.2025 15:27
- sign.p7s 12.02.2025 15:29
- рішення від 14.02.2025 № 2237.pdf 14.02.2025 15:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2025 № 2702.pdf 24.02.2025 10:50
- рішення від 21.02.2025 № 2702.pdf 25.02.2025 14:20
- пояснення..pdf 18.02.2025 15:54
- ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ).docx 18.02.2025 15:54
- ТД Електроенергія без розподілу на 2024р.(згідно особливостей) (3).docx 18.02.2025 15:54
- ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ).pdf 18.02.2025 15:54
- Рішення від 04.03.2024 № 4009.pdf 18.02.2025 15:54
- ТД Електроенергія без розподілу на 2024р.(згідно особливостей) (3).pdf 18.02.2025 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2025 16:28
Дата розгляду скарги:
21.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.02.2025 14:20
Дата виконання рішення Замовником:
25.02.2025 16:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
До тендерної документації внесені зміни згідно рішення №2702-р/пк-пз від 21.02.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3da27f295cba460494c38cf3ba9655c4
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 10 Додатку № 3 та п. 41 Додатку №6 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 10 Додатку № 3 та п. 41 Додатку №6 Тендерної документації учасники повинні надати:
«Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією, виданий підприємством, яке має акредитацію на видачу документа».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі в
порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не розуміє і вважає дискримінаційною цю вимогу ще й через в частині органу, який має акредитацію на видачу документа, а саме сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Відповідно до Переліку органів з сертифікації систем менеджменту, затвердженого Національним агентством з питань акредитації України, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (посилання на перелік: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) не має жодного органу, який би був акредитований на видачу такого сертифікату. А як наслідок, жоден з учасників не зможе виконати таку дискримінаційну вимогу тендерної документації Замовника.
Тому оскаржувана нами вимога є незаконною і дискримінаційною, як наслідок має бути вилучена з тексту Тендерної документації.
«Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією, виданий підприємством, яке має акредитацію на видачу документа».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 .
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі в
порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не розуміє і вважає дискримінаційною цю вимогу ще й через в частині органу, який має акредитацію на видачу документа, а саме сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Відповідно до Переліку органів з сертифікації систем менеджменту, затвердженого Національним агентством з питань акредитації України, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (посилання на перелік: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) не має жодного органу, який би був акредитований на видачу такого сертифікату. А як наслідок, жоден з учасників не зможе виконати таку дискримінаційну вимогу тендерної документації Замовника.
Тому оскаржувана нами вимога є незаконною і дискримінаційною, як наслідок має бути вилучена з тексту Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
реєстр
-
Повʼязаний документ:
17021-1_03_02_2025.xlsx
-
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ) (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2904e86a0aff45c68ca0bcf22c52e0dd
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 2 Розділу V та п. 9 Додатку № 6 Тендерної документації:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 2 Розділу V та п. 9 Додатку № 6 Тендерної документації:
«Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Учасник визначає ціни на товари, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат передбачених для товару даного виду, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу.
На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, відповідно до п. 28 Особливостей встановлено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.» Зазначені вище вимоги Тендерної документації обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки вказано, що запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно, а тому такі вимоги мають бути виключені з тендерної документації.
Більше того, визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії. Так, відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед" за відповідними встановленими цінами. ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*годину електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН ОЕС України, а саме, зазвичай, є меншою. Таким чином, зазначена вимога Замовника перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї тендерної пропозиції, не занижуючи її, Учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена.
Більше того, така вимога Замовника є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу - домовленість двох сторін (електропостачальник і споживач), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами. Ця формула, яку Замовник передбачив «з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі» не дублюється і не передбачена в проекті договору, відповідно, ніяк не захищає від демпінгу та безпідставного підняття договірної ціни в майбутньому.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» демпінг — ввезення на митну територію України товару за цінами, нижчими від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, що заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Поняття демпінгу не передбачено чинним Законом України «Про публічні закупівлі». Однак, Законом передбачено такий метод боротьби із заниженням цін, як визначення системою аномально низької ціни пропозиції (надалі – АНЦ). Для замовників це є додатковим інструментом захисту від недобросовісних постачальників та уникнення свідомого заниження цін. Поняття аномально низької ціни введено для того, щоб була змога для автоматичного
відхилення аномально низьких цінових пропозицій, для боротьби з демпінгом цін, який
призводить до закупівель неякісних товарів і послуг або змушує бюджетні установи
погоджуватись на менший обсяг закупівлі. Саме механізм АНЦ є законним інструментом для боротьби з демпінгом.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 28, 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
«Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.
Учасник визначає ціни на товари, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат передбачених для товару даного виду, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу.
На підтвердження формування вартості своєї тендерної пропозиції за ринковими цінами та з метою уникнення демпінгу на торгах, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те що учасник процедури закупівлі визначено вартість тендерної пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не є нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, відповідно до п. 28 Особливостей встановлено, що «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.» Зазначені вище вимоги Тендерної документації обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки вказано, що запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не повинна бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно, а тому такі вимоги мають бути виключені з тендерної документації.
Більше того, визначення ціни у формулі обмежує нас у визначенні саме маржі, по якій ми готові здійснювати постачання електроенергії. Так, відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку "на добу наперед", внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…". Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед" за відповідними встановленими цінами. ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*годину електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН ОЕС України, а саме, зазвичай, є меншою. Таким чином, зазначена вимога Замовника перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї тендерної пропозиції, не занижуючи її, Учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена.
Більше того, така вимога Замовника є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 договір про постачання електричної енергії споживачу - домовленість двох сторін (електропостачальник і споживач), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами. Ця формула, яку Замовник передбачив «з метою запобігання необґрунтованому заниженню (демпінгу) при здійснені закупівлі» не дублюється і не передбачена в проекті договору, відповідно, ніяк не захищає від демпінгу та безпідставного підняття договірної ціни в майбутньому.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» демпінг — ввезення на митну територію України товару за цінами, нижчими від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, що заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Поняття демпінгу не передбачено чинним Законом України «Про публічні закупівлі». Однак, Законом передбачено такий метод боротьби із заниженням цін, як визначення системою аномально низької ціни пропозиції (надалі – АНЦ). Для замовників це є додатковим інструментом захисту від недобросовісних постачальників та уникнення свідомого заниження цін. Поняття аномально низької ціни введено для того, щоб була змога для автоматичного
відхилення аномально низьких цінових пропозицій, для боротьби з демпінгом цін, який
призводить до закупівель неякісних товарів і послуг або змушує бюджетні установи
погоджуватись на менший обсяг закупівлі. Саме механізм АНЦ є законним інструментом для боротьби з демпінгом.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пунктів 28, 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
ЛІцензія
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
Тд
-
Повʼязаний документ:
ТД Електроенергія без розподілу на 2025р. (ЗГІДНО ОСОБЛИВОСТЕЙ) (1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і вилучити незаконні, дискримінаційні вимоги. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру у встановленому законодавством порядку