-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний, скраплений або в газоподібному стані
Завершена
950 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження:
01.08.2018 13:40 - 12.08.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Що до включення у вартість природного газу тарифу на транспортування газу магістральними газопроводами АТ "УКРТРАНСГАЗ"
Номер:
c1ebb46947d444378f87fed7d2c0a70d
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-01-001094-b.b1
Назва:
Що до включення у вартість природного газу тарифу на транспортування газу магістральними газопроводами АТ "УКРТРАНСГАЗ"
Вимога:
Тендерна документація, оприлюднена замовником, складена з порушеннями Закону України «Про ринок природного газу», оскільки у Тендерній документації встановлена вимога, що до вартості ціни тендерної пропозиції повинно включати вартість послуг, пов’язаних з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, а саме витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, що встановлені згідно постанов НКРЕКП, та не включати до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу, саме у пункт 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації вказано зобов’язання у вартість газу включити тариф на транспортування магістральними газопроводами з структурними підрозділами АТ «УКРТРАНСГАЗ».
Жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування. Пунктом 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Постачальник здійснює діяльність з постачання природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Абзацом 2 частини 1 статті 23 Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може проводити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Оскільки відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, Оператор газотранспортної системи та Оператори газорозподільних систем не можуть одночасно поєднувати діяльність з транспортування/постачання та розподілу природного газу. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Пункт 4 глави 1 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затверджений Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494 визначає договір розподілу природного газу як правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об’єкта споживача до газорозподільної системи.
Запроваджена НКРЕКП правова конструкція дозволяє виключно споживачам мати договірні відносини з Оператором газотранспортної системи та Операторами газорозподільних систем, і відповідно, споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи, оплачує послуги транспортування Оператору ГТС, а споживач, приєднаний до газорозподільної системи, оплачує послуги транспортування у складі оплати послуг розподілу природного газу Оператору газорозподільної системи. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу.
ПРОСИМО: внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити вимоги включення у вартість ціни тендерної пропозиції витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.08.2018 15:32
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі! Звертаючи увагу на характер вашої скарги, керуючись вимогами чинного законодавтсва та принципами здійснення закупівель на конкурсних засадах згідно до ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), повідомляємо наступне.
Відповідно до п.32 ч. 1 ст.1 Закону товаром є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з положенням п.9 ч.1 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу» Замовником є фізична або юридична особа, яка на підставі договору замовляє надання однієї чи кількох із таких послуг, а саме: приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи; транспортування природного газу; розподіл природного газу; зберігання (закачування, відбір) природного газу; послуги установки LNG. А також п.33 ч.1 ст. 1 даного Закону визначено поняття ринку природного (сукупність правовідносин, що виникають у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), послуг установки LNG) оптовим продавцем, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу (згідно п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про ринок природного газу»).
Так як жодним чинним законодавчим актом не затверджено типового договору постачання природного газу не побутовим споживачам (не мається на увазі Типовий договір постачання природного газу побутовим споживачам затверджений Постановою НКРЕКП №2500 від 30.09.2015р.), Замовник при формуванні подальших юридичних відносин з майбутніми постачальниками товару та надавачами послуг щодо поставки такого товару керується вимогами Господарського Кодексу та чинного законодавства в сфері реалізації (збуту) природного газу. В свою чергу замовник зацікавлений отримати природний газ за своїм місцем розташування та узгодити усі спірні питання щодо можливих збоїв постачання та інших факторів, які унеможливлюють своєчасність забезпечення установи природним газом, шляхом узгодженої організації поставки у вигляді договірних зобов’язань усіх членів даного процесу.
З огляду на вище викладене Замовник визначає предмет закупівлі як товар із супутніми послугами щодо його поставки, оскільки вартість товару є вищою ніж вартість суміжних послуг по його постачанню та транспортуванню, та встановлювати юридичні відносини шляхом підписання договору з усіма Сторонами, які мають відношення до виконання свої зобов’язань відповідно до виду своєї діяльності, за наявності відповідних дозвільних документів. Тому зобов’язання щодо транспортування природного газу не є зобов’язанням постачальника (учасника даної процедури закупівлі), але є зобов’язанням оператором газотранспортної системи, та є третьою стороною договірних зобов’язань між замовником та постачальником.
Статус вимоги:
Не задоволено