• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)»

Торги відмінено

499 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 995.00 UAH
Період оскарження: 06.02.2025 11:30 - 11.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович

Номер: 0394a5082c4047af8df038d498bb1f14
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-06-005148-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович
Скарга:
Замовник протоколом б/н від 20.02.2025 опублікував рішення щодо відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь.
Дата розгляду скарги: 06.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2025 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2025 15:17
Дата виконання рішення Замовником: 19.03.2025 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: В И Р І Ш И Л А: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ ДИШКА ОЛЕКСІЯ МИКОЛАЙОВИЧА (код ЄДРПОУ: 2637204994) за процедурою закупівлі – «ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-06-005148-a на виконання рішення № 3499-р/пк-пз від 06.03.2025 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2a22f1185b984791acfdc33093842f61
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2025-02-06-005148-a.

Замовник протоколом б/н від 20.02.2025 опублікував рішення щодо відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь.

Замовник зазначає, що підставою відхилення моєї тендерної пропозиції стало наступне:
«Таким чином, зазначений сертифікат відповідності у декларації відповідності технічному регламенту мийних засобів повинен бути виданий призначеним органом з оцінки відповідності, а не самим виробником, крім того, якщо протокол випробувань до сертифікату виданий лабораторією виробника, то така лабораторія повинна бути акредитована НААУ.
Учасником надано декларацію про відповідність технічному регламенту мийних засобів оформлену згідно Технічного регламенту мийних засобів, декларація видана 14.02.2025 без номеру на пральний порошок автомат «EXTREME WASH» виготовлений ТОВ «Гренландія НВП». В декларації зазначено посилання на сертифікат відповідності № 1402/27 від 14.02.2025 р., виданий ТОВ «Гренландія НВП», тобто самим виробником, чим порушено вимоги Технічного регламенту мийних засобів та Закону.
Крім того, учасником надано протокол випробувань 1402/01 від 14.02.2025 року на пральний порошок автомат «EXTREME WASH». Зазначений протокол випробувань виданий також виробником запропонованого товару ТОВ «Гренландія НВП», що не є акредитованою НААУ лабораторією.
Враховуючи зазначене, надані учасником документи не відповідають вимогам Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Технічному регламенту мийних засобів, надана вищезазначена декларація не є декларацією відповідності технічному регламенту мийних засобів у розумінні вищезазначених нормативно-правових документів».
Далі Замовник також стверджує, що запропонований мною пральний порошок незаконно введено в обіг, що карається за статтею 227 КК України як «умисне введення в обіг небезпечної продукції», а також він «не відповідає встановленим вимогам», за що передбачено штраф згідно Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»

Разом з тим, тендерною документацією до даної закупівлі (надалі – ТД) не встановлювалося окремих вимог щодо того, що:
- зазначений сертифікат відповідності у декларації відповідності технічному регламенту мийних засобів повинен бути виданий саме призначеним органом з оцінки відповідності, а не самим виробником;
- якщо протокол випробувань до сертифікату виданий лабораторією виробника, то така лабораторія повинна бути акредитована НААУ;
- також відсутні наведені Замовником вимоги до декларації.

Усі вимоги до зазначених Замовником у протоколі б/н від 20.02.2025 документів наведено у підпункті 5 пункту 2 Додатку 5 до ТД:
«5. У складі тендерної пропозиції на запропонований товар надати декларацію про відповідність технічному регламенту мийних засобів та сертифікат відповідності, що зазначений у відповідній декларації. Така декларація та сертифікат повинні бути чинна на момент розкриття тендерних пропозицій та видані на ім’я виробника запропонованої продукції або учасника закупівлі. Крім того, вищезазначений сертифікат відповідності, повинен підтверджувати, що запропонований товар відповідає вимогам ДСТУ та технічному регламенту мийних засобів. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково надати протоколи випробувань до сертифікату відповідності, що вимагається згідно цього пункту. Такі протоколи випробувань повинні підтверджувати, що запропонований еквівалент відповідає технічним вимогам, що зазначені у цій тендерній документації».

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович надано документи, які у повному обсязі відповідають вимогам до них. які Замовником, відповідно до вимог Закону та Особливостей, були оприлюднені у ТД:

1) на вимоги «надати декларацію про відповідність технічному регламенту мийних засобів», «Така декларація … повинні бути чинна на момент розкриття тендерних пропозицій та видані на ім’я виробника запропонованої продукції або учасника закупівлі»
– Декларацію про відповідність Технічному регламенту мийних засобів від 14.02.2025 (стор. 6 файлу «ТП.pdf»)






2) на вимоги «надати … сертифікат відповідності, що зазначений у відповідній декларації» «сертифікат повинні бути чинна на момент розкриття тендерних пропозицій та видані на ім’я виробника запропонованої продукції або учасника закупівлі» «Крім того, вищезазначений сертифікат відповідності, повинен підтверджувати, що запропонований товар відповідає вимогам ДСТУ та технічному регламенту мийних засобів»
– Сертифікат відповідності № 1402/27 від 14.02.2025 (стор. 26-27 файлу «ТП.pdf»)





3) на вимоги «додатково надати протоколи випробувань до сертифікату відповідності, що вимагається згідно цього пункту. Такі протоколи випробувань повинні підтверджувати, що запропонований еквівалент відповідає технічним вимогам, що зазначені у цій тендерній документації»
– Протокол випробувань № 1402/01 від 14.02.2025 (стор. 24 файлу «ТП.pdf»);



В Замовника відсутні підстави відхилення моєї тендерної пропозиції із зазначених ним підстав, оскільки наданими у складі моєї тендерної пропозиції документами, які в повному обсязі відповідають вимогам до них, які наведено у Додатку 5 до ТД, повністю підтверджено відповідність запропонованого мною товару вимогам тендерної документації і відсутні будь-які суперечності чи невідповідності.

Згідно чинного законодавства про публічні закупівлі замовники не мають повноважень для внесення додаткових вимог до тендерної документації після проведення аукціону, на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника.
Тому зазначені Замовником підстави не можуть спричинити відхилення моєї тендерної пропозиції.

Разом з тим, виробником на перелік продукції, зокрема, на пропонований мною у даній закупівлі пральний порошок, був отриманий сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів від призначеного органу, виданий на підставі протоколів випробувань акредитованих НААУ лабораторій, також наявна зареєстрована призначеним органом декларація відповідності Технічному регламенту мийних засобів із зазначенням номеру цього сертифікату відповідності. Ці документи неодноразово надавалися різними учасниками у публічних закупівлях.
Разом з тим, у даній закупівлі саме зазначені Замовником у протоколі б/н від 20.02.2025 вимоги не встановлювалися.
А надані мною документи повністю відповідають вимогам ТД саме до даної закупівлі.

Таким чином, в Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович.
Також в замовника абсолютно відсутні підстави для звинувачень про «умисне введення в обіг небезпечної продукції», а також, що запропонований мною пральний порошок «не відповідає встановленим вимогам».


Відхилення Замовником моєї тендерної пропозиції порушило мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктів 44, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Рішення що оскаржується: Рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі, що порушило права та законні інтереси ФОП Дишко Олексій Миколайович.

Номер: 357364d2c5074841ad787c3c5ad60aef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-06-005148-a.b2
Назва: Рішення що оскаржується: Рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі, що порушило права та законні інтереси ФОП Дишко Олексій Миколайович.
Скарга:
ФОП Дишко Олексій Миколайович вважає незаконною відміну процедури закупівлі через бажання Замовника внести зміни до тендерної документації на етапі визначення переможця процедури закупівлі через небажання Замовника з суб’єктивних підстав укласти договір про закупівлю з певним учасником.
Дата розгляду скарги: 10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2025 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2025 08:00
Дата виконання рішення Замовником: 30.04.2025 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5701-р/пк-пз від 10.04.2025 Уповноваженою особою було прийнято рішення про скасування відміни процедури закупівлі «ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)» оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-06-005148-a
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 40783a6dceab4e3f83d53c7686abb129
Заголовок пункту скарги: Рішення що оскаржується: Рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі, що порушило права та законні інтереси ФОП Дишко Олексій Миколайович.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2025-02-06-005148-a.

Замовник протоколом б/н від 20.02.2025 опублікував рішення щодо відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погодився і скаргою № UA-2025-02-06-005148-a.a1 оскаржив дане рішення Замовника про відхилення моєї тендерної пропозиції.

Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши зазначену скаргу, рішенням № 3499-р/пк-пз від 06.03.2025 поставновила: «Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (код ЄДРПОУ: 02005585) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Дишка Олексія Миколайовича (код ЄДРПОУ: 2637204994) за процедурою закупівлі — "ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення" (пральний порошок автомат)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-06-005148-a»

19.03.2025 Замовник виконав дане рішення Комісії.
21.03.2025 Замовник опублікував протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н щодо відміни процедури закупівлі, зазначивши
причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель»,
коментар щодо відміни процедури закупівлі, який грунтується на аналізі прийнятого Комісією Рішення № 3499-р/пк-пз від 06.03.2025 за скаргою № UA-2025-02-06-005148-a.a1 щодо неправомірності відхилення Замовником моєї тендерної пропозиції з підстави невідповідного (на думку Замовника) вимогам Замовника сертифікату відповідності
та висновок: «не встановлення окремих вимог до оформлення сертифіката відповідності, а саме тієї умови, що відповідно до абз.30 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» сертифікат відповідності має бути виданий органом сертифікації, тобто третьою стороною - призвело до неправомірного відхилення як пропозиції ФОП ДИШКА О.М. так і пропозиції учасників ТОВ «ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР» ТОВ «Капрі Трейд», оскільки такі учасники не надали зокрема сертифікати відповідності на запропонований товар які мають бути видані, згідно абз.30 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», - не виробником».

Вважаю, що Замовник не наводить аргументів, які б підтверджували виявлення саме порушень законодавства у сфері публічних закупівель, тобто наявність зазначеної підстави саме для відміни процедури закупівлі.

Запропонована мною продукція регулярно постачається, зокрема, державним замовникам, а її якість відповідає призначенню і потребам користувачів.
Разом з тим, усі вимоги до надання документального підтвердження відповідності, які встановлювалися Замовником у тендерній документації, були мною дотримані.

ФОП Дишко Олексій Миколайович вважає незаконною відміну процедури закупівлі через бажання Замовника внести зміни до тендерної документації на етапі визначення переможця процедури закупівлі через небажання Замовника з суб’єктивних підстав укласти договір про закупівлю з певним учасником.


Відміна Замовником процедури даної закупівлі порушила мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 32 Закону України “Про публічні закупівлі” та та пунктів 50, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення