• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 і Дизельне паливо

Торги відмінено

3 833 340.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 333.00 UAH
Період оскарження: 06.02.2025 09:06 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 1889d4c4419d4051b197d92d6d20a5af
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-06-000761-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-02-06-000761-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Львівське комунальне підприємство «Львівсвітло») від 06.02.2025 № 06/02 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2025 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2025 13:19
Дата виконання рішення Замовником: 19.02.2025 17:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником задоволено рішення від 17.02.2025 № 2350.АМКУ.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 158b13e45cd84eb48b51e48fe538f43f
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-06-000761-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-02-06-000761-a, оголошеній Львівським комунальним підприємством «Львівсвітло» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-06-000761-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних талонів, які не передбачені законодавством.
2. Встановлено додаткові вимоги до товару, які не передбачені законодавством.
3. Учасники мають надати документи якості товару, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових вимог до паливних талонів.

1.1. У стовпчику «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» таблиці, наведеної у Додатку № 1 до Тендерної документації зазначено «Талони, скретч – картки номіналом 5л, 10л, 15л, 20л та 30л» (для Бензину автомобільного А-95 та Дизельного пального).
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони (скретч – картки) усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 10л, 15л, 20л та 30л. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони (скретч – картки) одного або декількох з зазначених номіналів, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що для участі у закупівлі UA-2025-02-06-000761-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати партнерські АЗС «UKRNAFTA», власником яких є ПАТ «УКРНАФТА». При цьому, правовою підставою для здійснення відпуску палива на АЗС «UKRNAFTA» на підставі бланків-дозволів (талонів), емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРНАФТА».
Зазначеним Договором визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів номіналом 5л, 30л. Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів номіналом 5л, 30л, або талонів інших номіналів, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі номінали не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони (скретч – картки) номіналом саме 5л та 30л, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

1.2. Згідно з умовами підпункту 1.2. Додатку № 1 до Тендерної документації, «Талони на пальне повинні бути виготовлені на паперовому носії. Містити емблему торгової марки, вказівку на вид (марку) товару та номінал. На талоні мають бути нанесені штрих-код, ГОЛОГРАФІЧНЕ ЗОБРАЖЕННЯ та інші ступені захисту. Талон на пальне є товарно-розпорядчим документом на Товар, на підставі якого здійснюється відпуск Товару на АЗС. На талоні обов’язково повинен бути зазначений ТЕРМІН ДІЇ».
З цього приводу слід зазначити, що порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Згідно з визначенням, наведеним у пункті 3 Інструкції, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно з вимогами пункту 10.3.3.1 Інструкції, форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
При цьому, зазначена Інструкція НЕ МІСТИТЬ вимог до талонів, згідно з якими на талони має бути нанесене голографічне зображення, в також вимог, згідно з якими на талоні повинен бути зазначений термін дії.
Отже, встановлення Замовником зазначених вимог до талонів, не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, та є неприпустимим.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам Замовника щодо на нанесення на талони голографічного зображення, а також зазначення на талонах терміну їх дії, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

2. Щодо додаткових вимог до товару.
Згідно з умовами підпункту 1.6. Додатку № 1 до Тендерної документації, «Учасник має підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника відповідно до загальних вимог п. 1.4 цього додатку, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 25 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, тощо (копії надаються у складі тендерної пропозиції)».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що учасники, в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у складі тендерних пропозицій мають надати залізничні та/або товаротранспортні накладні.
З цього приводу слід зазначити, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не здійснює імпортування та/або перевезення бензину А-95, дизельного палива (в т.ч. до АЗС).
У зв’язку з цим, під час здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» господарської діяльності, такі документи як «залізничні та/або товаротранспортні накладні», не створюються.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладений з ПАТ «УКРНАФТА». Відповідно до умов зазначеного договору, Постачальник (ПАТ «УКРНАФТА») зобов’язується поставляти Товар (паливо) через мережу АЗС, визначену у п. 1.1 даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) дійсних бланків-дозволу. При цьому, умови зазначеного договору НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ обов’язку Постачальника (ПАТ «УКРНАФТА») надавати ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» такі документи, як «залізничні та/або товаротранспортні накладні».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має законних підстав вимагати від ПАТ «УКРНАФТА» надання таких документів як «залізничні та/або товаротранспортні накладні», які підтверджують факт надання послуг з перевезення товарів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі UA-2025-02-06-000761-a зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність на кожній АЗС, на яких буде здійснюватися заправка транспортних засобів замовника, бензину А-95, дизельного палива не менше ніж 25 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, шляхом надання залізничних та/або товаротранспортних накладних, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

3. Щодо документів якості товару.
Згідно з умовами підпункту 2.3. Додатку № 1 до Тендерної документації, «Технічні та якісні вимоги до Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»), що має бути підтверджено в пропозиції копіями СЕРТИФІКАТІВ ЯКОСТІ і відповідності».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «сертифікати якості» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «сертифікати якості» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Також звертаємо увагу на те, що Технічний регламент та Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», не передбачають існування сертифікатів ЯКОСТІ щодо палива. Натомість, передбачається існування сертифікатів ВІДПОВІДНОСТІ.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції СЕРТИФІКАТІВ ЯКОСТІ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» СЕРТИФІКАТІВ ЯКОСТІ, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-02-06-000761-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
4. Зразки талонів.
5. Документи якості на Бензин А-95.
6. Документи якості на Дизельне паливо.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації