-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги з управління небезпечними відходами за кодом ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»
Завершена
369 630.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 696.30 UAH
мін. крок: 1% або 3 696.30 UAH
Період оскарження:
05.02.2025 17:26 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
78e6152c49e84236bb2217e70771543f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-05-016600-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 7 до Тендерної документації (ВІДОМОСТІ ).docx 09.02.2025 20:20
- Докази за скаргою.pdf 09.02.2025 20:20
- Скарга.docx 09.02.2025 20:20
- Скарга.pdf 09.02.2025 20:20
- Скарга.pdf.p7s 09.02.2025 20:20
- ТД відходи 2025+.doc 09.02.2025 20:20
- sign.p7s 09.02.2025 20:20
- рішення від 11.02.2025 № 2016.pdf 11.02.2025 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.02.2025 № 2480.pdf 19.02.2025 12:13
- рішення від 18.02.2025 № 2480.pdf 20.02.2025 16:44
- Лист АМКУ (роз'яснення).doc 13.02.2025 14:52
- Лист для АМКУ.pdf 13.02.2025 14:52
- ТД відходи 2025+.doc 13.02.2025 14:53
- Зміни.pdf 26.02.2025 09:53
- ТД відходи 2025 (нова редакція)+.doc 26.02.2025 09:53
- Протокол 47.pdf 26.02.2025 09:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.02.2025 21:53
Дата розгляду скарги:
18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.02.2025 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.02.2025 16:45
Дата виконання рішення Замовником:
26.02.2025 09:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунено шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
844f769a2e024ecfb694c33ff9abed71
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
05.02.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Південнівська міська лікарня" Південнівської міської ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління небезпечними відходами за кодом ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 369 630 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-05-016600-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток 4 до тендерної документації 2. Послуги з управління небезпечними відходами повинні надаватися відповідно до наступного переліку відходів:
№ Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «В»: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами (голки, шприці з одягненою голкою, внутрішньовенні катетери, битий скляний посуд, скарифікатори, скальпелі та їх леза тощо) 18 01 03* кг 6000,00
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «С» - первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів 18 01 03* кг 5
3 Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13; D15; D9) (ртутовмісні лампи, відходи, що утворились в результаті експлуатації систем освітлення — люмінесцентні та інші лампи) 20 01 21* шт 30
4 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Матраци, подушки зіпсовані або відпрацьовані 18 01 03* кг 300
5 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13; D15; D10);
(медичні препарати та вакцини) 18 01 06* кг 700
6 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
(органні відходи хворих: тканини, органи, плацента) 18 01 03* кг 260
__________________________________
Загальні вимоги:
1. Учасник повинен надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі. Предметом закупівлі є: «Послуги з управління небезпечними відходами за кодом ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Додаток 4 до тендерної документації містить зокрема вимоги про те що послуги з управління небезпечними відходами повинні надаватися відповідно до наступного переліку відходів:
№ Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «В»: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами (голки, шприці з одягненою голкою, внутрішньовенні катетери, битий скляний посуд, скарифікатори, скальпелі та їх леза тощо) 18 01 03* кг 6000,00
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «С» - первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів 18 01 03* кг 5
3 Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13; D15; D9) (ртутовмісні лампи, відходи, що утворились в результаті експлуатації систем освітлення — люмінесцентні та інші лампи) 20 01 21* шт 30
4 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Матраци, подушки зіпсовані або відпрацьовані 18 01 03* кг 300
5 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13; D15; D10);
(медичні препарати та вакцини) 18 01 06* кг 700
6 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
(органні відходи хворих: тканини, органи, плацента) 18 01 03* кг 260
Скаржник вважає що Замовник вставив дискримінаційні вимоги щодо здійснення операції D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*, а також до таких відходів 20 01 21* здійснення операцій D13; D15; D9 (виключно видалення без можливості їх відновлення).
В цьому ж Додатку 4 до тендерної документації, Замовник вимагає про те що учасник повинен надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
Замовником допущена дискримінація Скаржника на участь в Процедурі закупівлі яка полягає в обов’язковості застосування операції D13 до відходів (медичних відходів), неможливості здійснення оброблення відходів 20 01 21* шляхом відновлення, а також встановлення дискримінаційних вимог до ліцензії яка має надаватись у складі пропозиції.
Опис порушень допущених Замовником викладені в наступному.
Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2
Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати операції D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*.
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України листом від 17.01.2025 № 25/7-24/809-25 повідомляло Комісію, про що вказано в Рішенні АМКУ № 974-р/пк-пз від 22.01.2025 (додається к доказ) про те що здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 01 03* заборонено".
Скаржник вважає що для таких відходів як 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини теж заборонено (або відсутня потреба) здійснення попередньої операції (D13). Відповідно відсутня потреба в попередніх операціях з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення. Скаржник може застосовувати операцію D10 та одразу спалювати вказані відходи.
А також Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами використовуючи можливості субпідрядника/співвиконавця з такими операціями як R12, R13, R4, тобто здійснити оброблення шляхом відновлення відходів 20 01 21*. Відповідний наказ про видачу ліцензії субпідрядника/співвиконавця надається як доказ.
Однак Замовник безпідставно обмежує Скаржника, залишаючи можливість виключно здійснювати «якісь невідомі попередні операції» та виключно їх всі видаляти.
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України листом від 17.01.2025 № 25/7-24/809-25 повідомляло Комісію, що вказано в Рішенні АМКУ № 974-р/пк-пз від 22.01.2025 (додається к доказ) про те що відходи за кодом 20 01 21* можна обробляти як шляхом видалення (D13, D15, D9), так і відновлення (R12, R13, R4).
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з медичними відходами перед операціями з видалення та надаючи послуги з управління відходами які містять ртуть здійснювати саме їх видалення без можливості відновлення.
Скаржник також вважає що Замовник необґрунтовано встановлює вимоги до ліцензії яка має надаватись у складі пропозиції та повинна містити зокрема коди операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
За таких обставин участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти учасники в ліцензії яких є операція D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*, а також виключно операції з видалення до відходів 20 01 21*. А також ті які зможуть надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка буде містити зокрема коди операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів та не містити дискримінаційні вимоги до ліцензій які надаються у складі пропозиції.
Додатково Скаржник надає на розгляд Комісію накази з додатками про видачу ліцензій Скаржнику та субпідряднику/співвиконавцю якого планується залучити до надання послуг з управління відходами що передбачені предметом закупівлі.
З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 Додаток 4 до тендерної документації 3. Учасник повинен надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» затверджено відповідний порядок видачі дозволів, що ґрунтується на положеннях пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами».
Водночас, згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами», видача, відмова у видачі, анулювання дозволів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Важливо зазначити, що Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (стаття 1, частина 1, абзац 8) визначає декларацію про провадження господарської діяльності як документ, що підтверджує відповідність суб’єкта господарювання вимогам законодавства та надає йому право здійснювати господарську діяльність без отримання окремого дозволу.
Особливої уваги заслуговують положення частини 2-2 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», які регулюють питання здійснення діяльності у період воєнного стану. У цей період право на здійснення певних видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без необхідності отримання документів дозвільного характеру, за винятком видів діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України. Зазначене підтверджується постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до якої право на здійснення діяльності може набуватися шляхом подання декларації без отримання дозволів (крім видів діяльності, визначених у додатку 2 до цієї постанови). Управління небезпечними відходами не включено до цього переліку, що дозволяє здійснювати відповідну діяльність за декларативним принципом.
Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 року № 1137 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 року № 1431), декларації про провадження господарської діяльності, подані суб’єктами господарювання у період воєнного стану, є дійсними до 15 червня 2025 року. Після цієї дати для продовження діяльності суб’єкти повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, визначеному Законом України «Про управління відходами».
Скаржник подав декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24 відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у період воєнного стану. Інформація про декларацію зареєстрована у реєстрі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує легітимність здійснення діяльності Скаржника у сфері управління небезпечними відходами.
Відмова визнати таку декларацію рівнозначною дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів фактично створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на законних підставах у рамках чинного законодавства.
Тобто Скаржник має станом на дату проведення процедури закупівлі декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників. Будь-які умови тендерної документації, які обмежують участь у процедурі закупівлі без обґрунтованої необхідності, є порушенням цього принципу.
Конституція України (стаття 42) гарантує свободу підприємницької діяльності, яка здійснюється в межах закону. Будь-яке обмеження цієї свободи можливе лише на підставі закону, а не за рішенням окремих органів чи установ. У цьому контексті відмова визнавати декларацію про провадження господарської діяльності як достатній документ для підтвердження права на участь у тендері суперечить принципам законності та рівності.
З огляду на викладене, встановлення у тендерній документації вимоги щодо обов’язкового надання дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів без можливості підтвердження такої діяльності декларацією є необґрунтованим і таким, що обмежує конкуренцію. Це створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на підставі декларацій, поданих відповідно до чинного законодавства.
Варто окремо зазначити та наголосити, що декларація про провадження господарської діяльності, подана Скаржником відповідно до чинного законодавства, не містить зазначення кодів та назв відходів за Національним переліком відходів. Це зумовлено тим, що нормативно-правові акти, які регламентують порядок подання декларацій у період дії воєнного стану, не передбачають обов’язковості внесення такої інформації до декларації. Відсутність кодів та назв відходів не є наслідком порушення Скаржником вимог законодавства, а обумовлена особливостями законодавчого регулювання. Тому вимога Замовника щодо обов’язкової наявності в дозвільному документі інформації про коди та назви відходів фактично встановлює дискримінаційні умови, які необґрунтовано обмежують участь суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на підставі декларації, поданої у законному порядку. Така вимога суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.
Вказане додатково свідчить про наявні ознаки дискримінаційності вимог тендерної документації Замовника по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації яка подана в умовах воєнного стану та не містить кодів і назв відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
З метою усунення зазначених порушень та забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі, пропонується викласти відповідну вимогу тендерної документації в такій редакції:
" Учасник повинен надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або декларацію про провадження господарської діяльності, яка подана відповідно до вимог законодавства України, у тому числі в умовах воєнного стану, та внесена до відповідного реєстру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України."
Такий підхід забезпечить законність, відкритість і рівність умов для всіх учасників процедури закупівлі, що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації для тих учасників в декларації яких не вказуються коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі оскільки для надання послуг ним планується залучення субпідрядника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-05-016600-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток 4 до тендерної документації 2. Послуги з управління небезпечними відходами повинні надаватися відповідно до наступного переліку відходів:
№ Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «В»: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами (голки, шприці з одягненою голкою, внутрішньовенні катетери, битий скляний посуд, скарифікатори, скальпелі та їх леза тощо) 18 01 03* кг 6000,00
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «С» - первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів 18 01 03* кг 5
3 Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13; D15; D9) (ртутовмісні лампи, відходи, що утворились в результаті експлуатації систем освітлення — люмінесцентні та інші лампи) 20 01 21* шт 30
4 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Матраци, подушки зіпсовані або відпрацьовані 18 01 03* кг 300
5 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13; D15; D10);
(медичні препарати та вакцини) 18 01 06* кг 700
6 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
(органні відходи хворих: тканини, органи, плацента) 18 01 03* кг 260
__________________________________
Загальні вимоги:
1. Учасник повинен надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі. Предметом закупівлі є: «Послуги з управління небезпечними відходами за кодом ДК 021:2015 - 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Додаток 4 до тендерної документації містить зокрема вимоги про те що послуги з управління небезпечними відходами повинні надаватися відповідно до наступного переліку відходів:
№ Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів Од. вим. Кіл-ть відходів
1 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «В»: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами (голки, шприці з одягненою голкою, внутрішньовенні катетери, битий скляний посуд, скарифікатори, скальпелі та їх леза тощо) 18 01 03* кг 6000,00
2 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Медичні відходи категорії «С» - первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів 18 01 03* кг 5
3 Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (D13; D15; D9) (ртутовмісні лампи, відходи, що утворились в результаті експлуатації систем освітлення — люмінесцентні та інші лампи) 20 01 21* шт 30
4 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
-Матраци, подушки зіпсовані або відпрацьовані 18 01 03* кг 300
5 Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (D13; D15; D10);
(медичні препарати та вакцини) 18 01 06* кг 700
6 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (D13; D15; D10)
(органні відходи хворих: тканини, органи, плацента) 18 01 03* кг 260
Скаржник вважає що Замовник вставив дискримінаційні вимоги щодо здійснення операції D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*, а також до таких відходів 20 01 21* здійснення операцій D13; D15; D9 (виключно видалення без можливості їх відновлення).
В цьому ж Додатку 4 до тендерної документації, Замовник вимагає про те що учасник повинен надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, розміщеного на офіційному веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly ta-litsenziyi, із зазначенням у ній (ньому) конкретних кодів та видів відходів відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретних найменувань та кодів операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
Замовником допущена дискримінація Скаржника на участь в Процедурі закупівлі яка полягає в обов’язковості застосування операції D13 до відходів (медичних відходів), неможливості здійснення оброблення відходів 20 01 21* шляхом відновлення, а також встановлення дискримінаційних вимог до ліцензії яка має надаватись у складі пропозиції.
Опис порушень допущених Замовником викладені в наступному.
Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.
В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2
Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX
ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*
R2 Відновлення/регенерація розчинників
R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)
R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)
R6 Регенерація кислот чи основ
R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення
R8 Відновлення компонентів із каталізаторів
R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання
R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища
R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка
R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати операції D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*.
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України листом від 17.01.2025 № 25/7-24/809-25 повідомляло Комісію, про що вказано в Рішенні АМКУ № 974-р/пк-пз від 22.01.2025 (додається к доказ) про те що здійснювати попередні операції (D13) з відходами 18 01 03* заборонено".
Скаржник вважає що для таких відходів як 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини теж заборонено (або відсутня потреба) здійснення попередньої операції (D13). Відповідно відсутня потреба в попередніх операціях з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення. Скаржник може застосовувати операцію D10 та одразу спалювати вказані відходи.
А також Скаржник може надати послуги з управління вказаними відходами використовуючи можливості субпідрядника/співвиконавця з такими операціями як R12, R13, R4, тобто здійснити оброблення шляхом відновлення відходів 20 01 21*. Відповідний наказ про видачу ліцензії субпідрядника/співвиконавця надається як доказ.
Однак Замовник безпідставно обмежує Скаржника, залишаючи можливість виключно здійснювати «якісь невідомі попередні операції» та виключно їх всі видаляти.
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України листом від 17.01.2025 № 25/7-24/809-25 повідомляло Комісію, що вказано в Рішенні АМКУ № 974-р/пк-пз від 22.01.2025 (додається к доказ) про те що відходи за кодом 20 01 21* можна обробляти як шляхом видалення (D13, D15, D9), так і відновлення (R12, R13, R4).
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з медичними відходами перед операціями з видалення та надаючи послуги з управління відходами які містять ртуть здійснювати саме їх видалення без можливості відновлення.
Скаржник також вважає що Замовник необґрунтовано встановлює вимоги до ліцензії яка має надаватись у складі пропозиції та повинна містити зокрема коди операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
За таких обставин участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти учасники в ліцензії яких є операція D13 до відходів 18 01 03* та 18 01 06*, а також виключно операції з видалення до відходів 20 01 21*. А також ті які зможуть надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка буде містити зокрема коди операцій з відновлення (видалення) відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами», що є предметом закупівлі.
З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів та не містити дискримінаційні вимоги до ліцензій які надаються у складі пропозиції.
Додатково Скаржник надає на розгляд Комісію накази з додатками про видачу ліцензій Скаржнику та субпідряднику/співвиконавцю якого планується залучити до надання послуг з управління відходами що передбачені предметом закупівлі.
З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 Додаток 4 до тендерної документації 3. Учасник повинен надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» затверджено відповідний порядок видачі дозволів, що ґрунтується на положеннях пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами».
Водночас, згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами», видача, відмова у видачі, анулювання дозволів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Важливо зазначити, що Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (стаття 1, частина 1, абзац 8) визначає декларацію про провадження господарської діяльності як документ, що підтверджує відповідність суб’єкта господарювання вимогам законодавства та надає йому право здійснювати господарську діяльність без отримання окремого дозволу.
Особливої уваги заслуговують положення частини 2-2 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», які регулюють питання здійснення діяльності у період воєнного стану. У цей період право на здійснення певних видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без необхідності отримання документів дозвільного характеру, за винятком видів діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України. Зазначене підтверджується постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до якої право на здійснення діяльності може набуватися шляхом подання декларації без отримання дозволів (крім видів діяльності, визначених у додатку 2 до цієї постанови). Управління небезпечними відходами не включено до цього переліку, що дозволяє здійснювати відповідну діяльність за декларативним принципом.
Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 року № 1137 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 року № 1431), декларації про провадження господарської діяльності, подані суб’єктами господарювання у період воєнного стану, є дійсними до 15 червня 2025 року. Після цієї дати для продовження діяльності суб’єкти повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, визначеному Законом України «Про управління відходами».
Скаржник подав декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24 відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у період воєнного стану. Інформація про декларацію зареєстрована у реєстрі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує легітимність здійснення діяльності Скаржника у сфері управління небезпечними відходами.
Відмова визнати таку декларацію рівнозначною дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів фактично створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на законних підставах у рамках чинного законодавства.
Тобто Скаржник має станом на дату проведення процедури закупівлі декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників. Будь-які умови тендерної документації, які обмежують участь у процедурі закупівлі без обґрунтованої необхідності, є порушенням цього принципу.
Конституція України (стаття 42) гарантує свободу підприємницької діяльності, яка здійснюється в межах закону. Будь-яке обмеження цієї свободи можливе лише на підставі закону, а не за рішенням окремих органів чи установ. У цьому контексті відмова визнавати декларацію про провадження господарської діяльності як достатній документ для підтвердження права на участь у тендері суперечить принципам законності та рівності.
З огляду на викладене, встановлення у тендерній документації вимоги щодо обов’язкового надання дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів без можливості підтвердження такої діяльності декларацією є необґрунтованим і таким, що обмежує конкуренцію. Це створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на підставі декларацій, поданих відповідно до чинного законодавства.
Варто окремо зазначити та наголосити, що декларація про провадження господарської діяльності, подана Скаржником відповідно до чинного законодавства, не містить зазначення кодів та назв відходів за Національним переліком відходів. Це зумовлено тим, що нормативно-правові акти, які регламентують порядок подання декларацій у період дії воєнного стану, не передбачають обов’язковості внесення такої інформації до декларації. Відсутність кодів та назв відходів не є наслідком порушення Скаржником вимог законодавства, а обумовлена особливостями законодавчого регулювання. Тому вимога Замовника щодо обов’язкової наявності в дозвільному документі інформації про коди та назви відходів фактично встановлює дискримінаційні умови, які необґрунтовано обмежують участь суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на підставі декларації, поданої у законному порядку. Така вимога суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.
Вказане додатково свідчить про наявні ознаки дискримінаційності вимог тендерної документації Замовника по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації яка подана в умовах воєнного стану та не містить кодів і назв відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
З метою усунення зазначених порушень та забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі, пропонується викласти відповідну вимогу тендерної документації в такій редакції:
" Учасник повинен надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або декларацію про провадження господарської діяльності, яка подана відповідно до вимог законодавства України, у тому числі в умовах воєнного стану, та внесена до відповідного реєстру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України."
Такий підхід забезпечить законність, відкритість і рівність умов для всіх учасників процедури закупівлі, що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації для тих учасників в декларації яких не вказуються коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі оскільки для надання послуг ним планується залучення субпідрядника.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації