• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Аварійно-відновлювальний поточний ремонт внутрішніх приміщень ЗЗСО № 88, за адресою м. Київ, вул. К. Білокур, 3»

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Аварійно-відновлювальний поточний ремонт внутрішніх приміщень ЗЗСО № 88, за адресою м. Київ, вул. К. Білокур, 3» згідно документації. При проведенні поточного ремонту учасник/виконавець повинен виконувати заходи, що забезпечують дотримання правил техніки безпеки у відповідності із Законом України «Про охорону праці», інших чинних нормативних документів та актів з охорони праці. Забезпечити обов‘язкове виконання вимог чинного законодавства України по охороні навколишнього середовища, пожежній безпеці та додержуватись вимог державних будівельних норм і державних стандартів України, гігієнічних нормативів, санітарних правил і норм тощо. Будівельні матеріали та вироби, які будуть використані виконавцем під час надання послуг з поточного ремонту мають відповідати основним вимогам, визначеним національним стандартам ДСТУ і будівельним нормам та повинні бути промарковані національним знаком відповідності. Строк виконання робіт: до 20.08.2025 року. Примітка: кошторисну документацію підготувати згідно обсягів робіт та у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України. У разі, якщо технічна специфікація замовника містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, учасник може надати саме такі матеріали, як вимагається замовником, або еквівалент, не гірший за якістю. * Якість запропонованого еквіваленту товару/послуги тощо має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника (підтверджується порівняльної таблицею технічних характеристик товару/послуги тощо, заявлених Замовником і запропонованим Учасником їх еквіваленту). Учасник визначає вартість робіт/послуг, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України та Державними будівельними нормами на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів (приймаються за відповідними обґрунтованими цінами та посиланнями на постачальника), вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції. На Учасника покладається обов’язок з проведення експертної оцінки/експертизи щодо розгляду кошторисної частини проектної документації із залученням незалежної експертної установи/організації (за погодженням з замовником). Вартість робіт/послуг, які Учасник пропонує виконати за Договором, включає в себе витрати Учасника на проведення такої оцінки. Розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) необхідно підготувати відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою); - Дефектний Акт; - Локальні кошториси; - Відомість ресурсів. Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін та складений у відповідності до чинної Настанови.

Завершена

2 699 144.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 495.72 UAH
Період оскарження: 05.02.2025 16:57 - 10.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника про визначення переможця відкритих торгів з особливостями

Номер: 7dff87493ef44425ba6eedb0c32c1414
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-05-015966-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника про визначення переможця відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.04.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.04.2025 13:46
Дата виконання рішення Замовником: 29.04.2025 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано замовником.
Автор: ФОП ЗАТУЛЬСЬКА КАТЕРИНА ГРИГОРІВНА, Затульська Катерина 380685246469 Katyazatul@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ffceb42fadd74eedb4b736c0ab974251
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї пропозиції не надав документів, які вимагалися тендерною документацією Замовника (Додаток 2) та які б підтверджували відповідність учасника кваліфікаційному критерію "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід", а також не усунув виявлені Замовником невідповідності у встановлений термін.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-05-015966-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Аварійно-відновлювальний поточний ремонт внутрішніх приміщень ЗЗСО № 88, за адресою м. Київ, вул. К. Білокур, 3».
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»,
2. Фізична особа-підприємець Затульська Катерина Григорівна (далі – Скаржник).

Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-02-05-015966-a від 14.02.2025 року найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.».
За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» 04.04.2025 року Замовник виявив невідповідності в пропозиції та оприлюднив повідомлення з вимогою усунути ці невідповідності протягом 24 годин.
Проте, ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не усунув виявлені Замовником невідповідності у встановлений термін.
Незважаючи на це, відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи від 09.04.2025 року Замовником було визнано ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» переможцем процедури закупівлі та було оприлюднено Повідомлення про намір укласти з ним договір.
При перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» нами (Скаржником) було встановлено, що вона не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації Замовника, і, відповідно, повинна була бути відхиленою Замовником (на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не відповідає вимогам, зазначеним у тендерній документації Замовника, а також вимогам законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог підрозділу 1 («Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції») Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом уповноваженої особи від 21.01.2025 року № ВТО/4:
«… Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 2 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією) — згідно з Додатком 2 до тендерної документації) та відповідно до пункту 2 цього розділу;
− інформацією та/або документами щодо кожного субпідрядника / співвиконавця у разі залучення (відповідно до пункту 7 цього розділу та згідно з Додатком 2 до тендерної документації) (встановлюється у разі закупівлі робіт або послуг);
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− форма* «Тендерна пропозиція»— згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
− інша інформація та документи, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. …».

Відповідно до вимог підрозділу 5 («Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей*») Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону.
Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. …»

Додаток 2 («Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») до тендерної документації Замовника містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Перелік), в якому, зокрема, пунктом 1.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Замовником було встановлено, які документи та/або інформацію, мають надати учасники в складі своїх тендерних пропозицій на підтвердження своєї відповідності встановленому Замовником кваліфікаційному критерію.

Зокрема, на підтвердження факту наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (підпункт 1.2.5. Переліку), учасники у складі своїх тендерних пропозицій повинні були надати:
«1.2.5. До довідки додати документи, які підтверджують допуск працівників учасника до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р., та інших обов’язкових оглядів/експертиз, передбачених чинним законодавством для працівників, зайнятих на роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та про відсутність протипоказань для безпосереднього виконання робіт/обов’язків), у тому числі: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством), документ(и) про проходження працівниками обов’язкових наркологічного/ психіатричного оглядів.».

На виконання цієї вимоги тендерної документації Замовника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції надало Медичні карти огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о, затверджена наказом МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280») та Особисті медичні книжки (форма первинної облікової документації № 1-ОМК, затверджена наказом МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280»), а також Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о, затверджена наказом МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин»).
Зокрема, серед наданих ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» документів були:
1) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337047 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4954, які оформлені на працівника Нікішина Євгенія Олександровича за посадою «слюсар-сантехнік» (без фото),
2) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337046 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4951, які оформлені на працівника Савченка Романа Вікторовича за посадою «електрик (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування)» (без фото),
3) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337046 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4955, які оформлені на працівницю Чорношкур Людмилу Іванівну за посадою «маляр-штукатур» (без фото).

Будь-яких інших медичних документів (довідок) на вищезгаданих працівників ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», а також медичних документів, оформлених на працівника за посадою «зварник» (обов’язкова наявність у учасників такого працівника було вимогою Замовника згідно підпункту 1.2.1. Переліку), ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі тендерної пропозиції не було надано.
Інформація про наявність у ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» працівника за посадою «зварник» також була відсутня в наданій ним Довідці про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід, від 10.02.2025 року № 3-015966.

На виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей від 04.04.2025 року «… надати у строк, визначений Особливостями: 1) інформацію про наявність у Учасника кваліфікованого працівника такого як зварник (виправлена довідка в довільній формі про наявність у учасника працівників які будуть залучені до виконання зобов’язань перед замовником у разі укладення відповідного договору); 2) документ, який засвідчує можливість використання праці зварника Учасником; 3) документ, який підтверджує інформацію про кваліфікацію зварника; 4) документи, які підтверджують успішне проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці зварником, зокрема: протоколи чи витяги з протоколів перевірки знань з охорони праці та чинні посвідчення (пожежна безпека, НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07; електробезпека (НПАОП 40.1-1.21-98 (ПБЕЕС), НПАОП 40.1-1.07-01 (ПЕЕЗ), ПТЕЕС, ПУЕ), а також відповідне посвідчення зварника (видане за результатами атестації відповідно до НПАОП 0.00-1.16-96), що підтверджує його допуск до виконання зварювальних робіт; 5) документи, які підтверджують допуск працівників учасника (зварника, електрика, штукатура, сантехніка) до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р., а саме: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством).» ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» 05.04.2025 року були додатково надано:
• лист-пояснення щодо документів, які підтверджують кваліфікацію працівника Юрчука Віталія Петровича за посадами «зварник»/«електрогазозварник»/ «електрозварник ручного зварювання»,
• Довідка про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід, в якій міститься інформація про те, що працівник Юрчук Віталій Петрович обіймає посади «електрогазозварник», «електрозварник ручного зварювання», «зварник»,
• накази про прийняття на роботу працівника Юрчука Віталія Петровича на посади «електрогазозварник», «електрозварник ручного зварювання», «зварник»),
• документи, що підтверджують кваліфікацію працівника Юрчука Віталія Петровича за займаними посадами/виконуваною роботою,
• медичні документи: Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 266994 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), які оформлені на працівника Юрчука Віталія Петровича за посадою «електрогазозварник» (без фото); Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337055 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), які оформлені на працівника Юрчука Віталія Петровича за посадою «електрозварник ручного зварювання» (без фото),
• документи про проходження працівником Юрчуком Віталієм Петровичем (у т.ч.) навчання з охорони праці за займаними посадами/виконуваною роботою та про його атестацію як зварника,
• документ про проходження працівником Смітюхом Іваном Петровичем атестації як зварника пластмас.

Тобто, незважаючи на вимоги тендерної документації Замовника, ані під час подання своєї тендерної пропозиції 12.02.2025 року, ані під час усунення невідповідностей 05.04.2025 року, ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не були надані «документи, які підтверджують допуск працівників учасника (зварника, електрика, штукатура, сантехніка) до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р.), а саме: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством).».

При цьому, надання ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» Медичних карт огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о) та Особистих медичних книжок (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) не є виконанням вимог Замовника, оскільки чинним законодавством України обов’язкове проведення медичних оглядів для різних категорій працівників/професій чітко регламентується відповідними різними нормативно-правовими актами.

Зокрема, чинним законодавством (статтею 169 Кодексу законів про працю, статтею 17 Закону України «Про охорону праці») передбачено, що обов’язкові медичні огляди встановлені для таких категорій працівників: а) зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими і небезпечними умовами праці; б) зайнятих на роботах, де є необхідність у професійному доборі; в) віком до 21 року; г) деяких інших категорій працівників.
Тобто, медичні огляди є обов’язковою законодавчою умовою, дотримання якої дає право роботодавцю допустити працівника до виконання його трудових обов’язків, а працівнику дає право виконувати свою роботу. Роботодавець не має права допускати працівника до роботи, якщо він зобов’язаний проходити, але вчасно не пройшов медичний огляд.

Основним нормативним актом, який регламентує проведення медичних оглядів, є Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом МОЗ України від 21.05.2007 р. № 246 (далі – Порядок № 246). Зокрема, Додаток № 4 до Порядку містить Перелік шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язкові попередній (періодичні) медичний огляд працівників, а Додаток № 5 – Перелік робіт, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників.
Перелік робіт, де є потреба в професійному доборі, затверджений наказом Держкомнаглядохоронпраці України та МОЗ України від 23.09.1994 р. № 263/121 (далі – Перелік № 263/121).

Окремо на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів і видачі особистих медичних книжок» МОЗ України своїм наказом від 23.07.2002 р. № 280 (зі змінами, в редакції наказу МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280», далі – Наказ № 280/150) затвердило Правила проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, Перелік необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів, та періодичність їх проведення, Перелік протипоказань для роботи за професіями, визначеними в Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам.
При цьому, вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів і видачі особистих медичних книжок», а також нормативно-правових актів, затверджених на виконання її вимог (зокрема, Наказу № 280/150), не поширюються на професії (працівників) будівельної галузі (де мають місце, у тому числі, важкі роботи, роботи із шкідливими і небезпечними умовами праці).

Законодавством також передбачено, що проведення різних медичних оглядів (згідно Порядку № 246 або згідно Наказу № 280/150) передбачає й різні (для кожної професії/виконуваної роботи) переліки обстежень/оглядів лікарями, а за результатами проведення різних медичних оглядів складаються різні медичні документи, які дають право допускати працівника до певної роботи. У випадку з медичними оглядами, передбаченими законодавством для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі – це медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у Додатку 8 до Порядку № 246 (пункт 2.16. Порядку № 246).

Таким чином, надані ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції медичні документи на працівників (форма № 1-ОМК «Особиста медична книжка», форма первинної облікової документації
№ 140-5/о) не відповідають ані вимогам тендерної документації Замовника, ані вимогам законодавства.
Ураховуючи вимоги перелічених вище законодавчих та нормативно-правових актів, зокрема, Кодексу законів про працю, Закону України «Про охорону праці», Порядку № 246, Переліку №263/121, а також документи/інформацію, надані ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції, працівники ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», які обіймають посади електрика, зварника, штукатура і сантехніка, згідно чинного законодавства не можуть бути допущені до виконання своїх трудових обов’язків та не мають права виконувати свою роботу у зв’язку з відсутністю документів про проходження ними відповідних медичних оглядів, передбачених для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі. Тобто, це фактично відсутність мінімально-необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до вимог тендерної документації Замовника, підпункт 1.2.1. Переліку).

Як неодноразово звертав увагу орган оскарження у своїх рішеннях та Узагальненій практиці розгляду органом оскарження скарг: учасники процедур закупівель повинні розуміти, що у випадку, якщо умови тендерної документації не оскаржувались у встановленому законодавством порядку, вони мають бути виконані та відповідні документи надані у складі тендерної пропозиції.

Відтак тендерна пропозиція ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не відповідає вимогам, встановленим Замовником у тендерної документації, і ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не усунуло виявлені Замовником невідповідності після розкриття тендерних пропозицій.
З огляду на вищезазначене, вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця відкритих торгів з особливостями за закупівлею

Номер: 346fb61e426449d5ab79982507b7a890
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-05-015966-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця відкритих торгів з особливостями за закупівлею
Скарга:
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 11.04.2025 17:50
Автор: ФОП ЗАТУЛЬСЬКА КАТЕРИНА ГРИГОРІВНА, Затульська Катерина 380685246469 Katyazatul@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e5626e5c8a414e8daf6c72f4d61b04ae
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї пропозиції не надав документів, які вимагалися тендерною документацією Замовника (Додаток 2) та які б підтверджували відповідність учасника кваліфікаційному критерію "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід", а також не усунув виявлені Замовником невідповідності у встановлений термін.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-05-015966-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Аварійно-відновлювальний поточний ремонт внутрішніх приміщень ЗЗСО № 88, за адресою м. Київ, вул. К. Білокур, 3».
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»,
2. Фізична особа-підприємець Затульська Катерина Григорівна (далі – Скаржник).

Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-02-05-015966-a від 14.02.2025 року (файл «UA-2025-02-05-015966-a.pdf» додається в складі доказів) найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.».
За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» 04.04.2025 року Замовник виявив невідповідності в пропозиції та оприлюднив повідомлення з вимогою усунути ці невідповідності протягом 24 годин (файл «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.pdf» додається в складі доказів).
Проте, ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не усунув виявлені Замовником невідповідності у встановлений термін.
Незважаючи на це, відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи від 09.04.2025 року (файл «Протокол розгляду ТОВ ТЕП КЕПІТАЛ.pdf» додається в складі доказів) Замовником було визнано ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» переможцем процедури закупівлі та було оприлюднено Повідомлення про намір укласти з ним договір.
При перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» нами (Скаржником) було встановлено, що вона не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації Замовника (файл «ТД Замовника.zip» додається в складі доказів), і, відповідно, повинна була бути відхиленою Замовником (на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не відповідає вимогам, зазначеним у тендерній документації Замовника, а також вимогам законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог підрозділу 1 («Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції») Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, затвердженої Протоколом уповноваженої особи від 21.01.2025 року № ВТО/4:
«… Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 2 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією) — згідно з Додатком 2 до тендерної документації) та відповідно до пункту 2 цього розділу;
− інформацією та/або документами щодо кожного субпідрядника / співвиконавця у разі залучення (відповідно до пункту 7 цього розділу та згідно з Додатком 2 до тендерної документації) (встановлюється у разі закупівлі робіт або послуг);
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− форма* «Тендерна пропозиція»— згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
− інша інформація та документи, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. …».

Відповідно до вимог підрозділу 5 («Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей*») Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону.
Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. …»

Додаток 2 («Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») до тендерної документації Замовника містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Перелік), в якому, зокрема, пунктом 1.2. «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Замовником було встановлено, які документи та/або інформацію, мають надати учасники в складі своїх тендерних пропозицій на підтвердження своєї відповідності встановленому Замовником кваліфікаційному критерію.

Зокрема, на підтвердження факту наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (підпункт 1.2.5. Переліку), учасники у складі своїх тендерних пропозицій повинні були надати:
«1.2.1. Довідка в довільній формі про наявність у учасника працівників які будуть залучені до виконання зобов’язань перед замовником у разі укладення відповідного договору.
Склад мінімально-необхідних працівників у учасника*:
- інженера з охорони праці (будівництво) з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках;
- виконроба або головного інженера;
- кваліфікованих працівників таких як зварника, електрика, сантехніка, штукатура.
*Допускається суміщення працівниками певних спеціальностей споріднених функціональних обов’язків. У випадку суміщення, в складі тендерної пропозиції учасника мають бути надані підтверджуючі документи.»;

«1.2.5. До довідки додати документи, які підтверджують допуск працівників учасника до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р., та інших обов’язкових оглядів/експертиз, передбачених чинним законодавством для працівників, зайнятих на роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, та про відсутність протипоказань для безпосереднього виконання робіт/обов’язків), у тому числі: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством), документ(и) про проходження працівниками обов’язкових наркологічного/ психіатричного оглядів.».

На виконання цієї вимоги тендерної документації Замовника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції надало Медичні карти огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о, затверджена наказом МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280») та Особисті медичні книжки (форма первинної облікової документації № 1-ОМК, затверджена наказом МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280»), а також Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о, затверджена наказом МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин») – файл «11 медичні огляди довідки_.pdf» (додається в складі доказів).
Зокрема, серед наданих ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» документів були:
1) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337047 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4954, які оформлені на працівника Нікішина Євгенія Олександровича за посадою «слюсар-сантехнік» (без фото),
2) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337046 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4951, які оформлені на працівника Савченка Романа Вікторовича за посадою «електрик (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування)» (без фото),
3) Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337046 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о) за № 4955, які оформлені на працівницю Чорношкур Людмилу Іванівну за посадою «маляр-штукатур» (без фото).

Будь-яких інших медичних документів (довідок) на вищезгаданих працівників ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», а також медичних документів, оформлених на працівника за посадою «зварник» (обов’язкова наявність у учасників такого працівника було вимогою Замовника згідно підпункту 1.2.1. Переліку), ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі тендерної пропозиції не було надано.
Інформація про наявність у ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» працівника за посадою «зварник» також була відсутня в наданій ним Довідці про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід, від 10.02.2025 року № 3-015966 – файл «3 довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf» (додається в складі доказів).

На виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей від 04.04.2025 року (файл «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.pdf» додається в складі доказів) «… надати у строк, визначений Особливостями: 1) інформацію про наявність у Учасника кваліфікованого працівника такого як зварник (виправлена довідка в довільній формі про наявність у учасника працівників які будуть залучені до виконання зобов’язань перед замовником у разі укладення відповідного договору); 2) документ, який засвідчує можливість використання праці зварника Учасником; 3) документ, який підтверджує інформацію про кваліфікацію зварника; 4) документи, які підтверджують успішне проходження спеціального навчання та перевірки знань з охорони праці зварником, зокрема: протоколи чи витяги з протоколів перевірки знань з охорони праці та чинні посвідчення (пожежна безпека, НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07; електробезпека (НПАОП 40.1-1.21-98 (ПБЕЕС), НПАОП 40.1-1.07-01 (ПЕЕЗ), ПТЕЕС, ПУЕ), а також відповідне посвідчення зварника (видане за результатами атестації відповідно до НПАОП 0.00-1.16-96), що підтверджує його допуск до виконання зварювальних робіт; 5) документи, які підтверджують допуск працівників учасника (зварника, електрика, штукатура, сантехніка) до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р., а саме: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством).» ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» 05.04.2025 року були додатково надано:
• лист-пояснення щодо документів, які підтверджують кваліфікацію працівника Юрчука Віталія Петровича за посадами «зварник»/«електрогазозварник»/ «електрозварник ручного зварювання» – файл «лист пояснення.pdf» (додається в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• Довідка про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід, в якій міститься інформація про те, що працівник Юрчук Віталій Петрович обіймає посади «електрогазозварник», «електрозварник ручного зварювання», «зварник» – файл «1 довідка про наявність працівників відповідної кваліфікаціїю.pdf» (додається в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• накази про прийняття на роботу працівника Юрчука Віталія Петровича на посади «електрогазозварник», «електрозварник ручного зварювання», «зварник» – файли «1-1 наказ про прийняття на роботу.pdf», «1-1-1 Наказ про суміщення Юрчук.pdf» (додаються в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• документи, що підтверджують кваліфікацію працівника Юрчука Віталія Петровича за займаними посадами/виконуваною роботою – файли «1-2-1 кваліфікація_електрозварник ручного зварювання.pdf», «1-2-2 кваліфікація_Юрчук_електрогазозварник_.pdf» (додаються в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• медичні документи: Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 266994 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), які оформлені на працівника Юрчука Віталія Петровича за посадою «електрогазозварник» (без фото); Особиста медична книжка (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) 2 Серія ААД № 337055 та Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о), які оформлені на працівника Юрчука Віталія Петровича за посадою «електрозварник ручного зварювання» (без фото) – файли «1-3-1 медичні довідки_електрогазозварник.pdf», «1-3-2 медичні довідки електрозварник ручного зварювання.pdf» (додаються в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• документи про проходження працівником Юрчуком Віталієм Петровичем (у т.ч.) навчання з охорони праці за займаними посадами/виконуваною роботою та про його атестацію як зварника – файли «1-4 атестація зварника (НПАОП 0.00-1.16-96 ).pdf», «1-5 навчання ОП робітники).pdf», «1-6 ОП ЕБ Зварник, електрозварник ручного зварювання).pdf» (додаються в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»),
• документ про проходження працівником Смітюхом Іваном Петровичем атестації як зварника пластмас – файл «1-4 атестація зварника пластмас.pdf» (додається в складі доказів/файловий архів «24 години (05.04.2025).zip»).

Тобто, незважаючи на вимоги тендерної документації Замовника, ані під час подання своєї тендерної пропозиції 12.02.2025 року, ані під час усунення невідповідностей 05.04.2025 року, ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не були надані «документи, які підтверджують допуск працівників учасника (зварника, електрика, штукатура, сантехніка) до відповідних видів робіт (про проходження працівниками учасника медичного огляду відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом МОЗ України № 246 від 21.05.2007 р.), а саме: медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників (за формою, передбаченою законодавством).».

При цьому, надання ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» Медичних карт огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я (форма первинної облікової документації № 140-5/о) та Особистих медичних книжок (форма первинної облікової документації № 1-ОМК) не є виконанням вимог Замовника, оскільки чинним законодавством України обов’язкове проведення медичних оглядів для різних категорій працівників/професій чітко регламентується відповідними різними нормативно-правовими актами.

Зокрема, чинним законодавством (статтею 169 Кодексу законів про працю, статтею 17 Закону України «Про охорону праці») передбачено, що обов’язкові медичні огляди встановлені для таких категорій працівників: а) зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими і небезпечними умовами праці; б) зайнятих на роботах, де є необхідність у професійному доборі; в) віком до 21 року; г) деяких інших категорій працівників.
Тобто, медичні огляди є обов’язковою законодавчою умовою, дотримання якої дає право роботодавцю допустити працівника до виконання його трудових обов’язків, а працівнику дає право виконувати свою роботу. Роботодавець не має права допускати працівника до роботи, якщо він зобов’язаний проходити, але вчасно не пройшов медичний огляд.

Основним нормативним актом, який регламентує проведення медичних оглядів, є Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений наказом МОЗ України від 21.05.2007 р. № 246 (далі – Порядок № 246). Зокрема, Додаток № 4 до Порядку містить Перелік шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язкові попередній (періодичні) медичний огляд працівників, а Додаток № 5 – Перелік робіт, для виконання яких є обов’язковим попередній (періодичні) медичний огляд працівників.
Перелік робіт, де є потреба в професійному доборі, затверджений наказом Держкомнаглядохоронпраці України та МОЗ України від 23.09.1994 р. № 263/121 (далі – Перелік № 263/121).

Окремо на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів і видачі особистих медичних книжок» МОЗ України своїм наказом від 23.07.2002 р. № 280 (зі змінами, в редакції наказу МОЗ України від 21.02.2013 р. № 150 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2002 року № 280», далі – Наказ № 280/150) затвердило Правила проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, Перелік необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів, та періодичність їх проведення, Перелік протипоказань для роботи за професіями, визначеними в Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам.
При цьому, вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 р. № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв і організацій, працівники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів і видачі особистих медичних книжок», а також нормативно-правових актів, затверджених на виконання її вимог (зокрема, Наказу № 280/150), не поширюються на професії (працівників) будівельної галузі (де мають місце, у тому числі, важкі роботи, роботи із шкідливими і небезпечними умовами праці).

Додатково: Центром громадського здоров’я МОЗ України (стаття «Медичні огляди: їхні види та важливість» від 13.12.2023 р., посилання на офіційний сайт - https://phc.org.ua/news/medichni-oglyadi-ikhni-vidi-ta-vazhlivist) додатково роз’яснено різницю між медичними оглядами, передбаченими законодавством для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, осіб віком до 21 року (Порядок № 246) і передбачених для працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (Наказ № 280/150).

Законодавством також передбачено, що проведення різних медичних оглядів (згідно Порядку № 246 або згідно Наказу № 280/150) передбачає й різні (для кожної професії/виконуваної роботи) переліки обстежень/оглядів лікарями, а за результатами проведення різних медичних оглядів складаються різні медичні документи, які дають право допускати працівника до певної роботи. У випадку з медичними оглядами, передбаченими законодавством для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі – це медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у Додатку 8 до Порядку № 246 (пункт 2.16. Порядку № 246).

Таким чином, надані ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції медичні документи на працівників не відповідають ані вимогам тендерної документації Замовника, ані вимогам законодавства.
Ураховуючи вимоги перелічених вище законодавчих та нормативно-правових актів, зокрема, Кодексу законів про працю, Закону України «Про охорону праці», Порядку № 246, Переліку №263/121, а також документи/інформацію, надані ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» у складі своєї тендерної пропозиції, працівники ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», які обіймають посади електрика, зварника, штукатура і сантехніка, згідно чинного законодавства не можуть бути допущені до виконання своїх трудових обов’язків та не мають права виконувати свою роботу у зв’язку з відсутністю документів про проходження ними відповідних медичних оглядів, передбачених для працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі. Тобто, це фактично відсутність мінімально-необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (відповідно до вимог тендерної документації Замовника).

Відтак тендерна пропозиція ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не відповідає вимогам, встановленим Замовником у тендерної документації, і ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» не усунуло виявлені Замовником невідповідності після розкриття тендерних пропозицій.
З огляду на вищезазначене, вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів

Номер: 57686a7040ab46ac895b9512cfe5a0fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-05-015966-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відміну відкритих торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2025 15:33
Дата виконання рішення Замовником: 03.04.2025 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто.
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 682c2f1907954578a59f6dcd8e1aeefb
Заголовок пункту скарги: Заперечення на відміну
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-05-015966-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Аварійно-відновлювальний поточний ремонт внутрішніх приміщень ЗЗСО № 88, за адресою м. Київ, вул. К. Білокур, 3».
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕП-КЕПІТАЛ."- Скаржник.
2. ФОП ЗАТУЛЬСЬКА КАТЕРИНА ГРИГОРІВНА.
Скаржником запропоновано найбільш економічно вигідну пропозицію.
20 лютого 2025 р. Замовником було відмінено торги відповідно до наступного (витяг з протоколу №88):
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: В Тендерній документації Замовника виявлено порушення, а саме «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», частина 3 «Проект договору про закупівлю»: Ненадання учасником заповненого та підписаного проекту договору (разом з додатками до нього) у складі тендерної пропозиції призводить до відхилення такої пропозиції, не є підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції такого Учасника процедури закупівлі відповідно до пункту п.44 Особливостей. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги уразі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
Заперечення на відміну
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало:
- неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Проте підстави для відміни торгів зазначені в рішенні про відміну не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що підстава відміни торгів, зазначена Замовником в протоколі, не відповідає ні обставинам закупівлі, ні умовам законодавства про публічні закупівлі.
Протокол відміни торгів не містить підстав, які підтверджують правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення