-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)
Завершена
560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 800.00 UAH
Період оскарження:
05.02.2025 16:26 - 10.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Номер:
84effa3a0f4b4cb1be6112dbe24e0a80
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-05-015153-a.b1
Назва:
СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до тендерної документації (2).docx 24.02.2025 10:54
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) (2).docx 24.02.2025 10:54
- Відповідність технічним,якісним та іншим вимогам ДОВІДКА.pdf 24.02.2025 10:54
- Вимога 24 години.docx 24.02.2025 10:54
- Витяг з ЄДР 28.01.25.pdf 24.02.2025 10:54
- Витяг ЄДР 13.02.2025.pdf 24.02.2025 10:54
- Протокол УО розгляд пропозиції та визначення переможця (1).pdf 24.02.2025 10:54
- Роз’яснення щодо КВЕД 95.11 (1).pdf 24.02.2025 10:54
- Наказ та протокол призначення керівника.pdf 24.02.2025 10:54
- Скарга (1).docx 24.02.2025 10:54
- Протокол УО розгляд пропозиції та її відхилення (3).pdf 24.02.2025 10:54
- скарга 24.02..pdf 24.02.2025 10:54
- Тендерна документація за Особливостями.docx 24.02.2025 10:54
- Статут-опис-протокол-виписка.pdf 24.02.2025 10:54
- sign.p7s 24.02.2025 10:56
- рішення від 26.02.2025 № 2950.pdf 26.02.2025 13:24
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2025 № 3396.pdf 06.03.2025 11:53
- рішення від 05.03.2025 № 3396.pdf 10.03.2025 16:45
- Пояснення по скарзі 28.02.pdf 28.02.2025 15:44
- протокол УО про повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (за Особливостями).docx 28.02.2025 15:46
- Додаток 2 до тендерної документації.docx 28.02.2025 15:46
- Протокол відхилення тендерної пропозиції, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.docx 28.02.2025 15:46
- Додаток 3 до тендерної документації.docx 28.02.2025 15:46
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 28.02.2025 15:46
- Пояснення по скарзі 28.02..docx 28.02.2025 15:46
- Тендерна документація за Особливостями.docx 28.02.2025 15:46
- Додаток 4 до тендерної документації.docx 28.02.2025 15:46
- Скасування рішення.pdf 12.03.2025 14:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.02.2025 16:06
Дата розгляду скарги:
05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.02.2025 13:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.03.2025 16:45
Дата виконання рішення Замовником:
12.03.2025 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві (філія ГСЦ МВС) - Панчуком Володимиром Валерійовичем, розглянуто наступні питання:
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Скасування рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ «Гарант прінт сервіс».
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України No3396-р/пк-пз від 05.03.2025, розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "В.М." від 24 лютого 2025 № UA-2025-02-05-015153-a.b1:
ПОСТАНОВИЛА:
Зобов'язати РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ГСЦ МВС В М. КИЄВІ (ФІЛІЯ ГСЦ МВС) (код ЄДРПОУ: 43611844) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "В.М." (код ЄДРПОУ: 24095427) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Гарант прінт сервіс" (код ЄДРПОУ: 30928420) за процедурою закупівлі — "50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-05-015153-a.
ВИРІШИВ:
1. Скасувати рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ «Гарант прінт сервіс».
2. Оприлюднити у встановленому Законом з урахуванням Особливостей порядку інформацію про скасування рішення про визначення переможця закупівлі (протокольне рішення).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b21a57399ea24935a408970c219af6a2
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо усунення невідповідностей:
Замовником відповідно до п. 43 Особливостей було надано повідомлення ТОВ «В.М.» з вимогою про усунення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником відповідно до п. 43 Особливостей було надано повідомлення ТОВ «В.М.» з вимогою про усунення невідповідностей в якому серед іншого було вказано:
«В Додатку 2 Пункт 5. Основним видом господарської діяльності Учасника має бути Код згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування, що включає в себе заправку та відновлення картриджів. Дану вимогу учасник підтверджує копією витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Витяг/виписка обов’язково має містити інформацію щодо засновників та кінцевих бенефіціарних власників (для юридичних осіб). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа, Учасник додатково повинен подати у складі своєї тендерної пропозиції довідку у довільній формі, що містить обґрунтовану причину відсутності такої інформації. Документ (документи) повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів за відповідним предметом закупівлі. Надано Витяг від 28.01.2025року.»
Разом з тим п. 43 Особливостей передбачено, що вимога про усунення невідповідностей не надається Замовником щодо «випадків … відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції…»
Наданням вимоги про усунення невідповідностей Замовник засвідчив, що невиконання ТОВ «В.М.» щодо подання витягу з ЄДР, датованого неналежною датою є невідповідністю, що може бути усунута за процедурою передбаченою п. 43 Особливостей.
Отже, Замовник правильно розумів, що витяг з ЄДР, хоч і зазначений в Додатку №2 до тендерної документації, однак по своїй суті не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Інакше, для чого було надавати відповідну вимогу учаснику.
На вимогу Замовника про усунення невідповідностей ТОВ «В.М.» було надано витяг з ЄДР датований 13.02.2025 та Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 року (файл – «Роз’яснення щодо КВЕД 95.11.pdf») в якому ТОВ «В.М.» пояснив, що він має необхідний код господарської діяльності 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування», а тому може здійснювати надання послуг за предметом закупівлі та має відповідний досвід.
З огляду на те, що чинне законодавство не передбачають наявність в ЄДР та Статуті основних видів кодів КВЕД видів діяльності, які вимагає Замовник в тендерній документації, то Замовнику було роз’яснено, що запитуваний Замовником, згідно з п. 5 Додатку №2 до тендерної документації витяг з ЄДР з вказаним основним видом діяльності 95.11 неможливо надати і відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» він не подається, оскільки: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
Щодо цього роз’яснення Замовник чомусь виділив напівжирним шрифтом деяку частину свого Рішення №32:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 року.
Учасник мав час звернутись до Замовника на періоді уточнень стосовно зазначеної вимоги, але звернень не надходило. Учасник надав довідку щодо підтвердження пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі №217-17/01- 03 від 12.02.2025 року. В свою чергу відповідно до вище зазначеної вимоги документ (документи), що містить обґрунтовану причину відсутності такої інформації повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів за відповідним предметом закупівлі.»
Разом з тим, Витяг від 13.02.2025 та Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 надані ТОВ «В.М.» на вимогу самого Замовник про усунення невідповідностей та видані «не раніше» оголошення про Торги, що було оприлюднено 05.02.2025. Довідка щодо підтвердження пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі №217-17/01-03 також видана без жодних порушень строку 12.02.2025. Отже, порушення дати «видання» витягу з ЄДР ТОВ «В.М.» було виправлено, порушенням дат видачі інших документів - відсутнє. Також, ТОВ «В.М.» було надано Замовнику обґрунтування обставин відсутності у ТОВ «В.М.» основного коду КВЕД та надано витяг з ЄДР з актуальною інформацією про ТОВ «В.М.».
З непрозорим обґрунтуванням в Рішенні №32, такі документи не були прийняті Замовником як доказ відсутності порушення ТОВ «В.М.» вимог п. 5 Додатку 2 до тендерної документації. З цього вбачається очевидний факт дискримінації ТОВ «В.М.» при розгляді його тендерної пропозиції та намір в будь-якому випадку відхилити його тендерну пропозицію.
Якщо Замовник надав можливість усунути невідповідність відповідно до п. 43 Особливостей, то відхилення за пп. 2 п. 44 Особливостей виключається з тих же підстав, що й було надано вимогу на усунення невідповідностей.
В разі неусунення невідповідностей, відхилення відбувається на підставі пп. 1 п. 44 Особливостей «учасник процедури закупівлі … не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Тому, нелогічними та дискримінаційними вбачаються подальші дії Замовника, який не врахував поданий ТОВ «В.М.» витяг з ЄДР з усунутим недоліком щодо дати видачі документу та відхилив тендерну пропозицію нашого учасника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей з формулюванням, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «В.М.» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2. Щодо основного виду КВЕД:
Вимога щодо наявності в учасника основного виду господарської діяльності коду згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та надання витягу з ЄДР з відповідною інформацією, хоч і зазначена в Додатку №2 до тендерної документації, однак по суті не стосується умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі.
Замовнику було відомо, що відповідно до п. 43 Особливостей можуть бути виправлені лише невідповідності в інформації та/або документах, крім випадків «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Тому, дії Замовника щодо надання ТОВ «В.М.» вимоги про усунення невідповідностей документів, які вимагались п. 5 Додатку №2 до тендерної документації, свідчать про те, що Замовник також не вважав зазначене положення тендерної документації вимогою про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Предметом закупівлі не було придбання товариства (бізнесу) з заправки та відновлення картриджів, а було лише замовлення відповідних послуг (п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до Національного класифікатору України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», прийнятого та наданого чинності Наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457:
Розділ 1 «Сфера застосування»:
«Основний вид економічної діяльності - це визначальна ознака у формуванні та стратифікації сукупностей статистичних одиниць для проведення державних статистичних спостережень. Органи державної статистики розраховують основний вид економічної діяльності на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності підприємств за рік.»
Розділ 4 «Терміни та визначення понять»:
«Валову додану вартість за основною ціною визначають як різницю між випуском продукції за основною ціною та проміжним споживанням за цінами покупців.
…
Основний вид економічної діяльності - це вид діяльності суб'єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій).
…
Допоміжні види економічної діяльності - це види діяльності, які виконують переважно у сфері послуг, а їх результати використовує сам суб'єкт задля обслуговування його основного та другорядних видів економічної діяльності (керування підприємством, бухгалтерський облік, транспортування, складування, закупівля, збут, ремонт, технічне обслуговування тощо).
Другорядні види економічної діяльності - це будь-які інші (крім основного) види економічної діяльності суб'єкта з виробництва товарів або надання послуг.»
Отже, основний вид господарської діяльності, який має суб’єкт господарювання не є показником якості надання послуг та цей показник не пов'язаний з жодною процедурою забезпечення якості послуг, що були предметом закупівлі.
Відсутність у ТОВ «В.М.» основного виду господарської діяльності за кодом КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та ненаданням витягу з ЄДР в якому зазначено відповідний код (при наявності у ТОВ «В.М.» зазначеного КВЕД в неосновних видах діяльності) не є доказом того, що ТОВ «В.М.» не виконано умови технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмету закупівлі як підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей.
Законом України «Про публічні закупівлі» надано визначення «предмет закупівлі» та «послуги». Також, даним Законом визначено, правила за якими «технічною специфікацією до предмету закупівлі» є сукупність технічних умов, що визначають характеристики послуги та пов’язані з процедурами забезпечення якості.
Так, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює:
«1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
…
21) послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
…
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
…
33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;»
П. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює: «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: …3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;»
З огляду на наведене наявність в учасника в учасника основного виду господарської діяльності коду згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та надання витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за своїм змістом та суттю в розумінні законодавства не є «умовами технічної специфікації та іншими вимогами щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Отже, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей є безпідставним та є проявом дискримінації ТОВ «В.М.».
У разі дотримання Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та справедливої оцінки тендерної пропозиції без дискримінації Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» було б обрано переможцем. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в Торгах та суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до абз. 3 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження (АМКУ) має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема: зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
«В Додатку 2 Пункт 5. Основним видом господарської діяльності Учасника має бути Код згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування, що включає в себе заправку та відновлення картриджів. Дану вимогу учасник підтверджує копією витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Витяг/виписка обов’язково має містити інформацію щодо засновників та кінцевих бенефіціарних власників (для юридичних осіб). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа, Учасник додатково повинен подати у складі своєї тендерної пропозиції довідку у довільній формі, що містить обґрунтовану причину відсутності такої інформації. Документ (документи) повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів за відповідним предметом закупівлі. Надано Витяг від 28.01.2025року.»
Разом з тим п. 43 Особливостей передбачено, що вимога про усунення невідповідностей не надається Замовником щодо «випадків … відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції…»
Наданням вимоги про усунення невідповідностей Замовник засвідчив, що невиконання ТОВ «В.М.» щодо подання витягу з ЄДР, датованого неналежною датою є невідповідністю, що може бути усунута за процедурою передбаченою п. 43 Особливостей.
Отже, Замовник правильно розумів, що витяг з ЄДР, хоч і зазначений в Додатку №2 до тендерної документації, однак по своїй суті не є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Інакше, для чого було надавати відповідну вимогу учаснику.
На вимогу Замовника про усунення невідповідностей ТОВ «В.М.» було надано витяг з ЄДР датований 13.02.2025 та Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 року (файл – «Роз’яснення щодо КВЕД 95.11.pdf») в якому ТОВ «В.М.» пояснив, що він має необхідний код господарської діяльності 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування», а тому може здійснювати надання послуг за предметом закупівлі та має відповідний досвід.
З огляду на те, що чинне законодавство не передбачають наявність в ЄДР та Статуті основних видів кодів КВЕД видів діяльності, які вимагає Замовник в тендерній документації, то Замовнику було роз’яснено, що запитуваний Замовником, згідно з п. 5 Додатку №2 до тендерної документації витяг з ЄДР з вказаним основним видом діяльності 95.11 неможливо надати і відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» він не подається, оскільки: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
Щодо цього роз’яснення Замовник чомусь виділив напівжирним шрифтом деяку частину свого Рішення №32:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 року.
Учасник мав час звернутись до Замовника на періоді уточнень стосовно зазначеної вимоги, але звернень не надходило. Учасник надав довідку щодо підтвердження пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі №217-17/01- 03 від 12.02.2025 року. В свою чергу відповідно до вище зазначеної вимоги документ (документи), що містить обґрунтовану причину відсутності такої інформації повинен бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів за відповідним предметом закупівлі.»
Разом з тим, Витяг від 13.02.2025 та Роз’яснення щодо КВЕД 009:2010 - 95.11 № 217-1-1/01-03 від 18.02.2025 надані ТОВ «В.М.» на вимогу самого Замовник про усунення невідповідностей та видані «не раніше» оголошення про Торги, що було оприлюднено 05.02.2025. Довідка щодо підтвердження пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі №217-17/01-03 також видана без жодних порушень строку 12.02.2025. Отже, порушення дати «видання» витягу з ЄДР ТОВ «В.М.» було виправлено, порушенням дат видачі інших документів - відсутнє. Також, ТОВ «В.М.» було надано Замовнику обґрунтування обставин відсутності у ТОВ «В.М.» основного коду КВЕД та надано витяг з ЄДР з актуальною інформацією про ТОВ «В.М.».
З непрозорим обґрунтуванням в Рішенні №32, такі документи не були прийняті Замовником як доказ відсутності порушення ТОВ «В.М.» вимог п. 5 Додатку 2 до тендерної документації. З цього вбачається очевидний факт дискримінації ТОВ «В.М.» при розгляді його тендерної пропозиції та намір в будь-якому випадку відхилити його тендерну пропозицію.
Якщо Замовник надав можливість усунути невідповідність відповідно до п. 43 Особливостей, то відхилення за пп. 2 п. 44 Особливостей виключається з тих же підстав, що й було надано вимогу на усунення невідповідностей.
В разі неусунення невідповідностей, відхилення відбувається на підставі пп. 1 п. 44 Особливостей «учасник процедури закупівлі … не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Тому, нелогічними та дискримінаційними вбачаються подальші дії Замовника, який не врахував поданий ТОВ «В.М.» витяг з ЄДР з усунутим недоліком щодо дати видачі документу та відхилив тендерну пропозицію нашого учасника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей з формулюванням, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «В.М.» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2. Щодо основного виду КВЕД:
Вимога щодо наявності в учасника основного виду господарської діяльності коду згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та надання витягу з ЄДР з відповідною інформацією, хоч і зазначена в Додатку №2 до тендерної документації, однак по суті не стосується умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі.
Замовнику було відомо, що відповідно до п. 43 Особливостей можуть бути виправлені лише невідповідності в інформації та/або документах, крім випадків «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Тому, дії Замовника щодо надання ТОВ «В.М.» вимоги про усунення невідповідностей документів, які вимагались п. 5 Додатку №2 до тендерної документації, свідчать про те, що Замовник також не вважав зазначене положення тендерної документації вимогою про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Предметом закупівлі не було придбання товариства (бізнесу) з заправки та відновлення картриджів, а було лише замовлення відповідних послуг (п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Відповідно до Національного класифікатору України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», прийнятого та наданого чинності Наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457:
Розділ 1 «Сфера застосування»:
«Основний вид економічної діяльності - це визначальна ознака у формуванні та стратифікації сукупностей статистичних одиниць для проведення державних статистичних спостережень. Органи державної статистики розраховують основний вид економічної діяльності на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності підприємств за рік.»
Розділ 4 «Терміни та визначення понять»:
«Валову додану вартість за основною ціною визначають як різницю між випуском продукції за основною ціною та проміжним споживанням за цінами покупців.
…
Основний вид економічної діяльності - це вид діяльності суб'єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій).
…
Допоміжні види економічної діяльності - це види діяльності, які виконують переважно у сфері послуг, а їх результати використовує сам суб'єкт задля обслуговування його основного та другорядних видів економічної діяльності (керування підприємством, бухгалтерський облік, транспортування, складування, закупівля, збут, ремонт, технічне обслуговування тощо).
Другорядні види економічної діяльності - це будь-які інші (крім основного) види економічної діяльності суб'єкта з виробництва товарів або надання послуг.»
Отже, основний вид господарської діяльності, який має суб’єкт господарювання не є показником якості надання послуг та цей показник не пов'язаний з жодною процедурою забезпечення якості послуг, що були предметом закупівлі.
Відсутність у ТОВ «В.М.» основного виду господарської діяльності за кодом КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та ненаданням витягу з ЄДР в якому зазначено відповідний код (при наявності у ТОВ «В.М.» зазначеного КВЕД в неосновних видах діяльності) не є доказом того, що ТОВ «В.М.» не виконано умови технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмету закупівлі як підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей.
Законом України «Про публічні закупівлі» надано визначення «предмет закупівлі» та «послуги». Також, даним Законом визначено, правила за якими «технічною специфікацією до предмету закупівлі» є сукупність технічних умов, що визначають характеристики послуги та пов’язані з процедурами забезпечення якості.
Так, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює:
«1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
…
21) послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
…
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
…
33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;»
П. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює: «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: …3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;»
З огляду на наведене наявність в учасника в учасника основного виду господарської діяльності коду згідно з КВЕД 009:2010 - 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» та надання витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за своїм змістом та суттю в розумінні законодавства не є «умовами технічної специфікації та іншими вимогами щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Отже, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «В.М.» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей є безпідставним та є проявом дискримінації ТОВ «В.М.».
У разі дотримання Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та справедливої оцінки тендерної пропозиції без дискримінації Товариство з обмеженою відповідальністю «В.М.» було б обрано переможцем. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в Торгах та суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до абз. 3 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження (АМКУ) має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема: зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
2. Зобов'язати Замовника, РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ГСЦ МВС В М. КИЄВІ (ФІЛІЯ ГСЦ МВС), скасувати прийняті у відкритих торгах (з особливостями) на закупівлю послуг код ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів), оголошення UA-2025-02-05-015153-a: - рішення оформлене Протоколом № 33 від 19.02.2025 року. 3. Зобов'язати Замовника - РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ГСЦ МВС В М. КИЄВІ (ФІЛІЯ ГСЦ МВС) розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» у відкритих торгах (з особливостями) на закупівлю послуг код ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів), оголошення UA-2025-02-05-015153-a усунувши раніше допущені порушення, які встановлені рішенням Антимонопольного комітету України при розгляді цієї скарги.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
2. Зобов'язати Замовника, РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ГСЦ МВС В М. КИЄВІ (ФІЛІЯ ГСЦ МВС), скасувати прийняті у відкритих торгах (з особливостями) на закупівлю послуг код ДК 021:2015: 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів), оголошення UA-2025-02-05-015153-a: - протокольне рішення, оформлене Протоколом № 32 від 19.02.2025 року