• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного пакування)

Завершена

117 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 588.00 UAH
Період оскарження: 05.02.2025 15:43 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 5aa027a846c546d49ae4a134e3f16f00
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-05-013655-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2025 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2025 12:28
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2025 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 2341-р/пк-пз від 17.02.2025 року (далі - рішення), уповноваженою особою Замовника, було внесено зміни до тендерної документації щодо закупівлі ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного пакування) «Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-05-013655-a», згідно мотивувальної частини рішення.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1beff5c454cf4f0db8bad7a06153b3dc
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 05.02.2025 року Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного пакування)» з очікуваною вартістю 117 600 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-05-013655-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток № 2
до тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:

• видаткова накладна на паковання (тару);
• сертифікат відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
• декларація про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). Замовник вимагає надання сертифікат відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).

Разом з цим предметом закупівлі є ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного пакування), а не закупівля пакувальної тари як товару.

Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додається як доказ), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами сертифіката відповідності паковання (тари) виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації. При цьому Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 визначає, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. У п.25 даних Ліцензійних умов зазначається, що матеріально-технічна база здобувача ліцензії (ліцензіата) повинна відповідати таким мінімальним технологічним вимогам: для збирання та зберігання відходів на підприємстві мають бути відведені та обладнані спеціальні майданчики, встановлена промаркована тара, відсіки, бункери тощо з чітким позначенням виду відходів. Конструкція та розміри тари мають забезпечувати легку заповнюваність і відвантаження відходів, унеможливлювати їх змішування, а також забруднення та псування відходів.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності сертифіката відповідності паковання (тари) виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Відповідно до пункту 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (надається як доказ) встановлено, що ці Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території; громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями, що здійснюють діяльність у сфері протидії поширенню ВІЛ-інфекції, в закладах громадського здоров’я (далі - заклади), з метою попередження їхнього негативного впливу на життя, здоров’я населення та довкілля і визначають порядок сортування, збирання, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних відходів.

Відповідно до додатку 1 до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів, зокрема:
1. Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження: Вид ємності первинного паковання - міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції.
2. Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність): Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції.
3. Медичні відходи категорії B, які пройшли оброблення, і передаються для вторинної переробки: Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання;
4. Медичні відходи категорії B (органні відходи хворих: тканини, органи, частини тіл тощо): Вид ємності первинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
5. Медичні відходи категорії B (гострі предмети): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
6. Медичні відходи категорії B (відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій): Вид ємності первинного паковання - Пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
7. Медичні відходи категорії C (цитотоксичні відходи): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
8. Медичні відходи категорії C (первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет.

Таким чином, Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 та Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 не встановлено вимог до наявності, зокрема, сертифіката відповідності паковання (тари) виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації.

Відповідно до наказу Державного комітету України з низань технічною регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 №289 Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (додається як доказ) документальним підтвердженням вимогам Технологічного регламенту є декларація про відповідність.

Скаржником надається також на розгляд Комісії:

• видаткова накладна на паковання (тару);
• сертифікат якості виробника;
• декларація про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають сертифікат відповідності паковання (тари) виданого органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації.

Незаконність зазначеної вимоги додатково підтверджується рішеннями АМКУ № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024, № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024 (додаються як докази).

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 Додаток № 2
до тендерної документації 2) Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинного на період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
***У разі залучення до перевезення відходів інших суб’єктів господарювання (співвиконавців/субпідрядників), надати сканований оригінал діючого договору про співпрацю (або інший договір) та діючу Ліцензією (або витяг), що видана уповноваженим органом на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, що надає право перевезення відходів (строк укладеного договору повинен дорівнювати, або перевищувати строк виконання договору про закупівлю). Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).

Скаржник має можливість надати у складі пропозиції чинні документи субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує право на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів (витяг з ліцензії).

Однак Скаржник вважає що у вказаних вимогах тендерної документації Замовник має чітко вказати про можливість залучення субпідрядника/співвиконавця. А також те що послуги повинні надаватися Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) або субпідрядником/співвиконавцем Учасника. Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця. А саме викласти в наступній редакції:

2) Учасник або співвиконавець/субпідрядник учасника повинен мати право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинного на період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
***У разі залучення до перевезення відходів інших суб’єктів господарювання (співвиконавців/субпідрядників), надати сканований оригінал діючого договору про співпрацю (або інший договір) та діючу Ліцензією (або витяг), що видана уповноваженим органом на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, що надає право перевезення відходів (строк укладеного договору повинен дорівнювати, або перевищувати строк виконання договору про закупівлю).

Разом з тим, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг з ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.

Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи надавати послуги виключно Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації в наявних редакціях.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаціїї

Номер: 7ce75a1946ea4044bac9ee75f76102fa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-05-013655-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаціїї
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-02-05-013655-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 05.02.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-05-013655-a ID y PROZORRO 92f2a26229794d5a888b73ca7828ed01 на закупівлю послуг за ДК 021:2015 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного паковання). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують Відповідно до п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник За графіком, узгодженим Сторонами, Виконавець приїжджає до Замовника, завантажує та транспортує медичні відходи (або за допомогою співвиконавців/субпідрядників) та забезпечує Замовника необхідною кількістю паковання (тари). За крайньої необхідності Учасник повинен здійснити вивезення відходів протягом 24 годин з моменту отримання заявки. (Надати гарантійний лист у довільній формі). Вимоги до паковання (тари): Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В та лікарських засобів, термін придатності яких вийшов, інших токсикологічно небезпечних відходів, об’ємом не менше 50 л). Паковання (тара) має містити інформацію: - напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»; - назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи; - дата передавання; - вага переданих відходів Учасником у складі тендерної пропозиції надаються: • видаткова накладна на паковання (тару); • сертифікат відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації); декларація про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами). Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. 10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів. 11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування. Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил. Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання). 16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження. 17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття. Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог: 1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил; 2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті; 3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації). Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування). Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375. Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В та лікарських засобів, термін придатності яких вийшов, інших токсикологічно небезпечних відходів мають бути об’ємом не менше 50 л). Також незрозумілою є вимога щодо надання накладних на покупку такої тари, , адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Учасник закуповує відповідну тару, та бере на себе зобов’язання забезпечити тарою Замовника у необхідній кількості у разі підписання договору про надання послуг. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-05-013655-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 1) Закон України «Про управління відходами»; 2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 3) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами 4) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024. 5) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024. 6) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2025 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2025 14:33
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2025 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 2361-р/пк-пз від 17.02.2025 року (далі - рішення), уповноваженою особою Замовника, було внесено зміни до тендерної документації щодо закупівлі ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного пакування) «Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-05-013655-a», згідно мотивувальної частини рішення.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9ee6b87cbe214ce0b244dbf685e3ffb3
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-02-05-013655-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
05.02.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-05-013655-a ID y PROZORRO 92f2a26229794d5a888b73ca7828ed01 на закупівлю послуг за ДК 021:2015 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (збирання та оброблення небезпечних медичних відходів категорії «В», фармацевтичних небезпечних відходів з наданням відповідного паковання).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
Відповідно до п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник За графіком, узгодженим Сторонами, Виконавець приїжджає до Замовника, завантажує та транспортує медичні відходи (або за допомогою співвиконавців/субпідрядників) та забезпечує Замовника необхідною кількістю паковання (тари). За крайньої необхідності Учасник повинен здійснити вивезення відходів протягом 24 годин з моменту отримання заявки. (Надати гарантійний лист у довільній формі).
Вимоги до паковання (тари):
Пакування (тара), згідно вимог тендерної документації, це - спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В та лікарських засобів, термін придатності яких вийшов, інших токсикологічно небезпечних відходів, об’ємом не менше 50 л).
Паковання (тара) має містити інформацію:
- напис «ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО»;
- назва суб’єкта господарювання, якому передані відходи;
- дата передавання;
- вага переданих відходів
Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
• видаткова накладна на паковання (тару);
• сертифікат відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
декларація про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування).
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що спеціальні міцні, непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В та лікарських засобів, термін придатності яких вийшов, інших токсикологічно небезпечних відходів мають бути об’ємом не менше 50 л).
Також незрозумілою є вимога щодо надання накладних на покупку такої тари, , адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Учасник закуповує відповідну тару, та бере на себе зобов’язання забезпечити тарою Замовника у необхідній кількості у разі підписання договору про надання послуг.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-02-05-013655-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
1) Закон України «Про управління відходами»;
2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
3) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
4) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024.
5) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024.
6) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації